wie rijd er op manege nieuw hagen nauwe

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SannevdM

Re: wie rijd er op manege nieuw hagen nauwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 12:32

Waarom hoop je dat ze 'm niet nageeflijk rijd Do?

Dominiqueee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 12:41

Omdat veel mensen 'm erg kort rijden in de hals is me opgevallen (dat doet ie ook voor een deel uit zichzelf hoor) en dan is het voor mij weer moeilijker om dat 'eruit' te krijgen. Laat 'm in het begin zakken en vanuit daar pak ik 'm dan op. Maar miss doet Lisa dat ook wel, maar veel mensen niet. Dan zie ik liever dat ie met zn koppie in de lucht loopt.

Tuurlijk kan je het niet voorkomen dat ie niet-op-mijn-manier gereden wordt, want het blijft immers een manegepony. Maar toch vind ik dat soms jammer als ik zie dat ie kort gereden wordt terwijl ik dat er juist uit wil krijgen. Niks aan te doen!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 12:44

@ Donna: ja, dat bedoel ik Knipoog Hoe is je gesprek gegaan?

Ik zit er eigenlijk over te denken om springles te gaan nemen bij de manege waar mijn achternichtje rijdt, daar springen ze 1 keer in de week. Zal es informeren... toen ik klein was wilde ik namelijk springruiter worden Clown Maar eerst heb ik vanavond "gewoon" les Haha!

@ Roos: Angel is heeeel apart, een paard dat je niet gauw vergeet. De gebruiksaanwijzing is dikker dan die van Tosca en Nivoletta samen Clown . Maar als ze niet echt iets hoeft en gewoon mee kan hobbelen is ze erg braaf, wel een uitdaging om met dat paard echt aan de slag te gaan. En als je Angel kan uitzitten als je bokt krijgt een ander paard je er ook niet zo gauw vanaf, is de ervaring. Het is zo'n echte merrie, niet te pruimen als ze hengstig is maar stiekum vindt ze het toch wel leuk als iemand uitgebreid met haar komt tuttelen. Ze leeft trouwens nog steeds en maakt nu de bossen van Drenthe onveilig.

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 12:46

wat ik weer heb beleefd gister!!
omdat het natuurlijk zulk lekker weer was ging ik weer lekker op semmie rijden Lachen maarja semm was het daar iets minder mee eens. ze liep echt best wel te kloten, en ik werd wel boos op maar maar was nog wel ietsjes te lief eigenlijk. op een gegeven moment rende ze op dat hek af. maar omdat ze zo sterk is kreeg ik haar geen kant op. ze sprong een beetje half tegen dat hek op, ik viel natuurlijk al een beetje naar voren. maar zo snel al het helemaal ging. was ik me aan het bedenken dan dat als ik me er nu af zou laten vallen het verstandiger zou zijn. als ik er af zou zijn zou ze waarschijnlijk stoppen en had ik haar nog. en als ik er op zou blijven zitten en ze liep door het hek heen was ze denk ik naar de stal gerend en was ik die staldeur ergens tegen gekomen en was het dan misschien nog slechter afgelopen. ik had me dus laten vallen. en toen ik gevallen was, voelde ik op het eerste moment niets.. maar toen ik even gelopen had kreeg ik ineens een steek in mijn rug. daarna gewoon weer op semm gegaan en hem eventjes heel hard aan het werk gezet. heb savonds ook nog gereden. maar heb nu wel nogsteeds best wel erg last van mijn rug. als ik zit ofz heb ik er geen last van dus met paardrijden was het ook niet zo erg. mar als ik loop krijg ik soms ineens zo'n steek in mijn rug dat ik bijna door mijn benen zak. en moe word ik er van. maar ik heb dit verhaaltje een beetje snel moeten typen want ik moet nu weg . doeeegg

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 12:51

Ben je er al mee naar de huisarts geweest Anneke?

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 14:19

Dat klinkt niet zo best Anneke dat heb ik trouwens ook een keer gehad hoop voor je dat over gaat het is niet zo fijn om er mee rond te lopen!

Veder vindt ik het ook beter voor de manege pony's dat ze lager springen die moeten het ook vaker doen en sommige doen het dan misschien niet op de goeie manier altijd enz.

Ik ga maar is naar Apaché doeii

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 16:42

Nou Anneke, sterkte met je rug!

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 16:56

Balen Anneke! Ik heb ook last van me rug, maar dat is gewoon spierpijn van die springles van gisteren, gaat gelukkig vanzelf weer over. Ik hoop dat het bij jou ook snel weer over is, en een ritje langs de HA kan denk ik geen kwaad. Vooral als je er last van blijft houden.

x_kelsey_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 19:35

@ Do: ik rijd nando ook nageeflijk hoor Tong uitsteken Kan hij echt goed.. maar iid ook op de manier dat jij zegt Knipoog Dat ie lekker ontspant en niet zo kort nee Knipoog

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 19:40

Ik rijd Nando ook nageeflijk, hij krult zich inderdaad snel op.
Dat had ik gister ook ff, maar toch zaten er ook goede stukken bij vond ik.
En toen we echt begonnen met springen consentreerde ik me meer op het springen dan op de nageeflijkheid. Bloos

Dominiqueee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 19:41

Da's mooi Kelsey en Lisa! Fijn om te horen. Lachen

Trouwens, sorry Lisa voor die opmerking 'hoop niet dat je 'm nageeflijk rijdt', want ik kan daar helemaal niet over oordelen. Heb je hoogstens 2x zien rijden en nog nooit op Nando dus ik kan 't helemaal niet weten...

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 19:46

Ik heb de baaaan!
Maandag nog met een mevrouw over werktijden en functie, en dan kan ik aan de slag!

Dominiqueee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 19:47

Ohja, hebben jullie al gehoord dat er een brandoefening is vanavond? Ik hoorde het van Petra vanmiddag. De brandoefening vindt plaats tijdens een les. Dat betekend dat iedereen uit de les ook met de paarden het weiland in moeten, hihi. De brand is zogenaamd in de stro opslag en Marieke gaat slachtoffer spelen. Ben benieuwd of alles een beetje snel wordt ontruimd!

Dominiqueee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 19:49

d0nnaa_dan schreef:
Ik heb de baaaan!
Maandag nog met een mevrouw over werktijden en functie, en dan kan ik aan de slag!

Super chill! Wat vroegen ze allemaal tijdens het gesprek? En wat moet je eigenlijk doen? Koffie rondbrengen ofzo (heb geen idee wat ik me erbij moet voorstellen)? Een jongen uit m'n klas werkte daar ook vorige zomer, heb gehoord dat 't best lekker betaald.

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 19:50

In principe broodjes smeren Knipoog
En heel af en toe die mensen helpen met broodjes eten Tong uitsteken
Maar het zijn hele lieve mensen, dus dat vind ik niet zo erg.. en ze betalen meer als het minimumloon, rond de 3 euro.
Maar ik ben nog vijftien, dus even afwachten hoe ze dat gaan oplossen!

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 19:50

Haha, wat grappig. Ben benieuwd of alles goed gaat. Hoe wil je trouwens zo snel al die stallen opmaken? Nagelbijten / Gniffelen Gelukkig is het nu maar een oefening, maar toch moet alles snel gedaan worden.
Maakt niet uit hoor Dominique.
Wat leuk dat je die baan het Donna! Lachen

Dominiqueee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 20:07

Geen idee, haha. We zullen het wel horen hoe 't is gegaan. Heeft iemand in dit topic toevallig les op dinsdag avond?

x_kelsey_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 20:20

T zusje van Lisa, Tessa! hah die moest van 7 tot 8 uur rijden. Tong uitsteken

Dominiqueee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 20:25

Okee.. Knipoog

Ik kap met bokken voor vandaag, zit alweer veel te lang achter de pc.. Tot morgen! Lachen

x_kelsey_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 20:27

Haha oke doeii Knipoog

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 20:33

d0nnaa_dan schreef:
Ik heb de baaaan!

Geliciteerd met de baan hoop dat het allemaal goed gaat

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 20:38

ik ook! Lachen En dat ik een beetje verdien in een maand Tong uitsteken

x_kelsey_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 20:40

Ja don, gefeliciteerd! Haha!

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 20:41

Dank Haha!

x_kelsey_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 20:41

@don: Als je weer ouder wordt krijg je meer geld Tong uitsteken Dat heb ik nu ook wel gemerkt.. Haha! haha.