Starnmeer Westernbokkerstopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

schumax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 15:01

Het was helemaal niet negatief bedoeld en ik vind het erg rot voor je, ik hoop dat het nog goed gaat komen, mijn reactie was meer op Suus haar reactie, ik was gewoon nieuwsgierig waarom en bedoel het niet rot. Ik zag hem op MP staan en dacht huh hoe kan dat nou. Misschien dat ik het iets vriendelijker had moeten vragen maar er stak niets anders achter dan dat ik er totaal geen idee van had wat er speelde met name omdat je zo gek bent op hem. Dat was de enige rede waarom ik het vroeg.

Stormchaser

Re: Starnmeer Westernbokkerstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 15:24

Het blijft via de PC altijd lastig om de juiste intonatie over te brengen, maar ook om te horen. Sommige dingen komen algauw aanvallend over terwijl dat vaak niet de bedoeling is. Ik heb dat zelf ook meerdere keren aan de hand gehad helaas.

Maargoed, even een heel andere vraag: wat zou een beetje knap tweedehands zadel kosten? Ik kom hier bedragen tegen van € 1.200 maar ook van € 350. Wat is reeel om rekening mee te houden?

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 15:52

essiedepessie schreef:
Ja, en dat weet ik dus niet... want dat weet je nooit...

Maar als je zo gek bent op 'm dan denk ik weer "wat houdt je tegen om 't te proberen?", imo kan 't alleen maar beter worden. Daarnaast hoeft ruinen -imo- helemaal niet negatief te zijn voor de waarde van een paard.

Qua tweedehands zadel, ligt natuurlijk helemaal aan wat je wilt. Op zich kan je voor 900 euro een knap zadel vinden, veel lager zou ik niet gaan zoeken. 300/400 euro zijn vaak zadels van lagere kwaliteit (of je moet echt enorm veel mazzel hebben met een verkoper die een goed zadel kwijt wil voor een goed zadel).

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 15:54

San, mijn zadel was 600 nogwat euro en is een heel netjes 2ehands zadel, van Eef gekocht!

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 16:09

Mooi, thanks! Ik ga Eef dan maar eens aanspreken, misschien heeft ze toevallig nog iets geschikts liggen!

*en zo scharrel ik langzaamaan mijn 'uitzet' bij elkaar*

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 20:26

Als je een veulen koopt, of een paard fokt voor jezelf, zul je nooit kunnen voorspellen of het qua character later in het zadel ook gaat klikken. Ik heb Rejoice gekocht toen ze vier was, heb er een veulen uit gefokt die nu ook een veulen heeft gekregen. Ik had bij Glory verwacht een kopie van haar moeder aan te treffen, en dat was ze dus niet. En of Faith en ik uiteindelijk in het zadel gaan klikken (mocht ik de middelen hebben om haar zo lang aan te houden, en mocht ze gezond genoeg blijven dat er ooit op gereden kan worden) moet ik ook nog maar zien. Maar dat is iets wat je moet uitproberen, en is niet te voorspellen. Een ding weet ik wel: hormonen kunnen een paard aardig in de weg gaan zitten, en een paard dat eenmaal aan het werk is kan ook omslaan als een blad aan een boom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 10:05

Leuk San! Ben erg benieuwd wat voor zadel het gaat worden :))

Wat heerlijk dat we weer vaak in de houtsnipperbak rijden trouwens 8-)

marjolijn81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 10:12

grrrrrrrrrr ben geen fan van de houtsnipperbak al is het wel heerlijk buiten!! vanavond nog mensen lessen?

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 10:26

Niet? Ik vind de snipperbak veel fijner dan de zandbak. Ik les om 7 uur.

marjolijn81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 10:31

ja ik vind hem ook wel beter als de zandbak, maar deze is nog zo zwaar achterin, das ben ik nog niet zo handig in (lees muffin gaat lekker niet meer opletten en valt uit elkaar hahah)

7 u ga ik denk ik niet redden, das wel jammer...

@ suus je peuwnie was gister weer in de knuffel mood...ik ging bakje van mijn tosti weggooien en madam kwam direct met haar allervriendelijkste-hondenogen-ik krijg nooit aandacht-aai me blik naar voren...toen heb ik heel dapper een paar aaitjes gegeven :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 12:07

En geen eens een hapje tosti voor Stacey? ;(

Whis boft deze week als het op werken aan komt! Eerst woensdag die vaart waardoor ik alleen kon poetsen en vanavond ga ik een weekend naar Belgie. Dus dat word vanavond ook alleen poetsen dus is ze vandaag en het weekend weer vrij := Nouja, kan ze lekker op de wei met d'r vriendinnetjes kletsen en zich tegoed doen aan het gras :)

De bak valt nu toch wel mee achterin? De eerste dagen was ie echt nog heel zwaar. Hihi arme Muffin :+

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 00:48

Net terug van Pestilence.

Geweldig genoten :j op 1 meidje na, die was wel heel vervelend.
We stonden aan de rand van het po-go gebied en zij stortte zichzelf steeds met volle overgave in die groep en kwam er net zo hard weer uit stuiteren,paar keer flink tegen me aan, toen heb ik haar vriendelijk een paar keer aan de kant gezet :D .

Dus al met al een fijne avond gehad met wat verrassingen tussen door (mensen die ik daar tegen kwam )

schumax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 00:53

IJp schreef:
Net terug van Pestilence.

Geweldig genoten :j op 1 meidje na, die was wel heel vervelend.
We stonden aan de rand van het po-go gebied en zij stortte zichzelf steeds met volle overgave in die groep en kwam er net zo hard weer uit stuiteren,paar keer flink tegen me aan, toen heb ik haar vriendelijk een paar keer aan de kant gezet :D .

Dus al met al een fijne avond gehad met wat verrassingen tussen door (mensen die ik daar tegen kwam )

Suus is ook geland die heeft ook genoten :D

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 02:35

Man, ik ben in luvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv

marjolijn81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 07:17

@es..in luvvvvvvvvvvvvvv? vertel!

@ijp: als je Kim ziet moet je haar even aan haar mouwtje trekken over de gotic staartzak!

@iedereen, over een uurtje zit ik in het vliegtuig richting turkie turk!!! tot volgende week!!!

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 08:21

Marjolijntje, heel veel plezier! Word maar lekker bruin!

dimmelim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 08:54

Ok, ik kom me hier ook maar eens melden. Sinds een paar weken les ik in Starnmeer. Ik heb nu 5 privelesjes gehad van Albertine. Hiervoor heb ik 5 jaar niet gereden (2 kindjes gekregen, die zijn nu 4 en 2)
Hiervoor heb ik vooral ijslanders gereden. En het allerlangst geleden (ehhm 20 jaar geleden) had ik een welsh k huurpony (bestaat niet meer die sectie was welsh X arabier) waarmee ik bij de ponyclub reed.

Het bevalt me prima dat western rijden. Wel even wennen, ik zit nog steeds te klooien met de teugels. Volgende week begin ik in een groepsles.

Suus ken ik al van haar knalgele taxi, zij woont net als ik in Castricum en was zo lief me een paar keer een lift te geven. Misschien ken ik de rest van jullie ook al wel van gezicht alleen weet ik nog niet welk bokt-persoon erbij hoort.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 10:08

:wave:

Was leuk gisteren :D , heb maar 1 elleboog in m'n gezicht gehad (van Angelique). We stonden niet zo lekker af en toe (ik duw ook niet zo hard _O- ).

Marjolein veel plezier :)
Eline :wave:

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 11:26

Authentic schreef:
:wave:

Was leuk gisteren :D , heb maar 1 elleboog in m'n gezicht gehad (van Angelique). We stonden niet zo lekker af en toe (ik duw ook niet zo hard _O- ).

Sorry Suus! Maarre ik probeerde jullie alleen maar te beschermen :o Kan er ook niets aan doen dat ik ook een keer bijna op de grond lag.

@ Es: ik heb zijn MySpace gevonden :D

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 11:44

Maakt niet uit, we stonden in een risico gebied _O- , ik heb er een hoop kunnen ontwijken van anderen! :P

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 20:01

ik heb al gebericht met bartje! hahha.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 20:32

_O-

Ik reed vandaag terug naar huis en bedacht me dat ik een zweetdeken op die Muts d'r rug had gegooid na 't douchen (nee niet omgedaan, maar gegooid := ), met 't idee om nadat ik uit de kantine kwam die er weer af te halen. Maar toen ging ik manegeponnie op 't land zetten dus ik was 't straal vergeten... :roll:

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 20:41

Ojee, leefde de deken nog? Of had iemand anders hem al gered?

Ik had idd al verhalen op stal gehoord van het mannelijke schoon dat er op die avond rondliep (en de dames in jurkjes die hen nou niet echt stonden)

Welkom op het Starnmeertopic Dimmelim, op welke dagen heb je tot nog toe gereden? Misschien dat we elkaar al een keer hebben gezien?

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 21:05

Ik heb m'n auto aan de kant gezet en Angelique gebeld (die was nog op stal), ik hoop dat de deken nog leeft want ik doe 'm meestal niet vast als ze op stal staat. :o Nou was 't gelukkig wel m'n lelijke zweetdeken die ik om had gedaan en niet m'n roze glittertjesdeken. :=

Oh als ik even voor Eline mag antwoorden, ze rijdt op zaterdagmiddag. :P

dimmelim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 21:30

Hoi Cassidy, Ja ik rijd op zaterdag. Vanaf volgende week als het goed (duim voor me dat het dan niet waait anders wil manlief naar een kitesurfevent en moet ik op de kindjes passen) in de zaterdagles van 14 uur.