RSC Ini slot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Mara_

Re: RSC Ini slot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:00

Marijee schreef:
Haha, maar zijn er nog meerdere paarden bijgekomen afgelopen jaar ? Lachen

Uhm, tot zover ik weet niet. Al worden Melina en Kiduna ook gereden door ervaren manegeruiters. Maar die zullen niet ingezet worden met ponykamp want als het allemaal goed gaat krijgen ze een veulentje deze zomer. Haha! En hopelijk kun je snel weer rijden Sarah, ik heb nog een cadeaules van me vader en Ini zei dat ik iedereen mocht kiezen. En ik zit toch misschien te denken aan RW, maar dan wel nadat een goed iemand hem voor me gereden heeft. En ik heb zo'n idee dat die bij jou niet zo snel van die trucjes uithaalt. Haha, nouja ik zal wel zien, geen idee tot hoe lang mijn les 'houdbaar' is. En anders moet ik maar eens goed gaan nadenken op wie ik dan wil. (Ik hoor jullie al denken, moet je daar nog over denken, is het niet meteen Kanjer) Maar daar rijd ik al best wel vaak op, wil wel op eentje op wie ik niet heel vaak zit. Dus moet morgen maar eens gaan rondkijken wie dat zijn. ^^

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:17

truukjes? rally? neeeeee joh Tong uitsteken
Bij mij bokte hij het laatste jaar ook... meestal alleen de 1e keer galop op de rechterhand, dan 1 keer een bok en dan is het over anders heeft hij ruzie met me Haha! Als ik last van mn knie had soms nog wel een keer, het is mn linkerknie namelijk. Dan is dat het buitenbeen en tja dat wiebelt bij mij! Dan vind ik altijd 1 bok nog netjes Haha! Maar de komende maanden zit het er nog niet in vrees ik!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 22:15

Hihi bij mij bokt ie inderdaad ook vooral rechtsom, met name bij de letter B Tong uitsteken . Ik vind het een geweldig paard, vooral als ie lekker los is en echt lekker begint te sjouwen met z'n grote stappen, heerlijk! Alleen toch kan ik altijd zo balen van dat gebok. Ik ben er nog niet van afgevallen (afkloppen!), maar ik vind het altijd zo jammer als hij toch weer bokt, omdat ik gewoon weet dat het m'n eigen schuld is. Of ik zit teveel te denken 'aaaah buitenbeen stil anders gaat ie bokken' waardoor ik zelf teveel ga spannen en hem te strak hou waardoor hij niet goed aan kan springen, of ik klapper te veel met m'n buitenbeen, of hij springt verkeerd aan, hihi. Toch elke keer weer een uitdaging om hem eens bokloos te laten lopen. Ik heb trouwens wel het idee dat hij het 's winters meer doet dan 's zomers, of ligt dat nou aan mij?

Ik mocht vandaag op Raya, leuk! Het voelde wel erg gespannen, vooral vóór de galop schoot ze regelmatig even weg, dus ik vroeg me af of het wel verstandig was om te gaan galopperen. Galop is niet mijn sterkste punt en het voelde in draf al ongecontroleerd, dus ik dacht hmmmm. Toch maar gedaan en blijkbaar was ze er even aan toe, het voelde fijn aan en daarna was ze ook een stuk losser en meer ontspannen. Ze liep niet zo mooi rond, maar toch voelde het uiteindelijk wel lekker ontspannen en heb ik erg lekker gereden Lachen

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 10:29

Hij bokt idd meer in de winter dan in de zomer. Hij word volgens mij wat chago van veel binnen staan want hij is in de zomer altijd beter van humeur! Paar jaar geleden bokte hij alleen in de winter zelfs.
Raya is ook erg gaaf en vind galop inderdaad erg leuk! Heb 1 keer op dr gereden, alweer hele tijd geleden. Rond rijden is zeker niet makkelijk maar ook zonder dat rijd ze heerlijk. Ik vind haar gangen echt geweldig!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 17:56

Hihi, en nou mijn verhaaltje. Een nieuw jaar, de eerste les van het jaar en ook een nieuw paardje voor mij. Ik mocht namelijk (eindelijk Schijnheilig Tong uitsteken ) op Kiduna! Was echt super blij en had er enorm veel zin in. Had geen idee wat ik kon verwachten, alleen dat ik goed binnenbeen er bij moest houden in de galop, tis ten slotte Widuna nakomeling. Dus ik eerst maar gevraagd welke spullen ik moest hebben en na wat drachtige merries gepoetst te hebben naar Kiduna toe. Wat een super mooi paard is het toch, echt geweldig, die hele bouw en uitstraling, om verliefd op te worden. Lovers Lekker poetsen en me zusje ging ondertussen der staat mooi uitpluizen en de manen met antiklit, want ze moet er natuurlijk wel mooi uitzien. Naar de bak, aansingelen en toen wel even gevraagd om hulp, aangezien ze toch niet één van de dunste is. Dus ik stap er op en huppa, gaan denkt ze. Maar de singel moest nog wat strakker dus Inge heisen en tegelijkertijd Kiduna stil te houden, 'o, dit doet ze altijd hoor, ze houd niet zo van stil staan in het begin.' Ik dacht, oef, gelukkig, niet mijn fout en ook niet echt een teken van frisheid.
Woow, wat zat dat breed zeg, had echt het idee dat me benen er echt omheen zaten. Nou, ik zal alle details besparen en de hoofdlijnen vertellen. Bij het aandraven, (na een paar flinke porren te geven want dat dikke buikje hield ook een beetje mijn hulpen tegen Clown ) wat een hemelszitkussen zeg. Echt geweldig, lekker veren en lekker doorsjouwen. Echt super leuk, nou vooral veel aandacht voor me binnenbeen en voor de rest ook eigenlijk niet op heel veel dingen meer gelet, ja verbinding houden met der mond en zorgen dat ze naar me hand toe liep. Niet super geslaagd à la netjes in de 'krul' , maar ik had ten minste verbinding. Toen de galop, was wel een beetje zenuwachtig maar na door 1 hoek geraced te zijn in galop, nam ik der een beetje terug en toen de hulpen en wat losser van voren en go! Wow, nog zo'n geweldige gang. Ze galoppeerde wel lekker door maar het zat echt hemels en ze ging niet eens van de hoefslag af! Kon der gewoon netjes door de bak heensturen echt super leuk. Toen gingen we van hand veranderen maar vanaf toen raakte ik een beetje me binnenbeen kwijt en dat was direct te merken bij de galop, ik kon geen plekje vinden op de hoefslag en wilde wel op de volte aanspringen maar het lukte gewoon niet allemaal soepel dus moest/ging ik maar in het midden stappen. Henrieke legde 'keurig' uit dat het anders vervelend voor mij en Kiduna was, het zou gewoon een 'gevecht' gaan worden en daar werden we beiden niet beter van. Was ik het helemaal mee eens, was pas me eerste keer en ik was al super trots op me 1e galop. Toen moesten we wegdraven en opeens was ze echt super ontspannen, lekker laag maar wel neusje eruit en toen moesten we lange teugel geven (inde draf) en ging ze nog meer naar beneden, ondertussen was iedereen al aan het stappen maar ik moest doordraven, "Prachtig, geweldig, dit is jou beloning, lekker ontspannen met het neusje eruit, super, jou beloning." Haha! Deze smile krijg je niet meer van me gezicht af. Ik heb een nieuw lievelingspaard erbij, echt waar wat een geweldig paardje.

En de keus op wie ik mijn kerstles wil rijden is helemaal niet meer moeilijk... Kiduna! Haha! Ini zei dat ik iedereeeeeeeeeen mocht kiezen en ik wilde Kiduna al kiezen maar ik wist niet of dat wel mocht aangezien ik er nog nooit op gereden had en misschien zat daar wel een rede achter. Maar nu ik erop gereden heb, en het best goed ging naar mijn gevoel voor de 1e keer, wordt het Kiduna. Haha! Heb nu al zin om het te gaan vertellen en te regelen. Haha! Sorry deze smile blijft er nog wel even opzitten. Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:21

Ik vond het ook zo ontzettend leuk voor je Haha! . Hihi als ik je verhaaltje weet moet ik ook echt weer grijnzen Lachen
(zo'n gedetailleerd verhaal met zelfs details over aansingelen heb je nog nooit geschreven volgens mij, hihi Schijnheilig. Leuk leuk leuk Haha! )

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 22:50

Doei!

Ik kom even jullie topic binnen vallen, mijn paarden verhuizen binnenkort naar Diever toe en qua instructie is de naam Ini Slot een aantal keren gevallen. Wat ik zo lees zijn de kampen ed erg leuk maar ik ben echt op zoek naar ervaringen van mensen die les volgen. Wat is jullie ervaringen hiermee?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 10:38

Ik vind de lessen erg leuk en goed! Alleen in onze les springen we zelden (ligt geloof ik ook aan de les, we hebben weinig springliefhebbers erbij dus dan spring je weer minder) en ik vind dat je soms wat weinig "commentaar" krijgt als het allemaal wel lekker loopt. Dan wil ik graag weten hoe het nog wat beter kan maar dan hebben ze vaak de aandacht bij andere paarden/mensen. Maar ik reis er nog steeds voor op en neer uit hoogeveen, het is bijna een half uur in de auto en ik sta elke zaterdag nog om 7 uur ervoor op :D Zegt genoeg lijkt me!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 11:59

Dank je! Ik wil geen springles dus wat dat betreft is dat geen probleem. Maar geeft ze ook privelessen aan huis?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 12:05

Volgens mij niet maar dit durf ik niet zeker te zeggen. Ik heb er nog nooit iemand over gehoord, volgens mij hebben ze het daarvoor ook veel te druk op de manege zelf.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 12:06

Hmm dat zou jammer zijn, ik heb haar een email gestuurd dus daar is het wachten op.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 12:15

als je het sneller wil weten zou ik ff bellen als ik jou was. Email reageren ze errug weinig op en er is altijd wel iemand op stal die de telefoon aanneemt, anders kan je even inspreken.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 12:19

Ik zit op mijn werk, bokken is tot daar aan toe maar bellen is in dit geval niet handig. Ik heb ook geen haast, mijn paarden verhuizen 1 februari naar Diever en dan moet ik eerst weer langzaam aan conditie opbouwen bij zowel paard als ruiter :+ maar ik wil graag meerdere optie's open houden qua les :j En haar naam is nu een aantal keren gevallen dus vandaar dat de nieuwsgierigheid er is.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 15:48

Mijn moeder denkt dat ze privélessen aan huis geven, maar we weten het niet zeker. Dan moet je indd even bellen, e-mail wordt bijna niet op gereageerd.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:01

Privélessen aan huis doet ze geloof ik niet aan, in ieder geval nog nooit van gehoord. Maar privélessen op de manege is zeker mogelijk. :D En het is wel beetje waar wat Sarah zegt, je krijgt niet altijd even veel commentaar, maar het ligt er ook aan wie er les geeft. Ik heb de ervaring (wow wat klinkt dat wijs :P ) dat Henrieke echt je wat probeert bij te leren en te helpen. Vorige week reed ik namelijk op een paard waar ik nog nooit op gereden had en die is nog erg jong, 4 of 5 en snapt het nog niet allemaal even super goed. Maar ik zelf ook niet, dus kreeg af en toe halve privéles. Maar gisteren zat ik weer op datzelfde paard ( :D ) en had ik les van Ini maar kreeg ik ook enorm veel hulp en commentaar. Maar dat kwam doordat we waar met zijn vijven waren en dan heeft ze meer tijd om iedereen te helpen. Ligt er dus maar net aan hoe 'druk' het is. Maar ik vind dat je er best veel leert en ze weten ook zeker waar ze mee bezig zijn. :Y)

Maar dan toch nog over mijn les, we waren dus maar met zijn vijven en ik moet Anne en Evelien bedanken dat ze er neit waren want ik mocht weer op Kiduna. :D Ik had eerts op Islottie en daarna Jelle gemogen maar omdat zij er neit waren mocht ik op Kiduna. Echt super leuk. Zal alle details besparen maar het ging weer beter dan vorige week. Ik had al door dat je der goed aan je been moet hebben en lekker veel overgangen rijden zodat ze lekker soepel wordt. Echt enorm goed aan me been was ze nog niet maar ik kon nu wel een schijnovergang naar stap rijden. (Vorige week gingen we gewoon in hetzelfde draftempo door, hoe zwaar ik me ook maakte en hoe hard ik ook trok, ik weet het trekken is niet de bedoeling maar ik moest toch wat want ergens anders reageerde ze totaal niet op ) En we gingen al vet vroeg galoperen en we gingen gewoon bij mijn eerste teken in galop! En wat heerlijk zat dat! Maar op een gegeven moment viel ze eruit (wel na 7 rondjes ofzo) maar toen kreeg ik der niet meer in galop. Hoe ver ik me benen ook naar achter legde en hoe hard ik ook probeerde de hulpen te geven, het wilde gewoon niet. Ik snapte niet wat ik fout deed, maar het lag niet helemaal aan mij. Vroeg het aan Ini en die zei dat ze het nog niet allemaal even goed snapte maar dat ik nog niet streng genoeg met me benen was. En dat laatste klopte ook wel, ze was al meer aan me been als vorige keer maar nog niet zoals het hoort. En ook de andere kant op gegaloppeerd en toen moesten we wijken in de galop, volgens mij weken we niet echt maar we gingen toch wel heel soepeltjes naar de B toe. :o

Na de eerste galop was ze lekker los en alles en ging ook langzaamaan haar hoofdje wat naar beneden en woow wat rijd dat lekker! Op het eind ging ze ook weer lekker aan de lange teugel met het neusje naar beneden draven, was weer helemaal gelukkig. En kreeg er ook nog een complimentje bij dat ik der al zo mooi rond reed en dat Henrieke gelijk had gehad.Ik wist niet dat ze je na de les bespraken maar dat doen ze af en toe blijkbaar wel :+ en toen had Henrieke gezegd dat ik Kiduna voor de eerste keer netjes reed en daar was Ini het mee eens. (en ik ook wel, voor mijn 1e keer O:) ) Jep, weer super lekker gereden en het was wel lekker, een keertje maar met z'n vijven.

En oja, Rallywood reed een les na ons en woow wat liep die te sjouwen zeg. Echt om jaloers op te worden! :D

Zin in volgende week! Maar dan zit ik vast niet op Kiduna, heb er nu al 2 weken achter elkaar op gereden. :o Maar ik heb nog een cadeaukerstles. ~~}>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:54

Haha je weet het niet! Misschien wordt het toch min of meer je vaste paardje, net als Sarah met Rallywood :) ! (Ik hoop het stiekem een beetje niet want ik vind het ook zo'n geweldig paard :D , hihi.) Echt leuk voor je dat het zo goed ging, jeeeumig wat ben jij vooruitgegaan in een jaar, zeg. Kiduna is echt niet de makkelijkste en zo te horen ging het nu nog beter dan de vorige keer, nou dat wil wel wat zeggen. Super!

@ Mistral94 (wat een ontzettend leuke paarden trouwens, zeg), ik heb inderdaad ook nog nooit gehoord dat ze ook privélessen aan huis geven, maar het zou kunnen. Ik zou ze daar inderdaad wel even over bellen in plaats van emailen. Zaterdag zijn ze ook gewoon bereikbaar.
Mijn ervaringen met de lessen: ze weten ontzettend goed waar ze mee bezig zijn en kunnen lesgeven aan allerlei niveaus, van beginner tot Z ruiter. Wat ik leuk vind, is dat je echt aan het werk wordt gezet. Niet dat je helemaal afgepeigerd wordt, hihi, maar wel dat je - ook al ben je bijvoorbeeld aan het uitstappen - constant bezig bent met je paard. En ik vind het fijn dat het erg persoonlijk is. Het is niet alleen 'rij maar een volte,' maar ze letten ook op of je paard wel netjes (in zijn hele lichaam) buigt en of je dat wel goed doet: niet door te trekken aan je binnenteugel, maar juist door je buitenteugel er goed bij te houden.
Springen doen wij in onze les ook bijna nooit, ik heb wel eens van andere lessen gehoord dat ze vaak sprongen. Hangt er maar net vanaf wat je graag wilt natuurlijk, ook als groep. Ik vind ik ook helemaal niet erg want ik hou er niet zo van ;) .
Om echt een goede indruk te krijgen is het misschien ook handig om gewoon een keer bij een les te kijken. Maandag, woensdag, vrijdag en zaterdag zijn er groepslessen, privélessen weet ik niet precies.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:47

Loveshadow dank je wel, altijd leuk om te horen :D
Ik wil idd straks eens gaan kijken bij die lessen en wil haar idd bellen hoe of wat, mijn paarden staan nu een aantal maanden stil ivm het weer en de slechte bak die ik hier nog tot mijn beschikking heb. Dus zodra de paarden in Diever staan pak ik het rijden weer op, daar hebben we ook een binnenbak dus kan het weer ook geen roet meer in het eten gooien. Als de dames straks in Diever staan is het lekker dichtbij ik heb even op de routeplanner gekeken, maar het ligt 3 km uit elkaar. Goed te doen dus, al blijft het aan huis les hebben natuurlijk het makkelijkste :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 14:41

Ja, je bent er inderdaad zo vanuit Diever! Maar ik snap dat thuis lessen natuurlijk helemaal ideaal is :)

Whieee zin in morgen! Eindelijk weer rijden :D

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 18:38

Weten jullie ongeveer hoeveel een priveles kost?

ik ben van plan om er eens eentje te gaan nemen :)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 13:30

Prijzen van priveles weet ik ook niet, ik moet nog steeds bellen.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 13:39

Oke, als je het weet zou je 't dan in het topic willen plaatsen? :)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 13:47

Je kunt ook zelf even bellen natuurlijk ;)
Voorlopig volg ik nog geen priveles, ik ga nu eerst rustig aan beginnen met opbouwen van het rijden aangezien ze al geuime tijd stil staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 16:52

Weet ik ook niet precies. Ik weet dat je voor 15 groepslessen 130 euro betaalt (8,67 euro per les dus -:) ), dus de prijs van de privéles zal daar wel wat boven liggen.

Ik maak in ieder geval over ongeveer een half jaartje een plekje voor iemand vrij. Ik moet dan helaas bij Ini stoppen met werken omdat ik dan ga studeren. Ik weet nog niet wat, ik weet nog niet waar, maar ik weet wel dat ik dan hoogstwaarschijnlijk geen tijd heb om naar Wittelte te komen. Helaas, want ik vind het er echt geweldig. Maar gelukkig kan ik er voorlopig nog even lekker van genieten! :)

Gisteren mocht ik voor de tweede keer op Livius. Echt een geweldig paard en ik voelde me wederom vereerd dat ik er op mocht rijden O:) . Ik ben alleen elke keer wel een beetje bang dat ik hem verpest omdat ik het idee heb dat ik hem gewoon net niet aan kan. Vorige keer was ik de rem in de galop een beetje kwijt, gelukkig voelde die nu een stuk gecontroleerder maar dit keer was ik de rem in draf een beetje kwijt. Op een gegeven moment mochten we middendraf doen, dus ik dacht: ik laat hem even z'n benen strekken, misschien moet hij gewoon even wat energie kwijt en kan ik hem daarna beter terug krijgen. Dat werkte in ieder geval wel zo met Raya laatst, die vond ik laatst na de galop veel fijner :) . Helaas werkte het niet bij Livius, hij vondt het heerlijk om even te mogen gaan, maar hij had geen zin meer om weer langzamer te gaan :+ . Dus op een gegeven moment was ik de controle echt even over hem kwijt, althans: sturen ging nog wel, maar terug in arbeidsdraf, ho maar.
Gelukkig had ik ook even een stukje waarop het juist wel goed ging, waardoor ik zelf ook meer kon ontspannen zodat het nog goddelijker voelde :D .
Ik vond het heeerlijk om op hem te mogen rijden, beetje jammer dat het niet zo goed ging en dat ik de controle kwijt was tijdens de draf. Heb nog heel wat om aan te werken :Y) .

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:56

livius is ook een prachtpaard! Terecht dat je je vereerd voelt!

Lessen voor volwassenen zijn nog een flink stukkie duurder trouwens! Weet uit mn hoofd niet meer hoeveel...
Jammer dat je weg moet maar ik zou niet te snel zeggen dat je geen tijd over hebt voor ini, ik kom elke zaterdag nog vanuit hoogeveen! En dat met een vreselijk drukke studie. Het is maar net waar je prioriteiten liggen, tijd moet je zeker gaan maken, die krijg je niet meer zomaar...
Maar je hebt geen idee nog wat je wil gaan doen?

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:24

Hier nog iemand die misschien plek vrij gaat maken, ik weet het nog niet helemaal zeker want paardrijden is wel héél leuk. Maarja, ligt er maar net aan of ik het geld kan opbrengen en de tijd.

Mocht gisteren op Partyman. Had ik wel weer eens zin in, in zijn stal was die zoals gewoonlijk super chagi en heeft die me weer zo'n 12 keer proberen te bijten. (Tja, hij mocht niet de deur open gooien en dan naar buiten rennen van mij en dus had ik de deur dicht gedaan, maar dat vond meneer niet leuk en ging die vervelend doen :+ ) Uiteindelijk niet gebeten en op het eind was die wel weer lief. Heb wel lekker gereden, ging niet bijzonder slecht of goed, ging wel gewoon. Heb het gevoel dat ik iedere les wel een stapje vooruit ga. Niet alles ging perfect, op het eind had die namelijk opeens de race stand aan en gingen we ongeveer even hard als Livius. ^^ Maar er zaten heerlijke momenten tussen, we moesten voornamelijk afwenden bij A en dan recht vooruit blijven rijden terwijl je paard de stelling naar rechts had. Ging super goed, maar ik wilde ook wel eens proberen of ik zo zigzag wijken kon doen. Dus op de tweede hoefslag naar het midden en dan weer terug en dat ging ook. Super leuk! En toen de galop, ik denk dat ik al weet waar mijn probleem ligt, ik ben meestal veelste druk en onrustig bij het aanspringen en dat werkt niet zo goed. :Y) We moesten dit keer van stap naar galop en ik dacht, o oh, nog maar 1 keer gedaan op PM. Maar ik dacht, rustig blijven dus rustig gaan zitten benen op de goede plek en toen gingen we heel soepeltjes weg. :D Na ongeveer 2 rondjes moesten we terug naar stap en nog een keer, maar deze keer was ik dus een beetje onrustig en na door 1 hoek te zijn gestuiterd sprongen we in de tweede gelukkig wel aan. Tja, gaat nog niet allemaal perfect, zelfde dat hij links zo enorm vast zit. Normaal heb ik het wel snel weg maar ik had er nu de hele les last van. Dus volgende keer nog meer naar links laten kijken, want rechts buigen doet die heel netjes maar als je hem naar links wilt buigen doet die niks. :n

Waah, hyper want ik zag net mijn engels mondeling cijfer, ik had gewoon een 7.8 :):) :D En ik heb ook enorm veel zin in volgende week, hoop dat ik weer een keertje op Kanjer mag. O:)