We crossen door het bos, Rc 't Fjordenpaard gaat los VI

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KarmaWitch

Re: We crossen door het bos, Rc 't Fjordenpaard gaat los VI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 18:53

Chantal: dankje. Ja ging eigenlijk heel goed. Enkel het plannen moet ik beter doen! Dus op tijd beginnen met kijken richtingaanwijzer en plaats op de weg :D

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 13:21

oh oke apart andrea!
Danielle jij was toch tegelijk met mj begonnen met rijlessen of ben ik nou gek? haha

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 13:30

Ik ben januari begonnen hihi.
Wanneer ben jij begonnen?

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:30

december geloof ik

Hoeveel lessen heb je al gehad?

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 23:12

Oeh vervelend Andrea!

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 12:19

Pfff zit nu op 40 ongeveer. Heb sws meer lessen nodig, dan over algemeen. Heeft te maken met mijn diagnose

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 12:21

Diagnose/?

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 12:23

Uhu wat er in mijn koppie zit: adhd pddnos.
Ik heb geen medische verklaring nodig, omdat mijn medicatie mijn reactie niet verminderen en met wat meer lessen kom ik er prima doorheen

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 12:52

Wat voor medicatie heb je dan? Want voor ritalin/concerta of andere soortgelijke medicatie heb je toch echt een medische verklaring nodig.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 14:10

Oh ik heb volgensmij rond de 50 uur gereden, ik heb add maar geen medicijnen dus hoefte dat allemaal niet.. Ik ben wel 2 keer gezakt haha

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 20:37

Ella: concerta. Ja "officieel" heb ik hem nodig, maar mijn rijinstructrice let ook op hoe ik rijd en vanaf de eerste dag zei ze al van: die medische verklaring heb jij niet nodig... Officieel moet het inderdaad wel, maar je hebt rust en kan de dingen goed overzien etc.
De examinator merkte ook niks. Gezeik zal ik hier niet mee krijgen en anders mijn rij-instructrice.
Plus zij is meer dan alleen instructrice van mij haha xD
Ze is ook een heeele goede kennis van ons, ben bevriend met haar jongste zoon etc

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 20:41

sorry dat ik het zeg danielle, maar dat vind ik echt onverantwoord! Het is niet voor niks dat zulke regels bestaan. Kan het nog wel wezen dat je rijinstructrice het niet nodig vind en dat je examinator het niet heeft gemerkt, maar je kan er zeker wel problemen mee krijgen! En "zijn mijn problemen niet, maar die van me instructrice" is natuurlijk ook onzin, daar heb je zelf ook verantwoording in!!

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 20:50

Tuurlijk heb ik er verantwoording in, maar mijn reactie vermogen is zelfde en juist BETER met mijn medicijnen. Neem ik ze niet is mijn aandacht niet bij het verkeer.
Ergens zeker onverantwoord als mijn reactievermogen verslechterd. Dit is niet het geval en mijn instructrice ken ik langer als vandaag en die let echt wel daarop hoor. Als het echt perse nodig was omdat ik een zware diagnose had dan was het anders. Mijn diagnose is tot nu toe nog adhd en pddnos, al is mijn adhd zeer laag en pddnos meer aan de orde. Volgende week donderdag krijg ik mijn adviesgesprek bij mijn psycholoog dus dan hoor ik of ik überhaupt nog een diagnose heb.
Dus wat ik wil zeggen: was het onverantwoord om mij in mn eentje straks te laten rijden was er echt wel een verklaring gekomen hoor.
Maar dames, jullie weten ook niet hoe ik rijd.
Sommige reageren inderdaad traag met medicatie.
Maandag half 3 les gehad en om kwart over 2 nog ritalin gehad, omdat concerta op was (overleg dokter). Op de rotonde bedenkt zo'n tankvrachtwagen zich voor mij te duwen terwijl ik er al op reed. Direct handelde ik goed. Op de 1 of andere manier heb ik altijd dat soort acties, maar nog nooit is het (bijna) mis gegaan.
Waarom ik langer nodig heb is omdat het verwerken in mn koppie wat lastiger is. Dus verwerken wat ik leer.

Mijn instructrice liet mij echt niet zonder verklaring afrijden als het onverantwoord is

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 21:15

Toch is die regeling er niet voor niks.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 21:24

Het maakt echt niks uit wat jouw instructrice er van vindt. Ik ging ook ineens veel beter rijden met medicatie. Ik heb ruim 60 uur gereden, bleef heel lang op het zelfde niveau zitten, maar toen ik aan de concerta ging vloog ik ineens vooruit en mocht ik een maandje later afrijden.
Het probleem is niet dat jij vindt dat je beter rijdt, dat jouw instructrice vindt dat je beter rijdt. Maar het is gewoon verplicht. Vraag je geen medische verklaring aan en je krijgt een ongeluk, kan je best wat problemen krijgen.
Vraag dus gewoon die medische verklaring aan. Maar ik geef je wel een tip: doe het pas ná je examen, anders mag je namelijk pas afrijden als de verklaring binnen is en goedgekeurd. Dat kan behoorlijk wat weken gaan duren.

Pfoeee met Ferro ging het de afgelopen tijden erg moeizaam... Vorige week woensdag is hij gevallen met buiten zetten. Ik haalde hem kreupel uit het land, overal schaafwonden, die had dus een flinke klapper gemaakt.. Ik ben een week lang 2x per dag naar stal gegaan om hem zelf binnen en buiten te zetten. Dat begon me zo langzamerhand op te breken aangezien ik ziek was en ook gewoon nog moest werken. Maandag kwam de osteopaat, volgende week mogen we weer onder het zadel stappen en over een paar weken pas weer draf. Positieve is wel dat ze hem veel beter in de rug en achterhand vond. Hij blijft daar wel problemen mee hebben en ik moet hem zoveel mogelijk tegen zichzelf beschermen. Hij heeft namelijk een neurologische afwijking waardoor hij problemen heeft met z'n coordinatie, zo weet hij soms niet meer dat hij 4 benen heeft en zakt hij letterlijk door z'n achterhand met rijden enzo. Maargoed, zo langzamerhand komen we dr wel, het kan alleen wel wat jaartjes gaan duren voordat het helemaal in orde is.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 21:27

wat naar Ella
HEt komt vast wel goed voel je je al wat beter

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 12:38

Wat vervelend ella!

Ik ben het idd wel met ella en marlous eens..

Als jij het zegt geloof ik best dat je geen last hebt met het auto rijden. Maar dat je zo vooruit gegaan bent dankzij je medicijnen geeft al aan dat de medicijnen zeker wel invloed hebben op jou rij gedrag.
En wat als je later toch zwaardere medicijnen nodig hebt die nog meer (misschien negatieve) invloed hebben op jou rijden. Dan heb jij geen medische verklaring.
Een rijschool moet bij het aanvragen van een examen aangeven of jij een medische verklaring nodig hebt (ik heb hiervoor een formulier moeten invullen en ondertekenen).
Als zij dan zegt van niet. Moet ze voor jou liegen. Ik weet niet of dat echt zo is maar dat lijkt mij toch een soort van fraude.. ?

het is je eigen verantwoordelijkheid, maar door het niet te doen en deel te nemen aan het verkeer breng je andere in gevaar.
Je moet het zelf weten, maar ik wou het toch even gezegd hebben.
En dan vind ik dat van Ella wel een slimme oplossing. Om het aan te vragen na je examen (wist trouwens niet dat dat kon)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 12:41

_Lucy schreef:
Wat vervelend ella!

Ik ben het idd wel met ella en marlous eens..

Als jij het zegt geloof ik best dat je geen last hebt met het auto rijden. Maar dat je zo vooruit gegaan bent dankzij je medicijnen geeft al aan dat de medicijnen zeker wel invloed hebben op jou rij gedrag.
En wat als je later toch zwaardere medicijnen nodig hebt die nog meer (misschien negatieve) invloed hebben op jou rijden. Dan heb jij geen medische verklaring.
Een rijschool moet bij het aanvragen van een examen aangeven of jij een medische verklaring nodig hebt (ik heb hiervoor een formulier moeten invullen en ondertekenen).
Als zij dan zegt van niet. Moet ze voor jou liegen. Ik weet niet of dat echt zo is maar dat lijkt mij toch een soort van fraude.. ?

het is je eigen verantwoordelijkheid, maar door het niet te doen en deel te nemen aan het verkeer breng je andere in gevaar.
Je moet het zelf weten, maar ik wou het toch even gezegd hebben.
En dan vind ik dat van Ella wel een slimme oplossing. Om het aan te vragen na je examen (wist trouwens niet dat dat kon)

Goed verwoord +1

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 12:54

Ja dat kan zeker. Er zijn ook zat mensen die op latere leeftijd gediagnostiseerd worden en al een rijbewijs hebben. Die moeten dan ook een verklaring aanvragen. Dat scheelt je een hele hoop tijd en kan je gewoon alvast examen doen.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 12:59

ik heb ook adhd en pddnos
maar heb geen medicijnen het was erg tot mijn 14de maar sinds ben ik er grotendeels overheen gegroeid
en nu gaat het prima heb eigen huisje heb een baan en op weg naar rijbewijs
de meeste zouden niet zeggen dat ik het heb maar als ze me kennen en ze weten wat van deze vorm van autisme af dan zien ze het wel

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 13:26

Oke mooizo.
Ik bedoelde meer van vragen ze niet naar wanneer je gediagnosticeerd bent?
Snap natuurlijk dat er mensen zijn die hun rijbewijs al hebben. Maar dan zeggen ze dus niet van je had dit moeten doen voor je examen?

Dat is al helemaal mooi idd. Dan heb je geen last van dat je moet wachten met afrijden

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 13:32

Gaat snel het rijlessen, ik zit ook al weer op 14uur!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 13:49

ik vind het onverantwoord van jezelf, je moet zowiezo een eigen verklaring inleveren als je daar niet invult dat je medicijnen gebruikt pleeg je fraude en als ze daar achter komen en het komt bij justitie dan kan je je leven lang je rijbewijs wel vergeten. ;)

En ook breng je andere in gevaar als jij een keer perrongelijk je medicijn vergeet oid.

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 09:45

Zooo lekker een uurtje extra slaap gehad :D Daar word ik altijd zo blij vann!! Wel grappig, keek vanmorgen op me klok, half 9... hmm uitslapen toch nog een beetje gelukt, kijk op me telefoon, half 8, faaaaal uitslapen is iig mislukt hahahahaha Zo dus nog maar even de klokken hier in huis verzetten en dan is het weer echt wintertijd hahaha

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 12:12

Wintertijd... Heb nou al weer zin in de zomer hahaha xD
Nog ff over die medicatie: bij mij haalt mijn medicatie enkel uit dat de chaos in mijn hoofd minder is.
Verklaring na mn examen aanvragen is inderdaad wel slim ja.
Zal het er even over hebben...

Oh enne ik heb geen programma boer zoekt vrouw nodig. Heb een hele leuke boer aan de haak geslagen. Jups I'm in lovee