Ik heb meestal juist minder last als ik naar het ziekenhuis moet, van de spanning trekken al mijn spieren dan extra waardoor ik beter loop en de volgende dag juist meer pijn heb. Hopelijk valt het allemaal mee, Samy!
Kayleigh, ik vind je goed bezig hoor. Wij hebben idd ook weleens zonder teugels les gehad, echt hilarisch om dan een gebroken lijn te moeten rijden. Door de meligheid die ontstond kwam het alleen helemaal niet meer goed. Alle paarden als een gek door de bak heen, tsja, klotsende buikspieren van het lachen maken het er voor hen ook niet duidelijker op hè?
Ik zal sowieso wel een halstertouw om zn nek doen, toch een fijner idee. Heb ook ooit zitles gehad van Els. Heel lang geleden. Had niet het idee dat het nuttig was. Toen kon ik sowieso al goed zitten. Sinds een paar jaar niet meer... Vind dat we in onze les ook eens zitles en stuurles zonder teugels moeten krijgen. Zal wel nuttig zijn.
Mel zei vorige week al dat we iets moesten verzinnen wat er geoefend moet worden in de les. Vind ik houding/zit en tempo (d.m.v je houding) wel een goede. ;D
Halstertouw om de nek is sowieso ook fijner voor Harry, als je dan uit balans raakt heb je iets om vast te pakken zonder dat je direct aan hem trekt. Heb je geen bokriempje meer?
Heb ooit op een best raar opgooiend paard viertal gereden, na wat weken oefenen kon ik super op hem doorzitten, maar op de één of andere manier is dat zo paard afhankelijk. Behalve op Benz, als je daar niet op kunt doorzitten dan is er geen hoop voor je, denk ik.
Je kont erin en duwen met die reet Zoiets denk ik. En dan been geven. Geen reactie is een tik. Dat werkt iig wel. Over het rijden met de zit moet je niet aan mij vragen...
Hahaha, heel mooi verwoord Kayleigh Harry is trouwens nog flink actief en vrolijk tijdens het rijden en dat op zijn leeftijd. Lichamelijk denkt die jonger te zijn volgens mij. Hij is leuk
Actief nog wel, haha. Hij was juist niet zo actief omdat ie gister gelopen had en ik vandaag ook geen zin had om hem actief te maken
Dreamybol
Geplaatst: 13-11-12 22:11
Wat is er met Saartje gebeurd dat die niet meer actief zou zijn? Maar idd, billen erin (op je imaginaire kontzakjes zitten, zou Judith zeggen) en consequent zijn. Al bij het eerste wegstappen.. Enneh, wanneer ga je je goede voornemen waarmaken en ook andere paarden proberen? Je hebt ze nog steeds lang niet allemaal gehad. Pfff, met Sinterklaas vorig jaar voor het laatst echt lekker op Saartje gereden, de les erna ging het fout...