Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny_CT

Re: Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 14:27

super om te horen maartje, je bent op de goede weg bezig.. succes en veel plezier ermee !!!

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 15:48

Oke :D Klinkt goed in ieder geval!!

Operatie is geslaagd hoor, was gisteravond al thuis. Heb wel erg veel pijn, heel de dag geslapen vandaag. Nu even achter computer maar wordt alweer teveel merk ik..

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 16:07

Fijn dat de operatie geslaagd is, maar alsnog sterkte ermee. :(:) Zal wel lastig zijn van zo actief de hele dag met de paarden naar moeten rusten...

Dankje Maartje! Klinkt goed zoals je bezig bent met die nieuwe merrie, is ook wel eens leuk zo'n uitdaging :D

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 19:26

Hoe gaat het met mel aniek?

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 20:12

Beetje jammer.. ik vloog er vanmiddag af!
Was de 3e x dat ik er op zat. Dinsdag gelongeerd en toen 10 minuutjes gereden oid. Vrijdag ook nog ff gelongeerd en iets langer gereden.
Vandaag kwam de eigenaresse kijken. Paardje is enorm tegen het been, been = kont naar binnen en afremmen. Na een paar x goed doorkomen met been of tikje bij met zweepje gaat het wel steeds beter. Ben dat heel veel aan het doen, schakelen en overgangen rijden.
Afijn rechtsom vind ze erg moeilijk, dan moet ze dus van mij doodraven en dan galopeert ze aan. Prima, maar dan nog wel een x even naar voren gaan. Dat deed ze dus niet, dus ik gaf een tikje bij. Mann daar gingen we, 4 benen de lucht in, kop naar de grond en extra hoog uitslaan van achteren. Die had ik niet verwacht, vloog er zo af. Nou toen was ik kwaad!
Weer gepakt, opgestapt en even flink gas gegeven. Toen kreeg ik nog een enorme bok-partij te verduren, die ik gelukkig wel uit kon zitten. Daarna werd ze weer braaf en kregen we eindelijk weer wat ontspanning, ze gaat wel steeds verder zakken met d'r hoofd, dus dat gaat goed!
Stal in en uit gaat ook erg goed inmiddels! We bereiken dus wel wat :)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 21:14

kijk maartje dat gaat de goede kant op.

Een tip: Probeer eens een keer met je zweepje te zwiepen inplaats van bij te tikken en daar bij iets voorover te gaan zitten. Als je dat consequent volhoudt hoef je straks maar iets voorover te gaan zitten, 2cm ofzo en dan gaan ze al naar voren. Mijn instructeur zegt altijd, hij is niet aan je been, maar aan je zit. Zijn merrie kan je echt op zit naar voren en terug rijden enz.

Werkt bij krimpie super, die plakte ook altijd enorm aan mn been, sindsdien niet meer.

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 23:03

Aah, goed idee Bonnie! Ga ik proberen!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 23:36

je moet je zweepje dan vastpakken als een paraplu en dan gewoon keertje zwiepen. wel voorzichtig in het begin, ze kunnen extreeem zitten. In het begin overdreven voorover zitten, dit steeds meer verfijnen. Met ophouden of bijvoorbeeld halthouden, opletten dat je zelf terug gaat zitten en dat de afstand tussen je hand en je buik gelijk blijft, bovenlichaam terug = hand terug. Bovenlichaam naar voren = hand naar voren, wel verbinding houden !!

Succes ermee, als je vragen hebt hoor ik het wel :D

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 08:55

Jeetje maartje!! Haha

Mel is nog steeds drachtig. Staat in middels met de andere drachtige merries in de schuur tegenover de manege voor de zekerheid :)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 09:58

Dat is fijn nieuws aniek, hopelijk valt het mee en krijgen alle merries die nog drachtig zijn straks gezonde veulens

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 10:11

Goed nieuws Aniek!

Fijn dat je operatie geslaagd is Maaike en je Z debuut ook natuurlijk.

Wat is Furia toch een lekker ding zeg madelief!

Nou gister voor het eerst met Willempie onderling fnrs gestart. Deed vooral mee voor de leuk en de ervaring dus verwachtte er niet heel veel van. Ging uiteindelijk opzich beter dan verwacht, had alleen een paar hele grove storingen en was 1x verkeerd gereden door mijn voorlezer dus had uiteindelijk 209-2 dus net 3 puntjes te weinig vooor een punt maar was toch tevreden en ga volgende x gewoon weer meedoen!

Straks nog even heen, mag ie lekker buiten spelen en dan vanavond naar Gooische vrouwen, zin in!

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:48

Afbeelding
Before!

Afbeelding
After!

Opgeknapt hè?! Longeren ging gister echt super, ze durft al veel meer te zakken, er komt ontspanning en en ze krijgt steeds een beetje meer beweging. Rijden vandaag ging ook echt top. Met 10 minuutjes was ze stukjes al super ontspannen en ze wordt beter aan m'n been! We zijn op de goede weg.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 20:51

Nice horse!!!
Fijn dat het beter gaat.

Netjes Fab, komt wel goooeeed!

Wij hebben veulentjee!! Vivaldi x Abanos, ze heet Vivita!! Echt een droppie.

Ennn ik heb zondag weer wedstrijd in het Z2, zin in!!
Wedstrijdplanning gemaakt, die andere gaat over een maand mee in het Z2 ook en Blof gaat eerst 2 wedstrijden 5jarigen lopen, dan misschien PAVO cup en in september Belgisch Kampioenschap en voor de rest zien wel nog.
Zin innn.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 20:57

fijn maaike, je bent lekker bezig zo te horen.. Zo leuk die veulentjes !!!

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 19:49

Leuk zo'n veulentje Maaik! :)
Ik ben afgelopen weekend voor het eerst een weekendje weg geweest!
Ben naar Drakensbergen geweest, een gebergte hier in de buurt.
Hebben quad gereden, 2x gewandeld, 1x naar een waterval en 1x naar 3100m hoogte. Echt onwijs leuk, maar zo erge spierpijn aan overgehouden! Ook wel een beetje erg verbrande schouders, voorhoofd en hoofdhuid, maar dat trekt wel weer weg!

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-11 14:05

Zo wat een stilte hier..

Merel, gaaf joh!! Ik ga zo je blog weer bij lezen. :D Tijd vliegt zeker daar?

Ik had vorige week wedstrijd, hij liep in het losrijden onwijs fijn. In de proef kwam ie iets teveel in mn hand waardoor het bergop beeld een beetje minder werd. Morgen gaat ie weer mee, eerste outdoor wedstrijd. Ben benieuwd!
De merrie sprong haar wissels deze week superfijn, echt een ruig beestje. Die moet over 3 weken mee, spannend vind ik dat met die!

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 09:50

Oeh spannend Maaike! Ben benieuwd hoe het gaat vandaag!

Tijd gaat hier idd erg snel! Ben alweer ruim 1 1/2 maand hier! Mn moeder komt volgende week woensdag al hier! Heb ik wel heel veel zin in! :)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 10:12

super om te lezen dat het fijn gaat bij jullie merel en maaike.
Ik ga ook zo weer eens je blogs bekijken merel :) heb het onwijs druk op het moment'

Krimpie ben ik weer aan het opbouwen. Stap ik nu iedere dag 15 min ohz, dan 1 min draf, 2 min stap, 1 min draf, 2 min stap, 1 min draf en dan 8 minuten uit stappen. Dat moet ik een week doen, kijken hoe het gaat, blijft het dun, draf en stap tijden omdraaien. 3 mei wordt ze weer gescand

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 19:44

Lekker Bon! Ik duim voor je!

Mijne staat ook 6 weken stil, m'n jonge paard. Balen maar had wel op zoiets gerekend..

Zondag was eerste wedstrijd zomerseizoen ( bij ons tellen winstpunten alleen in de zomer) en ik heb 1 puntje in het Z2. Hij liep fijn en tot op de laatste twee lijnen stond ik op 63% maar daarna verklootte ik mn wissel op de diagonaal en de diagonaal erna is uitstrekken galop en wissel en daar sprong ie zelf te vroeg om dus daarmee daalde de punten helaas een stuk maargoed, we leren eruit.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:12

dat is ook raar maaik dat alleen in de zomer de punten tellen. Maar opzich wel fijn, wordt er wel eerder een stop ingelast..

Krimpie gaat tot nu toe nog steeds goed, per 1 mei verhuizen we naar een andere stal, met 2 binnenbakken, van 30 x 60 en 30 x 50 en een buitenbak van 20 x 60. Mn vriendinnetje waar ik nu sta moet wegens prive omstandigheden helaas stoppen met haar kleine gezellige pensionstal. Ik baal enorm maar is voor haar nog veel vervelender. Nu kan ik wel weer lekker in de winter blijven rijden. Krimpie mag gewoon eigen voer, dat kan daar en kan ook mn eigen hooi blijven voeren. Dus dat is erg fijn.

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 14:15

Lekker bon!! Waar is dat als ik vragen mag?

Mel wordt als maar dikker :P
Ze is nu echt rond!!
De banden rond der staart worden wel wat slapper, maar der uier schiet niet echt op :+

Afbeelding

Afbeelding[/

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 14:35

Maaike, balen maken dat je jonge paard kreupel is. Jammer dat je wedstrijd aan het einde niet lekker ging, maar goed leer je inderdaad van, lekker hoor!

Aniek, spannend zeg! Echt leuk, binnenkort een vrolijk veulentje om je heen te hebben dartelen :D
Wil zeker foto's zien dan!

Ik ga over 3.5 week lekker naar de Veluwe met Furia, zo ontzettend veel zin in :j
Eerste keer dat ik met hem echt op vakantie ga, ga gezellig met 2 vriendinnen en Jasmijn gaat ook mee met Bandito. Lekker een week alleen maar rondzwerven over de Veluwe!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 16:11

ik ga naar manege bria, hun zijn de fokkers van het voormalig olympisch dressuur paard barbria van tineke bartels. Is net nieuw gebouwd. http://www.manegebria.com

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 10:25

Tuurlijk komen er fotos!!! En je mag altijd even langs komne om int eggie te bekijken ;)

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 09:33

Mel ziet er goed uit Aniek! 't Einde komt nu echt in zicht! Ben benieuwd naar foto's van de baby-Mel als hij/zij er is! Wat hoop je, merrietje of hengstje?

Bonny, ziet eruit als een mooie stal!

Hier nog steeds alles goed, gister een soort mini-safari gemaakt. Een park waar normaal gesproken leeuwen in een grote kooi (gewoon een groooot stuk land met een hek eromheen) zitten, maar natuurlijk waren ze gister in een andere kooi dus konden we er niet in.. Maar uiteindelijk (na 2h) nog wel aapjes en 2 antilopensoorten gezien!
Mooie voorbereiding voor dit weekend voor mij! Mn moeder komt namelijk woensdag en dan gaan we een paar dagen samen op pad en dan gaan we ook naar het Addo Elephant Park waar veeeeel dieren schijnen te zijn. Ben benieuwd of ik ze kan spotten....