Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 18:38

Alle kanten op dus, spannend!

Ojaa Brecht en ik zijn vandaag 2 jaar samen! <3

MaartJ

Re: Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 18:53

Gefeliciteerd!!!!!

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 19:45

Gelukkig nieuwjaar nog allemaal!

Wow Maaike, 2 jaar alweer gaat ook hard zeg gefeliciteerd en fijn dat het zo lekker gaat met de paardjes!

Klinkt als een heftig avondje maartje, vond het wel netjes hoe fris je er met de borrel uitzag haha.

Mijn o&n was redelijk low key, waren bij vrienden die op 11 hoog wonen en uitzicht hebben op heel noord-holland dus om 12 uur was het uizicht echt fenomenaal. Daarna naar beneden zodat de jongens nog zelf wat konden knallen en om 2 uur lekker naar huis. Vind het zelf nooit zo boeiend dat hele oud en nieuw en we wilde de kat ook niet te lang alleen laten dus kwam mooi uit zo.

Rijden gaat trouwens echt zo fijn, ga denk ik binnekort is foto's maken. Kijken of het er net zo fijn uitziet als het voelt haha

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:22

Wow dat gaat ook al snel Maaike! Maar gefeliciteerd! :)

Ik heb vrijdag ook heerlijk gereden, zaterdag wat minder.. Zij spierpijn, ik moe...
Zondag wel lekker naar het strand geweest. Op Ulamon, was wel leuk! :)

Nu alweer 2 dagen stage gehad, nog 16 dagen te gaan in totaal en dan lekker 2 weekjes vakantie!
Heb eergister ook zo'n waarbenjij.nu aangemaakt (mereldijxhoorn.waarbenjij.nu), daar ga ik maar mijn reisdagboek op bijhouden! :)

Moet straks (ja idd, 's avonds...) naar de tandarts. Leek me handig toen ik de afspraak maakte, heb nu alleen totaal geen zin! Vind het nu ook niet meer handig, moet ik nu nog weer de deur uit.. Kan mn tijd wel beter besteden (aan stageverslag bijvoorbeeld..)

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 23:09

Ulamon is een leuk paard hea!
Niet zozeer voor mij, maar wel een waar je van kan leren!!

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:43

Ulamon is idd een erg fijn paard! Volgens mij ook fijn te rijden, misschien wat sterk, maar hij kent veel en is ook erg vriendelijk.

Nou ik ga vanaf morgen weer 'rijden'. M'n Gribaldi merrie staat er nog net zo bij als ik 'm 2 jaar terug heb achter gelaten. Heb ik dat wel eens verteld?
Ik werd ong. 3 jaar terug gevraagd om een paard te rijden hier op 't dorp, eigenaresse was zwanger. Uiteindelijk reed ik dat paard 7 dagen per week en deed er alles mee. Santana heette die. Die stond op stal bij een vrouwtje wat zomaar 4 stalletjes heb staan bij d'r huis en zelf een bak heeft aangelegd. Iig zij had nog 1 paard staan, een gribaldi merrie, laatste fokproduct van d'r overleden man. Daar heeft d'r dochter ooit Z2 mee gereden en dat paard is gewoon heilig en gaat nooit van z'n leven meer weg. Iig ik begon met Santana en toen van lieverlee ben ik die Gribaldi er ook bij gaan doen en ging zij d'r ook weer op rijden. Hartstikke leuk als je op je 65e weer begint met rijden! Iig toen ging ik weg en stond het paard weer stil en dient ie gewoon als gezelschap en grasmaaier. Santana is inmiddels dood en dus staat de Gribaldi in z'n eentje op stal.. dat is wel een beetje zonde maar goed.
Iig vanaf morgen ga ik 'm weer oppakken. Eerst maar is longeren en conditie op gaan bouwen :) Heb er zin in, dat was altijd een onwijs fijn paard!

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 17:10

Hihi, ik las niet helemaal goed en dacht dat die vrouw van 65 dus zwanger was... Toch maar even teruggelezen... :D

Maar leuk Maartje!
Ik mag mn instructieweekend op Wyoming rijden! En ga vragen of ik zaterdag in de les op Ulamon mag en als dat goed gaat ga ik mn proefje er ook op rijden! :)

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:16

Wat leuk Maartje, heb je een foto?

Jeej merel, jij blij!

Ik vind ulamon vooral gigantisch haha

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 18:20

Ik ga je zeker volgen online Merel!!

Leuk Maartje!! Kan je fijn mee aan de slag dan.

Ik snap Bokt ECHT niet, kom ik op een topic van een 3jarig paard, zit dat kind daar op met waslijnen van teugels een beetje heen en weer te gaan met die handen, op een gegeven moment hangt die buitenteugel helemaal door en binnenteugel houdt ze vast en bonken in dat zadel elke pas in draf.. Krijg je al die reacties 'oooohh wat goed dat je hem op zn eigen benen leert lopen'
Yeah right.. alsof een paard dat je hand niet eens fatsoenlijk aanneemt uberhaupt in balans kan lopen.
Neeeee mensen balans krijg niet van naar voren gassen onder het mom van 'we rijden het achterbeen eronder', dat is ze van het achterbeen AF rijden.

Maarja volgens bokt mag een paard pas alsie 5 is ofzo zn rug gebruiken en de hand aannemen :+ tegen die tijd staan ze allang met rugpijn maargoed.

[RT-HAW] 3-jarige Comtesse (Radisson*Oramé) @ work

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:31

Pff nog niet vaak iemand zó achter de beweging aan zien lichtrijden.. *Plof*..
Lekker Merel van je instructieweekend! Super hoor! Mag je 'm verder ook nog blijven rijden? Ulamon is idd wel geschikt voor jou denk ik, F16 toch? Knap hoor!

Zal morgen is een foto van d'r maken, ze heet Riada en is een vosje en komt uit een hele mooie lijn. Ontzettend werkwillige merrie die altijd zéér correct is gereden dus een genot om mee te werken.
Niet schrikken alleen van de foto.. Ze is nu echt moddervet en totaal onbespierd en ongetraind, logisch na 2 jaar niks doen..
Ben alleen nog hard aan 't denken wat de veiligste manier is om weer op te bouwen... Waarschijnlijk is ze namelijk een bommetje..
't Mooiste zou zijn stappen over de weg, maar daar kan ik nu nog niet aan beginnen met d'r..

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 19:07

Longeren! Week of twee lekker loswerken aan de longe en dan een keer na het longeren tien minuutjes rijden. En dan uitbouwen.
Niet meteen erop zitten, je hebt geen conditie, geen spieren en geen lossigheid, kan je niks mee.
Als ze braaf is is (uit)stappen over de weg inderdaad wel een hele goede.

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:31

Neuh, als ik er nu een zadel op pleur en dr boven op ga zitten lig ik er binnen 20 seconden weer af denk ik!
Zal is kijken of we iets van een bijzetje/touwtje hebben.. Eerst maar is enkel met hoofdstelletje en zadeltje, kan ze weer ff wennen. Ze is wel braaf hoor, 2 jaar terug ging ik er ook zo in m'n eentje mee naar strand. Maar het blijft wel een Gribaldi...

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 19:59

Ja eerst even wennen maar zou er wel vrij snel een hulpteugeltje aanhangen, het principe kent ze dus mentaal overvragen ga je haar niet. Wel leuk hoor!

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 16:58

Nou een foto heb ik nog niet, was m'n camera vergeten en met dit rotweer krijg je ook geen mooi plaatje.
Ging uiteraard wel heen vanmorgen! Hoppaaa meteen de eerste dag al weer regen, kon ik mezelf weer lekker nat laten regenen. Grappig, waar ik dat op Poelenburgh verschrikkelijk vond, vind ik het hier helemaal niet zo erg. Misschien ook wel omdat ik gewoon geen keus heb haha!
Heb iig 20 minuutjes gelongeerd, deed ze keurig, lekker neusje over de grond. Wel wat joligheid hier en daar maar dat mag :) Fijn paard!

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 19:23

Mooi maartje!

Zo ik had vandaag even een verschrikkelijke baaldag en dan moet je niet naar epplejeck gaan, verschrikkelijk emotie geshopt (A) nieuwe broek, 2 vesten en het ergste is een nieuw paar bruine leren rijlaarzen van ariat :o

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 21:07

Fabienne_Z schreef:
Mooi maartje!

Zo ik had vandaag even een verschrikkelijke baaldag en dan moet je niet naar epplejeck gaan, verschrikkelijk emotie geshopt (A) nieuwe broek, 2 vesten en het ergste is een nieuw paar bruine leren rijlaarzen van ariat :o

Die heb ik ook! Zijn super fijn!

Aah super leuk Maartje!

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 11:59

Hahahaha Emo - Shoppen is cool! Alleen altijd een beetje slecht voor de portemonee..
Wel gaaf van die laarzen!

Ik ga vanavond naar de film: New Kids: Turbo.. dat wordt nog wat hoor haha. Hij is waarschijnlijk zo slecht dat het hilarisch wordt! Daarna nog even op stap in Vlissingen of Middelburg denk ik, zal wel geen vroegertje worden..
Ga zo eerst m'n auto'tje eens even schoonmaken :)

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 14:58

Maartje ik heb m ook gezien :D
Hij is zoo grappig!!
Heb je de andere filmpjes van ze gezien? Dit is echt een verhaal, maar net wat je zegt; slecht maar zoo hilarisch!!
Hoe verzin je zoiets!! Hhaha

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 16:43

Hehe, ja heb wel een aantal filmpjes van ze gezien op internet ja. Dus ik ben wel voorbereid..
Vind hun hit 'Turbo' trouwens ook echt geniaal! I loveeeee happy hardcore :D

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 10:59

Nog nooooooooooooit gezien, leef echt in een grot.

Ga vanmiddag Blofje even los laten in de paddock, ligt eindelijk zonder ijs. En wat fotootjes maken, kunnen jullie hem ook eens zien in actie. :D

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 17:57

Hehe :Y) Hij was gek...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:57

Ik zag ze al op je hyves maaik :D
Hijs is stoerr!! Gaat alles verder goed met m, met rijden enzo?

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 19:04

Stoerrrr Maaike! Wat een lekker ding! Doet ie onder 't zadel ook zulke sprongen? Hoop het niet voor je..

Film heb ik nog niet gezien, we waren nog al laat vrijdag.. Dus we gaan vanavond. Toen maar gewoon op stap gegaan. Gisteravond naar een soort discotheek in Breda geweest, Kerkplein heet 't. Geniale tent!
Riada doet 't echt onwijs goed, zo goed dat ik heb besloten dat ik er morgen op stap. Longeren gaat echt prima, mét en zonder hulpteugel. Ze mist nog wel heel veel bespiering uiteraard maar ik was ook niet van plan om er nu 7 dagen in de week op te gaan zitten. Wil er gewoon even op zodat ik van 't weekend met d'r na buiten kan. Vriend van mij heeft een Zeeuws trekpaard en ga met hem een rondje doen.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 19:18

:D Nee normaal gesproken niet, 1 keer op wedstrijd heb ik dat gehad maar thuis is hij eigenlijk heel braaf de laatste tijd.
Ja in het werk gaat ie wel fijn, begint mooi z'n balans te vinden en passen af te maken, heel leuk.

Leuk Maartje! Ben benieuwd!

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:41

Hij is gaaf Maaike! :)
(Een peesbeschermer verloren tijdens zijn wilde fratsen?)