De Chardonners bokken door! [deel 3]

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 14:50

aatjuh12 schreef:
die heeft bijna 180.000 kilometers!

zucht... nou en?? je kan er beter 1 kopen van 10 jaar oud met 180.000 km (= nog steeds maar 18.000 per jaar) dan 1 van 10 jaar oud met 30.000 km, die zitten helemaal vastgeroest, tandwielen zijn niet evenredig afgesleten, banden zijn vierkant van het staan, brandstofleidingen zitten vol met zooi.... en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Het is je 1e autootje Aman, wees wijs, koop een leuk autootje wat weinig onderhoud nodig heeft, beetje zuinig rijdt en in ieder geval een jaar APK en een paar knappe banden heeft, dan hou je nog wat spaarcentjes over voor de volgende auto...... (of je motorrijbewijs :P :P :P )

Zo..... oma heeft gesproken _O- _O-

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 14:52

Mallow schreef:
paard aman :')

ahha dat bedoel ik natuurlijk :P

Mallow

Re: De Chardonners bokken door! [deel 3]

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 14:55

Wijze woorden jeanet :D
Een tinker x quater ga ik kijken, ben eigenlijk al helemaal verkocht. Dus als het klikt mag ze mee :P

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 14:57

Mallow schreef:
Wijze woorden jeanet :D
Een tinker x quater ga ik kijken, ben eigenlijk al helemaal verkocht. Dus als het klikt mag ze mee :P

:D :D
dat is die 2 jarige waar je het over had? Spannend!!

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 14:57

klinkt inderdaad allemaal heel goed Jeanet! ik ga het eens even met paps overleggen.. ik wilde eigenlijk tot de 100.000 kilometer..

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 14:58

Ja 2,5 is ze. En kwa looks echt totaal niet wat ik zoek, ik wil geen tinker meer.. ik wil geen merrie. Maar deze :+:

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 15:02

Mallow schreef:
Ja 2,5 is ze. En kwa looks echt totaal niet wat ik zoek, ik wil geen tinker meer.. ik wil geen merrie. Maar deze :+:

dat zijn de beste kliks! Als je d'r ziet weet je het gauw genoeg toch en trouwens Fieke wilde ook geen merrie en vooral geen schimmel.......................l :D :D

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 15:05

neee dat is zo haha :'), achja, ik ga er toch wel met een hoge verwachting heen, misschien niet slim, maar ach wat wil je anders na dat koppie gezien te hebben :D

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 15:05

Ben benieuwd eva :D

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 15:08

aatjuh12 schreef:
klinkt inderdaad allemaal heel goed Jeanet! ik ga het eens even met paps overleggen.. ik wilde eigenlijk tot de 100.000 kilometer..

Paps zijn altijd handig met dit soort beslissingen!! Mijn vader gaat nog steeds mee als ik naar een nieuwe auto ga kijken!!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 15:15

sambagirl schreef:
Twinklebel schreef:
Ik ben nog steeds blij met mijn Kaatje, rijd als een trein, ziet er leuk uit en ik maak me ook niet gelijk zorgen als er een deukje in zit.

uit welk jaar is jouw Kaatje??

'98, niet de jongste dus, maar rijdt als een trein.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 15:17

sambagirl schreef:
Mallow schreef:

dat zijn de beste kliks! Als je d'r ziet weet je het gauw genoeg toch en trouwens Fieke wilde ook geen merrie en vooral geen schimmel.......................l :D :D

En heeft nu het beste paard dat je je maar kan wensen (als je pootjes even buiten beeld laat :D ). Nog vijf weken, dan staat ze hier!

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 15:18

Tsja het beste paardje wat ik me kan wensen is mallow... Maar ach :)

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 15:19

sambagirl schreef:
aatjuh12 schreef:
die heeft bijna 180.000 kilometers!

zucht... nou en?? je kan er beter 1 kopen van 10 jaar oud met 180.000 km (= nog steeds maar 18.000 per jaar) dan 1 van 10 jaar oud met 30.000 km, die zitten helemaal vastgeroest, tandwielen zijn niet evenredig afgesleten, banden zijn vierkant van het staan, brandstofleidingen zitten vol met zooi.... en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Het is je 1e autootje Aman, wees wijs, koop een leuk autootje wat weinig onderhoud nodig heeft, beetje zuinig rijdt en in ieder geval een jaar APK en een paar knappe banden heeft, dan hou je nog wat spaarcentjes over voor de volgende auto...... (of je motorrijbewijs :P :P :P )

Zo..... oma heeft gesproken _O- _O-

Eh, ik wilde net zeggen, de mijne had met zijn tien jaar vorig jaar pas 47.000 gelopen.......heb ondertussen wat schade in gehaald, hij staat nu bijna op 65.000

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 15:41

Twinklebel schreef:
Eh, ik wilde net zeggen, de mijne had met zijn tien jaar vorig jaar pas 47.000 gelopen.......heb ondertussen wat schade in gehaald, hij staat nu bijna op 65.000

het blijft lastig een auto kopen (maar ook leuk :P )

Auto's hoeven ook niet per definitie slecht te zijn met weinig km, net als ze niet slecht hoeven te zijn met heel veel kilometers, maar mensen kijken vaak alleen naar het uiterlijk van de auto en de km stand en dat zegt lang niet alles. Mijn 1e auto van de zaak was een .......nieuwe Ka uit 1997 wat K.U.T. auto was dat zeg, gelukkig kon ik hem na een half jaar omruilen, beetje geluk moet je ook hebben toch! Net als bij een paard kopen! :P

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 15:43

Mallow schreef:
Tsja het beste paardje wat ik me kan wensen is mallow... Maar ach :)

hoor je nog wel eens via via hoe het met hem gaat of zo? (of wil je dat juist niet weten |( )

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 15:51

Ik hoor elke dag hoe het met hem gaat, en het gaat heel slecht met hem, er wordt niet meer naar hem omgekeken, staat gewoon weer in stal etc. Maar ik ben er mee bezig :)

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 15:51

sambagirl schreef:
Twinklebel schreef:

het blijft lastig een auto kopen (maar ook leuk :P )

Auto's hoeven ook niet per definitie slecht te zijn met weinig km, net als ze niet slecht hoeven te zijn met heel veel kilometers, maar mensen kijken vaak alleen naar het uiterlijk van de auto en de km stand en dat zegt lang niet alles. Mijn 1e auto van de zaak was een .......nieuwe Ka uit 1997 wat K.U.T. auto was dat zeg, gelukkig kon ik hem na een half jaar omruilen, beetje geluk moet je ook hebben toch! Net als bij een paard kopen! :P

Wat vond je er k.u.t. aan dan? Is mijn eerste autootje, dus ik weet ook niet beter dan hoe deze rijdt. Heb er nog weinig problemen mee gehad, behalve een keer een beetje stotteren, maar dat was over nadat de boel bij de bougies een beetje doorgeblazen was. Gelukkig is die vorig jaar voordat ik hem kocht helemaal nagekeken door een bevriende automonteur en die vond hem er toppie uit zien. Waarschijnlijk heeft die ook altijd binnen gestaan, was weinig roest aan te ontdekken.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 15:52

Mallow schreef:
Ik hoor elke dag hoe het met hem gaat, en het gaat heel slecht met hem, er wordt niet meer naar hem omgekeken, staat gewoon weer in stal etc. Maar ik ben er mee bezig :)

:(:) , lijkt me wel moeilijk om te horen, je kan zo weinig doen....

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 15:54

Ik ben nu bezig met het allerlaatste wat ik voor hem kan betekenen. Ik zou m zo graag daar weghalen!!!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 16:07

Dat kan ik me voorstellen,maar als zij hem niet weg wil doen krijg je hem niet weg. Dierenbescherming doet ook niks in zulke situaties.....helaas.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 16:09

Dat weet ik, maar er zijn wel mensen die verandering kunnen brengen in de situatie zoals die nu is.

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 16:14

Twinklebel schreef:
Mallow schreef:

:(:) , lijkt me wel moeilijk om te horen, je kan zo weinig doen....

|( |( |(

vreselijk lijkt met dat, ik geloof dat ik sterk in de verleiding zou komen tot illegale praktijken, ook al schiet ik daar waarschijnlijk niet veel mee op, maar uit pure frustatie......

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 16:17

Hoe vaak denk je dat ik bij stallen langs ben gegaan met 24/7 buitenstaan, om te vragen of ze nog een plekje hebben?
Hoevaak ik bij het juridisch recht geweest ben, hoevaak ik contact heb gehad met advocaten...
Ze gunt hem het allerbeste gewoon niet, en wil alleen maar geld zien.
Ik krijg dat beeld ook gewoon niet uit m'n hoofd.. M'n arme mannetje, met z'n koppie over de staldeur, snakkend naar lucht, met de vraag of die vandaag wel even naar buiten mag ;(

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 16:18

Twinklebel schreef:
Wat vond je er k.u.t. aan dan? Is mijn eerste autootje, dus ik weet ook niet beter dan hoe deze rijdt. Heb er nog weinig problemen mee gehad, behalve een keer een beetje stotteren, maar dat was over nadat de boel bij de bougies een beetje doorgeblazen was. Gelukkig is die vorig jaar voordat ik hem kocht helemaal nagekeken door een bevriende automonteur en die vond hem er toppie uit zien. Waarschijnlijk heeft die ook altijd binnen gestaan, was weinig roest aan te ontdekken.

Wat was er niet mis mee........ er was gewoon een slechte versie van de band afgerold, dat heb je weleens. Kleppen afgebroken, stuurhuis was niet goed, radio deed niets, stoelen mankeerde iets aan en hij was hageltje nieuw toen ik hem kreeg!