mAnDyXX schreef:90- 1 meter ik ben een scheitbak af en toe haha
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
mAnDyXX schreef:90- 1 meter ik ben een scheitbak af en toe haha

Ik kan het niet goed inschatten
Maar voor die pony's was het best wel hoog
Ze kunnen natuurlijk nog wel iets hoger

x_kelsey_x schreef:Haha dat moet je echt niet met een westernzadel doen mandy!

Karin_88 schreef:kan ik nu ook wel
Leuk!!

In draf.. ze dacht echt, jaaa daaaaag das veel te laag. 1ste poging: weigering..
De keren erna sprong ze wel, naja sprong, ze s-t-a-p-t-e er overheen.
Na heel wat aanmoedigen ging het aan het eind veel beter en sprong ze wel wat meer. Maar jaaa toen nog de galop...
Neemt ze een enorme sprong eroverheen!!
Raar paard!
In galop sprong ze wel echt, maar wel erg hoog! 
hestejente schreef:Wat heb ik trouwens ineens een trek in friet
_Roosmarijn_ schreef:Nou wij gingen ook springen.. en dan ook echt springen! Niet heel hoog hoor, denk 50 cm?
Hup beugels 3 gaten korter en in de verlichte zit! Een houding die ik dus totaal niet gewend was, pff dat was flink vermoeiend!
En toen langzamer hand het opbouwen naar een sprongetje maken. Eerst drafbalkjes, daarna kruisje en toen stijltje. En dat een heel aantal keer! Heel erg leuk om te doen, maar wel best lastig vooral met Mercedes...
Ze deed echt nogal debiel..In draf.. ze dacht echt, jaaa daaaaag das veel te laag. 1ste poging: weigering..
Na heel wat aanmoedigen ging het aan het eind veel beter en sprong ze wel wat meer. Maar jaaa toen nog de galop...
Raar paard!
Maar volgens mij was ze ook niet echt gewend om te springen of ze had het een hele tijd niet gedaan.. Maar t was erg leuk en vooral super leerzaam!
Ik ken ook zo'n paard! Die had ook nooit leren springen of vond zichzelf een dressuurros, whatever, dat was altijd lachen als iemand daarmee moest springen. Moet je je zoiets als Tosca voorstellen alleen dan rood, en af en toe behoorlijk nukkig. Angel heet ze. Daar komt Angel aangegaloppeerd. Ze ziet een hindernisje (gewoon, een klein kruisje) Angel denkt: oh, een hindernis. Wat moet ik ook alweer doen, iets met springen... tegen die tijd is Angel het kruisje natuurlijk al lang en breed genaderd. Ze staat stil en bekijkt de balkjes eens goed. Dan besluit ze om toch maar, vanuit stilstand, een poging te doen waarbij het natuurlijk de gein is om de nietsvermoedende ruiter middenin het hindernisje te mikken. En daar dan een onschuldig oeps-wat-doe-ik-nou-hoofd bij op te zetten
Bij een buitenrit moest de groep ook een keer kiiiiilometers omrijden omdat mevrouw het fietstunneltje onderweg toch wel een beetje zogenaamd eng vond 

hestejente schreef:_Roosmarijn_ schreef:Nou wij gingen ook springen.. en dan ook echt springen! Niet heel hoog hoor, denk 50 cm?
Hup beugels 3 gaten korter en in de verlichte zit! Een houding die ik dus totaal niet gewend was, pff dat was flink vermoeiend!
En toen langzamer hand het opbouwen naar een sprongetje maken. Eerst drafbalkjes, daarna kruisje en toen stijltje. En dat een heel aantal keer! Heel erg leuk om te doen, maar wel best lastig vooral met Mercedes...
Ze deed echt nogal debiel..In draf.. ze dacht echt, jaaa daaaaag das veel te laag. 1ste poging: weigering..
Raar paard!
Maar volgens mij was ze ook niet echt gewend om te springen of ze had het een hele tijd niet gedaan.. Maar t was erg leuk en vooral super leerzaam!
Ik ken ook zo'n paard! Die had ook nooit leren springen of vond zichzelf een dressuurros, whatever, dat was altijd lachen als iemand daarmee moest springen. Moet je je zoiets als Tosca voorstellen alleen dan rood, en af en toe behoorlijk nukkig. Angel heet ze. Daar komt Angel aangegaloppeerd. Ze ziet een hindernisje (gewoon, een klein kruisje) Angel denkt: oh, een hindernis. Wat moet ik ook alweer doen, iets met springen... tegen die tijd is Angel het kruisje natuurlijk al lang en breed genaderd. Ze staat stil en bekijkt de balkjes eens goed. Dan besluit ze om toch maar, vanuit stilstand, een poging te doen waarbij het natuurlijk de gein is om de nietsvermoedende ruiter middenin het hindernisje te mikken. En daar dan een onschuldig oeps-wat-doe-ik-nou-hoofd bij op te zetten
Bij een buitenrit moest de groep ook een keer kiiiiilometers omrijden omdat mevrouw het fietstunneltje onderweg toch wel een beetje zogenaamd eng vond
50 of 60 centimeter vind ik trouwens wel een beetje hoog voor de ponies hoor, ik weet niet of zij ook zo veel keer hebben gesprongen als de paarden in de les van acht uur, dan vind ik dat namelijk wel een zware belasting voor ze.
Want alle paarden lopen 2 of zelfs 3 uur. Misschien hadden ze beter les om les kunnen doen, en dan jullie volgende week. Dat was minder slopend geweest voor de paarden, en dan hadden ze wat meer afwisseling gehad. Maar wel superleuk dat jullie nu wel weer springen!
Alleen als noodoplossing en die hebben we voor zover ik weet nog niet hoeven te gebruiken.
)?