Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:9-10-07
SCHOOLTRENDSZ
Wannabe's. Er zijn verschillende soorten van, maar een aantal dingen hebben ze toch echt gemeen..
* Geen zelfvertrouwen (moge dat duidelijk zijn)
* Denken stoer te zijn door proberen te zijn wat anderen eigenlijk zijn (snap je 'm?)
* Durfen nooit zichzelf te zijn (want daar heb je zelfvertrouwen voor nodig en dat ontbreekt eraan)
* En verder zijn ze gewoon irritant![]()
Gister bijvoorbeeld. N en ik stonden in de wc te wachten op E, toen twee potentiele (want dat wist toen nog niemand) Wannabe's de ruimte betraden. Geamuseerd stonden N en ik te kijken hoe de Wabee's (afkorting dus) het haar corrigeerden en de make-up bijwerkten. W1 is klaar en wacht op vriendin, als W2 binnen komt lopen:
W1; 'YO FAKA!'
W2; 'KHEB DE JONKO'
Voor de onnozelen onder ons (onder welke steen heb jij de afgelopen jaren doorgebracht?) even een korte vertaling:
'Yo' = Hey
'Faka' = (Suriaams 'Fawaka') Hoe gaat het?
'Jonko' = Joint (sigaret met spul erin)
Ik probeerde het nog in te houden, maar toen ik N's gezicht zag lachtten we ze vol in hun gezicht uit. Natuurlijk wisten ze niet dat we om hun lachten, maar ze zullen vast een vaag vermoeden hebben gehad. Woorden als 'Jonko' en 'Faka' zijn de laatste tijd behoorlijk ingeburgerd onder de Libanezen en behoren tot de laatste modes. Hier een overzichtje:
* Eastpak in je nek dragen ipv op je rug
* In je pyjama (met je joggingbroek) naar school en je string up 2 your ass getrokken
* Laten zien hoe stoer je wel niet bent door de zin 'k Heb W. (docente) helemaal geak gemaakt' en je hier ook naar te gedragen (natuurlijk moet je je gedrag ook aanpassen, anders ben je niet stoer; DUH)
* Zogenaamd los gaan op de beperkte muziek die je mobiel (die natuurlijk helemaal in is) afspeelt
* Doen alsof je totally geniet van je pasgekochte sigaret door je gezicht in de plooi te houden als je het gevoel hebt dat de persoon die voor je staat beter een andere plek kan opzoeken
Het probleem is, dat als deze trends je 'staan' het prima is, maar veel mensen dénken dat het ze staat en dáár heb ik het dus over. Die grijze joggingbroeken bijvoorbeeld, staan dus écht niet bij iedereen [...]
En die sigaretten; Denk je echt dat iemand in je fake geplamuurde gezichtje trapt? Losgaan op muziek? Als je mensen geen hartaanval wilt bezorgen, zou ik dat maar latenOf op dansles gaan natuurlijk.
Het stoerste is uiteraard als je gewoon jezelf blijft. Er zijn al zoveel anderen. Bovendien; Als je écht een Wabee wilt zijn, waarom don't you want to be yourself? BE YOURSELF, NATURALLY ;] Dán ben je pas stoer =D
Geplaatst door hippebarbie op 9-10-07 | Permanente link