manege Paardoes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 21:07

Mijn mams had nog wat in de PZC gezien: gebitsproblemen bij paarden. 10 februari houdt dierenartsenpraktijk walcheren een lezing over gebitsproblemen bij paarden. Dierenarts Barbara Trappeniers vertelt over de meest voorkomende gebitsproblemen en hoe deze opgelost en voorkomen kunnen worden. Dierfysiotherapeut en osteopaat Martin van de Dungen vertelt wat de invloed van deze gebitsproblemen kunnen zijn. Het begint om 19.30 in de Zandpunt in Serooskerke.
Misschien dat iemand dat interessant vindt? Dacht plaats t ff :) Kon geen link vinden op pzc.nl, dus dan maar ff zo :P

Fijn dat ze zo beter te rijden is Nel. Kan je lekker blijven rijden zonder pijn in je handen!

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 21:40

Ja, groepsfoto moet ook nog aan mijn fotowand :j
Dus ik zou zeggen; we plannen een datum! Misschien op t strand? Vind ik altijd mooie omgeving! (en dan met iets beter weer graag :+ )
Want altijd als Bianz op vakantie is, sneeuwt het hier. En wat zag Thirz toen ze vanmorgen opstond? Juist, sneeuw! :roll:

Bar: ze groeit al hard!
Nel: kom maar op met die foto's, ook van Voice ;)
Anne; had ik idd ook van gehoord, maar kan nie die avond. Toevallig komt die dag wel (andere) tandarts langs bij ons op stal voor de paardjes!

Zo, nu ga ik me klaarmaken voor naar de stad, toedels! :wave:

Barbara_

Re: manege Paardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:43

Kijk dan hoe lief!
Afbeelding

Afbeelding

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 20:38

En vanmorgen nog een keer sneeuw.. In Breda lag 10 cm toen ik kwam en t bleef maar sneeuwen! :\ Blij dat ik ook een bus kan pakken! (Daar ligt nog steeds sneeuw.. Hopen dat t morgen weg is, dan moet ik wel fietsen nl) Je treft t wel Thirz.. Steeds sneeuw als je 2 paarden hebt. Al is t hier nu allemaal al wel weg geloof ik. Had je er last van Thirz?
Strand-groepsfoto vind ik een goed idee! Maken we er gewoon een middagje van net als wij toen Thirz! Huren we een vrijwillige fotograaf in die ons allemaal lekker vaak op de foto wil zetten. Als we dan een groepsfoto maken, wel meteen goed natuurlijk :D En graag met beter weer. Sta niet zo graag lang buiten nu met deze kou :Y)

En t was dus leuk in de stad begreep ik? :P Vraag me toch nog af hoe je er nou aan kwam, en of t de moeite was hoor Thirz ;) haha

Ahhhh dropje Bar!

Ladylada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 09:54

Wat een schatje Bar!

Nou, als bij Bianz net zo veel sneeuw valt voor een paar dagen als hier zit ze goed. Wat een puinhoop zeg! Waren we er eindelijk vanaf heeft het al weer 2 dagen gesneeuwd :( Maargoed, weinig aan te doen helaas.

Anne, ik ben het volledig met jou eens dat we nog even moeten wachten voor de shoot haha.
Nel, leuk dat je ook weer wat plaatste! Vervelend alleen dat het niet zulk leuk nieuws was...

Ga nu maar eens kleren aan doen en naar school.

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 12:59

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-10 15:00

Voor de ervaren ruiters onder ons doen we een echte Shire-race en die gaat hard! Mensen die met deze groep rijden en hier niet aan deel wensen te nemen kunnen gerust met hun Shire langs de kant toekijken.
Hihi heeft flashback "ow ik wacht hier wel even, doen jullie maar een galopje" :Y) Nou met deze paarden kan dat dus wel :P hihi Klinkt wel heel gaaf Thirz!

En gister regen (ja? heb t zelf nie zo gemerkt.. zat veel binnen!) en vandaag mist! Toch steeds maar een verrassing wat t weer is als je t gordijn open doet ;)

Gister gezellie bijgebabbeld in Breda met klasgenootjes :D Nog een keer de DVD met een hoop foto's en filmpjes van ons gekeken :Y) Blijft leuk! Daarna poging tot Harry Potter, maar we hadden elkaar toch te veel te vertellen om echt op de film te letten. En we waren te moe om hem helemaal uit te kijken, dus we zijn lekker duf om half 12 ons bed in gedoken. Niet heel top geslapen. Blijkt ook wel: volgens mn mams zag ik eruit als t spook van Ieperen :Y) Dusss, stel dat je nog een carnavals outfit zoekt: kwart over 5 je bed uit, dagje werken, tot half 12 kletsen in Breda en dan niet zo goed slapen & tadaaaa! 8-)

Klasgenootje had nog een lekker drankje gemaakt :j Triple Sec, ijsblokjes en verse limoenen geloof ik :9
Tsja, ineens heeft je buuf 2 van die sterke drankjes in der handen! :+
Afbeelding

Klasgenootje heeft een nijn! Dus die was de pineut en heeft regelmatig op schoot gezeten :P
Afbeelding

En we hadden t koud :Y)
Afbeelding

Binnenkort weer eens op stap in Breda en dan ook een datum plannen voor.. jaja paaldansen :') We hebben dat cadeau gegeven aan één van t clubje. Meer met de gedachte: goh das leuk, dan kan ze met vriendinnen van de Salsa daar wel heen. (iig dat hoopte ik :P) Maar neen, ze wil met ons :=

Ow en nog ff een foto van Sinterklaas. Toen waren we ook al zo afgebrand :P
Afbeelding

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 19:02

Leuke foto's Anne!

Iemand die nog een geruite BR deken van 340 gram zoekt maat 195? 100% waterdicht...
Deze; met kleine reparatie aan de voorkant
Afbeelding

Bianz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:24

Hoi! Ik ben ook weer in town! Heerlijke vakantie gehad, veel sneeuw, heel veel geskied. Nu erg moe, altijd handig he, uitgerust van vakantie :D
Haha Thirz, ik dacht er ook meteen aan toen we zaterdagochtend weg reden in de sneeuw. Heb het weer gevolgd, maar voor zover ik begreep bleef het daarbij en heb je er denk ik verder geen last meer van gehad? Via sms heb je me prima op de hoogte gehouden :) Ik zal morgen eens kijken of Oz nog wel zin heeft om iets te doen haha! Was het nog leuk in de stad?
Anne, leuke foto's! Was dus gezellig! Ik ben er ook zeker voor om met mooi weer eindelijk die foto voor jou te gaan maken; misschien moeten we nu alvast een datum prikken met zijn allen? Deadline vóór je volgende verjaardag?
Bar, die deken is Orson iets te klein haha!
Het lijkt met echt geweldig, zo'n buitenrit op een Shire! En het grappige is dat het ook nog eens vlakbij mijn familie in Hengelo is; je kunt daar zo supermooi buitenrijden! Zullen we dat serieus eens gaan doen? Wil ik op de allergrootste van Nederland, of misschien wil jij daar op Bar haha? Wil dan ook echt zien hoe een paar een race houden en de anderen langs de kant rustig wachten :D
Marieke, heb je al een wintersportvakantie geboekt? Leuk dat het boarden zo goed ging! Met Jade ook alles goed? En hoe is het met rijden?
Nel, fijn ook weer van jou te horen, blij dat het allemaal zijn gangetje gaat thuis. Meeting moeten we idd snel eens doen.
Cis, super dat vrij geregeld is! London here we come! Net terug van vakantie, maar heb er nu al heeeel veel zin in!
Kims, hoe bevalt het (wat een grappige woordspeling) op je stage? Heb je het naar je zin?
Ik ga nu lekker onder de douche en mijn bedje in: tot spreeks!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 15:03

Haha Bianca, zie je mij al op een Shire zitten, geweldig!

Losgooi foto's van gisteren :)

Dolce oefent alvast voor later
Afbeelding

Strekken!
Afbeelding

Lekker scheuren
Afbeelding

Uitdampen, ze waren echt zeiknat joh van al t rennen!
Afbeelding

Joehoe shaar?
Afbeelding

Mn 2 dotjes op de foto samen!
Afbeelding

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:21

Nou Bar; dat ziet er al goed uit :j
Leuke foto's Anne! Lekker van de drankjes en de gezelligheid genoten ;)
Bianz ook weer lekker huis na de vakantie! Heb je nog last van spierpijn? En Orson heeft zich (bijna :+ ) heel de week prima gedragen, haha!!
Lijkt me serieus leuk om met onze club op die shires te gaan rijden; ik denk gegarandeerd veel lol :')

Vanmorgen dacht ik; fijn sneeuw :\ Maar gelukkig was ik vandaag vrij en kon ik wachten tot het over was. Maar wat een afschuwelijke kou zeg, brrr! Zit nu lekker op te warmen, je moet echt niet telang buiten zijn!

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:31

Hoi,
Leuke foto's allemaal!

Bar die leuke deken ga je die weg doen?
Waarom?
Wil hem wel hebben hoor... haha...
Verkoop je nog leuke dekjes met bijpassende peesbeschermers?

Ja vanmorgen sneeuw, he Bah, vondt het niet zo leuk.
Maar ja wat doe je eraan he!?!

He marieke hoe ist eigenlijk met jou en jade?
Ga je nog lekker voorruit?
Wil wel een keer komen kijken als dat mag?

Bianz, fijne vakantie achter de rug, leuk hoor!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:57

Heb deken al verkocht aan cristel (van tinka), weet niet of jullie die kennen... Deken gaat weg omdat ik 2 nieuwe WB dekens heb gekocht.

Geen dekjes in de verkoop nel, ben juist tevreden met mn collectie nu... heb ook al een tijdje niets nieuws gekocht.

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 14:03

Oke, naja als je een keer een dekje kwijt wil, dan weet je me te vinden hé! ;)

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 13:53

Heej Bianz en Cis; zullen we ons weekendje Londen niet verruilen voor een weekendje zon?! :+ Ben die koude wind zo beu!!
Ging vanmorgen weer overal glijden op mn fietsje, fijn dat ze nog maar zo beperkt strooien :\
Reden de treinen nog wel normaal Anne?
Welke nieuwe dekens heb je Bar? Vind WB een fijn merk :j

Nou, ik ga weer verder werken :wave:

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 16:04

Dees:
Afbeelding
en dees:
Afbeelding

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 18:43

Hee Bianz! :wave: je treft t wel hoor, van de sneeuw in de sneeuw :P Nu op je skies naar je werk gegaan? :Y) Maar fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad! En al snel weer lekker naar londen :D Jullie maken wel veel foto's hè! Heb jij nog mooie skie en sneeuw foto's van je vakantie Bianz?
Haha, je zou zeggen dat t voor mn volgende verjaardag wel moet lukken hè! Maar is goed een datum alvast plannen in t voorjaar. Zouden we dan allemaal nog een gaatje hebben in onze onwijs drukke planning? Anders zou na mn verjaardag evt ook nog mogen hoor ;)
En die Shire toch klinkt gaaf :):) Vind zeker dat we dat een keer moeten doen! Zie ons al zitten met zn allen :P haha

Nou hop op Dolce (kan best al, hoezo uitgroeien? Ze is er klaar voor dat laat ze zelf zien!) en de wedstrijdring in! ;) Knap paardje hoor! Hoe is t met jou en Shaar en de training?

En inderdaad wat een wind.. Phoe! Vanmorgen bijna bevroren tijdens t wandelen met de honden! Brrr, die wind maakt t zoooo koud! De treinen bleven gelukkig wel rijden de hele week. Vandaag weet ik niet; ben vrij :) Dinsdag ( :? geloof ik?) alleen wat last van een vertraagde trein. Trein voor mij reed niet en de mijne had 10 min vertraging in Breda. Ach de trein in Roosendaal had netjes op ons gewacht (gelukkig!) en ik was maar 5 min later thuis ofzo. En gister was t erg druk in de trein, omdat iedereen vanuit Rotterdam via Breda moest reizen. De hele dag, zelfs vandaag nog, een sein/wisselstoring bij Oudenbosch geloof ik. Morgen even zien hoe ze zich dan houden. Goed hoop ik :=

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 19:52

Oorzaak Tussen Lage Zwaluwe en Roosendaal rijden geen treinen door een sein- en overwegstoring.
Er rijden stopbussen.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 45 min. De verstoring is naar verwachting rond 20:30 uur verholpen.

Uh.. vanmorgen zeiden ze dat t rond 1 uur verholpen zou zijn.. Hoop toch wel dat t voor morgen gefixt is. Via Breda naar Naaldwijk ga ik toch niet doen :Y) Zo gek ben ik dan toch ook weer niet! Flinke storing iig...

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-10 20:36

sorry, kom ik weer met mn pensioenfonds O:) Kwam deze foto's weer tegen.
http://www.manegepaardenpensioenfonds.n ... avour.html Was ook echt een super pony :j Zo'n lieverd! Hij kijkt ook zo lief naar zn maatjes van Scheldestad die een paar jaar eerder al met pensioen mochten! Herkenning!
En dan samen met zn huidige maatjes lekker op de wei:
http://www.manegepaardenpensioenfonds.n ... weide.html (nr 9; duidelijk happy toch? :D) Vind dat echt leuk om te zien dan! (maar dat was al duidelijk denk ik :P)

En storing was gelukkig voorbij die vrijdag! :D

En.. ik klets gewoon vrolijk verder tegen mezelf :+

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 11:20

Gewoon door blijven praten Anne :P Zit nog op mn werk; kan de foto's nie openen. Kan helaas nog nie weg, zit met zieke, terwijl volgende dienst wat later komt. Jammer hoor. Al heb ik toch geen zin om naar buiten te gaan met dit lekkere weer :x Het houdt maar niet op!!
Als ik wat topics doorlees zijn er op verschillende stallen hier op Walcheren dus virussen; hopen dat die zich niet verder gaan verspreiden!

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:16

Hoi, verschrikkelijk he die virussen
Anne weet jij welke paarden dood zijn bij scheldestad?
3 of 4 paarden ofzo....

de kroo dicht...
Dieleman droes....
Scheldestad rhino.....
pfffff

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-10 12:44

Ja echt erg.. Ik moet er ook steeds weer aan denken. Mams kwam ze nog wel eens tegen in t bos te paard. Je kunt je bijna niet voorstellen hoe t is als je dat ineens allemaal niet meer hebt! Allebei echt super lieve paarden!

Ik weet niet hoe t nu precies zit hoor Nel, maar zondag was er 1 waarschijnlijk aan Rhino/ een virus 'overleden'/ ingeslapen en 1 mogelijk. Ik weet dus alleen van 2 paarden die overleden zijn, allebei eigen paarden. In die schuur staan nog meer eigen paarden en 3/4 (?) manege paarden, ook die hadden koorts gehad die week. Ik weet nu niet precies hoe het zit. Staat een stukje in de krant en ook daar wordt geproken over 2 dode paarden bij Scheldestad. Op de site staat dat nog niet bevestigd is wat voor ziekte het is? En de stal is tot 28 februari iig dicht. Gewoon erg voorzichtig zijn nu even :j Alles is al gewassen.

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:38

was ik ook weer eens....
Bij ons op stal heerst er gelukkig nog niks, maar er mag vanaf vandaag niemand meer komen die er geen paard heeft staan, dus geen lessen, verzorgsters, geen wedstrijden en buitenritten...
Hoorde namelijk dat ze nu bij de zwaanhoek ook al Rhino hadden...maar of dat waar is weet ik niet zeker....Vind het wel goed dat ze zulke maatregelen nemen...

Lijkt me gezellig Nel als je nog een keer komt, maar voorlopig moeten we dat maar even uitstellen...
Thirz, Cis en Bianz, het weekend je weg al omgeboekt naar cuaracao ofzo...waar het nu tenminste lekker warm is....hihi??
Ik was 3 weken geleden van Jade gevallen, last van mn nek en arm, vooral de spieren, ook mn hand doet zeer als ik m veel gebruik. Zondag voor t eerst weer les gehad, ging goed, maar daarna voelde ik mn spieren wel flink....nog n beetje rustig aan doen dus....

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-10 20:42

Door alle geruchten weet je gewoon niet meer wat waar is.. Hoop toch dat het niet uitbreidt en dat het verder mee gaat vallen!

Brrr, wat is t koud hè! Al vond ik het vanmiddag in de stad wel meevallen eigenlijk. Lekker zonnetje erbij. Bíjna het tropische vakantie land gevoel :P (in de H&M iig wel!)
Vanmorgen in de sneeuw nog foto's gemaakt van t bos en de honden. Sneeuw is heel lastig, maar zo in de vakantie stiekem toch ook wel mooi :)

hihi, heb je t hak-drankje nog aan Chris weten te verkopen Mariek? En volgens mij zijn t wel lekkere sokken!

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-10 16:36

Nog ff wat foto's van gister:

Bos bij Diskhoek :)
Afbeelding

Afbeelding

en we waren er natuurlijk nie alleen! Tinker was ook mee! :D
Kiekeboe!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En we zagen ook nog een hert :j
Afbeelding

Ikkuh? Zeg hee! >;)
Afbeelding

Afbeelding

Netjes over de boom lopen:
Afbeelding
Waar die behendigheidslessen wel allemaal nie goed voor zijn :P

Sneeuw is nu grotendeels weer weg gelukkig :) Mogen jullie nog wel een buitenritje doen Thirz en Bianz? Of zijn jullie ook tot de bak verbannen? Is die nog begaanbaar?
Wordt ook wel tijd dat de sneeuw weggaat en de grond ondooit.. Het voer wat we leggen is steeds binnen no time op.. Dit weekend nog een pestvogel gespot bij ons in de tuin (jaja :P) Deze dus:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gelukkig bleef hij lang zitten bij de appel en hadden we genoeg tijd om de camera even te gaan halen. Had flinke honger..