ik kan geloof ik ook wel in de avond. moet even kijken of ik de 10km wel kan lopen. vandaag mijn knie verrekte veel pijn gedaan bij opstappen tijdens de dagtocht in nunspeet. paard ging tot 2x toe naar achter. 1e keer kon ik mijn voet snel genoeg uit de beugel halen.....2e keer niet en heeft mijn standbeen nogal een optater gekregen toen het paard in z'n achteruit ging (en zo ong. ging zitten). en ja.....toen moest ik nog 2,5u terug........draf was zeer pijnlijk, galop ging, maar toen paard ging struikelen in stap op een ongelijkmatig stuk, toen werd het een verzoeking en wist ik niet meer hoe ik moest zitten.....
ja, baalde enorm! Rit verder was echt onwijs geslaagd! Zat de heenweg op een pony en op de zandverstuiving mochten we in rengalop.....ik liep voorop met het kleine beessie !!!! En elke keer voelde ik power onder me om er nog een tandje bij te zetten!!! Terug dus door omstandigheden op ander paardje gegaan.....vlakke gangen en makkelijk gaan, weinig hoeven drijven (hoefde ik op pony overigens ook nauwelijks), was dus makkelijk, maar een lange 2,5u! (voor antoinette, zat heen op het ponybeestje waar Edmee toen op zat en terug op het paard waar Marjan op zat)
interpol liep niet mee dit keer. kaliber liep dus mee (van Edmee), Jack (van Gijs)....en die was een stuk rustiger!!, Vivaldi (van voorruiter), Radetsky (zat ik toen op) en Dusty (van Marjan) waren paarden die we dit keer weer mee hadden lopen! Verder was het geslaagd. Hebben veel gelachen en fors hard gegaloppeerd!!!!!! (terugweg aantal goede galopjes gedaan waar kon....ik kon immers niet meer echt draven)
Camera gaat mee, maar eerst wil ik nog buitenritje maken met Amor en dan daarna Mazzel nog doen. Dus lekker paarden dagje morgen. Dan zullen de andere paarden toch wel buiten staan denk ik. Vorig jaar deed Mazzel niets, in drafje naar de kudde lopen en gras eten.
Nou ik heb een heeeeerrlijk ritje gemaakt op mijn verzoek (ja jullie lezen het goed) zelfs een tweede galopje op het strand gemaakt . We hadden ook live entertainment. 2 bijzonder asociale dames hadden het idee om even voor ons langs (ze reden achter ons) de klucht op te galopperen . Dat ging het natuurlijk niet worden (resulteerde in een derde ongepland galopje althans een aantal passen). Om een lang verhaal kort te maken de dames zijn ons onderaan de klucht bij de golf op het smalste stuk gepasseerd (lees probeerden ons aan de kant te rijden) en wij kregen 1 en al verwijt naar ons hoofd. Een 'beginner' op een lomp manegepaard heeft per slot van rekening minder rechten als een madam op een 'ras'paard.... .
Al met al was het een geslaagde rit 1 juni met een gaan we weer privé ritje en er is nog plek voor de liefhebbers.
Ja ik zat lekker ip Arko. Ik ga 1 juni met Klara dat is een dame die ook heel angstig is maar vandaag alles lekker heeft meegereden, alleen galop op het strand vind ze, net zoals ik, een beetje eng
Das die dame uit mijn les Sas! Ik moet ff kijken of ik dinsdag kan rijden. Sta ziek voor morgen, toch nog best veel pijn en zolang ik maar rechtuit kan lopen is er weinig aan te doen, maar mensen in bed verslepen en met tilliften uit en in bed halen, weet niet of dat lukt. Kortom, morgen met mijn pootje omhoog en beetje in huis rondwandelen....
Hier ook heerlijk ritje gemaakt. Nu iets meer doorgereden en eerst lange lus duin en bos gedaan om de paardjes (nou ja, Amor voornamelijk), beetje moe te maken. Toen kwamen we ene Antoinette nog tegen op een vosje. Amor moest in galop paar keer bokken, enthousiaste pony. Strand was heerlijk. Ene moment staat Amor in de zee, volgende moment besluit hij dat de zee best eng is Op strand heerlijk hard galopje gedaan op stuk voorbij duindamse slag. Kon Amor weer lekker moe worden. Daarna rustig naar huis kunnen rijden zonder gedram van hem. Heerlijk! Alleen een hond vlak achter je naast de fiets rennend, is heeel eng Daarna mocht hij op het land, resultaat:
Mazzel had al even op land gestaan, met Gijs (fjord & buurman), anders moest Gijs wachten op andere. Die 2 hebben eerst wel lopen draven, maar toen was ik met Amor bezig, dus helaas geen foto's Hij liep makkelijk weer mee het land uit. Mazzel 40 minuten aan de dubbele lijnen laten werken. Hij was best nat, maar ook super braaf en lekker ontspannen. En zijn oefeningen gaan ook alweer stuk makkelijker, hij snapt de bedoeling steeds beter.
Saskia89
Geplaatst: 04-05-14 19:19
Haha wat een enthousiasme op het land.
Was jij soms die aso die Antoinette in de weg reed Wen?
Haha nee dat was Wendy niet, het was wel grappig om Amor twijfelend naar de zee zien staren 'zal ik of zal ik niet'. Gaan we een ander keertje Sas wij gaan 29 juni, als er plek is, in Nunspeet rijden.
Saskia89
Geplaatst: 04-05-14 20:18
Okeeee! Ik kijk dan nog even of ik meega of dat ik een ritje bij Smit doe Vind het wel gezellig als iedereen gaat, maar dat was volgens mij niet helemaal het plan als ik de reacties van de anderen las de laatste keer.