Starnmeer Westernbokkerstopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IJp

Re: Starnmeer Westernbokkerstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 17:19

Kampjes zijn klaar!
Vanaf morgen (woensdag) gaan ze erop!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 22:23

Helemaal super, ik denk dat de paarden daar heel blij mee zijn!

marjolijn81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 07:59

jippie de kampjes zijn er!!! met handvaten denk ik dus:-)
iemand toevallig meegekregen waar Koning Muf staat?
(ja ik ben ongeduldig en nieuwsgierig!)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:13

Evelien heeft de ene kant voor de merries en de andere kant voor de ruinen bedacht. Dus Muffin staat rechts. De indeling staat op het witte bord in de stal, kun je het zelf zien vanavond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:25

Muffin staat achter Nisan op het laatste weitje aan de rechterkant. Ik teken het vanavond op de boot wel op een servetje voor je _O-

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:26

*Wil weten wil weten*

Oh Beau, je kadootje smaakt/ruikt erg lekker. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:27

Ennuuh Stacey staat geloof ik op zo'n weitje langs de zandbak maar waar weet ik niet precies :o Haha goed dat je cadeautje bevalt, een echt happy-pakketje :D

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:29

Aww sta ik niet bij de pennies? :oo Ik ga vanavond wel kijken. :)

schumax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:34

Ik zag Morris op MP staan, wat is er mis met hem waarom staat ie te koop?

marjolijn81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:35

Wat een gezelligheid kunnen Muf en nis ook eens vrienden worden en hun chickie whis bespreken onder het grazen door!! staan ze dan hele dag op land of is het nog landjes delen?

ah en nog éééééén vraag. Ik hoorde via via iets over dat we in het weekend vroeg moeten komen om de paarden buiten te zetten. No problem maar hoe gaat dit in zijn werk? wie o wie helpt mij :-)

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:37

Mam, relnicht :=

Oh buitenzetten in 't weekend is 1 of 2x per weideseizoen ofzo (je komt niet met z'n alleen paarden buitenzetten :P ), van tevoren aangeven wie wanneer kan. :)

marjolijn81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:40

aha owkeej,ach leek me ook wel gezellig met zijn allen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:42

Vaak word er een roostertje gemaakt op het bord voor de zaterdagen en zondagen. Dan kan je je naam eronder zetten en word je 's ochtends op stal verwacht om de paarden buiten te zetten. Is altijd erg gezellig werk en als je met 2 of 3 mensen bent is het altijd snel gedaan :))

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:44

Haha Marjolijn, dat zijn nou precies dingen die ik ook wil weten! Voor ons groentjes is dit natuurlijk de eerste keer hè :-).

Heeft iemand toevallig meegekregen waar Beertje staat? Dan kan ik Afke even inlichten want die rijdt vanavond.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:44

Er is helaas geen plek om iedereen de hele dag buiten te hebben, dus het wordt landjes delen. Nu wilde ik Rejoice deze zomer het merrieland ophebben, scheelt weer in de kosten, en ik had begrepen dat er meer zo over dachten dus er komen waarschijnlijk in de loop van de zomer kampjes vrij.

En Beer staat rechts op de drafbaan aan de linkerkant van Nisan, en deelt een kampje met Nomad.

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:56

Ah, vriend Nomad, altijd gezellig! Dank je voor de info Trudy!
Beer gaat straks in de vakantie ook 4 weken het land op dus dan is zijn landje ook weer beschikbaar.

marjolijn81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 09:03

Ik zie het al weer: Muf, Whis en Beertje Beer kunnen stoere verhalen uitwisselen. En praten over de chikies Stacey, Babe en Whis
dat wordt nog wat!

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 09:11

Haha, nou ik denk dat Beer maar aan één ding denkt op zijn landje: GRAAAAAAAAAS !!!!!!!!!!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 10:27

Ik dacht dat die Muts dat ook zou denken, die begon te springen, bokken en rollen. _O- Ik had helaas m'n camera niet mee maar ze maakte me toch een sprong over een greppel. :')

Ik heb nu hondjesoppas (Beau met z'n gebroken pootje) en ik maak natuurkunde, jippieeee. *\o/*

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 10:47

Haha, geweldig! Heerlijk dat ze zo lekker uitgelaten was! En inderdaad altijd als je nét geen camera bij je hebt!

Ik heb Beer gister los gedaan in de buitenbak en het leek wel een lammetje, typisch een gevalletje "doet 'ie anders nooit hoor" _O- .

Ben blij voor ze dat ze weer lekker naar buiten kunnen iig.

schumax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 11:05

Mijn vraag is niet om te rellen hoor SUUS ik ben gewoon totaal overdonderd dat iemand die zo idolaat is van haar paardje binnen een afzienbare tijd het dier weer te koop zet, je kan geen topic lezen over prins Morris waar hij de hemel in word geprezen en nu staat hij op MP. Het ligt misschien aan mij maar ik ben wel heel erg nieuwsgierig waar die omslag opeens vandaan komt!

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 13:47

schumax schreef:
Mijn vraag is niet om te rellen hoor SUUS ik ben gewoon totaal overdonderd dat iemand die zo idolaat is van haar paardje binnen een afzienbare tijd het dier weer te koop zet, je kan geen topic lezen over prins Morris waar hij de hemel in word geprezen en nu staat hij op MP. Het ligt misschien aan mij maar ik ben wel heel erg nieuwsgierig waar die omslag opeens vandaan komt!

Het ligt wel iets genuanceerder dan dit hoor, en daar zou je mij dan ook voor kunnen bellen ipv deze indirect beschuldigende toon aan te nemen.

Morris is mijn eerste paard, en daarbij al helemaal het eerste jonge paard waar ik in mijn leven mee omga. Toen ik hem vorig jaar kocht was hij een kalme onderdanige jaarling. Inmiddels is hij opgegroeid tot een hete, dominante, redelijk aanwezige hengst. In overleg met Evelien denken we beiden dat het als hengst mij niet gaat lukken met hem om te gaan. Dan zou hij geruind moeten worden, dit vind ik zonde, meneer heeft een goed papier en misschien kan hij met de geschikte ruiter wel heel ver in de sport komen.

Ik hou van Morris en ik ken geen mooier paard dan hij, maar niemand kan zeggen dat het een simpele ziel is. Ik zal dus ook niet ophouden hem te hemel in te prijzen want hij verdiend niet anders, alleen het is wel mijn hobby die ik leuk moet blijven vinden, want ik betaal behoorlijk voor die hobby. Mijn overweging ligt in het feit dat we nu beiden nog geen slechte ervaringen hebben, hij niet met een ruiter die hem niet aan kan, en ik niet met een paard die pas op geeft wanneer het zweet tussen zijn billen schuimt.

Hij staat op marktplaats omdat ik wil polsen of er eventueel interesse is in hem, of hij dan weg gaat beslis ik wel als er een ruiter komt die van mij het volle vertrouwen krijgt. Maar nu hij sinds 5 dagen met Peppy (2 jarige hengst van pepeijn) in de uitloop boxen staat moet ik zeggen dat hij er qua gedrag ontzettend op vooruit gaat.

Zoals het er nu naar uitziet blijft hij bij mij, wordt hij in september aangereden en kijk ik dan wel of hij voor mij niet te veel paard is.

Het doet me erg veel pijn dat mensen denken dat dit voor mij een simpele beslissing was, dat is het namelijk niet. Ik slaap er al minstens een maand niet van en de gedachte of de keuze van aankoop wel verstandig is geweest is er al langer dan vandaag.

de groeten.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:00

Klein vraagje, stel dat zijn karakter nou wel verbetert na een castratie, zou je het dan niet gruwelijk zonde vinden als je je prinsje dan hebt laten gaan? Stel nou dat 't een hele lieve ruin wordt, ook met een ruin kan je ver in de sport komen, ruinen kunnen bij ons ook lekker de wei op.

Ik zit nu op school bij materiaalkunde -O-

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:08

Ja, en dat weet ik dus niet... want dat weet je nooit... en dat vind ik moeilijk... maar dat gaat het waarschijnlijk wel worden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:19

Jeetje Esther wat een verhaal, kan me voorstellen dat het een heel zware stap moet zijn geweest voor je. Ik hoop echt voor je dat Morris bij jou kan blijven, zeker nu hij weer wat rustiger is in de opfok met Peppy. Uiteindelijk moet je doen wat het beste is voor jou en voor Morris en anderen hebben niets met die beslissing te maken!