manege Paardoes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Barbara_

Re: manege Paardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 12:14

Shaar is echt super zielig... als ik zelf op stal rond loop staat ze heel de tijd te hinniken. Ze mag op dit moment alleen dr stal uit om even te kunnen poetsen en dr stal uit te mesten. Ik kan shaar dr stal niet opstrooien als ze erin staat ivm dr stofallergie.
Ze snapt er in ieder geval niets van... maar ik wil echt even niet met dr lopen nu dr been vrijdag is ingespoten. Vanaf dinsdag mag ik weer beginnen met 3x per dag koelen en dan wil ik ook dr een beetje aan de hand laten grazen... anders vind ik het echt TE zielig!

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 22:48

Héél raar....topic was ineens uit mijn eigen berichten verdwenen.....

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 12:43

Tis rustig hier!
Kan me voorstellen dat t echt vervelend is om Shaar heel de dag op stal te moeten zien! Fijn dat ze dan dinsdag al wat meer mag!
Vanmorgen Siep naar DA gebracht; want hij heeft nu zn 2e bal gekregen :+ Dus die mag er ook af. Bloem is nou heel de tijd zielig haar kind aan t zoeken :(:)
Ik ga zo maar eens naar stal; nog maar paar dagen en dan gaan we al verhuizen!!!!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 17:08

Ahhh arme siep!

Ik heb shaar vandaag een beetje aan de hand laten grazen, ze was erg happy! Zie dr buik helaas al groeien... dat gaat zo hard als ze niets mag doen :(

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 17:17

Dit vond Dolce Vita vandaag ervan
Afbeelding

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 19:09

Bar, leuke foto, beetje donker!
Fijn dat shaar nu weer even dr stal uit kan.

Thirz, leuk hoor dat je bijna gaat verhuizen, hoe gaat het nou met nous?
Denk je dat je rijdend erheen kan?

Bianz, lekker op buitenrit geweest vanmorgen?
Ik moest vanmorgen rond half 10 lesgeven op Biggekerke en toen zag ik je rijden met Orson.
Lekker hoor dat je weer zo kan rijden.

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 19:10

O ja ik had zaterdag met ringrijden 14 ringen, t ging wel goed en we hadden super mooi weer!
K had eigenlijk regen verwacht maar t was heel de dag droog gelukkig!

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 22:22

Heej allemaal,

ik ben 26 augustus jarig en zit te twijfelen over wanneer ik het moet vieren.
ik dacht aan zaterdag 22 augustus of zaterdag 5 september.
Willen jullie laten weten wanneer jullie wel of niet kunnen?!
Das makkelijker beslissen.

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 22:59

Ik kan alleen 5 september, 22 aug ben ik nog op vakantie

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 08:21

5 september kan ik niet.....

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 08:33

Goed dat Shaar alweer kon grazen Bar, vond ze vast heerlijk!
Ik kan alleen 22e Nel; 5 september ben ik een weekend weg. Fijn dat ringrijden goed ging!
Nous gaat goed :j We zijn nu weer langzaam aan het opbouwen, was Nous ook wel aan toe (die was helemaal blij dat ze weer mocht galopperen :+ ) Dus we gaan zaterdag ook er naartoe rijden! En op de nieuwe stal gaan we dan het dressuren ook weer eens oppakken.

Bianz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 09:04

Heej!
Fijn dat het ringrijden zo goed ging Nel! Voor je verjaardag: ik kan 22 augustus én 5 september niet: weekendje naar mijn zus en op vakantie! Heb je nog meer opties? Anders moet ik het helaas missen. Haha en grappig dat je me zag rijden! Deden even een snel rondje; moest daarna gaan werken. Met Orson gaat het gelukkig steeds beter, ben echt heel blij na al die ellende!
Bar, wel fijn dat Shaar nu ff aan de hand kan grazen. Die dikke buik gaat er wel weer af als je aan de slag gaat toch?
Thirz, hoe is het met Siep?
Over 3 dagen al verhuizen, echt gek!

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:03

Oke dan weet ik het bijns van iedereen,
Meer opties heb ik eignelijk niet, want de 29ste heb ik ringrijden en dan kan ik savonds echt niet nog visite ontvangen...
En 12 september gaan wij 2 weken op vakantie dus dit zijn alle zaterdagen.
Ik kijk nog wel ff wat ik doe... ;)

Ladylada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 15:12

Nel, ik kan alleen 5 september 's avonds...

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 10:58

Heej dames, waarschijnlijk wordt het dus 22 september.
Dus hou die datum even vast.
De meeste kunnen 5 september niet, dus ik moet dan de 22ste maar kiezen want de andere zaterdagen lukt me ook niet.
Uitnodiging mail ik nog.

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 19:38

Zo, paardjes zijn verhuisd :)
Ritje er naartoe was zelfs korter dan we dachten; binnen 3 kwartier waren we er! Orson staat al in de wei bij zn nieuwe maten, Nous staat in een apart weitje samen met nog ander paardje om nog even te wennen. Weilanden zijn echt mega-groot...dus ver lopen voor ons :+ En zo schattig; Nous en Orson houden elkaar goed in de gaten en hinniken af en toe naar elkaar, lief :j Toen we vanmiddag terug gingen om te kijken stonden ze er relax bij, dus hopen dat ze snel gewend zijn!
Kims, moe van je fietstocht? Iig bedankt voor t meefietsen!

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 21:12

Heej Thirz, wat fijn!
Zou graag binnenkort is willen kijken bij jullie op stal.

Bianz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 10:18

Nel, je bent welkom natuurlijk. Verhuizing ging idd soepel; als ze nu ook een beetje snel hun plekje hebben gevonden zou dat ideaal zijn. Straks gaan we de fietsroute naar Grijpskerke verkennen en dan lekker een stukje door de omgeving wandelen met ze, zodat ze een beetje weten waar ze zijn beland ;) Wel schattig idd dat ze elkaar zo in de gaten houden, Oz is ook echt bezorgd om Nous vertelde de staleigenaar; kan hij z'n mannelijke kant laten zien haha!
Kims idd nogmaals bedankt voor het meefietsen! Zadelpijn?

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 11:37

Nou, ik heb gisteren dus ook de nieuwe stal gezien. Ik vind het echt een hele mooie stal. Supernetjes, fijne rijbak, grote weides, gewoon goed geregeld allemaal. Orson en Nous vonden het maar niks dat ze niet gezellig samen konden staan in de weides haha.
De fietsreis heb ik overleefd hoor; vond het eigenlijk wel lekker! Het is best een leuke route om te fietsen, dus ik ga dat vaker doen :)

@ Nel: ik heb de datum in m'n agenda gezet hoor. Ik hoop dat ik erbij kan zijn, maar dat ligt helemaal aan het dienstrooster van mijn stage. Op mijn nieuwe stageplek heb ik geen zeggenschap over mijn rooster, ik word gewoon ingedeeld. Ik verwacht wel dat ik er gewoon bij kan zijn :)

@ Cis: Heb je je scharrel nog gezien? Goede beslissing van je hoor :)

@ Bar: hoe is het met Shaar??

@ Anne: tot wanneer liep jij ook alweer nog stage? (dat vergeet ik steeds...)

Ik ga maar weer fijn aan het huiswerk. Over 2 weken begint school weer en ik heb nog een hele hoop te doen. Ik loop trouwens stage in Dordrecht, in het Albert Schweizer Ziekenhuis. En ik krijg stagevergoeding (de allereerste student verloskunde ooit die dat krijgt, nieuwe regeling). Wel heel fijn want dan kan ik eventueel met de auto naar de stageplek, scheelt waarschijnlijk een hoop tijd!

Groetjes allemaal!

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 15:16

Kom maar snel een keer langs dan Nel; gezellig :)
Fijn Kims van je stage; nog redelijk dichtbij én met stagevergoeding; doe je goed!!
Anne; vertel over vakantie!!
En idd Bar; hoe gaat t nu met Shaar? Alvast fijne vakantie!
Paarden stonden er in de wei goed bij, als je ze meeneemt naar de stal schieten ze wel in de stress :+ Gelukkig worden ze goed in de gaten gehouden, das fijn!

Hier mijn fotobom van Trec-week (heb ze eindelijk ge-ordend ;) )

Mn roze touwhalster:
Afbeelding

We rijden tegenwoordig in charming hesjes :+
Afbeelding

Afbeelding

Ff poseren
Afbeelding

En tijd voor actie :D (speciaal voor de foto's hesjes maar ff afgedaan!)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zelfgemaakte sprong in het bos testen :Y)
Afbeelding

Met de warmte is zo'n ijsje wel erug lekker!
Afbeelding

Niet lachen; bonte avond-outfit :')
Afbeelding

En onze gewonnen taart!
Afbeelding

Hier filmpje van rengalop, gefilmd vanaf een ijsco die stilstond:

Duurt wel ff voordat iedereen voorbij is, want de fries achteraan doet t gewoon op t gemakje :))

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:14

Met Sharon gaat t best goed de laatste dagen... ze is eigenlijk gewoon erg vrolijk en geniet nog steeds van de poetsbeurten... Verder is ze best rustig eigenlijk, kan dr gewoon lekker aan een halstertouwtje laten grazen zonder dat ze maf gaat doen.
Dinsdag ga ik op vakantie... ik hoop maar dat t allemaal goed gaat komen...

Leuke foto's Thirz!

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 21:32

Zie weer leuke foto's voorbij komen...vooral je filmpje is erg gaaf Thirz...
Cool dat Orson al bij zn nieuwe maatjes staat....wanneer mag Nous in dr eigen wei bij dr nieuwe vriendinnetjes?
Jade vind het volgens mij toch wel gek dat Nous weg is, vanmiddag hinnikte ze naar me toen ik dr kwam halen....moet niet gekker worden.
Vanaaf lekker op buitenrit geweest, strand ging niet door, dus lekker naar t bos....hebben weer genoten...
fijn bar, dat shaar zich al wat beter voelt..ze zal dr toch aan moeten wennen dat ze t rustig aan doet...

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 20:24

:wave: meld me ook weer eens!
Weekje op vakantie geweest en daarna meteen een vol weekend, maar nu tijd om te posten :D

Agoshie, Siepje helemaal happy dat hij tóch nog een beetje man is, moet ie meteen naar de DA.. Hoe is t gegaan? Weer weinig last gehad van de narcose enzo? Snel weer fitjes? Moet vast wel met Bloems goede zuster-zorgen :)
Nous en Orson al netjes verhuisd :D Kom snel een keer kijken hoor! Na mn stage dan toch.. (loop tot 4 sept Kim ;) ) Wel tof dat ze al zo lekker relaxt staan. Orson ook al een vriendje gevonden? Of te druk met op Nous letten? :P Hihi en nu dan maar leren komen op commando hè. *fluit* en paard komt aanrennen :+ Scheelt heel de wei door lopen naar je paard. Al kwamen ze toch al wel naar t hek lopen toch?
Hebben jullie ook al een beetje je plekje gevonden daar?

Arme Jade ineens der vriendinnetje kwijt. Is ze er al wat meer aan gewend? Hoe was t trouwens met je zadel afgelopen? Nu samen met de rest naar t bos geweest? Volgende keer wel mee naar t strand hoor ;) Je moet ook een keer strandfoto's!

En ik vind je Reelaer foto's weer top! Die crossfoto's! :):) Super gaaf! En lekker bitloos :D Mooie bonte avond out-fit ook hoor ;) Ik zeg: dé nieuwe stap-outfit! *D hahaha
*bekijkt de groepsfoto nog eens goed* Herken haar nu idd ook daar Thirz! Echt raar, maar had haar toch eerder op t filmpje herkend.. En moooooie hesjes! *flash back ineens: "ow wat ben je mooi" met behorend dansje :') * hahaha

Pffft en wat balen Bar! Gelukkig is ze er nu al wel rustig onder. Hopen dat alle behandelingen netjes hun werk doen en dat ze er weer bovenop komt!

*doet ook nog even der zegje* ook voor mij kwam de 22ste beter uit Nel :P Dus ik ben van de partij zaterdag :j
Waar ga je heen op vakantie?

Wanneer begint je stage weer Kims? Anders kunnen we misschien tóch nog een stukje samen treinen! Tenzij je lekker de auto pakt natuurlijk. Toch ook wel heeel relaxt! Geen gedoe met vertraging of vertrektijden waar je rekening mee moet houden. Vandaag was er ook weer iets bij de NS, treinen uit Rotterdam hadden vertraging. Gelukkig stond voor ons t stoptreintje uit Vlissingen al klaar 8-) Super fijn ook dat je stagevergoeding krijgt!

Nou ik ben dus heeeeerlijk een weekje weggeweest naar de Veluwe. Was super! :D Lekker veel gewandeld en gefietst :) én lekker gelezen, dus mn verjaardagsboek is uit! Super spannende boeken, dus ben er heel blij mee! Foto's staan nog niet op deze computer, dus die volgen nog. Mams en paps zijn nog een keer om half 5 opgestaan om vroeg wild te gaan spotten. Hebben echt mooie foto's gemaakt van t eerste licht in t bos, wilde zwijnen gezien (en 1 op de foto) en herten (ook stilstaande mams + kind op de foto). Ik ben samen met paps en t zusje nog 2 keer op buitenrit geweest. Das ook zoooo mooi daar! Eerste keer om 5 uur 's avonds op een Fries, lekker door t bos gegallopt :) (begeleider hield nogal van hard :P) en een hertje gezien. Tweede keer zelfde paarden en van 6-8 uur 's avonds gegaan. Lekker met de avondzon over de hei. Was ook zó mooi! Kudde wilde paarden in de zon, lekker op t paard er langs, wilde zwijnen aan de andere kant in t bos :) Was echt super!
En van t weekend lekker terrasje gepakt in Roosendaal, uit eten geweest in Drimmelen en naar de Bios in Antwerpen. Was daar nog nooit geweest, maar beviel wel :Y) Public Enemies is ook een super gave film! Depp is weer goed! Zondag even naar de voetbal training gekeken en naar de Harley Davidson dag geweest in Breda. Behoorlijk druk, kapitaal aan motoren, zeer aparte mensen hier en daar :P maar wel gezellig! Dus ik ben helemaal happy en opgeladen aan mn stage begonnen deze week :D

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 20:31

hihi heb ook weer even je dagboekje en foto's bekeken Kim: leuk! Wat groeit ze snel! hihi en strand was dúidelijk een succes, t plezier straalt er vanaf :P haha Wordt toch een probleem dan met die strand fotoshoot eventueel :Y) haha

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 07:44

Je vakantie klinkt super Anne!! Hele mooie omgeving toch daar he, ben erg benieuwd naar foto's! En zelfs nog lekker paardgereden, was t leuke manege en paarden? Fijn dat je weer lekker bijgetankt bent :j Nu nog even doorzetten en dan ben je bijna klaar!
Goed dat je Elisha nu herkent; Bar en Cis; jullie zijn ook met dr op kamp geweest in 2005 (das echt alweer lang gelee :+ )

Nous staat sinds maandag bij de groep en ze heeft nu een fjorden-maatje. Gaat hartstikke goed :) Nu gaan we buitenritje maken, we moeten nog even de omgeving leren kennen voor leuke rondjes, maar dat komt vast goed. Daarna nog even lekker bijbruinen op t strand 8-)