Anders gaat madame weer lekker lopen zeiken xD Lief van mij he
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Dus dan kan ze er meteen op, misschien zijn we dan nog voor de druikte
Maar geloof dat het eten al bijna klaar is, dus dat we vroeg eten
Zelfs als ze bijzonder goed dr best heeft gedaan, dan nog krijgt ze geen dagje vrij
Heb haar vorig jaar eens een dagje vrij-af gegeven en dat kwam me duur te staan
De dag nadien stond ze flink bevangen en heeft ons een half jaar uit de roulatie gehaald. Mijn vorige pony was niet zo gevoelig, kon ik gerust een dag/week/maand laten staan zonder problemen, maar met deze dame ga ik het niet nog eens proberen
, Te beginnen met beide op de klicker te werken met daarna de basis oefeningen van Stap - halthouden - draf - galop met daarna de Jambette =) Dus we zijn nog wel eventjes zoet
Ik heb nog veel meer op m'n lijstje staan namelijk want daarna komt het compliment en natuurlijk ook nog blijf en kom
haha, strafkamp voor m'n poownie's dus
haha
Het lijkt me namelijk handig dat je je paard stil kan zetten, als je hem of haar de jambette wil laten doen. Niet dat je paard dan alle kanten oploopt omdat je het commando 'blijf' nog niet hebt geleerd.
Maar dat is slechts mijn mening en wat ik ervan heb gelezen.
Staat heel duidelijk en helder uitgelegd.
schrok me in ieder geval echt de pestpokke haha
Zij was wel iets ouder toen we begonnen, dus sommige commando's zaten er onbewust toch al op. Maar ik heb zo'n vermoeden dat dit bij Eva ook zo is? Je neemt haar tenslotte al mee over het erf richting de paddock (stap) en kunt haar daar ook stil zetten om haar los te koppelen (halt).
Let vooral niet op mij 

haha

Citaat:Je neemt haar tenslotte al mee over het erf richting de paddock (stap) en kunt haar daar ook stil zetten om haar los te koppelen (halt).
Dus moet even genoeg mensen zo gek krijgen haha
Anders zijn de reiskosten alleen al 50 euro en dat wordt dan een dure les.. xD
Mijn huidige paard heeft er helaas niet zo veel mee en ik niet zoveel geduld, dus toen ik haar spaanse pas wilde leren ben ik halfweg maar gestopt
Olympia schreef:Ik heb het gevraagd aan haar.. Tis ook een moderator

In die tijd kreeg ik ook verschillende paarden bij te rijden oa een dravermerrie en haar veulen en daar heb ik erg veel van geleerd. 
Toen mocht ik van haar ook even wat rondjes op Wally rijden en toen was ik toch wel verkocht. Helemaal toen Brig aangaf eigenlijk wel op zoek te zijn naar iemand voor 1 a 2 dagen per week erbij, daar hoefde ik niet lang over na te denken 
En verder gewoon lekker genieten van weer onder de paarden zijn.
. We doen het lekker op een sukkel tempo want van mij hoeft Steef of Eef niet binnen een dag [bijv] te steigeren op commando om het even groot aan te pakken
.
, ik heb namelijk nog steeds last van m'n voet en kan leuk steunzolen gaan bestellen 8 December heb ik een afspraak
]
. Jammer nou, ik had het best wat langer willen hebben eigenlijk.. 
haha,
Ik had namelijk een 8 [Ik geloofde het zelf niet eens] gehaald voor WISKUNDE
Waardoor ik gemiddeld nu een 5,5 sta, het is niet veel maar tenminste een voldoende die me toch iets meer hoop geeft. 
haha
haha,