Ik heb dresuurles en leer Major zo te rijden dat ik zoveel mogelijk uit hem kan halen. Springen kan hij niet echt, het is nu eenmaal geen springpaard. Ik vind springles ook pas springles als er een parcours met een paar hindernissen staan, achter elkaar aan over hindernissen is niet zo moeilijk. Ja en buitenrijden is in ieder geval Major zijn grootste hobby! Ow en zonder zadel buiten rijden ben ik ook mee begonnen, alleen zit ajor echt voor geen meter zonder zadel..
Ja springles is idd leuk als je niet achter elkaar aan moet. Ik heb dus altijd geleerd dat dat best lastig is. Als er 1 weigert, moet je die de ruimte geven om overnieuw te doen, als er een de hindernis afbreekt hoef je niet ineens om te sturen. En parcourtjes zijn veel leuker en vooral op tijd proberen en op stijl (goede galop, niet omtrekken enz). Zo heb ik wel gesprongen voor ik bij Smit kwam rijden, we waren op zaterdag de eerste, dus konden eerst de bak vol bouwen met hindernissen en zelf bedenken wat we leuk vonden (oxers, waaiers, dubbelsprong enz)
antoinetje
Geplaatst: 19-03-09 09:29
Goedemorgen allemaal, ik ga Major wakker maken voor zijn 2de dresuurles deze week . Arm peerd, ach na de les mag hij de hele dag de wei in
Goedemorgen . Ik vind lessen ook wel leuk, jammer dat het nu voorlopig weer niet kan met Atlas....
Ben zo blij als ik mijn eigen paardje heb, dan kan ik echt lekker vooruit gaan in het rijden. Want idd op manegepaarden heb je dat een stuk minder. Ben met Atlas ook al behoorlijk vooruit gegaan.
Kon laatst een cliniq volgen en dat was niet eens duur een hele dag . Maar ja was in Brabant en ik had geen auto (volgens mij moest ik ook nog werken ).
Het had me echt leuk geleken . Was ook met klassieke dressuur enz.... En de les werd gegeven op andalusiers (en eigen paard kon ook mee, alleen weer niet te veel eigen paarden ). Dus ja was voor mij perfect .
Ach ja wie weet komt er in de buurt nog is een keer iets . Zelf organiseren is weer zo lastig....
antoinetje
Geplaatst: 20-03-09 12:40
Es hoe gaat het met At?
Ik ga naar U2 @ Cardiff!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik volg het niet meer hoe het met At gaat.... Hij is gisternacht (Wo-Do) weer gevallen in de stal weer een wond erbij... Zijn temperatuur was goed dus toen ging de eigenaar toch maar rijden. Zonder zadel want hij heeft last van de singel om zijn buik. Bij mij stond in de agenda dat ie tijdens het longeren niet mocht galopperen en ik heb haar zowat alleen maar in galop door de bak zien gaan.... (was er toevallig om foto's te nemen van een ander paard).
Ik heb echt zoiets van als een paard omvalt in zijn stal doordat ie zoveel pijn heeft dan ga je niet rijden... Ik zou het niet eens vertrouwen. Soms moet je paarden ook tegen zichzelf in bescherming nemen... At loopt graag en dat laat ie ook merken, maar ja ik doe ook altijd alles graag en soms moet ik toch echt ho tegen mezelf zeggen...
De eigenaar wil nu gaan proberen hoe die reageert op het westernzadel... Die heeft een bredere singel en volgens haar zou die daar minder last van hebben... Ik snap er dus echt niks meer van! Ik kijk het voorlopig wel aan... Lijkt me trouwens ook vreselijk om met dat westernzadel te rijden, de beugels kunnen niet korter en voor haar zijn ze eigenlijk al te lang. Dus ik kan er straks helemaal niet bij... Als ik op enig moment al ga nadenken over het erop stappen...
Nou ik heb me nieuwe lens binnen hoor . Nou ja mijn nieuwe tweede hands lens . Dus nu kan ik ook zoomen en hoef ik niet direct naast jullie te staan als jullie langs komen galopperen .