mening over manege : hippisch centrum "de Delft"

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: mening over manege : hippisch centrum "de Delft"

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:50

Stond laatst nog een interview in de plaatselijke krant waar dit citaat in stond van Ron: 'Ik ben geen emotionele paardenman, ik ben een ondernemer.' En ja, dat is 'ie zeker..

xnien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 20:18

Wie heeft een leuke foto van spooky ?

FamkeKolinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 22:48

Mielo dat heeft te maken met het land zelf. Je hebt nu eenmaal de pech dat je in de zaanstreek woont ;) Het land hier is niet geschikt om langer dan de aantal maanden die er nu intensief gebruik van gemaakt wordt te gebruiken. Dan heb je niets meer aan je land het jaar erna

Tassie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:45

MLEENESS schreef:
Gewoon de verhalen die over Ron rondgaan, dat hij kreupele paarden verkoopt etc.

verhalen ja :+ het is een grote manege en mensen kletsen nou eenmaal !! als je een paard koopt moet je hem gewoon netjes laten keuren en iemand mee nemen die verstand heeft van paarden .;) de stallen vind ik daar zou klein niet hoor mijn merrie van 1.74 heeft er ook gestaan en die kon gewoon draaien in d,r stal oke ze komen weinig buiten maar wat al gezecht word door iemand hier dat komt door het land wat het niet toe laat dat is gewoon te drassig (nat) ik weet trouwens ook dat de les paarden regelmatig los worden gegooid om lekker ff te rennen in de binnen bak .en de stalling voor hun is ook 10x beter dan vroeger want toen stonden ze op stand waar ze elkaar t licht uit de ogen sloegen dat is pas zielig .

FamkeKolinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 16:30

Klopt wat Tassie 78 zegt. Des te meer personen er komen des te meer verhalen. En dan verandert het verhaal heel snel.

Koop je een paard. Niet alleen bij Ron maar ook bij iemand anders zorg altijd dat je iemand mee hebt die er verstand van heeft en laat je paardje keuren.

En de lespaarden gaan idd regelmatig los. Elke maandagochtend namelijk. Ben daar namelijk zelf bij ;)

Tassie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 16:31

FamkeKolinde schreef:
Klopt wat Tassie 78 zegt. Des te meer personen er komen des te meer verhalen. En dan verandert het verhaal heel snel.

Koop je een paard. Niet alleen bij Ron maar ook bij iemand anders zorg altijd dat je iemand mee hebt die er verstand van heeft en laat je paardje keuren.

En de lespaarden gaan idd regelmatig los. Elke maandagochtend namelijk. Ben daar namelijk zelf bij ;)

volgens mij ken ik jou wel jij heb toch een fries op de delft staan ? nouja kennen heb je wel eens gezien :o

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 16:32

Tassie78 schreef:
MLEENESS schreef:
Gewoon de verhalen die over Ron rondgaan, dat hij kreupele paarden verkoopt etc.

verhalen ja :+ het is een grote manege en mensen kletsen nou eenmaal !! als je een paard koopt moet je hem gewoon netjes laten keuren en iemand mee nemen die verstand heeft van paarden .;) de stallen vind ik daar zou klein niet hoor mijn merrie van 1.74 heeft er ook gestaan en die kon gewoon draaien in d,r stal oke ze komen weinig buiten maar wat al gezecht word door iemand hier dat komt door het land wat het niet toe laat dat is gewoon te drassig (nat) ik weet trouwens ook dat de les paarden regelmatig los worden gegooid om lekker ff te rennen in de binnen bak .en de stalling voor hun is ook 10x beter dan vroeger want toen stonden ze op stand waar ze elkaar t licht uit de ogen sloegen dat is pas zielig .

Gewoon verhalen van een dierenarts die ik ken. En dat gewoon keuren gaat daar ook niet normaal. Want toen deze dierenarts het paard afkeurde vanwege een slecht been werd Ron hartstikke kwaad omdat hij vond dat hij gewoon goed was. Nee sorry, en je kan paarden ook buiten zetten in paddocks. Zou jij genoeg ruimte hebben de hele dag als je netaan je kont kon omdraaien? Dan kan je net zo goed in een kamertje van nog geen 2 bij 2, kan je ook liggen en omdraaien.

Tassie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 16:35

stallen zijn daar geen 2 bij 2 hoor volgens mij wel wat groter :+

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 16:43

Ja maar ik vind het alsnog veels te klein. En 1x per week in de bak even uitrennen vind ik gewoon niet genoeg.. Jij hebt toch ook meer ruimte nodig dan alleen genoeg ruimte om je kont te keren?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 16:51

Ik weet niet om welke DA het gaat die dat verhaal heeft verteld. Maar ik trek daar dan wel meteen andere conclusies uit!
Het is van de DA alles behalve netjes dat hij dat bespreekt. Of het nou waar is of niet. Zulke dingen horen hoe dan ook niet te gebeuren. Maar dat je dat van een DA (die ook geheim houdingsplicht heeft) hoort is niet gepast!
En wat betreft het buiten staan van manege paarden zijn er nog zat maneges waar de paarden het een stuk slechter hebben dan op de delft hoor!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 16:53

MLEENESS schreef:
Ja maar ik vind het alsnog veels te klein. En 1x per week in de bak even uitrennen vind ik gewoon niet genoeg.. Jij hebt toch ook meer ruimte nodig dan alleen genoeg ruimte om je kont te keren?

Het is toch niet zo dat die paarden er verder niet uit komen! De meeste manege paarden daar krijgen meer beweging als menig pension paard!

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 16:55

Ik vind het gewoon niet meer prettig om op een manege te rijden, en omdat de delft beter is dan een andere manege wil ik er niet liever rijden.

Ik kom nu wel erg negatief over merk ik, maar zo bedoel ik het niet. Ik heb er in principe prima gereden de afgelopen jaren en ze hebben leuke paarden. Vaak vind ik dat de paarden er nog vrij goed uit zien, dat vind ik wel goed. Ik zou wel graag zien dat ze gewoon wat meer vrijheid krijgen!

Ook is het zo dat ik gewoon niet meer zoveel leer in de manegelessen, dus ik ga gewoon een stapje verder. Ik heb er wel veel geleerd maar ik vind het gewoon leuker om met 1 paard te blijven rijden!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 17:03

MLEENESS logisch. Als je verder wil ontgroei je vaak de maneges!

Tartara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 17:04

Achja, ik ken dat verhaal ook, inmiddels van twee kanten en hou het er maar op dat het van beide niet netjes is, mits het zo is gegaan als door verteld is/wordt.

Ik vind dat de paarden er goed bij staan en er genoeg mogelijkheden zijn om ze ook vaak en lang mogelijk beweging te geven.

En ik vind mleenesse een beetje vervelend worden met haar oordelen.
Manege paarden staan in normale stallen, dat ze wat groter mogen, dat zou iedereen wel willen, maar ze zijn niet super krap. Daarbij heeft menig manege paard meer beweging dan een pension paard, dat laatste moet de eigenaar zelf voor zorgen, daar kun je de manege niet op aanrekenen.

Vraag ik me nog wel af waar je al deze oordelen op basseert, ben je er ieder dag, van s'ochtens vroeg tot s'avonds laat? Of ga je alleen van andere uit?

[Edit] lees nu laatste post van je terug en moet nu eigenlijk mijn post ook aanpassen, maar geen tijd, post is ook minder rot bedoelt dan overkomt :o ;)

FamkeKolinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 21:49

Tassie78 schreef:
FamkeKolinde schreef:

volgens mij ken ik jou wel jij heb toch een fries op de delft staan ? nouja kennen heb je wel eens gezien :o

Klopt. Heb even in jouw profiel gespiekt en weet nu ook wie jij bent ;) We hebben elkaar zeker weleens gezien

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:59

Vind de Delft een erg leuke manege. Boxen mogen idd wel iets groter, maar dat is over veel maneges te zeggen ;) Paarden mogen wel vaak los in de bak =]

Verder leuk dat ze vaak nieuwe (jonge) paarden hebben :D Minder leuk dat ze snel weer doorverkocht worden, maarja het is en blijft een handelsstal!

MLEENESS; bij wie rijdt jij dat je vind dat je niet meer zoveel leert in de manege lessen? Gewoon nieuwsgierigheid hoor :P

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 22:10

Ik rijd bij wim maar het ligt niet aan degene die les geeft hoor dat ik niks nuttigs meer bijleer ;)

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 22:20

MLEENESS schreef:
Ik rijd bij wim maar het ligt niet aan degene die les geeft hoor dat ik niks nuttigs meer bijleer ;)

Haha okee, heb je ook wel eens les van andere dann? :P Ik vind dat ze daar juist heel goed lesgeven (sommige dan) :j

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 23:05

Ja ze geven wel heel goed les, maar als ik niet door kan rijden en geen ruimte heb word ik vaak chaggie en dan lukt het helemaal niet meer!

Ik irriteer me gewoon als iemand in de weg rijd (Ja I know, slechte eigenschap) dus ik heb gewoon besloten dat ik dan beter lekker privéles kan nemen en op een wat kleinere stal vind ik de sfeer ook gewoon leuker, heel anders!

Tartara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 23:50

Wel eens in van iemand anders les gehad? Niks tegen Wim hoor, maar ik vond de lessen van hem vroeger geweldig, later een stuk minder, inderdaad omdat ik bleef 'hangen'.

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 08:40

Ik krijg les van Annelies, echt super lessen vind ik het! Wij rijden meestal met 8 tot 10 paarden in de les.. als het heel druk is 12, maar nooit meer! Bij ons in de les wordt er heel erg door Annelies op het tempo gelet. Hierdoor moet dus iedereen doorrijden en heb je geen last van de anderen :D

Daarnaast heb ik ook vaak privéles van Diana (soms van Annelies), hele fijne, leerzame, intensieve privélessen vind ik :j

immanuel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 17:44

Zit zaterdag ochtend om 11 uur in de les van Marloes, en die zijn ook er leuk. maar soms echt veel te druk en had gister prive les van Ron best intensief :P

ikkemartina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 14:52

en zo zie je maar weer dat we in nederland leven en allemaal gelukkig een andere mening mogen hebben,

immanuel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 20:52

Uhu :D

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 19:07

Ik heb daar vorig jaar de kwartfinale van de FNRS zitcompetitie mogen rijden. Ik moest op Nelly volgens mij. :)
Vond het een erg mooie manege. :j