Ik heb het ook hyves gezet,daar heeft Lotte van Hope ook al gereageed.
Dus nog 1 erbij,dat zijn er al 7. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Citaat:De regels
Een rijbewijs B volstaat zolang de caravan inclusief laadvermogen niet meer weegt dan 750 kg. Daarnaast is het toegestaan een caravan te trekken van meer dan 750 kg met alleen rijbewijs B als aan twee voorwaarden wordt voldaan:
de caravan mag inclusief laadvermogen niet meer zijn de leeggewicht van de auto;
én de toegestane maximum massa van de totale combinatie mag niet meer dan 3500 kg zijn.

Cer schreef:te trekken van meer dan 750 kg met alleen rijbewijs B als aan twee voorwaarden wordt voldaan:
de caravan mag inclusief laadvermogen niet meer zijn de leeggewicht van de auto;
én de toegestane maximum massa van de totale combinatie mag niet meer dan 3500 kg zijn.

[/quote]

jarrah schreef:Ja, maar jet railer + paard mag dan vervolgens niet meer wegen dan je auto.. en met 800 kilo zit je daar met een beetje trailer en kleine pony al aan denk ik

uiteraard gaan we niet zo krap zitten, ben aan het kijken naar een trailer met een tmm van 1300 kg. Maar aangezien de trailers qua ledig gewicht erg verschillend zijn, wil ik weten wat Zico weegt zodat ik weet wat voor laadvermogen de trailer minimaal moet hebben