Starnmeer Westernbokkerstopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: Starnmeer Westernbokkerstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 21:34

Helaas zijn je kindjes wat jong om ze mee naar stal te nemen en evengoed te gaan rijden, maar ik ben er as Zaterdag iig wel.

Eef had vandaag een wedstrijd in Wanrooy, en is tweede geworden met 72 punten!
Het was verder heel stil op stal, rare gewaarwording hoor!

dimmelim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 21:41

Ja meenemen werkt nog niet, vind ik niet verantwoord. Misschien dat ik oppas kan regelen maar eerst maar eens afwachten of er wind voorspeld wordt. Anders tot zaterdag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 09:59

Pff dan heb je een megakort werkweekje en nog opstartproblemen hebben :O

@Trudy: Ohja gisteren wedstrijd natuurlijk! Wie deden er allemaal nog meer mee ook al weer?

@Eline: Leuk dat je het zo naar je zin hebt op stal Eline! Je zal het vast leuk vinden in de groepsles. Die zijn altijd erg gezellig :))

@Sandra: Hoe was de buitenrit in Drenthe? Hebben jullie het gezellig gehad?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 11:05

Kim zou meerijden met Royal maar de competition license was er niet op tijd, dus ze is wel meegegaan maar zonder paard. Dus Eef is als enige van stal gestart.

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 18:40

Zweetdeken van Suus leeft nog hoor :D

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:20

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 20:29

hihi... er is mij gevraagd of we iets gaan eten in volendam, met één der bandleden... hahah....

Aber naturlich...

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 09:26

Goedemorgen allemaal !

Wat een enerverend weekend is het geweest voor iedereen zeg! We hebben weer een hoop catching up to do!

Allereerst: what's the story van Laura met ene Bartje? Dan: Es, op wie ben jij verliefd? Stelletje groupies _O- !!

@Eef (als die meeleest): Van harte gefeliciteerd met je 2de plaats!
@Eline: leuk dat je er bij bent, welkom!
@Marjolijn: Fijne vakantie!!
@Beau: we hebben een hele gezellige dag gehad, maar die tent is niet voor herhaling vatbaar. Ze doen zich voorkomen als Westernranch maar er stonden een paar oude paarden die vroeger in een ver en grijs verleden heus wel western waren aangereden maar nu gebruikt werden voor de dressuurlessen (lees: het was een gewone FNRS manege). Gooi er een westernzadel op en huppekee we maken er een 'trail' mee. Ook de vele ijslanders die op hun website staan zijn gereduceerd naar 2.

Het was het allemaal net niet. We hadden een 4-uurs rit geboekt met een picknick in het bos, maar op het laatste moment hoorde we dat we 2x 2-uur gingen rijden met een lunch in de kantine omdat de paarden dan gewisselt moeten worden omdat ze nog niet goed genoeg op conditie waren. Prima, best begrijpelijk, maar na de lunch kregen we allemaal weer exact hetzelfde paard mee 8)7. Paarden erg braaf buiten hoor, daar lag het niet aan. Maar ze stonden op schoenen van 12 (!!!) weken en die van mij was erg mager. Dat rijdt toch een stuk minder. Ook was de ontvangst niet echt hartelijk en was er iets verkeerd gegaan met boeken terwijl ik juist die woensdag op hun verzoek nog contact had opgenomen om alles nog even goed door te nemen.

Het is wel een prachtige accomodatie en de paarden staan veel op het land met elkaar dat was dan wel weer een pluspunt. Oja, en de kroketten tijdens de lunch waren lekker :-). Al met al een gezellige middag gehad, lekker buiten gereden maar de volgende keer toch iets boeken bij iets kleinschaligs waar ze ècht mooie trails rijden op wat betere paarden (en misschien dan ook een nachtje blijven slapen).

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 09:42

Zullen we dit een keer gaan doen:

http://eendagfotomodel.nl/?p=welkom

Ik ben zaterdag geweest met een vrijgezellenfeestje en het lijkt me e-nug om dit eens met een paar meiden van stal te doen in onze cowboy outfits !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 13:02

Oeh leuk Sandra! Zet het op de penny-hyves, kunnen we kijken wie er interesse in heeft. Haha echt: Een fotoshoot a la McLeod's Daughters _O-

Ik hoorde het idd van Thirz dat het wel leuk was maar dat er ook een aantal minpuntjes aan zaten met die manege. Erg jammer dat die paarden er niet top verzorgd uit zagen en dat ze gewoon niet hebben genoteerd dat jullie western rijden terwijl jullie daar een aantal keer voor gebeld hadden... Achja, misschien leuk om volgende keer eens een andere stal te bezoeken. Er zijn er nog heel wat in Nederland geloof ik :))

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 13:06

lijkt mij wel leuk sandra!

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 13:21

Leuk, leuk, leuk!! Ik zal op Hyves eens even polsen wie er allemaal zin in zouden hebben en zodra ik wat weet dan ga ik dat opzetten. Hebben we weer een uitje in het vooruitzicht :j.

Buitenritje volgende keer inderdaad maar ergens anders. De trailranch lijkt me wel wat. Ach, voorlopig ben ik weer even blut na dit weekend want dat heeft vreselijk veel geld gekost. Een zadel, een vrijgezellenfeest, een buitenrit en a.s. zondag een fotoshoot van Beer. Ik eet de rest van de maand droog brood met water :+ !

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 13:25

arme paul! hahahha

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 13:34

Zoveel houdt 'ie nou van mij :o .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 08:02

Hopen op mooi weer zondag voor de fotoshoot van Gera! Wij hebben de shoot volgende week op 9 mei met Nicole, Kim en Rhea. Word nu echt ongeduldig, heb er zo'n zin in! *\o/*

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:33

Vanochtend lekker wezen "racen" met de sulky.
Na de ontsnappingsparty (onder-het-draadje-door-loop-omdat-er-2-dagen-geen-stroom-op-stond-actie ) van die kleine, moest er ook weer wat vanaf en dat doe je met de sulky erachter.
Gelukkig had ik vanmorgen goed weer!

marjolijn81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 07:15

haaaaaaallllllllllloooooooooo ben er weer :-)
jeetje ben weer helemaal bijgelezen hoor :-) er is weer veel gebeurt!

@ sandra hmmm ik ben niet zo fotogeniek.. (hoe schrijf je dat) maar met zijn allen is het vast wel leuk! las je verhaal over de ranch, misschien kunnen we eens met zijn allen gaan op de link die ik je stuurde...kan je ook mooi slapen en eigen paardjes meenemen!

tot op stal allemaal!!

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 08:48

Morning! Marjolijn hoe was jullie vakantie? Vast heel naar en je bent vast ook vooral niet heel erg bruin geworden toch? ;-) Weekendje plannen gaan we een keer doen! Waar was dat ook alweer :o?

Voor de fotoshoot hebben we nu al 5 mensen op de lijst, gaat de goede kant op!

Ans, ben blij dat die woeste zwarte hengst van jou weer achter slot en grendel staat. Beer kreeg van de week een hartverzakking toen die kleine van jou op de mesthoop een kruiwagen als ruggenkrabber aan het gebruiken was _O- :') .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 10:57

Heey Marjolijn! Lekkere vakantie gehad?

Oeh wat was zaterdag een geslaagde wedstrijd zeg! Echt lachen die reactie van het Starnmeer publiek toen de Starnmeerruiters de ring in kwamen _O- Alle prijswinnaars van harte gefeliciteerd! Daarna nog even gezellig wezen borrelen in de kantine, lag toch nog om half 2 in bed ;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 12:02

Middenmeer is voor ons altijd een thuiswedstrijd en als er mensen van stal meedoen altijd heel leuk om naar te kijken en te gaan supporteren. Ja ik heb ook genoten, was echt lachen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 12:20

Haha erg leuk! Dat is zeker voor herhaling vatbaar. Als het goed is komen er nog genoeg wedstrijden dit seizoen waarbij de kunnen aanmoedigen 8-)

Net hier voor de deur gebeurd, onze schippers zagen het gebeuren en waren meteen toegesneld. Hopelijk komt alles goed met het slachtoffer :\ http://www.webregio.nl/amsterdam/region ... erdam.aspx

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 12:22

Oeh, bah, ik hoop idd dat alles goed komt met het slachtoffer. Heb je het zien gebeuren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 12:37

Nee ik niet gelukkig, zit op kantoor aan de kant van het Vondelpark. Maar mijn collega's bij het kassahuis dus wel, de vlaggen die je op de achtergrond van de foto's ziet, staan bij ons op de steiger. Echt naar hoor als je zoiets ziet gebeuren en als eerste ter plaatse bent...

Zie trouwens allemaal foto's op WN ITP voorbij komen met koeiendrijven. Lijkt me toch wel heel erg leuk om eens met Whis daarheen te gaan om te kijken wat zij ervan vind :=

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 12:45

Getver wat naar. Ik hoop ook maar dat het niet heel ernstig is allemaal.

Even jullie advies nodig trouwens: wat zouden jullie kopen bij schuurplekken van de singel? Een nieuwe singel met een afneembare lamswollen binnenkant (die dus doorloopt tot en met de gespen) of gewoon een lamswollen bondje voor om de bestaande singel? Is het met zo'n los bondje niet zo dat die alsnog kan gaan schuren omdat deze niet doorloopt tot en met de gespen?

Bij Just Western verkopen ze 2 soortgen singels: een merkloze van € 65 of één van Prof. Choice van € 78. Van welk materiaal moet die merkloze op het minst zijn gemaakt wil die gesp niet gaan roesten?

<zucht>

Wat een gedoe zeg even iets tegen het schuren halen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 13:27

Om het uit te proberen kan je wel een bontje kopen voor om de singel heen. Vaak werkt dat prima ;) Alleen als je er langer mee rijd kan ie losser gaan zitten en schuiven. Toen ik Whis net had heb ik bij Storm meteen eentje van PC gekocht van €69 met een bontje, die vast zit met klitteband en kan dus niet schuiven. Daar rijd ik nu nog altijd mee en om de zoveel tijd haal ik die eraf en kan ie zo in de wasmachine :+