Manege Castellum [ de Meern ]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamybol

Re: Manege Castellum [ Haarzuilens ]

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 15:15

Missen blijft, had het vandaag nog over mijn eerste bijrijdpaardje, die is dan verkocht en niet ingeslapen, maar ik heb haar inmiddels 9 jaar niet meer gezien en toch nog altijd warme herinneringen en soms een steek in mijn hart. :\
Zou dan zo graag weer gewoon een paard hebben dat ik van mij kan beschouwen of, liever nog, dat gewoon van mij is. Samen een team worden. Nu ik veel op Benz rijd leer ik hem wel echt kennen hoor en ik voel hem tegenwoordig ook wel aan, maar het is toch niet hetzelfde.
Enniewee, Pennydroom-modus weer uit, het is wat het is en het vriendje was vandaag toch maar mooi eerste met Judith. *\o/* Die er daarvoor met losspringen niets van bakte en daarna in de 70 cm haar amazone zwaar in de steek liet (of niet genoeg vertrouwen kreeg...) en daar ging kegelen met de balken. :o

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 15:37

Vond het wel doodeng met dat geglij in die bak.
Laatste keer Judith heb ik niet gezien.

Ze waren achter de buitenbak met vliegtuigjes enzo aan het vliegen. Vond Harry wel ontzettend spannend.
Heb mijn laarzen ook zowaar uit kunnen krijgen. Rijd wel even anders, maar het zit eigenlijk niet zo slecht.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 15:54

Tijdje terug deden ze dat daar ook op zondagmiddag, bij de dressuurwedstrijd ofzo. Echt irritant was dat.

Die kuil vooraan was niet zo handig nee, maar iedereen is weer heelhuids gefinished, dus dat is mooi. :) Ben nu filmpjes aan het uploaden, heb alleen echt geen zin om mijn nutteloze commentaar overal weg te halen, dus dan maar suf op i-net. Meeste mensen kennen mij toch niet. :o

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 16:01

Ja, gelukkig schiet Harry er nooit vandoor, dus dan kan ik er nog wel om lachen.

Pff, hield mn hart wel even vast. Ben benieuwd

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 16:07

Tessiej schreef:
Alweer 2 jaar geleden afscheid moeten nemen van Jopie... Is het heel gek dat ik haar nog steeds mis? |(
We hadden vandaag ook mee moeten doen aan de springwedstrijd :) . Dan realiseer ik me ook weer dat ik dus al 2 jaar niet meer heb mee gesprongen.. Oeps! De tijd gaat echt veel te snel!

:(:)

Het gemis blijft altijd.. helaas. :\
Ik mis Minou en Flame ook nog ontiegelijk veel.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:10

Samy, wat ga jij morgen doen in de les? Dennis als griezel? :+
Vind het nog steeds onzin!

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:38

Pfff, wat kun jij zeuren zeg. Dan doe je het niet!

Tessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 19:52

Uhhh, precies.. Dan ga je toch niet verkleed? Het is immers maar voor de lol ;).
Ik duik zo de keuken in... Alvast koken voor het 'familiediner' van morgen. Voor zo'n 10 mensen alvast voor-, hoofd- en nagerecht maken. Hallo keukenprinses in mij, kom je even naar boven :p?

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 19:55

Je weet in elk geval wat je gaat maken. :) Ik ben donderdag jarig en weet normaal gesproken zo ongeveer in augustus al wat ik ga koken en (vooral) wat voor taart ik ga maken. Maar dit jaar ben ik echt volkomen Toos inspiratieloos. :\
Net veel filmpjes op 24Kitchen zitten kijken en de taart word, denk ik nu, een chocoladefudgetaart van Rudolph. Om 's avonds te trakteren worden het witte chocoladecupcakes met pure ganache (eigen recept). Maar nu dat avondeten nog...

Oh, toetje heb ik ook: ik ga mandjes maken van schuim en die vullen met een frambozencrème. Daarop dan mango, banaan en krullen van witte chocola.

Tessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:07

Haha, nou... Mijn diner wordt wat minder spannend hoor :p. Een quiche, een pasta ovenschotel en 2 soorten tiramisu: frambozen en choco. Voorgerecht is gewoon soep. En er is de nodige alcohol aanwezig natuurlijk ;).
Ik wil een keer bij jou komen eten!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:39

Dreamybol schreef:
Pfff, wat kun jij zeuren zeg. Dan doe je het niet!

Het is best lastig als je 36 uur per week werkt. Om 5 uur thuis bent en dan nog iets moet gaan halen of maken.
Voor mij is t zwaar. Dus ja, ik zeur.. Tuurlijk is t leuk bedacht, ik ga het morgen halen. Simpel invlechen met zware lintjes. Met een hopelijk (leuk) effect.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:55

Het is niet alleen dit, je rijdt pas net op Castellum, maar de zadels te hard, Otto dood, stom dat je geen zweep had, Dorus te snel, Halloween stom. Misschien moet je eens bedenken hoe je over komt in je posts?

En eerlijk gezegd zou ik er heel veel voor over hebben om weer 36 uur te kunnen werken en in het weekend iets leuks te kunnen doen als nadenken over een Halloweenoutfit. :\ Het is niet zo dat je dit niet van te voren wist. En zo veeleisend zijn ze nou ook weer niet. En nogmaals, als je niet mee wilt doen, doe je niet mee, zo simpel is het ook wel weer.
Donderdag 8 uur waren er 3 verkleed, waaronder ikke en Merce. Even goede vrienden hoor.

Edit: begrijp net dat het in jullie uur verplicht is. Nouja, dan ben je nog wat laat met daar nu over te mopperen, maar houd het gewoon simpel. Beetje witte schmink, extra zwarte ogen, bloedrode lippen. zwarte outfit. Klaar.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:13

Ik heb een allergie voor schmink dan valt er nog weinig te doen naast krabben. Ik ben blij als ik het weekend geen dienst. Ook als ik zo thuis ben om 11 uur en morgen er om 5 uur weer naast sta.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:23

Oké, je bent vreselijk zielig.. Dat is blijkbaar wat je wilt horen? Misschien moet je mijn eerste alinea van mijn vorige post nog eens lezen. :)*

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:26

Jeetje als zij een allergie heeft voor schmink kan ze er toch niets aan doen? is haar eerste halloween feest dus waarom allemaal zo moeilijk en drama voor iemand die alleen maar wat vraagt of iets dergelijks?

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:32

Dat ik hier nog op reageer, zucht.

Nee, maar een allergie kan ik niet ruiken hè? En waarom het me zo stoort heb ik nu al 2 keer uit proberen te leggen. Dus: daaaag! :evaw:

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:50

Sorry hoor..

Dankje sweetgirl1 (:

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:52

Nogmaals, je zal best een leuke meid zijn, maar bedenk eens hoe je posts overkomen...

En ja, ik weet dat ik nu niet leuk overkom, dat was ook geenszins mijn bedoeling. Bewust onbekwaam. Altijd nog beter dan onbewust onbekwaam. :+

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:54

Hihi, ik ben het wel een beetje met Rian eens. Begint wel een beetje saai te worden. :D
Maargoed, verplichting is altijd overdreven gezegd. Hoeft geen kunstwerk te zijn. Kan makkelijk, ook zonder tijd is er veel te verzinnen. Een masker op je cap en klaar. Zélfs met 36 uur werken gaat dan echt wel lukken. :)

Overigens krijg ik ontzettende honger van dit topic. Koken kan ik echt niet. Als ik op mezelf woon wil ik ook zoveel beter gaan eten, hier eten we echt niet vers.

Oh, en even iets minder leuk nieuws. Harry loopt niet goed, niet stokkreupel, maar niet goed. Was Judith niet echt opgevallen. Dus het valt wel mee. Denk dat het een combinatie is van de bak en stijfheid en een glijpartijtje van zn achterbenen. Moest lekker hoefslag volgen en dat scheelde al veel met in het midden van de bak. Galopje maar even gelaten, hoewel ie daar op het einde wel zin in had. Dus das een goed teken.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:55

Ik snap het. Niet alles bedoel ik zo. Ik accepteer je mening ook, maar t komt op mij niet aardig/leuk over.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:03

Saaams, dat zeg ik ook en dat was niet de bedoeling. Maar omdat het 'gezeur' me nu de neus uitkwam heb ik even opgenoemd wat je allemaal aan negativiteit hier hebt lopen spuien sinds je meedoet. En dat is nog niet lang en best wel een gezever om niets. Op een niet leuke manier om te lezen. Grappig dat je er voor kiest om daar gewoonweg niet op te reageren, maar nu wel het slachtoffer van mijn scherpe schrijfstijl gaat lopen uithangen.

Kayleigh, wat klote van Harry z'n beentjes. De bak is nu natuurlijk ook wel even wat zwaarder dan gewoon, dus hopelijk komt het 'gewoon' daarvan en is ie snel weer zijn oude eigen ik. :j
En je mag weleens op kookles komen hoor, een gezonde maaltijd én een lekker toetje dan. Zoals Rudolph bij het recept van de chocoladefudgetaart zei: taart eten is net als seks hebben, je slaapt dan wat minder, maar wat voelt het goed. Taart eten, mits met mate, geeft zo'n goed gevoel dat je het vooral niet moet laten. :Y)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:05

Ik geef mezelf absoluut geen slachtoffer rol. Wil ik ook helemaal niet. Ik ga er op letten.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 15:21

Zo, alles is in huis voor mijn taart. Kan ik daar morgen rustig mee aan de slag. Eerst iets maken dat moet afkoelen, als dat afgekoeld is kan het beslag gemaakt, dat moet dan weer een uur rusten, dan ongeveer een uur in de oven. Dan weer afkoelen. Relaxed baksel dus. :+
Avondeten wordt trouwens gevulde kipfilet met pesto en ham. Daarbij aardappelkroketjes uit de oven en gestoomde boontjes. Dus niet zo heel gek veel werk. :Y)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 15:37

Wat voor taart ga je maken? :D

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 15:39

De chocoladefudgetaart. Toch maar die. Volgens mij loodzwaar en zeer slecht voor de lijn. Maar hij ziet er zo lekker uit: http://24kitchen.nl/recepten/chocolade-fudgetaart :Y)
Moest er nog wel een springvorm voor bij lenen, heb er zelf twee van die maat en vond dat ik goed op weg was, heb ik er hiervoor natuurlijk weer 3 nodig. }:0