wie rijd er op manege nieuw hagen nauwe

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy_B

Re: wie rijd er op manege nieuw hagen nauwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 21:55

ik zou denken van huh wat is hier aan de hand en meteen naar de pony's/paarden rennen of gewoon naar de stallen ofz.

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 22:08

Als ik niet zou weten dat het een oefening is dan zou ik heel erg schrikken ja.
Laatst bijgewerkt door _Roosmarijn_ op 12-02-08 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 22:09

d0nnaa_dan schreef:
Mafheid Tong uitsteken
@ Kelsey; De avatar heeft Roos gemaakt, viel me net op dat ze twee keer dezelfde foto heeft gebruikt Knipoog En ik moet gauw 16 worden, dat scheelt aanzienlijk!

Ik heb hem snel aangepast.. Vork Ik heb er zo mee lopen prutsen dat ik gewoon niet goed heb opgelet welke foto's in die laatste avatar deed. Maar goed.. Nu is hij weer goed Don!

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 22:11

Haha mij was het eigenlijk niet eens opgevallen Clown MAar jah daar ben ik blond voor Koe

jacqii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 22:40

Leuk van die brand oefening had er best bij willen zijn Tong uitsteken

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 23:15

Hoiii!!

@ Mandy: jaaaaa, ik zou ook doen of ik gewond was. Of bewusteloos ofzo Nagelbijten / Gniffelen

@ Tessa: leuk dat het goed ging op Lucky Boy! En met de brandoefening Clown

@ Do: ik rijd ook op dinsdagavond Bloos

@ Donna: gefeliciteeeeeeeerd!!! Maarre, krijg je echt maar 3 euro per uur??

Vandaag had ik voor het eerst les in een groepje bij Alfsengi, nou ja, groepje... behalve ik rijdt er nog een meisje (allebei op de lespaarden) en nog een vrouw die met ons meerijdt op een van de verkooppaarden, maar zij rijdt al supergoed. Gelukkig vindt dat andere meisje Mugga leuker en ik rijd liever op Yggurtje dus met de verdeling van de paarden komt het denk ik wel goed Knipoog De reden dat ik (en de instructrice, ze heet Denise, echt grappig, dat meisje in mijn les heet Andrea en die vrouw Annemiek, allemaal namen die mensen op de manege ook hebben alleen zijn het dan heel andere mensen) Yggurtje Yggurtje noemen (hij heet eigenlijk gewoon Yggur) is dat er nog een ander paard is dat zo heet: grote Yggur. Hij is een van de dekhengsten. Er is ook nog een vos, die is nu met pensioen, en een gele met prachtige manen, daar hebben ze pas 1 veulen van. En natuurlijk zijn er ook de drie- en vierjarigen en de fokmerries en de paarden die voor de verkoop zijn.

Het was zo'n supergezellige les! Alleen wel een beetje frustrerend dat het niet echt lukte om op de lange zijde af te wenden in draf naar de overkant van de bak. In tölt gaat het vlekkeloos alleen draaft Yggur niet zo graag, zelfs met idioot lange teugels (wat makkelijker voor 'm zou moeten zijn) voelt het als een wiebelig soort draftölt. Als ik 'm dan eindelijk min of meer aan het draven heb moet ik niet ook nog iets met mijn teugels willen en vooral niet doorzitten (blijkbaar doe ik dat in een wending Verward) want dan ben ik 'm kwijt. Boefje. En bij Mug is het precies andersom, da's meer een draver. Volgende week geeft Denise voor het laatste les (= stagiaire), dan gaan we ook iets met balkjes doen als het van de trainer mag.

De beugelrubbers zijn trouwens wel spekglad, helemaal afgesleten. Echt eng om in verlichte zit te rijden, ik was bang dat ik zou uitglijden en op het zadel zou klappen Clown

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 07:42

@ Pauline; ja, hongerloontje hea Tong uitsteken
Haha, moet je even je eigen beugelrubbertjes kopen, zijn heel goedkoop en rijd inderdaad fijner Knipoog

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 08:51

Ik heb ontslag genomen bij de C1000 en ik ga in de loop van maart werken bij bakker Mekking op de biezenkamp! Lijkt me veel leuker dan het kassawerk bij de C1000. Ik verdien bij de bakker 3.21 per uur, dat is heel normaal voor een 16-jarige. Voor een 15-jarige is het minimumloon geloof ik 2,60 of 2,80. Dus Donna heeft flink geluk dat ze meer verdient dat het minimumloon!

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 09:03

hestejente schreef:
Ben je er al mee naar de huisarts geweest Anneke?

nee Clown
heb er alleen last van met lopen enz. als ik zit of ik rijd doet het geen pijn. ik ging gister ook gewoon weer rijden Lachen

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 09:06

d0nnaa_dan schreef:
Ik heb de baaaan!
Maandag nog met een mevrouw over werktijden en functie, en dan kan ik aan de slag!

wat super Donna!!!

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 09:17

Dominiqueee schreef:
Ohja, hebben jullie al gehoord dat er een brandoefening is vanavond? Ik hoorde het van Petra vanmiddag. De brandoefening vindt plaats tijdens een les. Dat betekend dat iedereen uit de les ook met de paarden het weiland in moeten, hihi. De brand is zogenaamd in de stro opslag en Marieke gaat slachtoffer spelen. Ben benieuwd of alles een beetje snel wordt ontruimd!

nou dat hebben we gemerkt hoor!!. ik had gister inhaalles op otis weer, in de hoop dat ik gister wel mijn proefje kon oefenen aangezien dat met peter niet egt gelukt was. moesten we eerst op de parkeerplaats gaan staan voor ´evacuatie´ en daarna mochten we dan wel naar de kantine. toen had de les zo ong. al begonnen moeten zijn. dus ik vroeg zo aan annet..: mogen we naar stal of niet?? ze zegt zo van ja hoor van mij mag je. kunnen we nu dan ook nog een uur rijden of niet? zegt ze. ja ik doe de lichten in de buitenbak wel aan dan kunnen jullie voor jezelf gaan rijden. ik dacht ik zeg maar nix meer ben allang blij dat ik nog even kan rijden. nou iedereen paarden opzadelen en naar de bak. wat denk je. gaan die brandweermensen naast de buitenbak spuiten... die paarden natuurlijk allemaal flippen. het was namelijk een best wle drukke les en callista en nivolette en jolinde en argentina liepen allemaal mee enz. en die paarden gingen nu dus echt niet meer langs die hoek. otis vond het ook niet echt heel leuk. maar hij wilde ook niet langs die hoek lopen. we hebben dus heerlijk kunnen rijden.. ahumm Slapen proefje oefenen ging dus ook niet. en een gallopje zat er al helemaal niet in. ik heb nu maar een paar dingen los geoefent. een paar voltes 10 meter en halthouden bij de letters enz. maar veel meer kon ook niet. vond het eigenlijk heel jammer, ik had die les namelijk gekozen zodat ik voor mijn wedstrijd nog eventjes er iets aan kon doen maja.. met otis moet het wel lukken zondag. ik vind wel dat die brandweermensen helemaal geen rekening houden met de reactie van paarden. ik neem aan dat ze nieteens weten hoe ze die paarden moeten evacuteren Tong uitsteken (mijn vader is brandweerman en ik zie het hem ook niet doen Clown ) het ergste was dan nog dat ik vele van die brandweermannen ook nog eens kende.. agja. echt lekker hebben we niet kunnen rijden maa we hebben iig kunnen rijden.
poe lang verhaal eigenlijk Tong uitsteken Bloos

Dominiqueee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 09:32

Oh, dat is idd kl*te Anneke! Had je een inhaalles? Maar heeft niemand dan les gegeven? Beetje hard dan als je daar wel voor dokt...

Maar niet alle paarden zijn dus uit hun stal gehaald? Want ik dacht altijd dat ze dan allemaal het weiland in moesten en de mensen van de les ook. Maar jullie gingen dus gewoon in de buitenbak rijden? Ik snap er niks van haha.

Pff, Ginger dr pezen waren gisteren trouwens best slecht. Marieke en Feline hadden gezien dat Ginger Lucky Boy en Ragebol ging opjagen in het weiland (super gemeen Tong uitsteken), dus ik denk dat het daardoorkomt. Die twee zijn dus blijkbaar super laag in rang als zelfs Ginger de baas over ze is! Clown

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 10:08

Hoi!

@ Do: Je onderschrift kom uit dat nummer van Jeroen van de Boom, één wereld, of niet?
Hij is wel goed!

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 10:16

Dominiqueee schreef:
Oh, dat is idd kl*te Anneke! Had je een inhaalles? Maar heeft niemand dan les gegeven? Beetje hard dan als je daar wel voor dokt...

Maar niet alle paarden zijn dus uit hun stal gehaald? Want ik dacht altijd dat ze dan allemaal het weiland in moesten en de mensen van de les ook. Maar jullie gingen dus gewoon in de buitenbak rijden? Ik snap er niks van haha.

Pff, Ginger dr pezen waren gisteren trouwens best slecht. Marieke en Feline hadden gezien dat Ginger Lucky Boy en Ragebol ging opjagen in het weiland (super gemeen Tong uitsteken), dus ik denk dat het daardoorkomt. Die twee zijn dus blijkbaar super laag in rang als zelfs Ginger de baas over ze is! Clown

jaah inhaalles. annet ging gewoon dingen voor haarzelf doen, en idd er wel voor dokken dan. was er echt een beetje boos over Tong uitsteken
de les voor ons ging in de paddock rijden en de lange stal werd in de wei gezet. die brandweermannen hadden een slang door de binnenbak gelegd dus daar konen de we ook niet rijden. nu dus buiten maar ze aan het spuiten waren en zo. echt ****. ik denk trouwens dat ze als er echt brand is wel iets moeiilijk zullen hebben met de paarden. de paarden blijven denk ik liever op stal want ze denken dat ze daar veilig zijn Clown hih zie zo'n brandweekman proberen ferrarri naar buiten te krijgen , en ferrarri zo koppig als ie is geen step verzeten Clown Koe

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 10:29

wat raar dat ze niet les ging geven Nagelbijten / Gniffelen

@ Pauline, wat leuk... hopen dat je inderdaad vaker op Yggurtje komt. Ik wil wel foto's zien hoor!!! Ja

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 10:38

ja dat vond ik ook. was op dat moment allang blij DAT we nog konden rijden. dat hoefde ze me geen 2x te zeggen Tong uitsteken ik ben niet de eerste die op otis moet zondag dus ze is al een beetje los dan want de eerste proef loopt hij f10. dan kan ik gewoon nog ff alle dingetjes doorlopen en dan komt het goed Lachen ik hoorde dat ze wel veel strengere jury's hebben nu.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 11:59

He meiden,
Waar anneke in reed was dus eigenlijk mijn les en ik kwam even kijken, maar het ging ook echt raar die avond!
Zoals Anneke al vertelde zaten ze in de kantine. Om 20.05 kwam Ashley in de kantine (terwijl de les dus om 20.00 uur moet beginnen) en de meiden vroegen of ze nou al een keer naar stal konden en Ashley zei gelijk NEE.
Kort daarna kwam Annet en toen ze het aan haar vroegen vroeg zij heel verbaasd: oh, wouden jullie nog rijden??? Boos!
Ja natuurlijk willen ze rijden, ze betalen hier toch voor?
Ze wisten smiddags al dat de brandweer zou komen, bel dan in ieder geval de mensen die die avond moeten rijden om dit door te geven, want een heleboel meiden waren dan niet gekomen!!!!
Het rijden ging voor iedereen k*t, iedereen had er dus de balen in!
En Jolinde liep op een gegeven moment kreupel!!!! Rechtsvoor liep ze te hinkelen. Dus ik naar binnen en zei het tegen Tony (want er was niemand die les gaf of toezicht hield) en weet je wat Tony zei:
"ze zal wel verkeerde stappen hebben gemaakt, ze rennen nu natuurlijk alle kanten op. Gewoon door laten rijden hoor, zal morgen wel over zijn".
Dus ik zei nogmaals dat ze echt niet goed liep, maar ik werd afgepoeierd dat dit normaal is Boos!
Echt raar allemaal hoor!

@ Anneke, toen ik je zag dacht ik al dat jij het was, maar iedereen vroeg me van alles dat ik niet naar jou kon komen haha.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 12:21

Shetjjee__x schreef:
moest op Lucky-Boy hij is echt zo stoer!!!! Haha!

maar dit is het verhaal
we mochten eerst gewoon rijden. dus in een half uur gingen we
- inrijden
- proefje oefenen
- draven
- galoperen
halverwege de les kwam Petra aan dat we naar de paddock moesten en daar moesten we heel lang stappen. er waren wat slachtoffer (ook Suzanne Tong uitsteken) en de brandweer moest hun zoeken en echt oefenen. ook gingen ze wat paarden naar het buitenterrein brengen (die brandweermannen, alleen aan het halster. een brandweerman had chester en toen liet hij chester los en kon Annet hem gaan vangen Tong uitsteken) en toen gingen we nog ff paar rondjes buitenbak stappen en toen was de les voorbij.

omdat we nu niet echt veel gedaan hebben en omdat we zo goed hebben meegewerkt kreeg ieder een snoepzakje en gaan ze het volgende week goedmaken, dus wat langer galoperen enzo! Haha!
het was opzich wel grappig voor een keertje, maar op een gegeven moment begon het wel saai te worden om de hele tijd rondjes te stappen! Knipoog

Haha!

En dan krijgen jullie nog een snoepzakje! Niet dat wij dat zo graag willen, maar je betaald toch ruim 60 euro in de maand en nu was het: zoek het maar uit!
Annet schreeuwde: volgende week maak ik het goed met jullie!
Hoe dan? Krijgen ze een lesje gratis?

Dominiqueee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 12:26

@ Sanne: Ja da's idd van dat liedje! Lachen

@ Jolanda: Wat zeer apart allemaal! Ik vind dat je gelijk hebt hoor: ze mochten idd wel even ingelicht worden en ze betalen voor instructie dan mag je ook instructie verwaachten, toch? Zou 't als ik hun was bij de volgende les wel ff over hebben met Annet. Kan me voorstellen dat ze zich best genaaid voelen door wat er is gebeurd.

En wat er werd gezegd over Jolinde: echt belachelijk! Als een paard hinkelt van kreupelheid dan gaat 't echt niet zomaar over hoor, het zal heus pijn bij dr doen! Iedere gek weet dat als een paard zo loopt dat het stokkreupel is! Heeft Jolinde gewoon tot het einde van de les gelopen? Ik was zelf gewoon afgestapt hoor...

't Is mijn zaak niet, want ik reed niet in die les en het is mijn manege en het zijn mijn paarden niet maar ik kan me er toch behoorlijk over opfokken!
Laatst bijgewerkt door Dominiqueee op 13-02-08 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 12:27

josewoos schreef:
He meiden,
Waar anneke in reed was dus eigenlijk mijn les en ik kwam even kijken, maar het ging ook echt raar die avond!
Zoals Anneke al vertelde zaten ze in de kantine. Om 20.05 kwam Ashley in de kantine (terwijl de les dus om 20.00 uur moet beginnen) en de meiden vroegen of ze nou al een keer naar stal konden en Ashley zei gelijk NEE.
Kort daarna kwam Annet en toen ze het aan haar vroegen vroeg zij heel verbaasd: oh, wouden jullie nog rijden??? Boos!
Ja natuurlijk willen ze rijden, ze betalen hier toch voor?
Ze wisten smiddags al dat de brandweer zou komen, bel dan in ieder geval de mensen die die avond moeten rijden om dit door te geven, want een heleboel meiden waren dan niet gekomen!!!!
Het rijden ging voor iedereen k*t, iedereen had er dus de balen in!
En Jolinde liep op een gegeven moment kreupel!!!! Rechtsvoor liep ze te hinkelen. Dus ik naar binnen en zei het tegen Tony (want er was niemand die les gaf of toezicht hield) en weet je wat Tony zei:
"ze zal wel verkeerde stappen hebben gemaakt, ze rennen nu natuurlijk alle kanten op. Gewoon door laten rijden hoor, zal morgen wel over zijn".
Dus ik zei nogmaals dat ze echt niet goed liep, maar ik werd afgepoeierd dat dit normaal is Boos!
Echt raar allemaal hoor!

@ Anneke, toen ik je zag dacht ik al dat jij het was, maar iedereen vroeg me van alles dat ik niet naar jou kon komen haha.

Hee Jolanda!, ik dacht je al te herkennen! vooral toen je ook zei dat je een tijdje niet hebt kunnen rijden enz. maar het is ook zo stom om te zeggen: Ben jij niet die ene van bokt? Clown vooral als je het niet was geweest Tong uitsteken maar ik kom waarschijnlijk bij jullie in de les rijden dus dan zie je me wat vaker.

Ik vind die Tonny eerlijk gezegt maar een vreemde man. Volgens mij weet hij ook niet echt wat er allemaal gebeurt op de manege enz. ik wilde na het rijden nog even ergens over informeren en me overzetten naar jullie les, maar toen ik zag dat Tonny achter de balie stond dacht ik dat doe ik wel een andere keer dus toen heb ik lesovereenkomst gehaald en ben ik naar huis gegaan.

Wat ik eigenlijk ook wel raar vond is waarom Annet ons dan geen les kwam geven in de buitenbak. ik bedoel ze zou normaal om dit uur toch ook lesgeven waarom zou dat nu niet kunnen? ze liep gewoon een beetje rond en riep af en toe wat naar ons.

maarja ik heb deze reactie inmiddels al 3x getypt want hij verdween op de eens of andere manier steeds. dus ik hoop dat hij het nu wel doet. er staat straks 3x (ongeveer) dezelfde reactie maja Clown

Dominiqueee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 12:33

@ Anneke: Ja, dat had ik ook! Precies op het moment dat ik op verzenden drukte had ik geen verbinding. Dus ik had die van mij ook 2x getypt. Tong uitsteken

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 12:47

@ anneke
Leuk als je erbij komt, maar we krijgen dus wel weer een hele grote les en dan heb ik het over 9 á 10 paarden, ja PAARDEN! Met pony's is het al veel, maar wij hebben alle grote jongens!
Irene rijd altijd op nivo, jeltje op argentina, jammer anneke ik op otis hahahahaha, en de rest op o.a. mercedes en volanda!!!
Dat is dan balen, al is het wel gezellig om jou erbij te krijgen hoor Haha! Go jij! Go jij! .

Maar dat wat jij denkt over tony, dat dacht ik gisteren helemaal! Ik was echt kwaad, maar ja ik dacht laat maar dan, het is jouw paard hoor Boos! .

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 12:48

Maar ik wil otis wel met je delen hoor hihi

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 12:50

josewoos schreef:
Shetjjee__x schreef:
moest op Lucky-Boy hij is echt zo stoer!!!! Haha!

maar dit is het verhaal
we mochten eerst gewoon rijden. dus in een half uur gingen we
- inrijden
- proefje oefenen
- draven
- galoperen
halverwege de les kwam Petra aan dat we naar de paddock moesten en daar moesten we heel lang stappen. er waren wat slachtoffer (ook Suzanne Tong uitsteken) en de brandweer moest hun zoeken en echt oefenen. ook gingen ze wat paarden naar het buitenterrein brengen (die brandweermannen, alleen aan het halster. een brandweerman had chester en toen liet hij chester los en kon Annet hem gaan vangen Tong uitsteken) en toen gingen we nog ff paar rondjes buitenbak stappen en toen was de les voorbij.

omdat we nu niet echt veel gedaan hebben en omdat we zo goed hebben meegewerkt kreeg ieder een snoepzakje en gaan ze het volgende week goedmaken, dus wat langer galoperen enzo! Haha!
het was opzich wel grappig voor een keertje, maar op een gegeven moment begon het wel saai te worden om de hele tijd rondjes te stappen! Knipoog

Haha!

En dan krijgen jullie nog een snoepzakje! Niet dat wij dat zo graag willen, maar je betaald toch ruim 60 euro in de maand en nu was het: zoek het maar uit!
Annet schreeuwde: volgende week maak ik het goed met jullie!
Hoe dan? Krijgen ze een lesje gratis?

Jaa idd!!. die les voor ons heeft dan nog veel kunnen doen! Annet ging er bij ons eigenlijk vanuit dat ze helemaal niet meer gingen rijden. terwijl ze de dag ervoor nog zeiden dat ik gewoon kon inhalen in die les. beetje vreemd. En ze lieten ook niet blijken dat ze het vervelend vonden dat we eigenlijk niet hebben kunnen rijden.
Ik had eigenlijk ook wel gewild dat ze lieten zien dat ze het ook niet fijn vonden dat de brandweer er was. dat hoefde dan niet perse met een snoepzakje ofz. maar bij ons gingen ze er zonder er iets van te zeggen vanuit dat we niet gingen rijden. nu hebben we een uur kunnen stappen.. nou joepi

Ik ben erg benieuwd hoe ze dit volgende week wilt gaan goedmaken. ons die les niet laten betalen zou ik erg op prijs stellen..

dit is trouwens weer de 2e keer dat ik dit typ want hij verzond hem net weer niet.. Tong uitsteken

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 12:54

Ik heb geen problemen met het verzenden!!! Misschien houd ik de server wel bezet hahahahahaha Nagelbijten / Gniffelen

Ik kom volgende week denk ik ook wel kijken, ben benieuwd!
Maar jij kreeg ook dat inschrijfformulier en dan zit tony ook heel dom te kijken toen je om een pen vroeg! Dat vond ik ook zo'n raar moment hahahahaha