Weer of geen weer het rsva topic is der weer # Deel 17

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 13:36

Kirsten_S schreef:
Ringo doe ik bijna 2 jaar nu. Jaaa zeker, blijft een relatief moeilijk paard maar we gaan elke keer
wel vooruit. Hoop hem ook nog lang te kunnen blijven doen en veel te leren van hem.

Jij gaat tenminste vooruit :)) Met Gringo is het iedere keer weer de vraag of hij zich zal gedragen of niet. En ik rij hem inmiddels toch zeker wel 4 jaar ? Maar niet actief en dat zal het verschil met jou en Ringo wel zijn :j

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 16:56

Elja schreef:
Kirsten_S schreef:
Ringo doe ik bijna 2 jaar nu. Jaaa zeker, blijft een relatief moeilijk paard maar we gaan elke keer
wel vooruit. Hoop hem ook nog lang te kunnen blijven doen en veel te leren van hem.

Jij gaat tenminste vooruit :)) Met Gringo is het iedere keer weer de vraag of hij zich zal gedragen of niet. En ik rij hem inmiddels toch zeker wel 4 jaar ? Maar niet actief en dat zal het verschil met jou en Ringo wel zijn :j

Jaa daar ligt het denk ik ook aan. En ik krijg nu gewoon goede spring- en dressuurles. Doe je gringo 1x in de week dan maar?

Nadine_S

Re: Weer of geen weer het rsva topic is der weer # Deel 17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 17:01

Wow ik moest bijlezen :wow:

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 17:10

Broccoli schreef:
Wow ik moest bijlezen :wow:

hahah! Goed he *\o/*

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 17:20

Trouwenssss Nadien, ik heb van de vakantie in corfu een inktvisschelp meegenomen (Sepia). Als
je wilt kan je die geven aan je nieuwe papegaaitje! Zal ze vast lekker vinden!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 18:32

Hahaha cool! Nog nooit van gehoord! Was het lekker op Corfu?

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 18:36

Kirsten_S schreef:
Jaa daar ligt het denk ik ook aan. En ik krijg nu gewoon goede spring- en dressuurles. Doe je gringo 1x in de week dan maar?

Mooi dat je die kans hebt en de faciliteiten! Door het gebrek aan aan bak kan ik geen les nemen en wil eigenlijk ook niet meer naar de manege gaan omdat me er niets geleerd werd. Het enige wat mij iedere keer weer verteld werd is dat Gringo langzamer moest lopen, maar dat gaat nou eenmaal niet zo makkelijk. In plaats dat ik daarmee werd geholpen.. Anywayyy ja 1x per week, soms vaker maar ik heb zoveel te doen in een week dat die ene keer soms niet eens in mn week past :o

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 18:40

Broccoli schreef:
Hahaha cool! Nog nooit van gehoord! Was het lekker op Corfu?

Jaaa ik raapte het op en ik dacht, wat is het ook alweer, ik weet dat het gebruikt kan worden
maar voor wat hahaha.

Ja heerlijk , mooi uitzicht en zeker met de hitte was het water echt lekker. Nu in nederland met
de hitte mis ik wel wat verkoelends haha!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 18:42

Elja schreef:
Kirsten_S schreef:

Mooi dat je die kans hebt en de faciliteiten! Door het gebrek aan aan bak kan ik geen les nemen en wil eigenlijk ook niet meer naar de manege gaan omdat me er niets geleerd werd. Het enige wat mij iedere keer weer verteld werd is dat Gringo langzamer moest lopen, maar dat gaat nou eenmaal niet zo makkelijk. In plaats dat ik daarmee werd geholpen.. Anywayyy ja 1x per week, soms vaker maar ik heb zoveel te doen in een week dat die ene keer soms niet eens in mn week past :o

Hmpff.. -O- dat is echt balen...
Vind het echt stom dat die bak weg ging.. Naar de manege gaan zou ik ook niet doen, alleen
als je de bak , tegen betaling , mocht gebruiken...
Hoe doet Jane dat nu dan? Iedereen op stal maakt elke dag bosritjes ? Jeee...

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 20:19

Sorry dat ik even binnen kom vallen, ben anderhalf jaar al niet meer op RSVA
Maar in een ander topic kwam een vraag naar boven, ik dacht dat misschien dat een van jullie het antwoord weet?

Bellatrix schreef:
Zijn die stands op Belle Epoque nu weg dan? Zijn daar boxen voor in de plaats gekomen?

Topic:
[MA] manege almere

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 20:29

ja al een tijdje zijn ze vervangen, de boxen staan buiten. Van de stands binnen zijn spuit- en poetsplaatsen gemaakt.

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 23:42

Kirsten_S schreef:
Vind het echt stom dat die bak weg ging.. Naar de manege gaan zou ik ook niet doen, alleen

Jane heeft nog wel een bak! maar daar staat Flip eigenlijk altijd in en Jane rijdt ook veel buiten met Phil (met westernzadel! lijkt me vet relaxt).
Alle stallen hebben een eigen eigenaar die zelf kiest hoe het stuk land eruit ziet en ik heb de pech dat ze er twee paddocks van hebben gemaakt helaas!

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 23:44

Maar ik heb niets te klagen want ik heb nog nooit hoeven te betalen voor iets en mag altijd rijden wanneer ik wil op een fantastisch (gestoord) paard :D

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 12:12

Goede middag! Ik lig nu lekker bij het zwembad. Het is vandaag weer super warm :P
Dus lig lekker in de schaduw haha anders is het echt niet uit te houden!!

Mis Azzie wel :(

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 17:56

Elja schreef:
Kirsten_S schreef:

Jane heeft nog wel een bak! maar daar staat Flip eigenlijk altijd in en Jane rijdt ook veel buiten met Phil (met westernzadel! lijkt me vet relaxt).
Alle stallen hebben een eigen eigenaar die zelf kiest hoe het stuk land eruit ziet en ik heb de pech dat ze er twee paddocks van hebben gemaakt helaas!

Ohh en daar mag je niet in rijden? En de paddocks zijn met hout gescheiden? Het was slimmer
geweest om het met lint af te zetten, zodat je gewoon voor het rijden de bak weer hebt..
Vind het knap dat je het nog volhoudt (gringo is ook erg leuk) maar elke keer buitenrijden lijkt
me ook verre van spannend :P

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 17:56

Elja schreef:
Maar ik heb niets te klagen want ik heb nog nooit hoeven te betalen voor iets en mag altijd rijden wanneer ik wil op een fantastisch (gestoord) paard :D

Maar ik snap wat je bedoeld, fijn is het niet, want ik denk dat jij ook graag verder wilt leren...

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 17:57

Astor schreef:
Goede middag! Ik lig nu lekker bij het zwembad. Het is vandaag weer super warm :P
Dus lig lekker in de schaduw haha anders is het echt niet uit te houden!!

Mis Azzie wel :(

Lekkerrr! Ik lag meestal tegen 2 a 3 uur in de zon vanaf de ochtend en daarna was ik de zon zat
en lag ik nog een uurtje in de schaduw haha.
Zwembad is echt lekker voor de afkoeling, geniet ervan!!

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 20:05

Kirsten_S schreef:
Ohh en daar mag je niet in rijden? En de paddocks zijn met hout gescheiden? Het was slimmer
geweest om het met lint af te zetten, zodat je gewoon voor het rijden de bak weer hebt..
Vind het knap dat je het nog volhoudt (gringo is ook erg leuk) maar elke keer buitenrijden lijkt
me ook verre van spannend :P

Geen idee, nooit gevraagd :p Maar Jane's bak is niet zo heel groot. Er is wel een stal met een enorme bak maar ik ken die mensen niet dus vraag het ook niet. Soms rij ik wel op het grasveldje maar dan moet je alsnog door de bomen heen manoeuvreren.

Denk niet dat een lintje slimmer is :P Er staan drie shetlanders in de ene paddock die allemaal echte shetlanderstreken hebben :)) En in de andere paddock staan een zachtaardige pony, Gringo en Romy. Die zes gaan niet altijd goed samen. Laatst wel, toen stonden ze gezellig op de weide maar normaal gesproken hebben ze allemaal een beetje beef met elkaar :p En bovendien is een lintje niet zo heel stevig en ze staan er dag en nacht op.

Buiten rijden met Gringo is juist spannend!! Het is niet relaxt buiten hobbelen op je paard zoals het op de manege is. Het is iedere keer weer wat anders ook al is het ruiterpad wel hetzelfde. De ene keer gedraagt hij zich voor zijn doen als een engeltje en de andere keer houdt ie zn bit vast, maakt gekke capriolen of wat dan ook waardoor ik de rest van de week spierpijn heb. Buiten rijden met Gringo is echt een sport maar dat maakt het juist zo leuk!

Zou graag verder leren met Gringo maar hij is al best oud en ik zal nooit zijn gedrag kunnen veranderen. Hij is heel erg koppig en ik rij veel te zachtaardig voor hem om hem dingen af te leren :)

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:45

:+: :+:

Afbeelding

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:49

Goed zo mel :D!

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 13:54

Nice hoor!!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:26

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 15:47

Had je nog die shoot gedaan laatst met de paarden?? :D

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 16:19

Nee is nog niet door gegaan.. Was onverwachts een beetje druk! Dus moet nog even een nieuwe data plannen met haar...

@ Elja, gefeliciteerd!! :D

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 17:03

Hier ooook:

GEFELICITEEEEERDD ELLIEBELLIEEE *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*