Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:ideetje.. zet een emmer met voer buiten neer. pak het paard aan het halster. het paard ziet voer en wil er heen. zeg uh en laat hem stil staan. ga dan rustig lopen het paard zal gaan dringen. laat hem achteruit lopen en doe het opnieuw. ga zo door tot hij rustig loopt. voor het eten blijv je stil staan. je laat je paard mag neit eten tot jij het zegt. dus als hij gaat proberen te eten weer achter uit lopen. op een gegeven moment zal het wel beter gaan.
tip voor respect. laat je paard voor je weg rennen en vraag hem dan naar je toe te komen. dat is werkt zo goed! mijn kleine eigenwijze shet viel me aan in het weiland toen heb ik dit geprobeert. laten renen wil hij niet rennen tik met de halstertouw op de kont netzolang tot hij voor je weg rend. stop met renen en laat hem naar je toe komen. werkt uitstekent~!
evdpanne schreef:zeker weten met sokken!
kooslover schreef:De Fell pony vind ik echt onwijs mooi! Ook de Mérens en Dales zijn echt te gek![]()