Stal Verboon klets gezellig verder in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AndreaB

Re: Stal Verboon klets gezellig verder in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 08:37

Komt wel weer goed hoor (hoop ik := ) duurt alleen eventjes :)

Succes bij de zadelmaker vandaag! Ik hoop dat alles weer goed zit en je ongestoord verder kunt trainen :)

Enneh.. GEFELICIFLAPSTAAAAART!!! X X X

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 11:10

Goedemorgen!
Olympia gefeliciteerd!!! en succes bij de zadelmaker!

Andrea heeft de VA ook verteld waardoor het zou kunnen komen? Eiwit rijk voer/andere training?

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 11:27

Dank jullie.

Zadel meneer was helemaal tevreden. Veel verschil eigen zadel past bijna weer

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 17:21

Fijn dat je zadel bijna weer goed ligt!! Kan je weer lekker verder met trainen :)

Vanochtend weer gebeld met de DA en Kick zit inmiddels op 2500 :) Komt nog steeds niet in de buurt van 269, maar het is een begin := Vandaag geen infuus, wel een grote berg medicatie (metacam, neutradex, vit. e, selenium). Vanavond mag ik één rondje om de kliniek heen wandelen met dr (woehoeeee *\o/* :') ) Helaas mag ze nog niet ff lekker rollen, dus dr vies maken om dr vervolgens te poetsen gaat ook al niet :P Neem vanavond wel een fles shampoo voor mee, ga ik dr staart wel tot in den treure wassen :')
Sharon_Jims schreef:
Andrea heeft de VA ook verteld waardoor het zou kunnen komen? Eiwit rijk voer/andere training?

Spierbevangheid komt doordat er teveel glycogeen in de spieren is opgeslagen. Als het paard dan in beweging komt (kan al in stap zijn) dan wordt alle glycogeen verbrandt, maar door een tekort aan zuurstof komen hier dan veel afvalstoffen bij vrij, waardoor de spieren verzuren en ze dus niet meer kan bewegen. Vaak krijg je een spierbevangen paard door ze een dag stil te zetten en het rantsoen niet aan te passen, dit was 1,5 jaar terug het geval, maar ik heb van mijn fout geleerd, dus sindsdien krijgt Kick geen rustdagen meer en komt ze geloof ik zo'n 80x per dag dr stal uit :o Dit weekend is ze ook gewoon doorgetraind en maandagochtend heeft ze nog in de stapmolen gestaan, dus waar het deze keer vandaan komt... ik heb geen idee!!

Dierenarts snapt het ook niet helemaal, want ik houd me aan alle 'regeltjes' om ervoor te zorgen dat ze het niet nog eens zou krijgen :o? Nu dus zaak om dr eerst terug gezond te krijgen en dan op zoek gaan naar een nieuwe 'balans'. De dierenarts gaat me ook helpen met haar spieropbouw, want daar ben ik al een paar maanden mee bezig met allerlei supplementen, maar ze blijft veel te schraal. Ik krijg er gewoon niks op. Nooit aan gedacht om het eens met de DA te bespreken :o

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 17:29

En voor je haar aan het werk hebt gezet maandag heeft ze ook nog ruim een half uur in de molen gestaan

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:00

Goedemorgen!

Ik hoop dat het alweer wat beter gaat Andrea! Vind het toch altijd een enge aandoening hoor! Het lijkt behoorlijk veel op PSSM wat veel bij Paints en Quarters voorkomt.

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 17:54

Ik ga eens opzoeken was PSSM is, nog nooit van gehoord namelijk :o Wie weet haal ik er wel iets nuttigs uit :)

Vandaag geen bloedje getrokken, maar klinisch gezien gaat het best goed met haar. Morgen even met mijn eigen arts overleggen over de reis naar huis. Ik zou dr graag zaterdag al ophalen, maar de arts die ik vandaag sprak had zo'n vermoeden dat ze zeker tot na het weekend moest blijven. Maar ze staat zo alleenig, dus vind het een beetje zielig :o Maarja... te vroeg verhuizen schieten we ook niks mee op. Even afwachten dus!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 19:42

Zal ik ww ernaast zetten als gezelschap

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 21:54

hihi dat kan ze denk ik wel waarderen! Morgenochtend wordt haar bloed opnieuw geanalyseerd en dan even overleggen met de DA over het weekend. Ze ziet er best goed uit, loopt bijna helemaal goed, is lekker vrolijk, genoeg energie :-) Hoop stiekem dat t allemaal meevalt!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 08:25

AndreaB schreef:
hihi dat kan ze denk ik wel waarderen! Morgenochtend wordt haar bloed opnieuw geanalyseerd en dan even overleggen met de DA over het weekend. Ze ziet er best goed uit, loopt bijna helemaal goed, is lekker vrolijk, genoeg energie :-) Hoop stiekem dat t allemaal meevalt!

ik leef nog steeds met je mee en blijf duimen voor je

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 11:09

Goedemorgen!

Sterkte Andrea ik hoop dat ze snel weer opknapt!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 17:32

Vandaag heerlijk met stalgenootje naar Wassenaar geweest en buitenrit op waalsdorpervlakte gemaakt. We hebben ook foto's maar die moet ik nog ontvangen per mail. We hebben veel plezier gehad en het mooiste van alles was dat we 2 oude dames tegenkwamen en die dachten dat we een setje waren haha

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 19:18

Vanmiddag met de dierenarts gebeld en Kick dr bloedwaarden zijn bijna weer zoals ze moeten zijn. CPK was weer normal, enkel nog wat waarden van de lever die nog wat te hoog zijn. Knollie mocht in ieder geval weer terug naar huis en dan gaan we daar verder met revalideren :)

Eigenlijk zou ik haar morgen pas op gaan halen, maar vanmiddag werd ik door de trailerdealer gebeld dat ik mijn trailer op kon komen halen. Ik was eerder klaar van school, dus ben gelijk in de auto gesprongen om de meeste file voor te kunnen zijn. Nu de trailer er is kunnen we dus ook al vanavond Kick op gaan halen, dus dat gaan we zo doen. Ze zal blij zijn als ze weer naast de buurvrouw staat!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 20:41

Goede reis en veel plezier met je trailer

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 20:59

Is er animo om fnrs diploma proeven te rijden of CBR 1 CBR 2 en cbr3 dus ruiterbewijs opleiding bij ons op stal?

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 23:57

Vab mij uit niet :o Heb mn koetsiersbewijs ooit gehaald en nog nooit wat aan gehad.

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 23:59

knollie is geloof ik echt goed ziek! arme ding liep vanavond zonder morren de trailer op :(:) :D haha

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 10:14

Fijn dat je paard de laatste tijd zo goed laad, doe je hét toch goed en bent waarschijnlijk goede chauffeur

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 14:19

Zit je naar voetbalwedstrijd van je zoon te kijken komt je eigen paard ineens voorbij

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 15:16

Leuke verrassing!!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 15:17

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 16:01

Wouw! Ziet er leuk uit flurk! Is dat nog een groot gebied of lijkt dat maar zi?

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 16:17

AndreaB schreef:

is een groot gebied en erg mooi

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 16:19

Flurk schreef:
Zit je naar voetbalwedstrijd van je zoon te kijken komt je eigen paard ineens voorbij

Afbeelding

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 16:20

AndreaB schreef:

http://www.meyendel.nl/