manege Paardoes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 18:24

Whahaha ow das snugger. Ja 24 uur per week ja :P En zeker leuk voor de ervaring :j Het KDC en de ZMLK-school beiden kinderen/ jeugd, maar toch erg veel verschil! Dus erg leuk om van beiden heel veel te leren :D
Heb jij wel eens sensomotoriek lessen gegeven aan kinderen op de Wielingen Bianz? (of ergens anders) Of had je toen meer individuele behandelingen + zwemmen enzo?

Zonnetje was heerlijk voor de verandering! Laat het zo maar weer een poosje blijven *D

Bianz

Re: manege Paardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:31

Wij deden alleen individuele behandelingen, zowel bij de peuterdagbehandeling, als de kinderen vanaf 4 jaar. Dus de therapie niet in lesvorm. Hoe ziet zo'n les er uit? En dat is neem ik aan ook pas vanaf 4 jaar?

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 21:23

Op de ZMLK-school hebben ze geen kinderen jonger dan 4 jaar. Op het KDC ook niet bij mijn weten.
De sensomotoriek geef ik alleen op de ZMLK-school.
Ik moet de kinderen nog leren kennen, dus zet nu een parcours uit (lekker gestructureerd). Bijv over een zweedse bank lopen, op een kast klimmen en daaraf springen (indien mogelijk), door een slappe tunnel kruipen, over tapijtjes/rubber met golfjes of bolletjes enz lopen, trampoline springen, rollen over matten, klimmen over verschillende matten, schommel enz. Afhankelijk van de kinderen dan nog een hoekje met wat speelgoed (hard plastic, pluche, van dat glibber spul speelgoed, zandzakjes enz) waar ze zelf hun voorkeursmateriaal kunnen zoeken en waar wij ze uit kunnen lokken het andere ook even aan te raken. (Sommige kinderen vinden zo'n hoekje erg fijn!)
Ik heb een les meegegeken met de ergo toen en die had 3 honks: schommel, trampoline, matten met scheerschuim en zo'n speelgoedhonk. En dan dus observeren hoe ze reageren op bijv het scheerschuim en proberen door het dempen op de trampoline en geduld of ze toch het scheerschuim aandurven raken. (of meer)
Ik kan hier zó veel in leren! Gelukkig vind ik t ook ontzettend interessant :j

Bianz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 10:46

Klinkt erg leuk Anne! Tof dat je er zoveel kunt leren!
Jippiieee! Straks eindelijk weer een buitenrit sinds weken, laatste keer was net na kerst, daarna kon het niet meer ivm gladheid etc. Oz en Nous gaan vast genieten, net als wij!

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 14:18

Nou, en wat hebben we genoten :))
Heerlijk met het zonnetje erbij, paarden vonden t geweldig! Van mij mag het zulk weer blijven!
Anne; je werk klinkt goed afwisseld en uitdagend. En fijn dat je er zelf ook veel plezier in hebt, ook nie onbelangrijk :+

Wat willen we zaterdag doen mbt het eten? Want we moeten wel reserveren.
Wie gaan er mee?
- Bianz
- Bar
- Ciska
- Kim
- Annemijn
- ik
Nel; als jij ook meewilt; je bent welkom hoor!

En dan nog waar? Bommel/mug/huifkar? Iemand anders zelf nog ideeen? Dan ga ik morgenmiddag wel ff reserveren. Zal ik rond half 8 doen dan? Ik hoor t wel :)

Bianz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 14:28

Was zeker heerlijk, ze waren ook echt hyper! Galop was alleen nog een beetje te drassig, volgende keer kan dat hopelijk weer wat beter, nu zakte Oz wat weg haha!
Heb al zin in zaterdag! Ben nog steeds voor Bommel of Huifkar, eten bij de Mug vind ik minder als daar.

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 17:40

Werk is heel leuk! Als ik er met hekel heen ging zou t toch heel zwaar worden met dat vroege opstaan :P Gelukkig is dat niet het geval :D Gewoon ook een leuke sfeer :j

Jeej, lekker hoor weer een fijne buitenrit kunnen maken! Hopen dat t zo blijft! Al heb ik t idee dat t nu hier ineens weer flink veel frisser aan t worden is.. In breda kon ik nog zonder handschoenen fietsen!

Waar we gaan eten maakt mij nie uit. Makkelijk hè :Y) Half 8 vind ik prima.

Kwam vandaag alweer een oud-basisschool klasgenoot tegen in de trein. (vorige week woensdag ook al) De basisschool is gewoon alweer bijna 11 jaar geleden! :oo Máár we wisten samen toch al onze 31 klasgenootjes nog te noemen :P Toch echt veel mensen die ik sinds groep 8 helemaal niet meer gezien heb! Hij speelde al langer met t idee van een reunie en ging eens kijken wie hij allemaal kon bereiken. Dan is hyves toch best handig! Ben benieuwd.. Van scheldemond hebben we ook al een reunie binnenkort. Ook alweer bijna 5 jaar gelee..

Ladylada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 20:59

Hmz...fijn hoor. Heb net een berichtje getypt stopt mijn internet ermee :(

Maargoed wat ik dus wilde zeggen:

T maakt mij niet zoveel uit waar we gaan eten, zolang het maar lekker is :Y)

Fijn dat jullie weer eens lekker op buitenrit zijn geweest!

Oja en hoe'st met jouw beestenboel Bar? Gaat het met Shaar helemaal volgens plan, want daar hebben we het helemaal niet over gehad tijdens onze safari tocht :)

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 22:16

Shaar gaat super, ze staat sinds deze week weer gewoon in de paddock als ik mn stal enzo ga doen... ook ben ik qua dressuur weer aan t oppakken. Merk wel dat dr vacht echt in de weg zit, dus denk dat t scheerapparaat er toch nog wel overheen gaat!

Ik ga zaterdag wel mee eten, mug vind ik zelf niet zo. Met kerst zijn we bij de huifkar geweest en dat beviel best goed moet ik zeggen!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 22:34

Dotje :D
Afbeelding

Afbeelding

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 14:10

Nou, aangezien t de meeste niet uitmaakte heb ik gereserveerd bij...de Kabouterhut :)) :+
Neehoor! Maar das wel een leuke optie voor een volgende keer :Y)

Maar tis de Huifkar dus geworden. Het is wel 19u geworden, aangezien t laagseizoen is, konden we niet later. Dusja, dan gaan we daarna nog wel ergens gezellig een drankje drinken :)
En dus zaterdag 19u bij Xenos afspreken? Heb er zin in!

Bianz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:45

Whahaha ik blijf voor de Kabouterhut stemmen hoor, maakt zoveel nostalgie los :D
19 uur bij de Huifkar: ik ben er! Heb er ook zin in!

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 20:42

Ahw dropje! JOnge beestjes zien er altijd zo lief en droppig uit hè! Stout ding zeker Bar? Of valt het mee?

Hè.. niet de kabouterhut? :\ Nou...
hihi, nee is prima hoor Thirz! Ik zal er ook om 19 uur zijn :D Heb er zin in! :):)
(daar begint ook Wie is de mol :P ook een idee :Y) )

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 12:12

Hoi!!! Allemaal weer uit bed kunnen komen vandaag? :)
Net ff gecheckt; dressuur is op indoor Brabant zaterdag 27 maart overdag. Dagkaart is 60 euro.
's Avonds is er springen, maar daar hoeven we niet per se naartoe toch? Zijn we ook weer op tijd thuis, is natuurlijk nog een eindje rijden. (http://www.indoorbrabant.com/programma)
Wie wil er gaan?!
- Thirz

Als iedereen ff kijkt en doorgeeft, kunnen we binnenkort even kaarten bestellen!

Foto van uitgaan zal ik vanmiddag plaatsen, nu eerst naar de paarden :j

Bianz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 12:13

Wie wil er gaan?!
- Thirz
- Bianz
Leuk! Het is ook echt een worldcup, dus er komen vast veel goede internationale ruiters!

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:36

Jeej, we zijn al met 2 :+

Hier foto van gister *-:) *D
Afbeelding

Ladylada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 19:12

haha ook echt één foto van de hele avond :+
En bar staat er niet eens op :(:)

Voor de Indoor Brabant kijk ik even...moet ook nog wat geld over houden voor mijn Afrika plannen haha *gaat rekening saldo bekijken*
Ik vond het in ieder geval super gezellig gisteren dames.

Jij lekker van de piste afgesjeesd Marieke?

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 19:52

Was zeker gezellie gister! Leuke foto ook! Volgende keer gaan we voor een uitje met zn allen :D Maken we een volledige groepsfoto! Hebben we die eigenlijk al? :? Volgens mij alleen de Tink Pink foto? (nee want daar missen we Kim! en op de Boerengolf Cis.. Volgens mij hebben we die gewoon nie? :oo hihi)
Hoe is t met jou eigenlijk Nel? En hoe ging je cursus vandaag Bar?

hihi heel goed je onderschrift Cis :')

En ik ben van de partij bij Indoor Brabant! :j
- Thirz
- Bianz
- Anne
Dat weekend een uurtje minder, máár wel lekker de vrijdag ervoor vrij :P Halen we daarmee de schade toch nog ruimschoots in! Ga je ook mee Marieke?
3 april is er ook outdoor springen bij de Kroo. Wilden marieke en ik misschien ook nog heen. (Jaja, vooraf plannen hè :Y) hihi)

Vandaag op Ko (die kruising BelgxGelder) gesprongen! := Toen hij er net stond heeft t zusje er toen een keer mee ge- uh.. poging tot springen. Tsja die 4 benen óver de hindernis :? Meestal lag het kruisje zo'n 3 meter verder :+ (van die lichte plastic balken, buigen ook wat beter mee)
Vandaag :wow: toen hij die balken voor de eerste keer zag. Maar als ze in stap niet in zn voeten beten, zouden ze dat ook wel niet in draf doen. (Braaf paard!) Daarna kruisje was ff wennen; hoe til ik al die benen op? Maar uiteindelijk vanuit draf én galop lekker gesprongen over de (mini) sprong! *D Toch ook een leuk paardje :j Leert echt snel!

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 11:11

Hoi,
zo dat ziet er allemaal gezellig uit!
De foto's van jullie leuke uitje van de beekse bergen. en dan nog uit eten!
Echt leuk allemaal.
Sorry dat ik al even niks had laten horen.
Heb wel meegelezen.
En had laatst een bericht getypt en toen deed ik op plaatsen drukken, en toen deed het internet het niet meer.

Alles goed met iedereen?
En met alle paardjes?
Met Voice en Daan gaat het goed.
Ben zelf flink aan het oefenen voor mn 1ste M1 proef die ik tijden de special horse competition wil rijden.
Dat gaat al best goed.
Daan zijn we vaak aan het longeren met touwtjes, het is een echte draak, maar het wil best lukken.
We hadden ook laatst wat vertraging in de training omdat hij bloedworm heeft, nog van de wei van bij prooyen, hij werdt daar erg slecht ontwormd.
Maar hij is nu behandeld dus we hopen dat hij binnenkort weer wat mooier in zn flanken is.

Indoor brabant lijkt me erg leuk, maar heb de dag ervoor een bruiloft tot laat dus denk dat ik er toch maar vanaf zie.

Verder is mn konijn dood sinds vorige week, wij hebben een oude waterput onder onze tuin, waarvan een hoog gemetseld muurtje uitsteekt in onze tuin, daar zit een deksel op, maar ik was ineens joop kwijt en ging hem overal zoeken, normaal komt ie als ik hem roep, en toen zagen we ineens dat de deksel van de put in het water was gevallen.... en dus waarschijnlijk is joop op de put gesprongen, want hij kon heel hoog springen en daardoor met putdeksel en asl in de put gevallen, naja ik was er even heel erg kapot van omdat ie is verdronken.

Verder gaat het allemaal best goed hoor...

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 17:42

Ow bah nel wat een verhaal.. Logisch dat je er kapot van bent. Waarom moet hij nou net daarop stappen en dan samen erin vallen. Wat een pech... Balen.. Sterkte ermee Nel!

Blij om te horen dat t verder allemaal wel goed gaat. Gaat t oefenen ook goed met je handen? Wanneer is die special horse competition ook al weer? Misschien ook wel leuk om even te komen kijken en aanmoedigen :D Deed jij nou ook mee Bar?
Phoe, nouja blij dat Daan daar nu weg is en nu wel goed ontwormd wordt! :\ Hij zou er iets aan over houden! Heb je nog foto's van Daan aan t werk? Vind ik wel leuk om te zien :j En van jou en Voice? Alvast een voorproefje op de horse competition ;)
Hoe is t met jouw poezebeest?

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:09

Ik ga denk ik wel mee doen met de my special horse, goede gelegenheid om weer een beetje in t ritme te komen...

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:39

Citaat:
Maken we een volledige groepsfoto! Hebben we die eigenlijk al?

Nee, das nog steeds jouw verjaardagskado van een paar jaar geleden :+ :Y)
Maar we zijn al heeel lang niet compleet met zn allen bij elkaar geweest, blijft toch moeilijk!

Zeker geen foto van het springen Anne? Toch knap dat ie er overheen kwam, Emma kon niet echt springen :')
Heej Nel; fijn dat het goed gaat! Zonde van het konijn zeg! Train ze verder, wanneer is special Horse competition?
Verder geen mensen meer mee naar Indoor? Dan ga ik volgende week kaarten bestellen, dan zijn er hopelijk nog goede plaatsen :)

Ik zit in een werk-marathon van mn werk, dus ben dr weer vandoor :wave:

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 16:47

owja :+ Whaha, was dat kado van mij ff vergeten :Y) Moeten we in t voorjaar/ zomer toch een keer plannen dan :P
En tot die tijd gewoon proberen zo nu en dan wat leuks te plannen met een zo groot mogelijke groep :D Vind ik wel leuk! Sowieso wij dan met zn 3en iig indoor dan! Leuk! 8-)

Nee helaas geen foto van t springen :\ Volgens mij zag t er soms best komisch uit, haha. Al kon hij het, als hij oplette, ook écht goed! Gewoon gecontroleerd en goede timing :j Tis ook zo'n droppie die echt voor je wil werken en t probeert goed te doen.

Succes met je werk-marathon! Veel zieken bij jullie ook? of gewoon zo ingepland?

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 17:41

Een groepsfoto van de hele groep is een leuk idee!

Heb even een Vienna update gemaakt :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 19:29

Hoi,
24 april is my special horse.
Leuk Bar dat je ook mee doet, doe je mee in t Z of lager?
Ik zal binnenkort weer eens foto's plaatsen van Daan @ work.
Trainen met Voice gaat best goed, moet veel oprichten omdat ze veel op de voorhand loopt en dan hangt ze in mn hand, met oprichten gaat dat veel beter en komt ze los van mn hand, dus heb ik ook geen pijn meer met het rijden.

Misschien kunnen we een leuke groepsfoto maken bij de paarden?
Daar willen we toch nog voor afspreken dat we alle paardjes meeten toch?

Leuke foto's bar!
Met Dizzie gaat het ook goed, we willen haar binnenkort laten sterriliseren en dan kan ze naar buiten.