Mireille1970 schreef:Hoi...
Nee nooit eerder gedaan, maar wel al ieder jaar geopperd als droom. Het is altijd even op SBS6 en HART van NL enzo... en het is zoooooooo leuk!
Het wordt georganiseerd door Cafe De Drie Zwanen in Landsmeer en Stal de Vries (friezen-stal). Het is een paardentram voor 30 personen helemaal met lichtjes en belletjes en kersttakjes, en de gitzwarte friezen hebben ook kerstdekens op en de man op de bok is de jaja kerstman. Voor 12,50 per persoon (en 7,50 voor kids tot en met 12 jaar) kun je je opgeven, dat is een uur lichtjestour (FABULEUS ZOOOOOOOOOOO MOOI!!!) en daarna in het cafe koffie/chocolademelk met slagroom en appeltaart.
Echt een aanrader! Op de website van stal de vries kun je een filmpje zien.
Dacht even dat je met eigen paard en wagen ging. Zo heb je ook die nachtrit door Amsterdam, lijkt me ook onwijs om daar aan mee te doen.
De lichtjestour met de auto is ook heel leuk. Heb een keer mijn ouders opgehaald, (mijn pa had toen net een half jaar daarvoor een herseninfarct gehad en kon zelf niet meer autorijden) Picknick mand mee met lekker kerstdingen en warmechocomelk (met slagroom), kachel hoog, een fantastische avond. Je moet er wel de tijd voor nemen, wat een file, je zou daar maar wonen en iedere dag uit je werk in zo'n rij staan voordat je thuis bent. Maar omdat een keer met paard en wagen te doen lijkt me onwijs leuk. Staat in mijn geheugen voor een van de komende jaren. Veel plezier 22 december!