We crossen door het bos, Rc 't Fjordenpaard gaat los VI

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Britt_Sisi

Re: We crossen door het bos, Rc 't Fjordenpaard gaat los VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 14:16

Na je examen? dit moet voor je examen doen he?

En gefeliciteerd haha

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 14:28

Hahaha even lezen wat Ella zegt Britt :)

Dankje hihi. AOC terra is een hele leuke school, al erger ik me soms dood aan de leraren maarja... Verder is er veel mogelijk qua niveau in rekenen, engels en/of nederlands...
En ik leer er hele leuke mensen kennen <3
Maar ook mijn klas is leuk, opleiding stage gaat goed.
I'm happy!
Nu vanaf morgen eerst 2 week blok stage en dan weer naar school

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 16:39

Ja dat zal best wat ella zegt maar als je wel medicijnen gebruikt maar geen medische verklaring hebt etc mag je nieteens afrijden

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 17:23

Eigenlijk wil ik er niet eens meer op ingaan. Je weet de situatie verder niet en het valt niet uit te leggen, want je hebt toch wel weer een weerwoord.
Als je alles precies wil weten hoe iets in elkaar zit geef ik je met alle liefde mijn rij-instructrice haar nummer en vraag je het haar zelf maar...

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 17:53

Ik hoef de situatie ook niet te weten, dat boeit me ook helemaal niets. Als jouw rijschool je laat afrijden zonder medische verklaring zijn ze verkeerd bezig en dan ben jij diegene die hier later problemen mee kan krijgen.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 18:57

Ik mocht ook gewoon afrijden zonder medische verklaring hoor... kwam omdat het hele traject van onderzoek, diagnose en het begin van medicijn gebruik zich allemaal afspeelde toen ik al lang begonnen was met lessen. Dan mag je examen doen en daarna een medische verklaring aanvragen.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 19:04

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 23:13

Gelukkig zijn er ook nog mensen die verstandig de weg op gaan :\

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 23:15

Andrea erg leuk maar ik heb de komende tijd niet echt tijd..
Enne nog maar even dan komen m'n twee kittens bij ons wonen :D

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 00:24

En volgende week mijn puppy <3.
En Danielle, als het allemaal heel wat is.. zou je juist een medische verklaring willen hebben ;)

En ja ik weet dondersgoed wat alles inhoud aan pddnos. Op school hebben we dr een behoorlijk uitgebreide les overgehad. ;)

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 00:37

Ik wil juist geen medische verklaring want dan heb je direct zo'n stempel en mijn eerste stempel is nu eindelijk aan het vervagen. Ik heb wat ik heb, ik leef mijn leven op een goede manier en ja medicatie heb ik. Wordt ik er trager slomer of suf van? Nee.
Ik wil die hele klote stempel uitroeien en ik ben er helemaal klaar mee!
Wie moet mijn rij-instructrice haar nummer? Die kan jullie alles haarfijn uitleggen.
Trusten

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 00:51

Als je van die stempel af wil waarom blijf je het dan de heletijd overal als excuus voor gebruiken? Het lijkt wel alsof je er juist trots op bent. Ik zou je eerst maar eens via het cbr gaan verdiepen in deze dingen voordat je je examen aanvraagt.

En over dat gezeik in dat andere topic, die berichtjes vind ik echt niet kunnen. Hoe achterbaks is het dat jij zegt dan moeten we onderweg even ruilen? Bokt is openbaar. Iedereen kan het lezen ook als ze geen lid zijn. Dus een tip, let een beetje op met wat je erop zet. Het kan zo maar uitlopen tot iets heel vervelends als de verkeerde het leest. Net als dat sommige mensen door rare berichtjes een goede baan mislopen.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:04

Ik heb geen verstand van medische verklaringen.

Die stempel is toch juist zodat je begrepen wordt en dat je rekening met iemand kan houden?
Niet om je neer te halen juist. En als je die stempel niet wilt hebben hoef je natuurlijk tegen niemand te melden dat je iets hebt. (dan niet over het rij examen)
Maar als jij niet vertelt had dat je iets hebt had ik dat nooit geweten.
Al kan ik nu wel meer begrip opbrengen voor je soms wat scherpe reacties.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 14:56

Kijk ik noemde juist toen diagnose vanwege die stempel. Dat is echt beetje hokjes plaatsen.
Qua reacties weet ik soms gewoon niet te reageren op bepaalde dingen en ik ben soms ook veel te eerlijk wat kwetsend kan zijn.
Ik heb een gebruiksaanwijzing. Deze is normale taal voor mensen die mij willen begrijpen en die mij geen vooroordeel geven. Deze is in het arabisch voor mensen die gelijk een oordeel hebben en geen moeite nemen mij te leren kennen

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:15

Misschien moet je zelf eens je reacties teruglezen en dan met name reacties waardoor iedereen hier gaat steigeren. Die mensen treffen geen vooroordeel, die vinden jouw reactie gewoon niet kunnen.

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:17

weetje Daniëlle, zoek het lekker uit! Als je niet wil dat mensen er over oordelen moet je het ook niet als excuus gebruiken. Doe je dit wel, zorg dan op ze minst dat je je zaakjes legaal op orde hebt. Als je ergens geen meningen van andere over wil horen dan hou je het toch lekker voor je zelf.

Wat jij in dat andere topic gezegd hebt vind ik SCHANDALIG en ACHTERBAKS, bovendien is het heel normaal dat je een ander paard krijgt als je er serieus hard af gestuiterd bent, dat is niet alleen in jou geval zo, dat is voor iedereen zo! Want op het moment dat jij op een paard stapt weet je dat je kunt vallen, stap jij geblesseerd op is het risico alleen maar groter! Op het moment dat jij met een groep mee rijd ben je dus niet de enige die schade kan ondervinden van jou blessure en risico. Een ruiter die van zijn paard valt kan de hele groep beïnvloeden! Heb ik afgelopen zomer zelf nog mee gemaakt, na galloppad wij waren al aan het draven en terug aan het rijden naar stap, valt een meisje af, paard flipt, halve groep flipt DRAMA!!! Om dat soort K.U.T. situaties te voorkomen krijg je een ander paard als er niet voldoende vertrouwen is dat het niet nog eens gebeurd. Vind je zelf niet zo belangrijk want het gaat niet alleen om jou! Het gaat om de veiligheid van iedereen die in die groep rijd!!

En als je niet wil dat mensen dit tegen je zeggen moet je misschien eens gaan nadenken wat je op internet zet!

Verder zal ik er geen woorden aan vuil maken.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:32

xDaantjxx schreef:
Kijk ik noemde juist toen diagnose vanwege die stempel. Dat is echt beetje hokjes plaatsen.
Qua reacties weet ik soms gewoon niet te reageren op bepaalde dingen en ik ben soms ook veel te eerlijk wat kwetsend kan zijn.
Ik heb een gebruiksaanwijzing. Deze is normale taal voor mensen die mij willen begrijpen en die mij geen vooroordeel geven. Deze is in het arabisch voor mensen die gelijk een oordeel hebben en geen moeite nemen mij te leren kennen

Als je dat weet van jezelf kun je er dan niet meer om gaan denken?
Jouw reacties zijn volgens mij niet arabisch hoor, ik kan het lezen.
Ik neem niet direct een oordeel en volgens mij ben ik best netjes in mijn reacties.
Ik snap dat het misschien best moeilijk kan zijn om netjes te blijven. Maar als je dat weet van jezelf is misschien er iets meer om denken en soms even afstand nemen wel slim.
Eigen reacties teruglezen als je wat gekalmeerd bent is ook een goede vind ik.
En misschien nog een tip, als je niet helemaal weet hoe je moet reageren misschien niet reageren?
Of dus even wachten en goed nadenken over wat je zegt en hoe dat bij anderen aan gaat komen.

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 17:23

Goed gezegd Marlous! Ik mocht ook niet meer op Kinky nadat ik van d'r afgevallen was. Na Karinka wel maar dat was een onschuldige stomme val.
En ook ik vind het belachelijk hoe je praat over fp ik openbaar! Je bent daar altijd met open armen ontvangen ook jou hebben ze het tijdens kampen het naar je zin gemaakt. Dat je niet meer op Puck mocht is zoals ik al zei normaal. En ja ongelukjes gebeuren nou eenmaal.

Ook ben ik het met Britt en Marlous eens dat ppd-NOS niet meteen een stempel betekend. Die druk je er zelf op door hoe je erover praat.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 21:55

Dat ik diezelfde week niet meer op Puck mocht, dat vond ik heel erg zuur en jammer, maar dat begrijp ik ook wel. Maar met huren enzo zal ik ook niet meer op Puck mogen. Die val was gewoon zeer ongelukkig.
Ik ben inderdaad met open armen ontvangen en in mijn optiek loop ik niet het fp af te kraken etc.
En dat van Puck dat we ruilen, dat roep ik altijd en is meer een standaard zin geworden bij een meeting. Dat zal toch niet gebeuren want dan had ik dat afgelopen zomer ook met alle macht geprobeerd...

Reacties terug kijken is inderdaad een goede tip, maar 9/10 keer begrijp ik nog steeds niet waar het mis is gegaan.

Dat is dat van medische verklaring en diagnose zei was inderdaad niet zo slim misschien. Ik zie er alleen geen kwaad in en denk iets enthousiast te vertellen en blijkt dat het niet slim was. Dat heb ik van geen kant door.

Het is voor mij soms (en vooral via internet) heel moeilijk om reacties te kunnen peilen. Wat bedoelen ze nou denk ik dan en dan pak ik de negatieve kant van een verhaal.

Voor mij is het ook lastig om ermee om te kunnen gaan. Ik weet vaak niet goed hoe te reageren of ik ben te direct en dus te scherp in mijn reacties.

Kijk gebeurt er dan weer zoiets, zie ik liever reacties als: Daan, naar mijn mening reageer je nu wel erg (...)
Dit is voor mij beter te relativeren dan: Daan dit is toch wel erg (...)

Dat laatste komt op mij erg aanvallend over waardoor ik sneller in verdediging schiet. Met die eerste komt het rustiger, vriendelijker en voor mij begrijpelijker over. Hierdoor kan ik beter relativeren en bijvoorbeeld vragen waarom jij dat (...) vindt.

Kijk op FP zijn genoeg andere leuke paarden die ik graag nog eens zal rijden. Maar van Marieke hoorde ik weer dat Jose mij niet meer op andere paarden wil hebben als beetje de makkelijkere. Dat heeft voor mij al iets van: dan heb ik er geen zin in.
Tuurlijk ik ben ongelukkig van Puck afgevallen, maar dat betekend niet dat ik niet kan rijden. Mijn knie kwam gewoon tegen die boom aan met een behoorlijke snelheid en die val ging ook zo snel dat ik niet eens door had dat het gebeurde. Ik zie mezelf nog die andere boom in vallen. Dat ging in zekere zin in slowmotion.
Ik baal ervan dat het gebeurde, maar henk was ook flink aan het mopperen over die boom en dat ik niet de eerste ben en dus mijn schuld niet is en nouja je kent henk zijn gemopper als hij het ergens niet mee eens is hahaha.

Maar goed, ik hoop dat er iets duidelijk is geworden. Het is voor mij ook lastig om bepaalde dingen goed te kunnen verwoorden.
Ik heb ook zeker spijt van dingen die gezegd, gedaan zijn. Maar zo begrijp ik bepaalde dingen gewoon niet helemaal en dan denk ik goed te reageren maar dan is dat dus niet zo...

Sorry for what I've done...

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:10

Maar wat bedoel jij met de makkelijkere dan? Want Snippie wordt daar bv vaak onder geschaard maar die kan enorm eigenwijs uit de hoek komen. Net zoals Tjikken waar ik vorige keer op reed, die gooide toch een aantal bokken eruit.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 22:16

Zou afscheidsrit van week 4 eerst op Tinka gaan, maar jose zei: ze is van puck gevallen dus doe maar een makkelijkere...
En toen kwam ik op Maxima... Tuurlijk heeft die wel snelheid, maar het is niet echt een uitdaging :')

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:18

Heel goed dat je nu nadenkt over wat je gezegd hebt. Wij zijn ook mensen en geven ook soms onze mening en als deze soms niet 100% positief is kan dit inderdaad negatief overkomen, niet alleen op jou omdat jij een 'stempel' hebt maar dit soort reacties zullen op iedereen negatief overkomen.

Het kan best zijn dat jij al standaard zegt dat je op Puck wil, maar als ze je er niet op willen hebben moet je dit ook niet forceren, dit wekt alleen maar verkeerde indrukken en komt erg achterbaks en schijnheilig over. En ik denk niet dat José jou alleen op makkelijke paarden wil hebben hoor, maar de paarden die met de verhuur meegaan zijn vaak niet de moeilijkere paarden. Ook is het niet Marieke haar schuld dat jij in week 4 op Maxima moest (wat een ontzettend leuke pony is) Tegen mij en Renée werd gezegd dat er iemand mee zou komen rijden die Danielle heette, wij hadden geen idee wie Danielle was(achteraf had ik het kunnen weten maar niet bij nagedacht) dus eerst op Tinka gezet. Maar aangezien Tinka die week best fris was hebben we die toch vervangen door Maxima (die ook aan de frisse kant was want ze had de hele week niet gelopen) Dit is dus niets persoonlijks en hier hoef je dus ook Marieke niet de schuld van te geven. Sowieso heeft Marieke niets over jou tegen anderen te zeggen. Mensen zoals de leiding en José vormen zelf een mening en laten zich niet beïnvloeden door anderen. Stop gewoon met je druk maken wat iedereen over jou zegt want wij zijn niet de hele week op het Fjordenpaard bezig geweest over jou te praten. Wij hebben gewoon genoten van een gezellige week. :)

Ik hoop dat dit voor jou voor een stukje opheldering zorgt en nu niet steeds andere meiden de schuld geeft van wat er gebeurd is.

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:21

Marije nu Maxima... Stuk voor stuk leuke paarden... Elk paard zit wel wat in!

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:22

xDaantjxx schreef:
Zou afscheidsrit van week 4 eerst op Tinka gaan, maar jose zei: ze is van puck gevallen dus doe maar een makkelijkere...
En toen kwam ik op Maxima... Tuurlijk heeft die wel snelheid, maar het is niet echt een uitdaging :')

Wat moet je daar met een uitdaging :+
Als ik uitgedaagd wil worden tijdens het rijden dan ga ik serieus dressuur rijden en niet een buitenrit maken haha

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:25

Idd Suus. Ik wil daar gewoon lekker rijden. Je fijn voelen op een paard is het belangrijkste. Bokken of steigeren is niet stoer. Durven zeggen dat je een super braaf paard wil vind ik stoerder. Bij deze! I love sneljo!!!!