Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anike

Re: Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 08:42

Thanks meiden :) we blijven even 2 maanden in vreselijke spanning!!

Hij doet t fijn zeg!! Grappig hoe je ze naam afkort :D zo noemen we de hengst die Mel gedekt heeft ook :D

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:20

Aniek, ja echt erg allemaal zeg, je verheugt je al zo lang op dat veulentje, zou wel extreem zuur zijn als er iets gebeurd zo vlak voor de geboorte...

Je debuut komt vast goed Maaike! Met wie ga je?

Nou ook wat foto's van mij en Fuur in de regen en wind, heerlijk weer :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zijn nu weer aan het opbouwen na de osteopaat enzo, en het weer hielp ook niet mee maar zijn alsnog wel leuke plaatjes :j
Topic vind je hier: [RIJ-ITP] Op een stormachtige dag... PRE Furia aan het werk!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 11:11

spannend echt aniek... Ik hoop dat het meevalt bij mel..

Ik ben gestopt met enten tegen rhino omdat die maar voor 80% dekt

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 17:38

ja klopt, maar kan me zelf nu niet voor me kop slaan als ze het verwerpt.. :)

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 20:24

Hier is enten tegen rhino verplicht, maar het is idd geen zekerheid.
Mijn paarden krijgen die enting wel, het is zon rotziekte..

Leuke foto's meiden! Echt grappig, die baroktypjes.

Ik ga met Seigneur Madelief. Heb nog een merrie ook op dat niveau maar die gaat pas in april mee, die doet alle oefeningen maar is zo heet, daar moet meer controle in.

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 21:15

Ja inderdaad, geen zekerheid. Maar je slaat jezelf wel voor je kop als je t niet doet en ze t wel krijgen.
Naja we kunnen niets anders dan wachten..
Elke dag is er weer een om af te strepen...
Mel zit nu op 280 dagen.. Dus met 40 dagen mag t evt 'levend' komen..

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 21:48

die vanmij kreeg t in deure ook altijd maar sinds ze extreem op entingen reageert krijgt ze zo min mogelijk:)

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 22:09

Das logisch bon!!
Maar gewoon rhino is eigelijk niet meer dan verkoudheid.. En voor drachtige merries is ie dan ernstiger..

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 09:25

Aaah, ik dacht al Seigneur, nou komt vast helemaal goed! Die rij je nu al echt een tijd dan zeg, wel leuk beetje vastigheid :j Ja, is echt heel anders he, dan KWPN'er, zo'n barok paard. Vraagt ook wel een andere manier van rijden :j Ach, ik ben helemaal om! Furia is gewoon nog barokker geworden dan de laatste rijfoto's, dacht eigenlijk dat het niet meer kon haha, en dan na te gaan dat hij niet eens vol in training nog staat...

Aniek, hoop dat Mel gewoon helemaal goed gaat, maar komt vast goed denk ik, volgens mij zijn er genoeg maatregelen genomen, toch?

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 13:15

spannend maaik, ik ben erg benieuwd...
hoe gaat het met mel aniek?

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 20:00

Seigneur rijd ik 1,5 jaar nu denk ik. Maar ook Arencio heb ik bijna een jaar gereden. De meeste rijd ik wel voor vast hoor, maar soms zijn ze gewoon na een paar maanden verkocht.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 00:58

Ik heb net mijn 3e en 4e taartje gemaakt.
De 1e is om mijn stalgenootje te bedanken, gevuld met aardbeienjam en afgesmeerd met choco botercreme.
Afbeelding

de 2e is voor mijn stabebegeleidster :) sinds die weet dat ik dit doe vraagt ze om een taartje :D en wel met een negerzoenenvulling. Ook afgesmeerd met choco botercreme

Afbeelding

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 14:26

Leuyk boNn!

Mel is nog steeds drachtig... Dus t is nog ff spannend!!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 16:16

Echt super gaaf Bonny! Heb je deze ook bij een workshop gemaakt of thuis? Gevuld met een negerzoenenvulling, hmmm :9 Heb je daar speciaal spul voor of schraap je de negerzoenen dan gewoon leeg haha.

Aniek, fijn zeg!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 19:09

nee gewoon thuis gemaakt. Ik heb de onderkant van de negerzoen, het biscuitje eraf gesneden en de rest geplet en er tussen gedaan :)

Fijn dat het tot nu toe goed gaat met mel aniek.. Ik duim voor je

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 10:50

Wow Aniek, wel schrikken.. Hoop dat het goed blijft gaan met Mel!

Hier ook nog alles goed, gister bij de Cheetah Experience geweest. Hier hebben ze cheetahs, leeuwen, luipaarden, caracals en servalen (katachtigen).
We hebben met de leeuwenwelpjes mogen knuffelen, een cheetah mogen aaien en ook de caracals mochten we aanraken. Erg leuk!
Heb ook wat foto's in een album gezet:
https://picasaweb.google.com/mereldijxh ... directlink

Vanavond gaan we hier naar een kerk, ben erg benieuwd hoe dat is!
M'n stage wordt trouwens steeds leuker, mag al best wel veel zelf doen en het gaat ook wel goed. Nu zou het nog heerlijk zijn als er wat meer patiënten zouden komen...

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 12:10

Gaaf merel... lijkt me echt een ervaring om nooit te vergeten... :D

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 18:10

Woww spannend Aniek! Hopen dat het allemaal goed gaat en gelukkig heb je geënt..
Maaik, wat gaaf! Ben benieuwd hoe het gegaan is!
Super leuk Merel, heb je foto's bekeken en je blog gelezen. Wel een avontuur hoor!
Bonnie wat leuk die taarten! Ontzettend knap vind ik het! Hoe is het met je paardje nu?
Leuke foto's Madelief! Wat heb je toch een knap paard!

Nou ik heb ook weer wat. Rij natuurlijk de Gribaldi elke dag, en vandaag is er nog een paard voor me gebracht. Eigenaresse is er bang voor geworden en ze moet verkocht worden. Maar ja, een paard wat niet gereden wordt kun je niet verkopen. Die staat dus nu bij de Gribaldi.. Ben benieuwd ga er dinsdag op denk ik.. Eerst maar even acclimatiseren en morgen even longeren en dan dinsdag rijden als het allemaal goed gaat.
Wel nog een klein probleempje. Ze durft niet goed d'r stal in/uit, zal zich wel een x gestoten hebben. Maar nou hebben wij geen hele brede stalgang zeg maar en ze staat in het hoekje. Dus kom binnenlopen door de deur en dan moet ze meteen de hoek om en d'r stal in. Vanmiddag vloog ze me al zowat ondersteboven, en op d'r donder geven kun je ze dan ook niet omdat het gewoon angst is volgens mij. Dus dat heeft ook niet zo veel nut.. Iemand een idee hoe ik dat op zou kunnen lossen?

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:14

eerst een paar keer erlangs lopen maartje zonder dat je erin gaat.
Als dat goed gaat, stap voor stap een stukje richting de stal en halt houden. Dit gaan belonen. Als ze braaf stil staat eventueel iets lekkers geven. VOORAL NIET boosworden, paard is extreem gevoelig op druk naar mijn idee. als het in de buurt was wou ik je graag komen helpen maar is iets te ver.

Loop eerst eens recht de gang in en dan eventueel halverwege omdraaien. Is ze gek op voer? Dan met voerbak met wat lekkers voor haar neus daarna er in eventueel ofzo.. Rust is het belangrijkste.

Krimpie gaat goed, been is weer dun, over 5 weken opnieuw scannen. Tussenpees is verdikt, maar voor t oog niet. Stap nu 15 minuten per dag, daarnaast staat ze 4 uur buiten. Iedere week met 5 minuten verder uitbreiden het stappen

Hoe is je wedstrijd gegaan maaike?

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 09:59

Jemig bonny... Zal dit nu altijd bij Krimp een zwakke plek blijven? Want zo blijf je aan de gang hea!

Mel is nog steeds drachtig :D

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 19:59

Gaaf Merel!! Volg je blog trouw :D

Goed Aniek, ik denk veel aan je hoor! Hoop echt dat het veulentje gezond ter wereld komt

Wat Bonny zegt Maartje, maar let je wel op met dat soort beesten, dat je je niet verongelukt.
Ben je trouwens helemaal over je angst van een tijdje geleden heen?

Ennn ik duim ook voor Krimhie natuurlijk, fijn dat ze goed gaat.

Ik had als doel gesteld dat ik 60% wilde halen en ik had 61,5% dus wat dat betreft was het geslaagd. M'n drafgedeelte was goed, had 7ens voor zijgangen en zelfs een 8 voor een van m'n appuyementen.
M'n wissels had ik 7,6,6 voor maar de laatste twee waren eigenlijk niet zo goed. Grootste punten verloren op binnenkomen, hij doet goed halt vanuit galop maar begint half te piafferen daarna dus geen echte halt.
Had trouwens ook gewonnen maar dat boeit verder niet want normaal is 61,5 natuurlijk geen percentage waarmee je wint.
Misschien ga ik 27 mrt weer maar moet even kijken want mag deze week niet rijden dus hangt ervan af hoe ik hem volg week oppak.

Blof vandaag voor het eerst na castratie gelongeerd. Hij is veranderd!! Stond fris, maar al zoveel minder hengst, ik ben er super blij mee.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 20:02

Leuk Maaike, van je debuut én dat de castratie goed heeft uitgepakt!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 20:57

fijn maaike...
Top van je Z debuut :) en dat je doel gehaald is..

Ik weet niet of het een zwakke plek blijft, ligt eraan hoe de scan is, van van de zomer is niks van te zien.. Wat maaike ook zegt maartje, wel voorzichtig doen he.. Dit zijn moeilijke problemen..

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 22:41

Leuk hoor Maaik! Sterkte met je operatie(tje?)..
Jeetje Bonnie, jij hebt ook geen mazzel he.. Idd ook mijn vraag of het een zwakke plek blijft...
Fijn Aniek, dat Mel het baby'tje nog even binnen houdt!

Nou ik heb (denk ik) de oplossing. Wat een paard, ze is een soort extreem gevoelig denk ik, maar wel eerlijk. Draaien en keren in de stalgang dat gaat niet, daar is het allemaal te smal voor. Er staan 4 boxen en er is nog niet eens 2 meter stalgang volgens mij. Niet echt optimaal voor dit paard natuurlijk, maar het is niet anders.
In elk geval: Ik was samen met een vriend van mij, die is hoefsmid (dus ook de nodige ervaring) en hij heeft een Belg en die staat daar ook. D'r staan nu 3 paarden dus. Dus halstertje om, touwtje d'r aan, bakje biks mee. Zijn we gezellig voor de stal gaan staan kletsen en elke keer als ze een stapje deed kreeg ze een hapje biks. Na een kwartier waren we op een rustige veilige manier de stal uit! Stal in ging eigenlijk prima vanavond. Geborsteld, gelongeerd met een touwtje. Mann wat houdt dat paard zich strak in het lijf, d'r benen bewegen maar de rest doet absoluut niet mee. Uiteindelijk met het touwtje d'r aan na 20 minuten durfde (en kón) ze iets gaan zakken en ging ze kleine stukjes wat ontspannen. Daar zit behoorlijk wat werk in, maar wel een leuke uitdaging!

Nou Maaik, zolang ik kan beredeneren wat er gebeurt gaat het blijkbaar erg goed. Ik heb voor mezelf heel erg duidelijk voor ogen waarom het fout gaat bij die eigenaresse, en dat ligt niet bij het paard! En zoals ik dat beestje zie en wat probeer aan te voelen is het een heel eerlijk diertje.
En wat voor mij enorm scheelt: De druk is eraf, ik hoef niet te presteren, ik doe het puur voor m'n lol. Als het niet lukt, dan zeg ik dat en en stop ik er lekker mee. Maar dat gebeurt niet omdat ik alle tijd heb en neem en m'n eigen plan kan/mag trekken met een paard en er ook niks meer moet..

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 23:00

Maaike, goed joh!!

En maartje, super :D