We crossen door het bos, Rc 't Fjordenpaard gaat los VI

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Lucy

Re: We crossen door het bos, Rc 't Fjordenpaard gaat los VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 09:29

Dankje :)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 13:00

thanks

de les was weer ontzettend leuk nu reed mijn moeder achterin ook mee en ze zei dat ik het beter deed dan zij bij de eerste les whaha
nu in totaal 3x gereden zo verslavend

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 16:46

@Kim: Waauw wat gaaf dat jullie nu zo goed bezig zijn!
@Andrea: Goed bezig hoor! Lekker kilometers maken in de auto en dan komt het vanzelf goed :)
@Lucy: Hoe ging jouw proefles?

Ik heb vandaag EIN-DE-LIJK eens gedaan waar ik al twee jaar alleen maar van heb kunnen dromen! Op Ferro gestapt en lekker zelf gereden zonder instructrice, zonder longeerlijn, zonder wat voor hulp dan ook. Alleen mijn moeder was er bij om foto's te maken en te helpen met op/af stappen, dat was namelijk nogal een klus met nieuwe rijlaarzen die nog wat te hoog zijn :')
Houding is nog verre weg van perfect en m'n beugels ook wat te kort, maar ik voelde we in het begin wat onstabiel doordat ik niet goed kon voelen wat mijn voeten deden, ben niet gewend om met laarzen te rijden :+ Maar de volgende keer kunnen ze weer een gaatje langer :)

Eehmm mja.. Heerlijk zo'n mak schaap met opstappen :=
Afbeelding
Afbeelding

Drafje, net genomen tijdens een zit moment en niet zo'n mooie houding, Ferro daar en tegen begint wel al heerlijk te lopen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 17:04

Wauw nice Ella, gaat de goede kant op!! Alleen de foto waarbij staat drafje...dat is ook gewoon stap, er staan geen draf foto's tussen.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 17:24

Dat is toch echt draf hoor Lin, die daar onder is ook draf. Hij is in z'n achterhand in draf nogal traag, die komt wat later mee dus daarom loopt hij in een netniet telgang als hij niet goed op tempo loopt. In stap loopt hij achter wél actief, dus dat verschil is wel goed te zien.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 18:11

Gaaf Ella

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-13 18:21

Ziet er erg netjes uit, maar ik betwijfel ook of het wel echt draf is, maar als jij het zegt, zal het wel apart lijken. Jij reed erop haha.
Andrea: Super netjes! Ga je de rijopleiding winnen?
Lucy: Hoe ging het bij jou dan?

Ohw even fototje showen van ZsaZsa.
Afbeelding

Nageeflijk komt later pas. Zsazsa is altijd voor buitenrit gebruikt en nooit serieus bakwerk. Dus ben hier al blijer dan blij mee! Begrijp het begrip van achter naar voor nu ook echt precies!
Dit was de allereerste les voor Zsazsa en mij (met ZsaZsa). Dus ik ben retetrots. Zijn genoeg dingen die beter kunnen, maar hier ben ik al super blij mee.
Hahahaha sorry beetje penny naar boven haha

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 18:33

Ferro kan heel goed telgang, is me al wel eens vaker opgevallen :') hij had nu ook een truucje bedacht, als ik been gaf om te gaan draven vond hij het toch wel erg leuk om stil te gaan staan en dan als ik boos werd toch maar draven. Daar krijg je natiurlijk ook rare foto's van :')

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-13 18:40

Hahaha leuk he dat soort dingen?
Dat heb ik dus met Zsazsa of nja gehad. Beetje tussen fase. Zijn het er nu aan het uittrainen en dat zij niet meer zo boos wordt als ik been geef... Nja bokkig doen. Daar heeft/had madame een handje van, maar ook niet meer!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 18:53

Oh dan is die wel zeeeeeer traag inderdaad want het lijkt echt gewoon stap omdat er niks diagonaals in zit. Je hebt geen filmpjes? Daar ben ik eigenlijk wel heel nieuwsgierig naar!

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 19:43

Ik hoop dat ik hem win ja zal mooi zijn anders duurd het nog ongeveer een jaar voordat ik lessen kan volgen haha

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 20:10

@danielle: leuk he altijd, van die stomme grapjes die paarden soms kunnen maken :')

@linda: nope geen filmpjes, mijn moeder snapt dat niet haha. Ik denk dat dit net weer zo'n overgang was na zo'n truucje van hem dat hij weer stil ging staan en ik weer been gaf. Zijn overgangen zijn nog heel ongecontroleerd en wiebelig, als hij eenmaal draaft doet hij het prima, maar hij 'valt' zegmaar in draf of weer terug in stap. Ik merk nu weer heel erg zijn problemen in zijn neurologische afwijking. Zijn voorhand wil wel, maar achter is traag en het duurt langer voordat die goed getraind is. Na een half rondje is zijn achterhand weer goed bij maar de overgangen vindt hij nog erg lastig, vooral als er dan ook nog iemand op zijn rug zit die wil dat hij die overgang met zijn hoofd naar beneden doet :')

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-13 21:35

Ella: ja nogal. Erg leuke grapjes :') en van dat het voor hem lastig is dat hij zn achterhand mee moet nemen als ie nageeflijk loopt, probeer dan eerst actief te krijgen van achter en dan voor bezig. Zo ben ik ook met mn hafje bezig die ik bij alle begin basis moet beginnen. Ik heb nu een actief achterbeen die niet meer loopt te klieren ket overgang en waar het koppie wel komt. Je hebt me op fb dus kijk maar eens bij mijn profiel

soofje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 21:53

Ik zie er idd ook geen draf in hahaha maar maakt niet uit wel leuke foto's:p allemaal

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 22:35

Daar zijn we ook zeker mee bezig, hij moet nu alleen het actieve gaan combineren met nagefelijkheid en dat vindt hij lastig. We rijden hem vanaf het begin af aan al naar beneden omdat hij dan veel rustiger in z'n hoofd is. Dat is bij hem ook een bertje een psychologische kwestie, als hij zelf mag bepalen waar hij zijn hoofd laat is hij erg onrustig en gaat zoeken naar 'enge' dingen. Met zijn hoofd omlaag is hij automatisch ontspannen en vanuit daar kunnen we hem verder doorrijden. Hij heeft ook niet veel nodig om met z'n hoofd te zakken, daar is hij gelukkig erg makkelijk in. Zoals vandaag is het teugels oppakken en hij is al waar ik hem hebben wil. Maarja, dan ook nog doorlopen is lastig, maar daar zijn we mee bezig.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-13 23:10

Dan mag je mijn post al onverstuurd beschouwen hahaha. Ik begrijp je punt inderdaad! Had je die foto van mij gezien btw?

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 10:21

ah wat fijn ella! eindelijk! Iet er supet uit hoor topper!

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 10:57

Ga vanmiddag op buitenrit werken aan actief aan het been. Zal dat werken?

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 11:29

Danielle jij reed toch eerst op koudbloedkim?
Hoe vind jij steeds een nieuwe verzorgpony? Je hebt er nu al een hele hoop gereden of niet?

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 16:49

Hallo :)
Hoe was jullie weekend ? heb vandaag wedstrijd gehad en ben 2e geworden van de 15 :D

Leuk verslagje kim en Gefeliciteerd met je eerste plek!!
Ella jij stapt ook lekker op haha :') maar leuk paard en Danielle wat naar dat je beschuldigd werd van diefstal

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:21

Super leuk Ella! Echt gaaf dat je er lekker op kunt stappen :)

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 20:27

Ik zag je ook al op Facebook, Ella. Echt super fijn dat je nu zelf lekker kan rijden!

Mooi dan je rijles goee ging Andrea
Bij mij ging het ook goed. Was mijn allereerste keer auto rijden, maar ging goed. De instructeur zei ook dat het hij het goed vond gaan :)
Morgen avond lesovereenkomst tekenen bij anwb en daarna beginnen met lessen. Vond het echt leuk!

Fijn dat het goed gaat met je nieuwe verzorg paardje Danielle

Vandaag 20 km gereden met faron
Ging goed. Veel gedraafd en een nieuwe route uitgeprobeerd, nog meer lekker lange zandpaden gevonden :D

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 21:04

_Lucy schreef:
Mooi dan je rijles goee ging Andrea
Bij mij ging het ook goed. Was mijn allereerste keer auto rijden, maar ging goed. De instructeur zei ook dat het hij het goed vond gaan :)
Morgen avond lesovereenkomst tekenen bij anwb en daarna beginnen met lessen. Vond het echt leuk!

ik had ook best wel willen beginnen
maar kan het helaas niet betalen

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 21:08

heb nu ook 1 rij les gehad in de zomer vakantie maar helaas kan ik ze nu ook niet betalen :(

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 21:24

Ik heb geluk met ouders/ opa die voor mij gespaard hebben..