Manege Bergemo praat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ollivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 21:56

komen jullei ook met de open dag? ik samne met een vriendin moeten van hans indiaan spelen Bloos Tong uitsteken dan moeten we verkleed op een paard ( ik moet op kabora) en dan moeten we bij de parkeerplaats staan en de mensen de weg wijzen waar ze kunne parkeren, en daarna in de bak vanalles doen slalom enzo, en hans zijn dat t wel spectaculairr moest worden dus hij verwacht dat ik kabora een beetje opfok zodat ie ook ff de lucht in gaat hahah, k hoop dat da allemaal goed gaat Haha!

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 08:58

ollivia schreef:
op mijn werk ben ik er zovaak afgevallen , dat ik t niet meer weet Bloos doen jullie ook mee aan het 8 tal?

ha allemaal,
ben weer terug van mijn vakantietje, ik neem vrijdag fotoos mee..
maaruhm 8tal lijkt me wel leuk, ik vond de andere keren wel lachen, duss ik wil wel meedoen.. als ik tijd heb en als mijn lesgroepje meedoet..
over de open dag: ik weet nog niet of ik kom, ik moet voor school nog een heleboel doen..
tot vrijdag!

ollivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 19:53

jammer dat onze groep tegen jullie groep moet met de fnrs proeven, want de andere mensen die de zelfde proef moeten rijden die strijden voor de bergemo idol! lijkt me wel grappig , mar daar kunnen wij niet aan mee doen Huilen stitch gaat over een maand weg, heel mis kan ik hem inruilen tegen een paard van mij ( draver ). juut, slecht nieuws ik hoorde van sanne dat ze de concorde misschien kreeg Scheve mond

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 20:08

de bergemo idol Haha! Verward
waarom gaat stitch weg dan? kan sanne hem niet aan?

ollivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 22:47

neej t is nix voor haar, ik was gister naar de manege en sanne ging lessen, toen ging t niet , en toen vroeg ze of ik erop wou, ze moet wel een paard hebben waar ze plezier van heeft! en hans zegt dat hij 3 uur per dag moet lopen en dat haalt ze ook niet ( vind ik persoonlijk juist fout ) maar er gaan steeds andere mensen op terwijl ze dat niet wil, en met die concorde heeft ze veel meer plezier, hij loopt nu al redelijk goed alleen wil die niet in de linker galop aanspringen Scheve mond maar ja dat komt wel goed hoop ik , hij heeft nog een maand en dan gaat hij weg, k hoop dak k kan kopen k vind t wel leuk een zo'n paard waar meer inzit!

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 08:04

neej je moet inderdaad wel een paard hebben waar je plezier van hebt.. als het met de concorde beter gaat, lijkt me dat een beter paard voor sanne.. wel jammer van stitch, daar zit echt wel wat meer in..

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 08:07

en Stitch is niet geschikt als manegepaard? Vind het wel wat voor Hans om hem dan de lessen in te gooien.

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 09:51

deedee19 schreef:
en Stitch is niet geschikt als manegepaard? Vind het wel wat voor Hans om hem dan de lessen in te gooien.

mmm... dat weet ik niet, zoals ik um wel eens in de lessen heb zien lopen, lijkt het me niet bepaald de makkelijkste

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 15:15

Hij lijkt mij wel geinig ik wil hem wel eens proberen, maar dat mag dus nooit

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 16:32

mij lijkt 'ie ook wel grappig, maar wel lastig om te rijden

ollivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 19:13

hij is totaal niet lastig als je hem met een slof rijd, maar dan moet je wel goed met een slof kunne rijen, ik rij liever zonders slof ik haat die dingen, hij zal t tog zonder moeten doen uiteindelijk, en hij is geen amnege paard je moet hem totaal anders rijden, zoals veel mesnen niet weten dat je een paard op de buiten teugel moet rijden enzo al die kleine dingen als je die fout doet, is \hij wel moeilijk te rijden, maar het enige wat hij nou fout doet is dat hij niet in de linker galop wilt aanspringen, maar dat komt wel goed

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 19:17

je rijd hem de laatste tijd toch meestal met slof of niet?
hij loopt goed!!

maar zoals je zegt, lijkt het me geen geschikt manegepaard

ollivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 21:10

ja ik heb m eerst wel met slof gereden omdat ik dat moest, maar ik heb deze weer weer veven gereden en ik had de slof opgeknoopt, en t ging super zonder dus als ik er nog eens op ga dan doe ik hem er mooi vanaf, maar ik rij voorlopig even niet!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 11:27

Moeten jullie allemaal dezelfde proef als Emy rijden?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 18:22

Sanne die Concorde krijgt... Huilen ...
Annetje; Ja.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 18:25

Annetje schreef:
Waar werk je dan? Klinkt namelijk precies als waar een oude manegepony (nep fjord Tong uitsteken) heen is gegaan. lijkt me wel leuk om daar te werken.

In Schaarsbergen, Arnhem. Ik denk niet dat jou manegepony daar terecht is gekomen, ze hebben twee ECHTE Fjorden. Haha! Maar het is idd leuk om daar te werken, anders was ik daar nu niet meer. Knipoog

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 23:20

...oké, ik ben over de schok 'Concorde' heen...heb een nieuw lieffie; FERRE!!!! Tong uitsteken Haha!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 23:29

Hahaha, Ferre is ook wel grappig.
Toen jij een zadel aan het zoeken was (daar was je toch mee bezig?) was hij bezig mijn haar aan het opeten. En omdat het lang duurde ging ik hem maar borstelen en toen zat hij me steeds aan te staren Haha!

Weet je trouwens het programma van zondag? Ik wil namelijk Face off zien rijden. Is het paard van Vrolijk van bokt, toen we weggingen zag ik hem staan, herkende hem meteen! Dacht Quincy ook al te herkennen (die zagen we rijden, die man die al die spins maakte) Maar weet iemand hoe laat ze ongeveer moeten rijden? wil dat namelijk erg graag zien!

ollivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 23:41

vadaag hebben die ook gereden , ik vond het eigelijk n beetje zielig ( moet je maar niet zeggen ) maar hij had van die dikke sporen met wieltjes,en als hij niet luisterden trpate hij kei hard met die sporen in zijn buik en als hij vauit de galop stil wou staan en dat deed hij niet zo goed trok hij kei hard aan dat bit! dat is een kei scherp bit, op zich zag het er wel leuk uit dat spinnen enzo maar ik vond t wel heel er zielig hoe hij dat paard soms behandelde. ik had je nog zien springen juut! alleen in het begin toen hij de balken eraf trapte. sprong hij later wel beter?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 23:47

Ja vond het ook wat ruw gaan, maar ja. Dat was de 'broer' van Kim (vrolijk dus) en ik wil haar graag zien rijden. Haar paard heb ik wel gezien, die is mooooooi!

Ik heb Juut ook zien springen, knap van je hoor! OK dan!

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 10:19

Ik heb het ook gezien ja, die spinns..
die jongen was idd erg ruw tegen zijn paardje

ollivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 11:35

was hij nog aan het rijden toen jij er was janneke? dan heeft hij wel super lang gereden, maarja ik zeg er nix meer over want anders wordt het heel erg on toffic k he wel zin in morgen open dag

ollivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 11:36

uuuhm on toppic bedoelde ik Bloos

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 11:54

ik heb hem voor onze les zien rijden, in de binnenbak

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 15:36

Hé Annetje, ik dacht dat je een vriendin van Emy was! Ik was al aan het twijfelen, maar ja, ik ken je alleen met rijkkleding en cap op. Haha! Later sprong Ferre iets beter, maar van de dubbelsprong maakte hij brandhout. Tong uitsteken Nou ja, ik had eigenlijk niet eens verwacht dat hij zou PROBEREN te springen....
Die Face off is idd mooi paardje...jammer dat ik zondag zelf bezig ben op de manege, had ik ook wel willen zien.
Even voor de duidelijkheid; sporen met wieltjes zijn NIET ZIELIG!!! Ook al zou je ze verkeerd gebruiken, ze glijden af op de buik van het paard terwijl je met 'gewone' sporen het paard zit te porren. Sterker; deze 'gewone' sporen zijn in de westernsport verboden juist omdat ze zo pijnlijk zijn voor het paard.
Ik heb die jongen helaas niet zien rijden, maar in de western rijd je met langere teugels. Om contact met de paardemond te maken zoals in europese stijl moet je de teugels veel verder aan trekken, daardoor lijkt het snel of je hard aan de teugels trekt.