Deel 10 alweer van Het Altijd Gezellige Cahama:

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 23:38

lekker frisse paardjes allemaal! :P Woensdag mijn eerste les bij de eepm!! Vind het beste wel eng! Zeggen ze, 'ja je moet wel zelf opzadelen', haha nou vooruit :P .

Film net afgezet, twas echt een trage film en daphne kwam storen, leuk voor las je niets te doen hebt op een saaie dag, maar anders.

Ennn kga naar extrema *D *D Karen had misschien wereldkampioenschappen met de band dan, maar dat was gelukkig niet, dus wel relax 8-) Vond ook echt dat we vaker naar festivals/ concerten moesten, awnt is zo leuk! en doen we echt te weinig :)

HarmanyL

Re: Deel 10 alweer van Het Altijd Gezellige Cahama:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 08:13

MOrge!!

Ik ben zo blij! Gister mocht ik eindelijk weer een keer op Luna!! Heeeeel erg jammer dat er zo'n pieeep zadel op lag. Mensen kinderen wat deed dat pijn. Als ik er volgende week weer op mag heb ik al een ander zadel dat ik mag lenen! (Van Yvon of Karin) Dus da's beter! Het is zo'n knuffelpownie! En we hadden geoeffend voor de groepswedstrijd. We hebben (met wat hulp van Janneke) al kei leuke figuren. Volgende week weer oefenen!

Pauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 09:23

goeiemorgen :O

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 10:06

Haha manege zadel zeker :P? Bij de nieuwe ark hadden ze gelukkig wel goede zadels, die van snowflake zat ook heerlijk.
Maar zal van de eepm ook wel zijn, schijnbaar een 4 sterren manege :P

Pauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 10:20

haha ja maar meulendijks ook volgens mij ;)

mariki10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 10:23

Nou dat krijg je als je al die tijd een dressuurzadel gewend bent van jezelf en dan weer op een veelzijdigheidszadel moet gaan zitten :+

Als ik nu bij yellow zijn manegezadel erop leg zit dat ook niet fijn, maar als ik daar vanaf het begin mee zou rijden was dat ook geen slecht zadel ;)

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 10:28

NHaha, nouja dit was echt een bocht zadel. De meeste manege zadels daar zijn niet zooo erg. Er zijn een heel aantal veelzijdigheidszadels enzo, die vind ik niet zo fijn. Maar dit was gewoon een dressuurzadel, alleen er zaten geen kussens/wrongen bij m'n benen en de beugelriemen zaten onder het zweetblad. Als ik ze moest verstellen moest ik er ook helemaal af. En nu is het zo met mijn korte pootjes dat de beugels dus maar NET onder de zweetbladen uit kwamen. En dan zit je in een super gedwongen houding. Echt niet fijn. Kreeg gewoon kramp. En eigenlijk zouden er dus enkele beugelriemen onder moeten zitten met de gesp onder. Hier voelde je dus de gesp (die knobbel bovenaan dan) en de hele beugelriemen door het zadel heen. Het was kei hard het zadel en glad. Geen enkele steun. Kortom echt bocht!! En niet zozeer omdat het een manege zadel was... Geloof ook niet dat er meer mensen mee rijden. Die stagiaires zullen hun eigen zadel er wel op leggen. Geloof wel als je langere benen hebt dit zadel minder erg is.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 10:29

Rijden op een veelzijdigheidszadel zal inderdaad wel wennen zijn en niet zo heel fijn natuurlijk, maar dat doet in elk geval geen pijn. Lag 's avond in bed en voelde gewoon nog kramp hoe ik gezeten had.

Pauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 10:31

haha watje :P

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 10:32

Hd dat trouwens ook met Janneke's zadel. Dat zat wel goddelijk en wel zo stevig als een huis, maar ik kon ook niet met de beugels onder het zweetblad rijden. Gewoon te korte pootjes!

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 10:33

Nee echt dat deed pijn!! Volgende keer of een eigen zadel van Yvon of Karin, en anders een veelzijdigheidszadel van Gamorca (ponyzadel) erop! Dat gebruikten we eerst ook.

Norfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 10:40

Leeft Gamorca nog?? Hoorde van een collega dat ze dacht dat die dood was...??

@Marij, Yellow is losgeweest gister :)

mariki10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 10:46

jeej goed zo yvon *\o/* Heeft ie ook gerold?!? :P

Norfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 10:47

jah meerdere malen :P

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 10:53

Toen ik op de nieuwe ark weer op Smokey ging ridjen, dacht ik jezus! wat zit dit raar :s had ook zo'n kei mooi dressuurzadel, maar had echt het idee dat ik helemaal naar voren zat, voelde echt niet veilig, naja na het losrijden zatie toch wel echt lekker, maar toch wel ff wenne :)

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 10:58

Moet je eerlijk zeggen dat ik niet weet of Gamorca nog leeft. Die heeft wel zo'n beetje de hele zomer op de wei gestaan (daarom konden wij ook dat zadel gebruiken). Was kreupel. En dacht dat ie weer binnen stond, maar ken al die pony's niet zo goed.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 10:59

Hebben jullie er daar ook zoveel? Toen ik de eepm binnen kwam dacht ik ook, jezus moet ik dat allemaal onthouden :=

Pauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 11:09

ik weet er nogsteeds maar 1 of 2....
houd het allemaal niet echt bij (en interesseert me eigenlijk ook weinig... kom daar meer om te rijden, niet meer zoals op cahama.... tsja...)
gamorca heb ik wel van gehoord eigenlijk....
misschien kun je hem op de site vinden ;)?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 12:12

Ja, dat is natuurlijk ook zo, gelukkig zijn er maar 15 manege paarden, dus de rest hoef ik toch allemala niet te kenne := niemand van cahama rijdt bij de eepm he?

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:00

Even vlug geteld: 17 manegepaarden + Luna en Smaragd die in principe voor de stagiaires zijn, maar soms mee mogen lopen, en 20 manegepony's. Maar bij de pony's lopen ook regelmatig gewoon paarden mee.

Pauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:47

hmm, actief hier

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 17:26

Dat zijn er inderdaad ook een hoop idd!
Ben benieuwd,
Daphne heeft nu haar eerste rijles!! Ik ben echt jaloers :( Ze reed zo weg, Wil ook!! Zucht..

Nouja kga maar weer werken zo, anders komen de centjes nooit bij elkaar! :)

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:30

ChantalSmook schreef:
Toen ik op de nieuwe ark weer op Smokey ging ridjen, dacht ik jezus! wat zit dit raar :s had ook zo'n kei mooi dressuurzadel, maar had echt het idee dat ik helemaal naar voren zat, voelde echt niet veilig, naja na het losrijden zatie toch wel echt lekker, maar toch wel ff wenne :)

Dat had ik ook bij mijn zadel! Toen ik daar voor het eerst mee reed
had ik het gevoel dat ik helemaal naar voren zat ( ik denk omdat je er helemaal in zit)
Maar nu ben ik er aan gewend en zit echt goddelijk *D

Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:37

haai.

oh ik voel me echt poedersuiker vandaag, rector kwam vanochtend in de klas dat de moeder van een jongen uit onze klas was overleden. Nja dat opzich is al verschrikkelijk, maar hij heeft dus verder helemaal geen familie .. Moeder was enigskind, hij had geen broertjes/zusjes en de vader is bij zijn geboorte vertrokken .. Hij woont nu tijdelijk bij zn buurvrouw, echt hoe afstandelijk kan het zijn.

Nja bij zoiets kan ik alleen maar blij zijn dat ik godzijdank iedereen nog heb, maar ik voel me echt küt voor hem .....

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:39

oehh dat is idd echt super erg voor hem!