manege Paardoes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 21:42

Mooi foto's Anne! Bos ziet er mooi uit met de sneeuw :j Maar wat jij zegt; sneeuw is alleen leuk als je niet veel hoeft te reizen ;) En Tinker kan Nous nog wel een springlesje geven :')
Wij mochten nog naar buiten, dus lekker genoten van t zonnetje. Hoop dat het virus snel over is, het houdt alle stallen wel flink bezig denk ik! Bak is bij ons nog prima te doen. Valt me niet tegen met dit winterweer! Zagen onderweg nog hele grote roofvogel, die zat vast ook naar eten te zoeken. De vogels in mn tuin durf ik niet bij te voeren, dan maak ik het Siep wel erg makkelijk he :+ :P
Marieke dus weer aan het rijden geslagen; gewoon rustig aan weer opbouwen toch! Kan nu geen buitenritje met Jade komen doen!

En over 9 dagen gaan we naar Londen :):)

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 14:35

Lekker dat jullie nog naar buiten mochten :D Fijn! Zelfs de bak nog goed te doen? das helemaal mooi! de buitenbak bij Paardoes was zaterdag erg hard (zeker niet rij-baar) en bij scheldestad heb ik er toen eigenlijk niet op gelet. Gelukkig bij jullie nog wel lekker begaanbaar! :j
Zag net op de binnenberm van de snelweg (er boven dan :P) ook een roofvogel. Je zou je toch afvragen wat je daar als muis te zoeken hebt toch?
Ik denk dat je dan én de vogels en Siep bijvoerd :Y) Tinker jaagt ze weg bij de appels *mijn tuin, mijn voer* als hij buiten is. Al kan hij ook heel netjes al het lekkers laten liggen als je zegt "foei! voor de vogels" Dan loopt hij er netjes met een boog omheen :D

Over 9 dagen! Vroeg me vanmorgen al af wanneer jullie gingen. In mn hoofd zat dit weekend, niet dus :P Leuk! Foto's maken hè ;) Heb je volgende week nou al wel vakantie Thirz? Of pas na Londen?
Mijn vakantie zit er alweer bijna op. Morgen weer werken (ja ok, en dan meteen weekend :P)

Bianz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:26

Heej! Ben ik ook weer eens. Schiet er de laatste tijd bij in om te posten, dus ik dacht: nu moet ik echt weer even een teken van leven geven :D
Leuke foto's zag ik voorbij komen! Anne leuke vakantie gehad? Nu weer aan het werk?
Marieke, balen dat je nog zoveel gevolgen hebt gehad van die val. Hoe gaat het nu? En heb je ondertussen alweer gelest?
Bar, hoe gaat het rijden met Shaar? Nog steeds vooruit aan het gaan met opbouwen?
Nel, leuk dat we je vorige keer weer eens tegenkwamen! We komen snel Daan eens bewonderen aan de longe!
Kims, is het leuk op stage? Alles goed met Febe?
Thirz en Cis; zijn jullie er al klaar voor? Heb echt superveel zin in Londen! Dat wordt 3 dagen lopen, shoppen, theater, het engelse uitgaansleven weer testen, jippie! We zullen zeker foto's maken Anne! Heb trouwens geen foto's van de skivakantie hoor, daar doen we al jaren niet meer aan haha!
Nou, ik ga lekker op de bank hangen. Tot de volgende keer weer!

Barbara_

Re: manege Paardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:28

Rijden met shaar gaat prima, kan eigenlijk alles weer doen, maar t lukt nog niet zoals voor dr blessure, haha!
Heb me opgegeven voor de my special horse competition 24 april bij de kroo :D

Het is trouwens echt chaos bij ons op stal, sfeer is echt verschrikkelijk en dr gebeuren echt dingen die niet door de beugel kunnen... ga toch maar eens even rondneuzen wat voor stallen er hier nog in de buurt zitten...

Bianz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:34

Gaaf dat je je hebt opgegeven, als het lukt kom ik kijken!
Wel balen zeg, wat is er allemaal aan de hand bij jou op stal dan? Jammer dat er bij ons op stal geen plaats meer is!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:35

Dr is vanalles aan de hand, kga je even PB en!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 22:22

Ok, even wat leuks!

Vienna nu...
Afbeelding

Ze had een rol wc papier uit de trapkast gejat...
Afbeelding

En ze plukte m helemaal uit elkaar als een soort eekhoorntje!
Afbeelding

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 11:26

Jeej, ik heb vakantie *\o/* En nu regent het -O-
Ook niet leuk van je stal Bar; ben wel benieuwd wat er allemaal gaande is dan!
Idd kijken of er een andere stal op je pad komt. Vienna is zich ook van geen kwaad bewust he, heerlijk :+
Jij nog naar Paardoes geweest Anne dit weekend? Of naar Scheldestad?
Weet jij hoe t verder daar gaat? Hebben ze t virus al beetje onder controle?
En we gaan echt de uber-toerist uithangen in Londen :)) :')

Nou, hopen dat t zo nog ff droog wordt om te gaan paardrijden!

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 20:48

Ik heb weekend :D haha, ik pik van de brabantse en de zeelandse vakantie gewoon een paar dagen mee ;) Vorige week vrijdag nog gewoon gewerkt in Naaldwijk en nu afgelopen 3 dagen in Breda. Morgen en vrijdag toch nog even vakantie vieren met zn allen. Lekker wandelen (als het weer mee zit), filmpje kijken, spelletje doen en vrijdag natuurlijk lekker bijkletsen, jaccuzi (nouja, dat is t plan :P) en stappen met klasgenootjes :):) Zin in! Al hebben Marieke en ik Vlissingen ook ontdekt. Was afgelopen 2 weekenden leuk! :j
Vorige week vooral lekker iedere morgen 'uitslapen' en naar t bos/ strand, ook even met marieke de stad in geweest en nog wat dingen voor mn werk gedaan :Y) Tsja, moet ook gebeuren hè. Maar was wel lekker zo'n weekje tussendoor :)

En maak dan maar extra veel foto's van Londen Bianz :P dat maakt de schade van t onbreken van de skivakantie foto's dan weer goed! Worden vast weer een hoop gekke lol foto's :D Alledrie met een camera om je nek als uber toerist :P Hopen op mooi weer!

Fijn dat het met Shaar nog steeds goed gaat Bar! Is de verwachting dat je wel weer op je oude niveau kan komen? Voorlopig gaat het iig super goed +:)+ Nu hopen dat je zo'n dip niet meer mee hoeft te maken! Als het lukt, kom ik ook even kijken Bar! Heb daar nu nog niets staan (behalve paardoes) Hoe is t met Dolce?
Balen van je stal zeg! Wat is er allemaal aan de hand dan? Vanwege Rhino nu ook ineens? Of al langere tijd?
Ahhhhh en Vienna :+: Wat een dropje zeg! Die laatste foto :+ Hoezo woest! haha (daar kan je toch niet boos op zijn?)

Scheldestad is vorige week dinsdag ( :? ) dichtgegaan. Dus geen lessen of andere mensen die er niets te zoeken hebben. Zaterdag dus gewoon naar paardoes geweest. Laatste nieuws van Scheldestad op de site:
LAATSTE UPDATE VIRUSINFECTIE
(dinsdag 23/2/19.30 uur)
Er is nog steeds geen definitieve uitslag van de bloedmonsters. Zodra het bekend is zetten we het op de site. Het goede nieuws is wel, dat er geen nieuwe gevallen bij zijn gekomen en dat de paarden die ziek zijn geweest langzaam maar zeker opknappen. In principe blijven dezelfde maatregelen van kracht, dus alle activiteiten liggen stil tot 1 maart. Geen lessen, geen Gouden Ruif en geen bezoekers op de manege.
Over hoe het er na die datum uit zal zien, houden we jullie via de website op de hoogte.
Dit allemaal in overleg met dierenarts Henk van Dijk.

Volgens mij is de ene schuur ook helemaal virus vrij gebleven gelukkig! Op de site staat ook een eerdere brief van het bestuur. Dat de verschijnselen op Rhino wijzen en hoeveel paarden er ziek zijn geweest enz. Gelukkig zijn ze nu op de beterende hand, hopen dat ze zo vooruit blijven gaan!

Blegh die regen hè. Nog droog kunnen rijden? Of vallen de vakantie-plannen een beetje in het water? Ben deze week ook weer genoeg nat geregend! Ook nog een keer met nat pak een half uur op de trein in Roosendaal staan wachten. De mensen waren woest! :oo In de trein uit Breda werd al geroepen: trein naar Vlissingen gaat om 18.16. Wij waren maar 1 min te laat en we zagen de trein van 17.46 nog staan toen we aankwamen. Helemaal happy! Schijnt hij dus net voor de eerste persoon die t perron opgevlogen kwam weggereden te zijn.. Zuur hè! Wat een gevloek toen zeg! Helemaal toen bleek dat ze de 'geld terug-formulieren' aan het veranderen waren, dus dat er nu geen waren :Y) Ben maar een stapje opzij gegaan :=

Jullie gister hét moment gezien? Vanmorgen in de trein werd er over niets anders gesproken! Was meteen hélemaal op de hoogte! Wel zuur hoor.. Hoe moet je je dan voelen als Sven, of coach zijnde.. Hopen dat hij de volgende rit super de geweldig rijdt! :D (ben er niet zo mee bezig, maar dat gun ik hem dan wel weer!)

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 21:47

Met Dolce gaat t prima, ze wordt echt al groot joh! En ze verhaard als een maloot... net als shaar, dus heb steeds helemaal lamme armen van t poetsen. Vrijdag ga ik bij stal nova vita kijken in nieuwdorp, daar gaan namelijk 3 stalgenootjes naar toe en t klinkt wel echt allemaal super goed wat ze vertellen, goede bodems, goed eten en goede verzorging van de paardjes...

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 21:48

En de regen ben ik nu alweer beu eigenlijk, bah!

Mn patienten hadden t ook allemaal over Sven, heb t zelf gemist want frans was gisteren jarig, dus we hadden bezoek.

Shaar is trouwens vandaag 17 geworden en kheb dr lekker verwend :D!

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 09:54

Nog gefeliciteerd met Frans en Shaar! :) Shaar een lekkere wortel/slobber taart gekregen? Hihi, stond altijd in de penny dan hè; zo'n verjaardagstaart :Y)
Die stal zegt me niet, maar zit dan ook niet zo in dat wereldje. Hopen dat het bevalt! Hebben ze daar ook nog plaats voor Dolce en Shaar? Eventueel een leeftijdsgenootje voor Dolce?

Vandaag maar weer een sombere ochtend.. Al zou het vanmiddag opklaren geloof ik! Daar zijn onze wandelplannen iig wel op gebaseerd :P

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 13:05

Dolce dr vriendinnetje waar ze nu altijd mee samen staat (indira) gaat ook naar die stal toe... dus dan heeft ze sowieso een leeftijdsgenootje... er is op dit moment plek voor mn beide paardjes...

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 13:57

Dat klinkt dan wel fijn als je daar heen zou kunnen gaan. Even zien of t jou ook bevalt vrijdag!

Mams was muziek aan het luisteren. We hadden allebei al het gevoel dat we t lied van Wesley ergens van kenden. Nou we hebben t gevonden hoor, hiervan dus:
http://www.youtube.com/watch?v=TlXeZeXEd_0

Ladylada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 14:45

dag dames :D
Heb er zin in!!!!

Anne, dat liedje is volgens mij al superoud haha. Wel een heel droevig filmpje trouwens op de youtube!
Nog gefeliciteerd met Shaar en Frans Bar, wanneer moet je de beslissing nemen of je gaat verhuizen van stal?

Ach ja en Sven....drama. Ik kon wel janken haha.
Wel vervelend dat er nog steeds geen uitslagen zijn over het virus, dat zou toch een hoop opheldering geven, niet?

Ga zo even een rondje hardlopen door het park en dan maar eens kijken wat ik allemaal mee ga nemen naar Londen :D

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 20:01

Ja volgens mij ook! Wel raar dat ze in het programma zeiden dat Erik en nog zo'n flip dat gemaakt hadden (toch Mariek? Thirz?)

Veel plezier in Londen allemaal! :D Ik duim voor mooi weer hoor! En een goede vlucht, lekkere bedden, hoop lol etc :P

En... wonder boven wonder toch nog lekker een heel rondje (droog!) in t veerse bos kunnen lopen :j Hopen dat we dat morgen tussendoor ook nog even kunnen! Denk dat de jaccuzi het iig niet wordt :+

Bianz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:07

Haaai!!! Hier nieuws uit het zonnige Londen! Al de tweede dag mooi weer. Hebben al veel gezien, veel gedaan en gelachen :D Hostel is knus, Engelse mannen zijn erg lachwekkend, vooral bij de Pizza Hut! Vanavond gaan we naar de Ice Bar en de leukste Club van Londen... als we nog thuis komen, tot later haha! :D :D
Groetjes Cis, Thirz en Bianz

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 15:57

Haaaai! leuk wat van jullie te horen! Jullie hebben t naar je zin geloof ik ;) Gelukkig maar! fijn ook dat het weer wel meewerkt! :j Ben benieuwd naar de verhalen/ foto's als jullie terug komen!

Nog even t laatste nieuws van de site:
LAATSTE UPDATE VIRUSINFECTIE
(vrijdag 26/2/18.30 uur)
De uitslag van de bloedmonsters heeft inderdaad uitgewezen dat we op de manege met Rhinopneumonie te maken hebben gehad.
Het goede nieuws is, dat het met alle dieren die ziek zijn geweest goed gaat en er ook
geen patiënten meer bij gekomen zijn na de eerste golf.
Voor alle zekerheid en om alle risico's van besmetting uit te sluiten, hebben we in overleg met de dierenarts besloten om de sluiting van de manege met nog een week te verlengen.
Dit is een pure voorzorgsmaatregel, zodat we onszelf achteraf nooit iets hoeven te verwijten.
In principe blijven dezelfde maatregelen van kracht, dus alle activiteiten liggen stil t/m 8 maart.
Geen lessen, geen Gouden Ruif, geen Leeuwentrofee en geen bezoekers op de manege.

Op vrijdag 6 maart is er weer een overleg met de dierenarts
en zal het besluit wat dan wordt genomen weer op de website worden geplaatst.

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 17:59

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:19

Ik was vanochtend in de motregen op buitenrit gegaan, was wel nat maar niet extreem... vanmiddag werd het echt steeds erger zeg!
Wilde Dolce Vita nog poetsen, maar die was sochtends zeiknat geregend en was me vanmiddag aan t vervelen dus nog even terug gegaan :D
Afbeelding
Beetje slechte foto, met mn foon gemaakt en binnen = geen goede combi!

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:49

Zo leuk was Londen :+
Afbeelding

Nee hoor, zonder gekheid, t was echt supergaaf :)) Veel gezien, gedaan, lol gehad en al met al ook nog goed weer!
Helaas zondag door grote vertraging met trein onze vlucht gemist, waardoor we noodgedwongen de nacht op het vliegveld mochten doorbrengen. Maar hierdoor laat "groep rood" (ons herkenningspunt) zich niet kennen!!

Bezienswaardigheden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In de metro
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Stappen met rare gasten :')
Afbeelding

Afbeelding

Ciska was heel gevaarlijk met haar paraplu, had een grote uitzwaai :+
Afbeelding

Toen begon de nacht op vliegveld, wat we zoal doen is

Schoenen uit, sokken aan :Y)
Afbeelding

..eten..
Afbeelding

..rare foto's maken :+
Afbeelding

..massages geven..
Afbeelding

..haren invlechten..
Afbeelding Afbeelding

..en ook hier komt tandenpoets-tijd voorbij..
Afbeelding

..en filmpjes maken.. :D

Afbeelding

Afbeelding

Jullie begrijpen; de nacht was zo voorbij!!

En speciaal voor Cis, die het hele weekend Brum heeft gedaan; de originele soundtrack *D

Bianz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:40

Whahaha ik lig nog helemaal dubbel bij de filmpjes en foto's: zal het slaaptekort wel zijn :) Het was een geweldig weekend, hebben zoveel gezien, gedaan en vooral heel veel gelachen! Brum, Thirzka, kleine mannetjes die met Thirz willen dansen, Cis met d'r killerparaplu en ik getrouwd met de Tubekaart: hoe gekker hoe leuker! Vooral de engelse mannen deden het: ik wilde gewoon niet meer naar huis! Alhoewel, voor een Starbucks hier om de hoek ruil ik die vent wel weer in dan...

Nog even een pubquiz: a) hoe is het op zijn rusisch b) wat heeft Yolanthe nog meer meegenomen? c) hoe heet de meest vriendelijk en vooral behulpzame vliegmaatschappij van Europa? Bij 3 goede antwoorden win je een 14 uur durend verblijf op Stansted Airport mét gekke franse buurmannen en tranen van het lachen. Klinkt aantrekkelijk toch? :+

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 22:19

haha heb ook gelachen om jullie filmpjes en foto's...
Jullie hebben zo te zien veel lol gehad.
En een gezellige langdurende nacht op het vliegveld doorgebracht.
Maar gelukkig zijn jullie weer veilig thuis he!
Al een beetje uitgerust dames?

Nou ik heb genoten vandaag van het weer op mn werk.
Na die regen en wind van gister is het weer totaal even omgeslagen zeg...
Heerlijk... en nu het verbod opgeheven is (van de rhino) mogen we weer heerlijk op buitenrit en dat ga ik binnenkort even doen!

Morgen weer les, dus we gaan weer hard aan de slag.
Met heel wat stalletjes voor het kiezen, zoals Barbara al zei, zijn er dus een aantal naar de stal in Nieuwdorp gegaan (waar Carolien dr paard staat)
Maar met veel vernieuwende dingen in het voorruitzicht blijf ik lekker bij de pagter hoor.
Sta er best naar mn zin!

Kom maar op met de zomer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 12:08

Hahaha geniaal die filmpjes :D Gelukkig hebben jullie je nog enigzins kunnen vermaken... Echt vreselijk om zo lang te moeten wachten. Ik heb ook zo moeten lachen om de stapfoto; hoe klein is die man wel niet?! Bianca staat er best nog wel een eindje vanaf en zelfs bukkend is ze nog groter :')
Heeft het omboeken jullie veel geld gekost of kreeg je het vergoed? Ik heb dit ook wel eens meegemaakt op weg naar Spanje. Toen was er een algehele storing bij ProRail en misten we onze vlucht. We konden ons omboeken voor jawel, 800 euro... Gelukkig hadden jullie het op de terugreis en miste je geen extra dagje londen :)

Volgende week is mijn stage weer voorbij! *\o/* Kan ik weer eens tijd besteden aan wat leukere dingen dan remi in de zusterpost slapen...

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 13:51

Hey meiden, dat ziet er gezellig uit zeg....Thirz, nog ten huwelijk gevraagd door "knappe" engelse mannen? wel balen zeg dat jullie zolang op het vliegveld moesten wachten, gelukkig wel op de terugweg....
Vanaf vandaag mogen wij ook weer met de paarden van het terrein af, ga dus van het weekend een lekker buitenritje maken....iemand nog zin om mee te gaan?
Hoop dat het mooie weer nu een beetje doorzet, ben die regen en kou wel erg beu....
Bar heb je nog wensen voor je verjaardag.....(moet nog ff kijken of k kan die dag....zit in maart vol verjaardagen namelijk.....)