Wie rijdt er bij manege Smit (N'wijkerhout)???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Horsefreak

Re: Wie rijdt er bij manege Smit (N'wijkerhout)???

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 18:33

Ik weet het niet meer, weet alleen dat ze op het verkeerde briefje gekeken had, maar dacht dat ze op Nynke zat.

Nou ik nog een keer indelen:
Conny: Bo
Corrie: Paco
Sandra: Manda
Leonie: Djolly
Karin: Guus
Ilse: Boy
Laura: Prins

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 19:00

Klinkt ook goed Ja Alhoewel ik wel vind dat Koos in onze les moet (En dan daarna klaar is..)

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 19:26

haha, tja ik hoop idd dat Koos en Bowie om 21.30 vrij zijn Knipoog Of dat ze een leuke berijder hebben of dat ze flink gaan klieren Bloos

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 12:22

Wat is het hier lekker rustig!
Ligt het internet daar in Engeland er nog steeds uit? En Fenna in Parijs. En dan mis ik Es en Sas nog Knipoog

Nou ik heb gisteren op Xandra mogen rijden. Was wel weer wennen zo'n groot paard, maar ze liep best fijn, kon d'r beetje loswerken en dan kwam ze zo af en toe even naar beneden. De galop ging alleen niet zo super, ze vond hoeken afsnijden erg leuk Bloos
En we hebben balkjes gelopen en gehuppeld. Xandra vond het wel leuk, ze ging steeds sneller en Aad maar roepen dat het vanuit draf moest, galop ging ook goed Bloos

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 13:04

hoi hoi ben ik ook weer Lachen

Gelukkig dat je lekker gereden hebt gister Lachen. Heb wel weer wat gemist!!! Maar ja amsterdam was ook wel gezellig... En zoals ik dacht was dat ook weer flink uitgelopen....

Soms kan je gewoon beter in galop op de hindernis af als ze dat uit zichzelf doen Lachen anders moet je weer inhouden en dan weigeren ze.... (dat weet ik nog wel met kobus Tong uitsteken). Meestal kennen de paarden de hoeken enz toch wel goed genoeg en ze weten zelf wel hoe ver ze kunnen gaan (handig manege paarden Tong uitsteken)

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 13:51

Ja, maar vaak net 1 of 2 passen galop voor de hindernis, dan ga ik ze niet meer tegen houden, dan heb je idd meer kans dat ze weigeren. En zoveel springen en hindernis was het niet, was echt nog huppelen, dan komen ze vaak nog wel uit, hoeven ze niet zoveel te springen.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 15:32

Ik zat op Jack gisteren, vond het wel grappig weer een keertje.
Met poetsen en zadelen was hij gewoon onwijs lief, hij stond steeds zo lief te kijken dat ik hem het rijden maar vergeven heb Knipoog
Ik weet ook niet wat ik gisteren had, maar de hele les ging bagger... Ik was steeds mijn beugels kwijt (jaja op Jack Knipoog) en zat gewoon niet lekker. Opzich liep Jack wel aardig door, het galopperen ging ook goed, maar daarna was ik helemaal doodop! Toen moesten we uiteraard nog gaan springen. Uit ervaring weet ik dat Jack niet heel soepel gaat (bij mij) Maar hij sprong een paar keer. Toen was ik echter zo moe dat ik eigenlijk wilde stoppen, maar aad riep dat we nog maar een keertje gingen, dat ik dacht dat dat er ook nog wel achteraan kon. Dus niet! Jack had geen zin meer. Toen moest hij er van Aad natuurlijk nog een keer overheen en dat werd een geweldig gevecht. Uiteindelijk stapte hij met veel moeite toch maar over die paar balkjes heen. Ik had een groot publiek verzameld aan de kant en ik geloof dat het net een komische act was.
Im moet zeggen: Ik wist niet dat Jack zo goed voor je conditie was, ik was echt doodop!
Maar na de les stond hij weer zo lief te kijken en hij vond het ook wel lekker als ik op zijn rug kriebelde, dus ach toen heb ik mezelf ook maar vergeven voor deze les Clown

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 16:37

Vind je het gek, Jack probeerde Aad met behulp van zijn achterbeentjes te vertellen dat hij hem er maar niet overheen moest jagen Bloos
Goed voor je conditie dus op Jack, lijkt me ook wel weer eens leuk.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 17:29

Ja Aad stond echt onwijs druk te doen (Jack hoefde er van mij allang niet meer overheen Nagelbijten / Gniffelen)

Van Jack raak je inderdaad wel redelijk uitgeput Knipoog Net zoiets als Kanjer in de bak, als is Jack in stap en draf nog wel redelijk voorwaarts te houden hoor, alleen het galopperen vind ik zo moeilijk, want als je hem een tikje geeft staat hij stil... En gister galoppeerde wel ook wel lang hoor Gaaaap

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 17:33

ja zeker! En het ging bij mij steeds slechter, ze ging steeds meer hoeken afsnijden Bloos

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 17:43

Hahaha, dat komt vast omdat ze eerst mee moest draven terwijl iedereen wel galoppeerde.
Maar verder, wel een leuk ding toch? Ik heb nog nooit binnen op Xan gereden, was dit ook jou eerste keer?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 18:11

Ik heb echt weer wat gemist hoor ik.... Gelukkig heeft sas mij dit keer vervangen met de gekke acties Tong uitsteken (meestal ben ik de pineut en moet aad tegen mij schreeuwen Haha!).

Volgende week ben ik zeker weer van de partij (en mag deze week ook al stiekem oefenen op Atlas Lachen, morgen is het zover... Ik ga weer rijden... Word weer spannend Haha!.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 18:13

Nou schreeuwen deed ie niet, hij stond me gewoon uit te lachen Clown

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 18:33

Ik heb wel vaker op d'r binnen gereden voor ze kreupel werd en alles. Ze is best fijn te rijden, al laat ze op sommige momenten echt zien dat ze merrie is Bloos In de galop steeds d'r oren naar achter, maar verder is ze wel leuk.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 18:51

hahahaha dat is nog erger Tong uitsteken als ie je gaat uitlachen.... dat heb ik geloof ik nog niet meegemaakt Lachen.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 17:09

Hoi allemaal Doei!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 17:53

hahaha het is niet echt druk hier he.... heb net op atje gereden Lachen ging wel lekker... hij was een stuk actiever als de vorige keer Haha!. Heb nu zelf een galopje gedaan... Dat is echt werken op hem, maar wel leuk Haha!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 18:12

jajaja yes yes yes, ik ben weer online!!! Vandaag heerlijk gewinkelt en had ik jullie al verteld van mijn lesje dameszadelrijden?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 18:24

daar heb ik nog helemaal niks over gehoord (kan zijn dat ik het gemist heb.... ben ook af en toe een tijdje niet online). en hoe ging het? het lijkt mij best wel lastig Haha!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 19:35

Dat heb je inderdaad nog niet verteld antoinette, dus kom maar op Lachen

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:53

Ok, ik heb dat inderdaad niet verteld omdat mijn internet er toen uit lag.. Cool
Het was echt onwijs leuk en niet zo moeilijk als ik dacht dat het zou zijn. Het is een poosje geleden dat ik zoveel lol heb gehad op de rug van een paard! ik heb alles gedaan, stap draf, uitgestrekte draf, galop en uitgestrekte galop op de rechterhand. Galop op de linkerhand is best pittig. Omdat je met je benen naar links zit en het paard zijn rechteronderbeen onder zet is het lastig om goed evenwicht te bewaren. Ze zeggen dan ook, je kan pas echt dameszadel rijden als je de linkergalop beheerst, even door oefenen dus!
Gijs heeft heel veel foto's gemaakt maar die zijn allemaal mislukt omdat het donker was in de bak... Ik heb er 1tje toegevoegd om jullie een idee te geven van mijn kunsten.

Afbeelding

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 23:03

Afbeelding

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 11:25

Antoinet is terug Haha!

Ziet er leuk uit, lijkt me best grappig om eens te proberen.
Ik heb het ooit wel zonder zadel mogen doen, in stap en rustig drafje met 2 benen aan de binnenkant en vond dat toen nog best moeilijk Bloos

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 11:27

Wat ziet dat er stoer uit Antoinet, bij de eerste foto dacht ik nog: uh, die zit krampachtig? Benen wel heel ver naar achter Verward

Stoer zeg, zit het wel een beetje stevig?

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 11:29

He nog eentje terug! Hoe was het in Parijs?