schumax schreef:Mijn vraag is niet om te rellen hoor SUUS ik ben gewoon totaal overdonderd dat iemand die zo idolaat is van haar paardje binnen een afzienbare tijd het dier weer te koop zet, je kan geen topic lezen over prins Morris waar hij de hemel in word geprezen en nu staat hij op MP. Het ligt misschien aan mij maar ik ben wel heel erg nieuwsgierig waar die omslag opeens vandaan komt!
Het ligt wel iets genuanceerder dan dit hoor, en daar zou je mij dan ook voor kunnen bellen ipv deze indirect beschuldigende toon aan te nemen.
Morris is mijn eerste paard, en daarbij al helemaal het eerste jonge paard waar ik in mijn leven mee omga. Toen ik hem vorig jaar kocht was hij een kalme onderdanige jaarling. Inmiddels is hij opgegroeid tot een hete, dominante, redelijk aanwezige hengst. In overleg met Evelien denken we beiden dat het als hengst mij niet gaat lukken met hem om te gaan. Dan zou hij geruind moeten worden, dit vind ik zonde, meneer heeft een goed papier en misschien kan hij met de geschikte ruiter wel heel ver in de sport komen.
Ik hou van Morris en ik ken geen mooier paard dan hij, maar niemand kan zeggen dat het een simpele ziel is. Ik zal dus ook niet ophouden hem te hemel in te prijzen want hij verdiend niet anders, alleen het is wel mijn hobby die ik leuk moet blijven vinden, want ik betaal behoorlijk voor die hobby. Mijn overweging ligt in het feit dat we nu beiden nog geen slechte ervaringen hebben, hij niet met een ruiter die hem niet aan kan, en ik niet met een paard die pas op geeft wanneer het zweet tussen zijn billen schuimt.
Hij staat op marktplaats omdat ik wil polsen of er eventueel interesse is in hem, of hij dan weg gaat beslis ik wel als er een ruiter komt die van mij het volle vertrouwen krijgt. Maar nu hij sinds 5 dagen met Peppy (2 jarige hengst van pepeijn) in de uitloop boxen staat moet ik zeggen dat hij er qua gedrag ontzettend op vooruit gaat.
Zoals het er nu naar uitziet blijft hij bij mij, wordt hij in september aangereden en kijk ik dan wel of hij voor mij niet te veel paard is.
Het doet me erg veel pijn dat mensen denken dat dit voor mij een simpele beslissing was, dat is het namelijk niet. Ik slaap er al minstens een maand niet van en de gedachte of de keuze van aankoop wel verstandig is geweest is er al langer dan vandaag.
de groeten.