Manege Castellum [ de Meern ]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-12 10:04

Hmm ... de uitslag van me CT scan is binnen ...
Gisteren zeiden ze dat ik binnen 2-3 dagen de uitslag zou krijgen, ben ik dus vanochtend al gebeld ...
Morgen weer naar het ziekenhuis, heb koliek :+
Naja niet letterlijk ...

Saaams

Re: Manege Castellum [ Haarzuilens ]

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 10:05

Ik ga de rest ook nog proberen, volgende week springles met otto. Maar de week erna ga ik voor Maarten. :+
Ik weet niet of er iets met Saartje haar tempo is, maar het lukt mij niet vandaar dat ik die tips vraag.

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 11:49

Saar was altijd een klein racemonstertje :P

Net weer bij de Pearle geweest. Lenzen zijn eindelijk goed. We zijn wel tot de ontdekking dat ik een moedervlek op mn oog heb. Zolang het niet jeukt is het goed. Dus ik ga daar maar eens op letten. Heb namelijk wel vaak jeuk aan mn oog, maar heb ook hooikoorts...

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 12:38

Klopt. Hoorde ik altijd ja xd
Maar wat doe ik dan fout dat het me niet lukt. Hm.

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 12:48

Naja, ze is de laatste tijd sowieso niet zo snel meer. Dus het ligt niet heel erg aan jou.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 13:05

Ze rijd echt super fijn en prettig. Ik ga voor mezelf wel als doel stellen elke keer als ik op der rijd, ik mn best ga doen tot het actiever rijden.

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 13:26

Het is ook niet te geloven. Eindelijk een lens die wel goed is. Blijkt ie niet meer gemaakt te worden...
Dus straks weer naar de Pearle. XD

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 13:56

Serieus? Dat is wel heel balen! Hebben ze geen gelijke lens, die grotendeels overeenkomt met de jouwe?

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 20:30

Mijn moeder heeft het weer lekker verkeerd uitgelegd. Die lens is wel bestelbaar, alleen net niet met mijn cilinder. Maar omdat ik gewoon met beide ogen samen 100% zie, is dat niet zo'n probleem.
Heb ook meteen maar een nieuwe bril besteld. Want met deze zie ik ook niet scherp. :)

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 09:15

Nou. Op naar de crematie van mn opa...

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 09:40

Sterkte Kayleigh

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 09:45

Dankjewel!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 10:39

Kayleigh__ schreef:
Nou. Op naar de crematie van mn opa...

Oei nooit fijn, sterkte

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 11:47

Gecondoleerd Kayleigh.

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:18

Dankjulliewel!
Was wel erg mooi. Ondanks dat ik die hele familie niet ken :)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:29

Ik loop lekker achter de feiten aan hier, maar Kayleigh, gecondoleerd.
Tweede condoleance vandaag aan een vriend. :\

Gister promoveerde een heel goede vriendin van mij. Vriendjelief had vrij genomen om mij erheen te kunnen brengen, want dit zijn toch wel momenten die je wilt delen. Ze deed de verdediging van haar proefschrift echt vreselijk goed, corona was erg enthousiast en het is gewoon mooi om je vriendin in zo'n formele gelegenheid goed in haar werk te zien zijn. Ben dus blij dat we gegaan zijn, al ben ik nu wel gesloopt.

Nog even over Saartje, Saartje ging altijd rennen op het moment dat dingen wat lastiger voor haar werden, maar rennen is natuurlijk geen teken van acitiviteit. Een hard lopend paard is immers lang niet altijd ook actief voor je been. Dus ik zou zeggen dat je overgangen moet rijden en dat hoeft dan helemaal niet eens van draf naar stap, want dat is niet te doen in de les, maar je kunt in draf en stap en galop natuurlijk ook het tempo variëren. Dus misschien daar eens op letten? En idd billen erin, voelen wat ze doet en daarop reageren. Al moet dat eigenlijk altijd en niet alleen bij Saar. En dat vergeet ik zelf ook nog wel, been is been, al bij het eerste wegstappen. :=

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 22:17

Dankje Rian!
Crematie duurde maar 20 minuutjes. Was wel erg ontroerend ondanks dat wij nooit echt een band oid hadden met hem. Mijn vader kent hem pas sinds zijn 21e en die hele kant van de familie zien wij echt nooit, zelfs mijn opa zagen we hooguit 1x per jaar. Na de crematie nog met een deel van de familie en goede vrienden geluncht in een kroeg daar. Was toch wel gezellig ondanks de reden zegmaar.
Was wel een fijne afsluiting zo :)
Daarna nog even langs Harry geweest. Niet te lang, ik bevroor.
El nog de schrik van der leven gegeven. Wilde me afmelden voor maandag, maar zij dacht even dat ik me afmelde voor zondag :D

Leuk om te zien idd, een bekende die iets goed doet! Lijkt me ook erg fijn voor je vriendin, dat je ondanks je gezondheid daar dan toch bij bent.

Wat betreft actief zijn aan je been... Verschil is echt te merken als je meteen streng bent. 1x been zonder reactie is een tik met de zweep. Meestal word het uitgelegd als 2x been en dan pas tik, maar mijn mening is dat je dan al te laat bent. Vind dat je überhaupt geen tik nodig hebt, paard moet maar opletten en luisteren, hihi. Das het enige waar ik wel vrij streng op ben. Maar je merkt het wel echt!

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 23:17

Mooi dat jullie het zo hebben kunnen afsluiten rond je opa. Destijds met oma hebben we ook een heel gezellige koffietafel gehad na afloop, beetje gek, maar wel ook weer fijn.

Idd niet afmelden voor zondag hoor, kun je Ellen (en mij, haha) echt niet aandoen. :P Ik heb vanavond niet gereden, te veel pijn, ben zelfs niet op de manege geweest. Vriendje was zo lief om de kat bij mij boven te laten, dus ik was niet helemaal alleen vanavond. Hopelijk morgen beter, want er komen vrienden eten en ik heb zin in brownie maken en appeltaartjes en meer lekkers. :Y)

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 17:40

Klinkt weer eens lekker dat eten :)

Sinterklaas mag nu al weer het land uit. Wat een vreselijke drukte om een vent die even 5 minuutjes Vleuterweide komt bezoeken. Kon mezelf niet eens meer verstaan met die muziek naast ons :')

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 17:59

Dat eten was ook lekker. Maar het hoofdgerecht van kip in chocoladesaus was ook heerlijk. :Y) Denk wel dat je me morgen de proef door moet helpen, heb deze week veel te veel gedaan en heb weer heel veel pijn. Maar het is natuurlijk wel generale repetitie, dus we gaan knallen. :)

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 19:07

Ach, de generale moet slecht gaat, toch? :P

We zijn het hele huis van mn opa aan het uitpluizen. Geweldige dingen. Hij heeft echt heel veel bewaard van mij en mn zus en van zijn vakanties naar Florida enzo. Heb al zn Disneyknuffels uit Florida maar mee genomen. Wel leuk om te bewaren :)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 19:16

Hihihi, als we 2 december maar goed gaan. :)

Heeft je opa nog oude heel kitscherige schilderijen? Ben ik naar op zoek, moet eigenlijk eens naar een echte rommelmarkt...

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 19:37

Volgens mij niet. Als ik ze tegenkom, leg ik ze wel apart. Ga er volgende week weer heen.
Wel allemaal kasten enzo in die vieze bruine kleur, haha.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 20:21

Als het massief hout is kun je ze schuren en schilderen. ;)

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 20:29

Mahonie? Heb er geen verstand van, Haha.
Staat nu op mp of mensen het op willen halen en anders gaan het naar de kringloop oid.
Het bed met nachtkastjes koste 2000gulden. Aankoopbon en gebruiksaanwijzing nog intact :D