Vrolijk gebok in het Langelaners kippenhok! Deel 4

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 10:34

Twinklebel schreef:
Zo, onderdeeltje voor mijn tuut is besteld bij de tuutdokter, en morgenochtend wordt die geopereerd...

Was het weer een duur onderdeeltje of is de operatie duurder?

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 10:35

Dayna schreef:
Ik ben weer terug in het land (sinds gister eigenlijk)! Jeetje wat praten jullie veel. Had 15 blz bij te lezen.

Moest gister wel weer even schrikken toen ik Decy zag! Die 2 weekjes vrij hebben haar niet goed gedaan, ze lijkt wel een obesitas-paard :o Morgenavond mag ze er weer aan geloven. Dan wil ik haar weer rijden, mits ze hanteerbaar is aan de longe. Gelijk morgen ook maar eens de zadelmaker bellen, zodat hij binnenkort langs komt om te kijken of het zadel nog steeds naar behoren ligt sinds de controle voordat ze zadelmak was.

Heb je het leuk gehad Daay? Wat gaat zo'n vakantie weer snel voorbij hé! Toen ik gister Froukje uit het land haalde, zag ik Decy ook staan en ze is inderdaad lekker Hollands welvaren... :D

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 10:39

Serada schreef:
Twinklebel schreef:
Zo, onderdeeltje voor mijn tuut is besteld bij de tuutdokter, en morgenochtend wordt die geopereerd...

Was het weer een duur onderdeeltje of is de operatie duurder?

Het onderdeeltje helaas weer, het er op zetten is zo gedaan....

Daay, welkom terug, en ze is inderdaad wat gegroeid....

Dayna

Re: Vrolijk gebok in het Langelaners kippenhok! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 13:12

Het was heerlijk! Lekker gerelaxt op het strand en ook heerlijk actief geweest en het eiland verkent. Ik moet morgen weer werken, heb helemaal geen zin hihi! Ben nog in de vakantiemodus, maar helaasss!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 13:27

Zo net ff een wereldreis gemaakt voor een vliegenmasker:
Hypoplaza, hadden niet de goede-->Mr Ed-->gesloten op maandag-->Stahro--> lunchpauze tot 13.30-->Hyporama, en daar hadden ze uiteindelijk het gewenste masker in de goede maat....

En en en, ben gebeld door mn vorige werkgever, het ziekenhuis, morgen om 9.30 even babbelen, want ze zochten daar op de afdeling iemand :D

Als die rare bult op Truusje dr been nou ook nog weggaat ben ik weer gelukkig :D

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 13:36

Esther28 schreef:
Hypoplaza, hadden niet de goede-->Mr Ed-->gesloten op maandag-->Stahro--> lunchpauze tot 13.30-->Hyporama, en daar hadden ze uiteindelijk het gewenste masker in de goede maat....

En en en, ben gebeld door mn vorige werkgever, het ziekenhuis, morgen om 9.30 even babbelen, want ze zochten daar op de afdeling iemand :D

Als die rare bult op Truusje dr been nou ook nog weggaat ben ik weer gelukkig :D

Nou dat is dan waarschijnlijk een heule korte stop geweest voor je :p Mooi dat je gebeld bent.
Die bult is gewoon van de dazen.. paarden hebben er zowat allemaal last van.. en Vera heeft een deken om dus het enige dat steekbaar is zijn de benen. Ze moeten ERGENS prikken he :p

Ik wacht nog steeds op een telefoontje van de veearts...

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 13:42

Zouden ze bellen als ze onderweg waren? Kan zomaar pas eind middag zijn, als er een paar spoedjes tussendoor komen. Heb eens een keer zitten wachten tot 19u en toen heb ik maar afgebeld, t was donker en ze konden toch niet veel meer zien.
Ja, t zou mooi zijn als ik dan volgende week kan beginnen, heb ik lekker 2 weekjes vakantie gehad. Tis op een afdeling naast de kamer waar ik zat, dus ik ken die mensen daar ook, dus geen gedoe met namen en nieuwe collega's enz enz...

Bult was vanochtend nog niets minder, dus maar weer klodder traumeel dr op....
T stikt op de wei weer van de prikbeesten...ik werd vanochtend ook aangevallen toen ik Truus dr been in ging smeren.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:44

Nou veearts is al geweest.. was keurig op tijd. Had mijn berichtje hier net gepost en toen belde ze al. Stond ook keurig om 15.00 op het erf. Nagekeken, tanden nog s bijgevijld... verdoving erin en meneer ging zowat plat.. van de shetlander dosis. Maar wat het is.. geen idee. Hij heeft wel zweertjes op zijn tond maar die komen waarschijnlijk van zijn hoektandjes af, dus ook die nog bijgevijld. Preventief een antibiotica kuur om te zien of wat er zit ervan weg gaat. Alternatief was rontgen van de kaak, bronchoscopie voor de longen etc etc en dan gooi ik er liever een AB kuur in.

Hij staat alweer op het land, kom hem straks binnen zetten en dan gewoon een kwestie van afwachten.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:53

Had ik met Veer afgelopen jaar ook, verkoudheid die omsloeg naar een zware luchtweginfectie. Paar flinke AB kuren gehad en nog een paar prikken en als die niet zouden werken moest ik ook naar kliniek om te scopen...Gelukkig kwam het zover niet en was het laatste rijtje prikken net het zetje om het helemaal te laten genezen. Maar hij hoest er toch niet bij?

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:58

Veer mag vanavond weer aan de bak...training gaat echt super de laatste tijd.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 16:22

We moeten tot nu toe om 10:30 en om 10:45 starten Es

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 16:51

Whis_Serada schreef:
We moeten tot nu toe om 10:30 en om 10:45 starten Es

Ideaal die starttijden dan heb je daarna nog iets aan je dag

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 17:15

Nou ik heb liever iets later op de dag met een witte knol hihi
Plus de prijsuitrijking is einde van de dag dus die dag zijn we toch al helemaal kwijt

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:09

Esther28 schreef:
Had ik met Veer afgelopen jaar ook, verkoudheid die omsloeg naar een zware luchtweginfectie. Paar flinke AB kuren gehad en nog een paar prikken en als die niet zouden werken moest ik ook naar kliniek om te scopen...Gelukkig kwam het zover niet en was het laatste rijtje prikken net het zetje om het helemaal te laten genezen. Maar hij hoest er toch niet bij?

nee hij hoest niet, hij geeft af en toe slijm op met iets van pus erin. Likt veel aan de linkerkant van zijn mond, en gaapt idioot veel (gapen komt vaak in combinatie met maag problemen...). Ik dacht dat het kwam vanuit zijn kaak omdat daar die kies zo vergroeid was. Maar dat is het allemaal niet. Het zou wel verklaren waarom hij 2 weken niet wilde eten, en waarom hij van de week ind e staak ging. Maar goed.. hij mag gewoon gereden worden.. en ze vind hem er verder goed uitzien en gewoon een kwestie van afwachten. Alleen moet ik wel Arjan van de week ff vertellen dat MOCHT het ooit zo zijn dat er een veearts bij moet komen en ik ben er zelf niet bij, dat Vincent echt NOOIT zijn totale dosering aan verdoving mag krijgen want dan kapt zijn hart er waarschijnlijk mee.

Hij staat nu in ieder geval binnen, hij heeft gegeten..en voor een aantal dagen een behoorlijke ab kuur.... het zal wel loslopen.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:11

Beterschap met je paardje

Stef_Rashidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:35

Esther28 schreef:

En het resultaat daarvan is een arabische alien :D

Afbeelding

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 19:00

Nou hij oogt vrolijker dan mijn verdoofde monstertje van vanmiddag :p

Afbeelding

Dit was na zijn behandeling dus hij was al aan het bijkomen... maar hij was toch nog flink afwezig zeg maar :p

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:40

Rashspeedy alien, helemaal leuk _O-
Vind ze er altijd wel lachwekkend uitzien met die maskers :D

Vincent is idd nog een btje stoned :)

Zo, ik heb zojuist besloten, dat als mn galop straks goed bevestigd is, ik mn startkaart ga aanvragen.
Vrijdag oefenen met trailerladen en zodra dat goed gaat, ga ik eens een clinic of een HC wedstrijd in de buurt doen :D
Veertje wordt nog een heus wedstrijdpaard. Ik word gewoon enthousiast van dr, zoals ze dr best doet :# :# .
Zijn nu een beetje meer aan het oppakken en schoudervoor rijden, en ondanks dat ze dat moeilijk vind, doet ze zo haar stinkende best voor me <3 .....
Afijn, ik zit weer op mn roze wolk <3 <3 <3

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:55

Dus...vrijwilligers om te groomen, in te vlechten en voor te lezen???? :D
Haha ik ga toch binnenkort gewoon eens een B proefje oefenen hoor, gewoon voor de lol.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:02

Uhm.. vlechten kan je zelf :p Poetsen kan je zelf :p B proefje kan je ook uit je hoofd rijden :D

Vooralsnog hebbie nog ff vrij dus je hebt aaaaaaaaaaaalle tijd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:04

Voor mij gaat het em ook niet worden :p -mompelt iets met school, vincentpony om mee te trutten en een equababy om mee te hannessen... en heeeel misschien nog een monstertje... - :p

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:07

Vincent valt niet veel mee te trutten want die word als ik er zin in heb morgen ontdaan van zijn manen. Equa daarintegen valt veel te vlechten zodra meneer eindelijk is gearriveerd. Alleen knip ik daar eerst ook een flink eind van zijn manen vanaf zodat het netjes verder kan groeien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:08

Daar ben ik me van bewust. Ik word er helemaal naar, en emo van. Maar t valt niet uit je hoofd te praten, nu niet, nooit niet. Eigenwijs stuk vreten dat je bent :+

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:10

Doet me denken aan een shirt wat je een paar jaar terug had.. If you think I'm a bitch, you should see my mother :D :D :D

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:29

Wat gezellig zo, deze manier van communiceren met moeder en dochter... :P