We crossen door het bos, Rc 't Fjordenpaard gaat los VI

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KarmaWitch

Re: We crossen door het bos, Rc 't Fjordenpaard gaat los VI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 22:36

Nee klopt Britt, Marieke had mij gister inderdaad verteld van het geval Tinka Maxima dat Jose dat had besloten.
Maxima was opzich best fris, maar goed ik begrijp de keus nu inderdaad.
En misschien was ik ook gewoon goed flauw dat ik niet meer mocht en Tessa wel en dat de meiden van jaar ervoor weer zo'n leuke week met elkaar hadden...

Simone: daar heb je inderdaad gelijk in. Elk paard heeft wat inderdaad en die moet je er kunnen uithalen. Eerste keer huren reed ik met Marije achteraan en iedereen schoot weg en waren al weer op pad waar ze in draf/stap gingen, kwam ik er met Marije aangesukkeld in galop, maar wel in een deuk hahaha xD maar als je vooraan met Marije rijdt dan heb je een racemonster onder je kont. Met maxima kun je heerlijk relaxed in het midden en achteraan rijden, maar als je vooraan met haar rijdt en dan galop dan laat madame er niemand langs.

Al vind ik het zooo jammer dat Josha verkocht is, want die vond ik ook zo ontzettend geweldig!

Suus: hahaha nee in die uitdaging heb je inderdaad gelijk, maar bij fp zit voor mij ook een bepaalde uitdaging. Bijvoorbeeld een paard rijden waar je zelf nooit op zou stappen.
Bijv O'neill met laatste rit. Is een leidingpaard van groep 3, maar wat heb ik genoten van haar. Ik had altijd iets tegen fjorden, maar O'neill heeft mij de fjord leren waarderen. Dat het geen stompe knollen zijn, want fjorden worden verkeerd begrepen.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 22:38

Simone: jups en dat had ik bij O'neill. Marije blijft trouwens op nummer 1 staan want het blijft een gaaf beest!
Bokken en steigeren is inderdaad niet stoer en wat ik met Zsazsa en Benji doe ik niet stoer en dom eigenlijk...
Maar je hebt ook wel gelijk. Waarom zou je niet op een super braaf paard gaan? Net als Fancy die dus blijkbaar een behoorlijke gas heeft

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:43

Dat bedoel ik :). Vind het heerlijk om lekker lang teugeltje te kunnen rijden. En ben d'r ook trots op dat Sneljo, Maxima en Marije m'n favo's zijn. Komend jaar western ga ik om een super braaf paard vragen. Gewoon een weekje zen worden.

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:45

Ik vind dat je het in dit berichtje een stuk netter hebt verwoord danielle!
Maar als ik dit zo lees denk ik, als je het moeilijk vind om via internet in te schatten hoe mensen hun berichten bedoelen en je soms dingen post waar je spijt van krijgt,
Waarom gebruik je dan zoveel internet? Ik denk dat je jezelf er niet bepaald gelukkkiger mee maakt als ik hoor dat het regelmatig conflicten tot gevolg heeft.
Nouja niet perse gebruik je zoveel Internet. Maar vooral dat je vaak je mening en (boze)gevoelens deelt. Want iedereen kan dit lezen en op zijn beurt weer reageren of oordelen.

Het kan zomaar zijn dat de mensen waar je over praat in een topic of op Facebook dit ook leest, en daardoor als diegene je weer ziet of tegenkomt op internet daardoor minder aardig reageert.

En dat je zegt dat jose je alleen makkelijke paarden mee geeft. Ik heb geen idee of dat zo is, maar met huren krijg je over het algemeen makkelijke paarden mee en niet paarden als puck etc. Dus als je niet meer wil komen om die reden vind ik dat een beetje apart want volgens mij kreeg je daarvoor met huren ook geen moeilijke paarden mee (toch? )

En waar ik mij af en toe aan erger, en andere denk ik ook, is dat je de ene keer zegt dat je geen stempel wil en niet wilt dat mensen je anders behandelen om je pdd-nos.
Maar in het volgende bericht dan zegt dat andere rekening met je moeten houden en je er niets aan kan doen omdat je pdd- nos hebt.
Dan denk ik je moet een keuze maken.
Of zeggen ik heb dit. Ik probeer hier zo goed mogelijk mee om te gaan, maar anderenmoeten hier ook rekening mee houden.
OF
Zeggen ik heb dit maar dat hoeft niet iedereen te weten en ik wil dat ze mij behandelen alsof ik dit niet heb.

Je kunt niet van twee walletjes eten.

Dat is net zo iets als zeggen ik ben volwassen en jullie moeten mij als volwassenen behandelen. En tegelijkertijd het excuus gebruiken dat je nog maar een kind bent en er daardoor niets aan kan doen.
(Ik bedoel niet dat je dat zegt maar dat kom ik ook wel eens tegen en vind ik een beetje het zelfde idee van gebruiken wat mij uitkomt)
Het is beide waar en je kan het beide zeggen, maar (naar mijn mening) kan je het niet allebei tegelijkertijd gebruiken.

Dat is wat ik even wou zeggen :+

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:53

Oh ik had trouwens mn pagina al half uur niet ververst dus de rest van de reacties niet gelezen :o

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:55

Ik ben het helemaal met Lucy eens !

Het is of het een, of het ander! En dat is allebei prima, maar niet een beetje van allebei..
Ik snap dat sommige dingen lastig voor je zijn, ik weet namelijk als geen ander wat pdd-nos is..
Maar denk voor jezelf goed na bij wat je doet...

En over fp.. We hebben al gepbt dus je weet hoe ik daar over denk..
Wees heel blij met wat je mag en wat je aangeboden krijgt.. en heb niet overal commentaar op.. En ga zeker niet zo in andere topics praten..

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 22:57

Bedankt Lucy :)
Nee echt moeilijke paarden zijn nooit mee geweest, maar chantal kirsten en romy toen hadden Two-face Puck en Dapper...
Maar goed, je hebt inderdaad ook wel gelijk.
Ik heb wat ik heb en het liefst wordt ik als "normaal" persoon behandeld, maar heb ook wel graag dat er in zekere zin rekening mee gehouden wordt dat ik niet altijd alles direct goed begrijp.

Pff jeetje ik merk aan jullie reacties nu op mij dat het berichtje wat ik had geschrevem heeel anders overkomt...

Oja Simone: ik durf met trots te zeggen dat Marije mijn nummer 1 blijft haha. En dat ik door O'neill de fjord heb leren waarderen en daar een heeeerlijke rit mee gehad heb

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:00

Hey :) ik heb alles gewoon mee gelezen maar niet gereageerd
Maar een andere Chantal neem ik aan Danielle ?

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:06

Tja niet altijd leuk maar soms wel nodig om zo ff met je neus in de boter te vallen ;)

En dat je toen puck mee had had ik toen idd mee gekregenben eerlijk gezegd was ik daar over verbaasd. Maar in die periode liep ze redelijk veel verhuur dus toen hadden jullie denk ik gewoon geluk :)
Over het algemeen, zeker als er genoeg andere paarden beschikbaar zijn en buiten 'het seizoen' is die kans ddenk ik niet erg groot

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 23:19

Nee klopt. Marieke en ik hadden Puck en Safari mee toen...
Maar Kirsten, Chantal (ja een andere idd) en Romy hadden puck dapper en two face. Maar volgens mij was dat inderdaad zelfde periode

Eigenlijk moet ik niet zeuren en kom ik altijd wel op een leuke. Doenja vond ik niet echt leuk, maar toen zat ik op Sammy en die was best fris toen en had weinig stuur, maar vond het ontzettend leuk, ondanks ze niet hard ging en eigenlijk best wat foutjes waren.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:20

Doenja vind ik zo'n leuk paard :) en ja ik denk dat we inderdaad met de meeting wat bravere paarden krijgen

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 23:23

Maar waar ik qua meeten gewoon erg bang voor ben is dat ik weer eens alleen kom te rijden. Dat gebeurde echt elke rit. Rit begon en reed naast en bij mensen, maar verloop van de rit reed ik steeds alleen. Geen idee hoe dat steeds komt haha

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:29

Vind dat je veel netter reageert danielle! Zie je nu ook dat mensen dus veel leuker op jou reageren?

Ach even alleen rijden is niet zo erg toch?
Als je gewoon gezellig meerijdt komt er vanzelf wel weer iemand naast je.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:32

Ik heb vorige keer de hele tijd achteraan gereden :+ Tjikken is een loner :Y) ze kon gewoon naar Ster gaan rijden maar dat wilde ze niet :+

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:34

Dus reden suus en ik allebij alleen hahaha

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:37

heey danielle

ik weet als geen anders wat PDD-nos inhoud, heb een broer die dat best zwaar heeft . hij is heel wispelturig van aard. op het ene moment kon die mij wel verrot slaan, maar op het andere moment echt een hele lieve broer zijn. ik weet nog wel het moment dat ik eens gepest op school werd, en dat hij speciaal voor mij op school is gekomen om even mijn klasgenoten te zeggen dat ze er eens mee op moeten houden. wat heb ik toen staan kijken, want voor mij was het altijd die broer met PDD-nos die altijd gemeen doet! jup die stempel had hij, maar toen hij dat deed heeft hij iets los gemaakt bij mij, en heb ik alles van een hele andere kant bekeken.

die relatie hebben wij ook een beetje, heel wispelturig. het ene moment vliegen we elkaar de haren in en het andere moment doen we normaal tegen elkaar. maar toch krijg je die danielle die altijd zo stom doet. die stempel krijg je. maar ik geloof dat er in jou ook zoiets zit, wat nog los moet komen, waar ik door aan het denken word gezet, van hé die danielle is zo gek nog niet!

ik was laatst ook op schiermonnikoog, en het liep allemaal niet zo lekker. voor mijn gevoel had ik ruzie met iedereen, ik was chagerijnig op iedereen, katte iedereen af. ook ben ik door aantal meiden van hier daar ook op aangesproken, en nee dat was heeeeeeel pijnlijk, ik heb zitten janken die dag. maar oh wat was het een opluchting, dat we dit als persoon gewoon tegen elkaar konden zeggen. je krijgt dan stukken meer inzicht in jezelf. op het moment dat ik dit schrijf denk ik ook continu naar over wat ik schrijf en hoe ik het schrijf.

wat ik je wil meegeven is kop op, en kijk naar de toekomst. zie dit als feedback(je hebt vp gedaan dus weet als geen ander wat dat is) en leer meer van jezelf kennen, en hoe je bepaalde dingen kunt veranderen :D

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:45

Wwauww Marieke! Heel mooi geschreven!
Danielle, alleen rijden is niet erg toch:) reed met Karinka ook veel alleen. Kletsen deed ik wel met degene voor of achter me. Maar had het idee dat Karinka dat gewoon prettiger vond.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 23:49

Wow... Ik ben even sprakenloos wat zo'n berichtje kan doen. Ik heb denk ik ook wel een dikke kwartier daarover gedaan...

Kim: jups das waar. Ik reed een rit met Pepsi waar ik lekker hele tijd achteraan reed en Simone met Sneljo voor mij ook. Ondanks het rustig en niet snel ging was het een prachtige rit. Laatste tijd heb ik enkel de pech dat ik ergens last van krijg... Ook tijdens gewoon rijden met Zsazsa. Die rit met pepsi deed ik rustig aan wegens een kneuzing in mn voet. Nou diezelfde voet loopt dus echt zeer te doen...

Marieke: ik weet ook echt niet wat het is hahaha. Ene moment vliegende we elkaar om de hals en andere moment kunnen we elkaar wel naar de keel vliegen.
Toen jij die donderdag dus ol Puck ging was ik behoorlijk flauw en dacht echt van: dit doet ze om te pesten, ze kan elk ander paard pakken bla bla... Maar nu ik terug denk, is het eigenlijk een pietluttig iets en het had iedereen kunnen zijn die Puck had gepakt dus waaaar liep ik over te zeiken??
Er is zeker iets wat los moet komen. Enkel komt dat niet altijd boven. Dat is andersom bij jou ook zo. En ik weet zeker dat dat nog komt.

Pfoe damn ladies.... Dit is zo anders. Er is rust terug gekeerd

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 23:51

Simone: nee alleen rijden is ook geen probleem verder, maar omdat ik eigenlijk altijd maar alleen was en nooit ergens zat is dit soms moeilijk. Maar tis ook soms ff heerlijk. Lekker met je paardje :)

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:52

En als je liever niet alleen rijd kan je zelf toch ook naar andere toegaan?
Lekker subtiel beetje aansporen en van hoi ik kom ff naast je rijden kan iedereen wel hebben volgens mij :p

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 23:56

Hahaha klopt inderdaad xD ach dat doe ik ook wel inderdaad. Moet nait zo zeurn. Mag allang blij zijn dat ik nog kan huren

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:57

ahhwww sprakeloos.... hihi

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:59

Vertaling voor niet groningers: moet niet zo zeuren :D Hihi

Maar idd lekker positief blijven.
En volgende keer lekker even dit terug lezen en dan je andere berichtje nog een keer met andere ogen bekijken :)

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 00:00

sla me berichtje anders op haha

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 00:00

Op de een of andere manier zie ik nu een hele andere marieke. Een marieke met een gevoelige kant die ik nog niet gezien had. Je hebt het echt heel mooi omschreven en ook je tip doet mij veel goed :)