Manege Castellum [ de Meern ]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kayleigh__

Re: Manege Castellum [ Haarzuilens ]

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 11:31

Hij liep verder ook wel lekker. Alleen zn achterbeen mankte een beetje. Ga straks weer rijden en daarna zn been weer doen.
Vond het er ook lekker uitzien Rian. Zondag idd maar lekker uitslapen. Fitter rijd je ook beter!

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 11:51

Tot we proefje gingen oefenen ging het lekker, daarna ging ie lopen klooien en ik ook. :o Zie wel op tegen het aangalopperen op de lange zijde, snap echt niet waarom dat ineens niet meer lukt. Rechtsom sprong die gisteren links aan en linksom sprong die rechts. Dat ligt dan dus aan mij. Maar wie weet wat ie doet als we gewoon samen in de bak zijn, zonder afleiding van anderen die galopperen.. En ik ben blij met de jury, die is goed en eerlijk. :D

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 11:58

Elly toch?

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 12:06

Jah, heb gisteren gevraagd of ze omkoopbaar was. :P Ze zei dat ze heel goed let op 2 dingen: of je plezier hebt met je paard en of je op de letter rijdt. Nou ben ik in dat tweede niet zo goed, maar dat eerste zit wel snor. :)

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 12:09

Elly is heel makkelijk, die is niet streng ... :)
Wel jammer dat die niet eerder jury was, toen ik nog mee reed :+

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 12:15

Vind Elly ook echt een leuk mens. Dus dat jureren komt dan vast wel goed :P
Plezier met Har heb ik altijd, al straal ik dat tijdens de proef nooit zo uit xD

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 12:25

Op de manege is geen enkele jury streng, maar laatste proef ging jurering nergens over..

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 12:29

Nee, maar die weet niet eens hoe ze een keertwending moet beoordelen...

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 12:34

Dreamybol schreef:
Op de manege is geen enkele jury streng, maar laatste proef ging jurering nergens over..

Na ik heb ze wel eens anders mee gemaakt ...

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 12:39

Correctie: Judith was echt streng, maar wel rechtvaardig en bij iedereen even streng. Laatste jury maakte er een potje van wat betreft het consequent zijn.
Streng vind ik ook nog niet erg, kan je alleen maar van leren, maar inconsequent zijn als bij de één iets 'niet zien' en bij de ander het zwaar afstraffen vind ik niet fijn..

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 16:23

Ik zou Judith best wel een keer als jury willen hebben. Die is iig wel rechtvaardig en heeft er ook verstand van.

Harry's staart en benen zijn weer schoon. Hopen dat ie het eens een nachtje zo houd. Zal wel weer niet :P
Morgen veel wind en soms regen. Woensdagavond was dat geen succes, dus ben benieuwd hoeveel beesten er aan de kletter gaan als ze alleen in de bak zijn.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:56

Ben blij dat Koe zich altijd wel gedraagt. Of in elk geval in zoverre gedraagt dat vallen nog steeds niet echt mogelijk is. We moeten in de proef 3 keer halthouden; halthouden en groeten, halthouden en achterwaarts en een keer gewoon halthouden (en dan aan het eind nóg een keer om af te groeten, dus eigenlijk 4 keer), zie hem er wel voor aan om na die 3e keer echt niet meer weg te willen draven ofzo. Stilstaan op X en flemen is ook wel een kwaliteit van hem. }:0 ^) :+

En dan volgende week: <:) :){ . Zin in!!!

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:01

Hihi, of een mooie buiging onder de x :P
Ik ben altijd nog bang dat Harry niet stil wilt staan of niet achterwaarts wilt.
Moet 1x halthouden en achterwaarts en dan nog tijdens de draf ineens stilstaan en met groeten.
Hoop dat we los kunnen rijden. Meteen weer goed in zn kop stampen dat ho ook ho is. :P

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:06

Ho is bij Koe niet zo moeilijk, maar het daarna weer in draf weg... Heb maar 1 proefje losrijdtijd, dus dat wordt alleen maar strenge overgangen rijden.. Als er dus al losgereden kan worden. :=

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:45

Hihi, kreeg een compliment van de jury omdat ik Harry zo goed verzorg. Ze hadden genoten :D
En 1e geworden en ook echt een fijn gevoel na het rijden. Ben helemaal blij vandaag.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 17:06

1e? Gefeliciteerd!

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 17:17

Dankjewel!

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 17:59

Je ging ook echt lekker, Kayleigh!

Ik ben het filmpje van mij en Benz aan het uploaden. Echt bizar hoe anders het eruit ziet dan dat het dan voelt. Maar ik ben ook tevreden, lekker gereden (al kan het voor mijn gevoel echt fijner) en een mooie 2e plek, natuurlijk weer 3 punten achter het vriendje... :+
Was echt supertrots op hem, zag er zo goed uit. Helemaal als je bedenkt dat Angela eerder die dag in de L1 het nodig vond om overal spoken te zien. :oo

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 18:03

Ik wil 't filmpje wel zien dreamybol, ik wil dinsdag Benz kiezen voor in de les. :D

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 18:05

Zet zo hier ook wel een linkje, na het eten. Youtube is traag en ik heb honger. :Y)

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 18:12

Hij is traag he. Ding is nu mijn filmpje minder schokkerig aan het maken. Dan gooi ik hier ook weer een linkje neer.
Heb je niet gezien Rian. Zag wel Ralf op het scherm. Angela met der benen de lucht in :P
Moest ook wel lachen om al die 'wilde' paarden. Harry loop gewoon rustig ontspannen door.

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 18:15

https://www.youtube.com/watch?v=a0I-hhG ... ature=plcp
Ding is weer lekker raar met uploaden. Heel sloom en schokkerig.
Heb wel fijn gereden. Kan altijd fijner, maargoed, dat komt door mijn zenuwen :P
Voltes 15m waren niet zo goed, had het proefje nooit geoefend en nooit die voltes gereden in galop ...

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 18:27

Vind je netjes rijden Kayleigh, doorzitten gaat je ook goed af, dus niet meer zeggen dat het je niet lukt haha :+. Klopt het dat Harry nog niet helemaal rad loopt in de stap?

Je hebt een verdiende eerste plaats zo te zien. :D

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 18:32

Hier liep ie niet zo snel, dan kan ik die bewegingen nog volgen ;p Middendraf stuiter ik eraf.
Harry zet zijn achterbenen te vroeg af in de stap. Toevallig kwam Judith er pas geleden mee tijdens de les waarin we het hadden over de stap. Hij stapt wel goed over zijn hoefadruk heen, maar hij zet die achterbenen te vroeg af. Blijkt niks meer aan te doen te zijn op zijn leeftijd :P
Overigens kan het idd zo zijn dat ie niet honderd procent linksachter loopt vanwege zn mok. Maar het voelde vrij zuiver.

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 18:36

Trouwens.
Bij de pony's staat wel de eindstand er al op.
Nu ben ik ongeduldig en wil ik onze eindstand ook weten...