Hier lagen er vanochtend nog wel aantal. Ik was er op tijd. Nu nog zonnescherm voor op mijn voorruit, is ook wel handig met dit warme weer, blijft stuur in ieder geval goed vast te houden. Ik kwam vriend van me tegen. Ik zeg, ff zooi in de auto leggen, nu nog op zoek naar brandblusser en zonnescherm. Dus toen zegt hij: ow ik heb nog wel brandblusser voor je, ik heb er toch 2. Ook goed Mijn vader was zijn schuur en auto aan uitruimen. Dus ook nog zootje zwepen op stal gezet en voor de liefhebbers, ik heb nog waxjas, maat s/m in mijn auto liggen. Ik gebruik meest toch een regenpak. Dus als iemand hem wil of iemand weet die hem wil, zeg het maar. En in de schuur kwam hij ook nog gevaren/pech driehoek tegen, dus die ook maar naar mijn auto verhuisd.
Het is rustig hier de laatste dagen!!!!! Niemand die nog spannende dingen beleeft? (ik niet zo....zit in nachtdienst....en is rustig.....dus weinig spannends te melden!)
Saskia89
Geplaatst: 15-06-14 09:07
Ja verrek, stil hier. Was een paar dagen naar het Veluwemeer met moeders en Bobbie. Bobbie is toch wel wat tam geworden. Hij lijkt ineens oud zeg maar. We zijn dus toch alweer op zoek naar een tweede. Wel iets leuks op het oog, nu nog hopen dat het klikt met monstertje (want hij is niet de makkelijkste). Omschrijving van de hond klinkt wel als een kansje, maar you'll never know.
Donderdag ritje met Milou gemaakt, maar helaas op terugweg begon amor enorm te zweten. Dacht dat hitte in duin was, zand, geen wind. Dus afgestapt en duin uit gewandeld en onderweg zoveel mogelijk schaduw in. Bij terugkomst was hij gelukkig heel stuk opgedroogd. Achteraf, stijf, waarschijnlijk toch niet de hitte, maar spierbevangen. Dat heeft hij al eerder en ernstiger gehad. Mogelijk toch te veel energie in gras, ondanks dat ze op landjes met weinig gras staan. Hij had, vrijdag, zondag, maandag, woensdag gewerkt, dus wel heel wat beweging gehad. Dus nu op stal en rust. Enorm balen dus. De rest van de Rit was hij super, lekker gelopen. Mazzels rug helaas ook weer minder goed,mmazz had ook wel erg veel onder zadel gelopen, dus nu ook weer even rustiger met er op en even kijken dat we dat meer gaan verspreiden. Nu lekker zondag & maandag inspannen. Gelukkig ishhij er niet kreupel van. Al met al beetje balen dus.
Gisteren wel weer lekkere rit gemaakt op buzz. Hij is lekker voorwaarts en wist wat te doen met een boom of balk, springen. Nu ik nog meer oefenen met zitten Nu wel spierpijn, maar was voor herhaling vatbaar! gezellige dag gehad!
Wel balen, sas, dat bobbie nu zo tam wordt, hopelijk kan een vriendje of vriendinnetje hem op vrolijken.
Buzz was een van de jachtpaarden begrijp ik? Iets heftiger ritje dan normaal zeker? Haha
Wel balen joh van Mazzel en Amor. Heeft Mazzeltje nu eigenlijk wel een nieuw zadel gekregen? Misschien is het rijden toch een beetje zwaar voor hem i.c.m. zware ondergrond in het duin?
Een vriendje voor Bobbie leuk Sas! Honden zijn toch roedeldieren dus als er dan 1 wegvalt.... Jock is ook een stuk opgewekter sinds we Lass hebben. Anyway ik ben benieuwd!
Ouch spierbevangenheid is heel pijnlijk! Arme Amor! Balen dat Mazzel weer last heeft zeg - ligt het zadel niet goed of mischien te snel opgepakt?
Gijs en Marjan vonden het gisteren ook erg leuk! Wij gaa. 5 en 26 juli terug voot springles en aansluitend een rit. Zin an!
Succes nog even met je diensten Milou!
Horsefreak
Geplaatst: 15-06-14 10:37
5 Juli, kan ik niet en 26e ook niet, 5e vrijgezelle feest en 26e komen we terug uit frankrijk. Jammer, springles zou goed voor me zijn. Rit was pittig ja, buzz is jachtpaard. Filmpjes zijn aan uploaden, mijn blunder staat er ook op. En rondvliegend modder en rengalopje.
Mazzel heeft ander zadel, wervels liggen goed vrij. Is goed te zien na rijden aan de zweetplek van zadel. Pijn in lendenen, waar het zat is wel weg, zit nu meer naar voren. Ik hoop dat het te veel naar strnd/duin is geweest. Nu gaan we onderling ff kijken en overleggen dat we ff opletten en rijden wat gaan verdelen, zeker lange duin/strandritten. Hopen dat dat helpt, dat opbouwen met zadel te snel is gegaan. Ben benieuwd hoe hij straks is.
Succes nog milou!
antoinetje
Geplaatst: 15-06-14 10:47
Te snel opbouwen kan idd problemen geven, is er niet in overleg met de DA opgebouwd?
5 juli gaan Marjan en ik samen dan kan Gijs niet, ik vind de ritten in Beek wel leuk (zolang ik een braaf paard heb) maar lessen vind ik nog leuker.
Ben benieuwd naar de filmpjes! Even delen met Karla op FB vind ze altijd leuk
Saskia89
Geplaatst: 15-06-14 11:18
Springles, tja ieder zijn ding zullen we maar zeggen Blunders willen we natuurlijk graag zien Wen!
Hopelijk gaat het snel weer beter met Mazzel en dan lekker rustig aan doen...
Het wordt sowieso een vriendinnetje als er wat bij komt
We hebben geen da bijgehad, maar fysio/osteopate. Van haar mochten we opbouwen, dus wel in overleg met haar gegaan. Meest gaat niet iedereen naar strand dus toch weer even stapje terug.
Filmpjes ga ik delen als alles erop staat, hebben ton & marjan ook fb?
Saskia89
Geplaatst: 15-06-14 12:39
Nee, verder nog niet echt nieuws. Van de week waarschijnlijk meer info. Zelf ook wel benieuwd.
Laatst bijgewerkt door Saskia89 op 15-06-14 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt
is de link naar de playlist. Ik weet niet of jij/gijs mailadres heeft van Ton & Marjan, kunnen ze de filmpjes van gisteren zien. Link staat op fb, heb Gijs getagd, maar nu Karla nog vinden.
antoinetje
Geplaatst: 15-06-14 19:37
Leuk Wen! ik heb ze met Karla gedeeld! en naar Marjan en Ton gemaild
Zooooo, mijn nachtelijke berichtje heeft voor weer wat leven gezorgd! Was het lekker Sas? Paar daagjes weg? Was ik alweer vergeten....solly! Spannend wel, een hondje. Hoop dat het gaat klikken tussen die twee. En als er meer bekend is, dan wel foto's natuurlijk!!!! Ritje van afgelopen donderdag met Wendy liep idd niet zoals het hoorde. Was echt bizar, het zweet liep in straaltjes van Amor af.....tja en dan sta je daar in het duin..... Qua mazzel, die had wel heel veel ritjes naar duin en strand vorige week, dus hoop dat dat de crux is.....dat ie te snel te vaak weer zo'n lange rit loopt. Alhoewel hij het conditioneel prima aankon! Nu morgen lekker paar uurtjes slapen en dan mennen met Wendy! Kan pown toch aan het werk blijven, maar heeft ie even geen belasting op de rug! Klinkt goed die rit in Beek Wendy! En de filmpjes zijn ook top! De hoeveelheid springen valt me mee, dacht echt dat je daar aan het afkoppelen zou zijn en dan hoge hindernis moest springen. Maar meeste wat ik gezien heb, was vanuit stap of draf en omrijdbaar ook. Ik denk dat ik, nu ik dit gezien heb, wel prima daar een keer durf en kan rijden!
Nog 1 nachtje zo meteen.....
Horsefreak
Geplaatst: 15-06-14 21:37
filmpje 11 is met blooper, eerst gaan we er langs met 2 paarden, voorruiter en ik, en later spring ik hem dan wel, maar had niet verwacht dat paard zou gaan. En daarna hobbelt het beeld even, dan ben ik opzoek naar beugels en probeer te blijven zitten.
Suc6 milou met je laatste nachtje.
Was idd bizar van Amor ineens zo zweten. Van Mazz idd ook jammer, conditie is echt top wat dat betreft en zijn lijntje is ook mooi.
Vanmiddag ritje met Edmee en Mazzel gemaakt met de kar. Was onwijs gezellig, Edmee heeft ook nog stukje gereden! Nog een slachtoffer wat best mee wil met Mazzel met de kar Nu op naar de vakantie, nog een maand! En nog een keertje dinsdagavond met jullie meerijden met buitenritje, keer gezellig met z'n 3en. Na ritje met Mazzel, Amor nog even vertroeteld, hem lekker uitgebreid gepoetst en hoefjes schoongeboend. Hij stond er lekker bij te slapen, knuffelpaard. Verder heeft hij lekker in de bak gespeeld en zijn eten gehad, al vind hij daar niet zoveel aan, dat droge hooi.
Sas wat naar van Troy! Wel fijn dat ze niet heeft hoeven lijden! Maar inderdaad hoe oud ze ook zijn, afscheid blijft moeilijk!
Ik heb het weer beetje druk gehad, examens zitten er gelukkig inmiddels op (nu hopen dat ik ze gehaald heb)! Maar nu mag ik weer een bruiloft gaan plannen . Ook leuk om te doen .
Onwijs leuk Esther! Hebben jullie al een datum geprikt?
Vandaag paar uurtjes geslapen en daarna lekker met Wendy en Mazzel op pad! Was fijn om Amor te zien en te zien dat ie er weer beter uit ziet dan donderdag! (Hoop zoiets echt niet meer mee te maken). Met Wendy en mazzel Noordwijkerhout onveilig gemaakt en even sturen geoefend bij de bavo. Ook nog gespeeld met de camera van Wendy.......waarvan ik denk dat Wendy best een flink aantal foto's weg kan gooien, haha! Maar als het goed is zitten er ook een paar hele mooie tussen!
Het gaat waarschijnlijk 24 juli 2015 worden . We willen allebei in de zomer trouwen en om nu alles alvast voor deze zomer te regelen dat wordt wat snel .
Zijn jullie lekker wezen mennen? Ben benieuwd naar de foto's!