Manege Bergemo praat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ollivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 17:51

ik weet niet of sporen met wieltjes wel vriendelijker zijn, ik heb ze ook, en ik heb er 1x mee gereden op winston en hij had gelijk vette openplekken van mijn sporen, terwijl ik toen ik gewone had hij dat neit had, maar het kan wel zo zijn , maar die sporen waren heel erg lang en staken naar boven, en ik kon heel duidelijk aan het paard zien dat hij het niet echt leuk vond toen hij hem trapte, en over dat bit hij trok er niet hard aan maar als hij niet luisterden dan trok hij er veelste hard aan, net zo hard als dat je een paard met een gewoon bit in even de waarheid wuilt vertellen! maar als dat bit al inwerking heeft als je je hand maar 1mm naar rechts doet en hij wend al af, dat weet ik genoeg. sorry maar ik ben er een beetje boos over, ik straf ookweleens een paard ( heel vaak zelfs ) maar om dat op zo'n manier te doen Boos! in een woord gemeen!!!! maare ik vind ferre wel een stoer beessie Haha!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 18:05

Goh, Ollivia, dat valt niet op; dat je boos bent. Haha! Maar westernpaarden hebben geleerd op druk van de teugel tegen de hals te wenden, het bit hoeft dus niet scherp te zijn.
Ik ben Ascot nou ook hierop aan het trainen, maar ja, het is Haflinger en het is blond. Tong uitsteken Ik moet echt m'n binnenhand uitsteken om hem te laten volgen. Heb ik de teugels in één hand mag ik blij zijn als ie omkijkt, de KNOL. Clown

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 19:06

Juut schreef:
Hé Annetje, ik dacht dat je een vriendin van Emy was! Ik was al aan het twijfelen, maar ja, ik ken je alleen met rijkkleding en cap op. Haha!
WAHAHAHA! Haha! Je 'kent' me toch wel? Ben al veeel vaker met Emy meegeweest om Jappaner te spelen! Ik ben geen vriendin maar zus, maar dat weet je denk ik al
Citaat:
Die Face off is idd mooi paardje...jammer dat ik zondag zelf bezig ben op de manege, had ik ook wel willen zien.
Ik wil het ook zien Verdrietig Maar we hebben geen vervoer en ik heb geen idee wanneer ze moet rijden.

Citaat:
Ik heb die jongen helaas niet zien rijden, maar in de western rijd je met langere teugels. Om contact met de paardemond te maken zoals in europese stijl moet je de teugels veel verder aan trekken, daardoor lijkt het snel of je hard aan de teugels trekt.
Dit weet ik wel (weet niet of de rest dit ook wist, maar neem aan van wel) ik keek ook niet naar de handen van de ruiter, die kan vaak veel gekke dingen doen zonder dat het bit hoeft in te werken. Maar af en toe zag je de scharen van het bit toch wel heel erg ver naar achteren gaan! Misschien dat dit wel nodig is, maar het kan altijd vriendelijker denk ik.

ollivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 19:08

haah ja sorry dat ik zo boos ben, ik vind het wel mooi hoor dat western, k weet er zelf niet veel over t is heel knap, mar ik kan er zoiezo niet goed tegen als mensen een paard verkeerd behandelen ( ik heb ook nix tegen dat bit hoor Knipoog )

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 19:18

Oké, dit is wat we gaan doen; zogauw die gozer morgen z'n nummertje gaat doen gaan wij staken en effe chekken hoe die gast nou eigenlijk rijdt. Natuurlijk zijn wij veel beter ( Tong uitsteken ), maar toch...
Jij mag morgen indiaan gaan spelen, he Ollivia? Ziet hier; soortgenoot. Haha! Best grappig.
Ja hoor Annetje, ik wist dat je de zus bent van Emy, alleen dacht ik dat ze gister een vriendin als Japanner had ingeschakelt. Clown

ollivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 19:24

ga jij ook indaan spelen juut? Haha! cool! op welk paard moet je ik op kabora, en hoelaat ben jij er ? ( tuurlijk zijn wij veel beter ) Tong uitsteken

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 19:28

Die man reed nog niet zo verkeerd hoor, alleen af en toe mocht het wel wat vriendelijker, maar het kan natuurlijk zo zijn dat het paardje niet aan het luisteren was zoals hij anders altijd deed.
Ik kom morgen trouwens toch Haha! Ik hoop dat er veeel te doen is, want we kunnen niet eerder dan zes uur weg waarschijnlijk Tong uitsteken of we moeten lopen.
Kan ik jullie zien als Indiaan Tong uitsteken ga ook weer jappaner spelen trouwens.

ollivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 19:43

hey annetje, ik ken jou niet ofwel? omdat je in stunnis woont, daar werk ik namelijk bij stoetrij boszorg, da ken je wel ofnie?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 19:52

Ja dat ken ik wel. Fleur Bos, die geeft bij de manege waar ik rijd springles.
Ik geloof dat ik je gisteren heb gezien, kan dat?
Heb je een foto van hoe je eruit ziet? Dan weet ik misshcien of ik je gezien heb.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 19:54

Ben d'r morgen 1.30 (wist niet meer of ik 1.30 zou beginnen of 2 uur. Schijnheilig ) Weet ook niet met welke knol, is nog verrassing. Tong uitsteken Monique had het erover dat het leuk zou zijn als ik m'n westerntuig mee zou nemen, moet ik nog een nachtje over slapen. Het zadel is wel erg zwaar (en groot) om op m'n fietsje mee te slepen. Denk dat ik het maar bij hoofdstel-slepen hou. Hopelijk mogen we tussendoor ook wat anders doen..ik wil PENNYKIDDO'S!!! Haha!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 19:56

P.S. ben jij dan al bezig? Kan je effe de fiets-parkeerplaats aanwijzen en kan ik effe lachen! Tong uitsteken

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 20:10

Ik kom morgen ook wel even kijken. Heb vandaag al al mijn tuig naar de manege moeten slepen. Geheel tegen mijn prinicipes in met de auto. Het was bloedheet in de auto en ik kon Hans op de manege eerst niet vinden dus ik sjouwde me een breuk met dat tuig. Nou ja hopelijk heeft Gus er morgen plezier mee Haha!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 20:11

Juut schreef:
.ik wil PENNYKIDDO'S!!! Haha!

Haha Haha! Dan moet je wel met je westernzadel komen, want dat kennen ze niet en willen ze dus van dichtbij bekijken Haha!
Jullie moeten morgen ook fftjes lachen voor mij en Irma op de foto.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 20:12

deedee19 schreef:
Nou ja hopelijk heeft Gus er morgen plezier mee Haha!

Je mentuig? Of wat voor tuig gaat Gus gebruiken, en waarvoor? (nee hoor ben niet nieuwsgierig Haha!)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 20:20

deedee19 schreef:
... en ik kon Hans op de manege eerst niet vinden...

Geheel volgens de principes van Hans! Haha!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 21:07

Afbeelding
rara wie is dat vage persoon (en paard) op bovenstaande afbeelding? Tong uitsteken

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 21:08

En veulen van Verward niet van Rosalien maar die andere.
Afbeelding

En Janneke op Jade:
Afbeelding

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 21:13

Annetje schreef:
rara wie is dat vage persoon (en paard) op bovenstaande afbeelding? Tong uitsteken

AAARGHH!!! Een spook!!! Bloos!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 21:24

Haha jah Haha!
Ik had nog veel meer van dat soort foto's, ook van die man die springt maar daar was helemaal niets van in te herkennen Tong uitsteken

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 23:14

Het is wel gaaf, hoe heb je dat gedaan?

RockyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 23:17

Annetje, is dat het hengsveulen van Bo? Lachen

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 10:32

whahahah wat kijk ik ontzettend moeilijk Bloos!
niet echt een charmante foto

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 11:23

Juut"]
Het is wel gaaf, hoe heb je dat gedaan?
[/quote]
Door de flits uit te zetten, dan wordt de sluitertijd lang waardoor je alles wat beweegt wazig ziet. Lachen

[quote="RockyLover schreef:
Annetje, is dat het hengsveulen van Bo? Lachen

JAAAAH! Die! Ik heb Rosalien met veulen ook nog op de foto.

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 11:56

Annetje schreef:
Haha jah Haha!
Ik had nog veel meer van dat soort foto's, ook van die man die springt maar daar was helemaal niets van in te herkennen Tong uitsteken

heb je dat een tijd geleden niet ook eens gedaan, bij een springles?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 20:12

Oké, ik weet niet hoe het met Ollivia zit, maar ik ben kreupel!
Heb net vier uur op Silvermoon/ Hendrik zonder zadel erop zitten...zolang ik bezig was had ik nergens last van, maar nu ik even zit...auw!
Was verder wel gezellie op de manege, beetje druk. Clown