Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

MaartJ schreef:Pfoe Merel, gaat lekker dan... Gaat hard!!!
Veel plezier Fioon en Fab
Hihi ik werd vanmiddag gebeld door de kleinzoon van de eigenaresse van de Gribaldi. Stel je voor hè, 't mannetje is 7. Ik neem op: 'Met Maartje' 'Oi met Jordy, kom jie vnmiddag noh op Riada riejen?' 'Ja ik kom straks die kant op, hoezo?' 'Kiek, ajie noe ge'rieje, dan moch ik joe wèh even 'ellepen mee schôôn mikken en il misschien attet van Oma moch kan k zelluf ok noh weh even riejen'. Afijn, plat Zeeuws dus, voor een zo'n ventje. Je kon me oprapen natuurlijk. Nou ik heen natuurlijk. Ging hij helpen. Moet er continu op letten natuurlijk want hij denkt dat 't een soort van uit de kluiten gewassen knuffelbeest is. 't Is ook een hartstikke lief paard, maar het blijft een paard natuurlijk. Afijn, ik op d'n duur: 'Jordy, dat moet je even vanaf deze kant doen' (peesbeschermer oid). Stekkert ie zo ónder dat paard door. Nou m'n hart stond stil. Nou toen ik eerst gaan rijden. Maar hij vroeg steeds van alles, dus aan serieus rijden kwam ik ook niet echt meer toe. Toen hij d'r op, 30 slagen in die beugelriemen ongeveer. Ik uitleggen enzo wat ie moest doen 'Jae Maartje, ik bin nie stom oh, 'k wete weh oe of ik moe paerdrie'. Nou, ik ben nog wel een half uur bezig geweest, rondjes te wandelen door die bak, voordat hij vond dat Riada ' 'ard enoeg ehwerrekt oh'.
Dat echte zeeuwse accent is echt prachtig..! Heb Furia bij een zeeuwse handelaar vandaan, en daar kon ik echt geen woord van verstaan, waren we op keuring, hij zei iets. Wij braaf knikken de hele tijd
Bleek dat ie al een aantal keer vroeg iets aan te geven haha. Van zo'n klein mannetje is het helemaal lachen!
Zie het helemaal voor me