[HK]Stal midden delfland roddels deel 6!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 10:33

oja En je kan tank lenen om het voor te doen hihi

Kay is het al gelukt om je kat zijn medicijnen te geven?? Ik ga met de zwarte kat (die wil ook nooit medicijnen) op de grond zitten klem hem al staand tussen mijn benen (kat) houdt zijn bek open prop het erin wrijf over zijn keel en dan prob ik er nog wat kaas of worst achteraan dan weet ik zeker dat hij nog effe slikt en het op heeft :D dat werkt perfect. Die andere kat is ideal alles wat ik neerleg vreet hij op dus ook pilletjes.

amandaaa

Re: [HK]Stal midden delfland roddels deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 10:34

jeeeeeee dat was lang geleden :)

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 10:42

tarut

Nog een tip kay

Pak hem in zijn nekvel,dan hangt hij en kan hij niks meer,zo doet mijn dierenarts het ook en dan kun je met andere hand tablet in keel doen,eventueel iemand anders.

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 10:50

ja is al gelukt, normaal krijgt ze het in filet american, m\aar dat wil de ze dus ak 3 dagen niet, nog speciaal vers gehaald maar haalde niks uit....
Ik heb slle soorten geprobeerd om het erin te proppen, maar lukt echt niet, zelfs de dierenarts lukt het bijna niet......... Het wordt net een slang, DA zegt dan maar niet, stress is ook niet goed voor der... Maar na der pil ging het gister gelukkig weer goed! :D

Pres, Lay kan nu ook eindelijk in de molen en gaaat zóóó goed, gister stond ze er zelfs in der eentje in.. :D

Ja Storm, haha :) Leuk hoor.....

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 12:33

Ik ga naar stal, kijken of mijn lieftallig knappe powny nog een beetje kan bewegen :)

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 12:34

veel plezier kay :D, ik ga ook zo!

denk dat ik wel weet hoe lay zich voelt :')

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 13:19

goedemiddag !

hoe is t met jou eef ??

Lala_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 13:34

Goedemiddag,

Maandag maar de lef genomen en champ opgezadelt en ben gaan rijden. Me zus heeft geen auto dus kan niet naar stal dus blijf ik alleen over.

Afgezien dat de bak zeer en zeer slecht is en eigenlijk alleen de stapmolen nog toegangkelijk is daar ben ik maar gaan rijden. Champ zakte telkend op grote delen helemaal weg in de grond.

Het was ook lekker druk we reden met zijn achten en niemand ken het begrip op de hoefslag rijden. En ja hoor daar gingen de verkoop paarden weer rennend als een schim in het donker door de paddocks want ze hebben geen lampen daar en een paar uit de bak gingen daardoor ook ervandoor. Wie is champ om achter te blijven en daar gingen we met ze alle.

Ben zeer tevreden want had champ al zeer snel weer onder controle en heb toch nog even daarna kunnen draven met hem ondanks dat hij weer opgefokt was door die paarden in de paddocks.

Me zus haal ik vrijdag weer op zodat ze dan ook nog even op champ kan rijden voordat de bak dalijk al helemaal niet toegangkelijk is.

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 13:45

Is kim dr auto stuk??? wel bale want zonder auto is het inderd niet te doen vanuit schiedam. Ben je nog bezig met de aanschaf van een fjord?? of staat dat in de hold (ben wel nieuwschierig ben gek op fjorden en vooral omdat je bij vd Berg was geweest toen :D)

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 13:49

Lala_Laura schreef:
Goedemiddag,

Maandag maar de lef genomen en champ opgezadelt en ben gaan rijden. Me zus heeft geen auto dus kan niet naar stal dus blijf ik alleen over.

Afgezien dat de bak zeer en zeer slecht is en eigenlijk alleen de stapmolen nog toegangkelijk is daar ben ik maar gaan rijden. Champ zakte telkend op grote delen helemaal weg in de grond.

Het was ook lekker druk we reden met zijn achten en niemand ken het begrip op de hoefslag rijden. En ja hoor daar gingen de verkoop paarden weer rennend als een schim in het donker door de paddocks want ze hebben geen lampen daar en een paar uit de bak gingen daardoor ook ervandoor. Wie is champ om achter te blijven en daar gingen we met ze alle.

Ben zeer tevreden want had champ al zeer snel weer onder controle en heb toch nog even daarna kunnen draven met hem ondanks dat hij weer opgefokt was door die paarden in de paddocks.

Me zus haal ik vrijdag weer op zodat ze dan ook nog even op champ kan rijden voordat de bak dalijk al helemaal niet toegangkelijk is.

Vind de paddoks ook veel te nat bij jullie.
Nou toen ik in Nederland was,ben ik bij veel stallen geweest.Was toen een ontzettende natte periode.
Allen hadden een zeer goede rijbak en paddoks en de meeste super goede stapmolen.Volgens mij zijn jullie daar ook nog de duurste.
Als het niet met je lesgeefster zou klikken heb je pech en kun je dus niet iemand laten komen,want dat mag niet.Dus uitwijken naar andere stal voor les en dat kost dan ook weer extra om daar de bak te huren en veel tijd.Je moet er toch naar toe en weer terug,wat ook niet altijd fijn is.
Wat ik bij iedereen fijn vond is dat ze overal een nette wc., omkleedruimte, en een brandende kachel in de kantine hadden.
Of waterkokers om koffie en thee te zetten van je zelf,of ook nog eens automaten met drinken en eten.
er zijn meer stallen dan kerken wou ik maar zeggen.Een verhuizing is zo weer te regelen denk ik dan.

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 13:51

amandaaa schreef:
Is kim dr auto stuk??? wel bale want zonder auto is het inderd niet te doen vanuit schiedam. Ben je nog bezig met de aanschaf van een fjord?? of staat dat in de hold (ben wel nieuwschierig ben gek op fjorden en vooral omdat je bij vd Berg was geweest toen :D)

ze is ook gek op haar moeder en Arjan hoor en der zusje en Joepi en een bietje op Aiko en de poezels en natuurlijk onze honden.
Dus laat je niet gek maken dat ze alleen maar gek op fjorden is hoor.
Stiekem ben ik ook wel een beetje gek op Tenkie hoor <3

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 15:04

haha dat ook inderd mam, en tankie is ook wel een schat,

heb me scriptie geplaatst, als het goed is hoor ik nu of hij goed genoeg is om op te sturen :D en dan maar wachten op het afstuderen hihi Ben wel blij is nu was zoveel werk pff.

Nu manderijn aant eten zo scooter ophalen en direct door naar tank effe rijden in de bak, en als hij normaal wil kijken ga ik is wat foto;s maken :D

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 15:11

alhoewel is nou niet echt mooi weer voor foto's dus van ut weekend maar dan

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 15:28

helaas heeft elke stal wel iets aniet!

Gaat wel chan :), alles doet nog beetje zeer, maar heb morgen ochtend een afspraak bij de fysio!

En met jouw been :D?

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 15:57

Ja maar een slechte bak noem ik niet iets hoor Eef.
Het is nu nog geeneens winter.
Beweging geven aan je paard daar gebruiken de meesten toch wel 75% de rijbak voor.
Het is zelfs de rede geweest dat wij bij hooipolder zijn weggegaan en met pijn in ons hart,want we stonden daar onwijs gezellie.Maar ik heb een paard gekocht om ook te kunnen rijden en ik huur tenslotte ook een rijbak en die moet dan wel te rijden zijn.
Iedereen die mij kent weet dat ik altijd overal doorheengereden ben.Nooit truttig over een natte rijbak gedaan.

Trouwens met Aad en Anneke Holierhoek [van hooipolder] gaan wij nog zeer goed om, ze zijn zelfs onze 2 oudste poezen als kleine kittens hier wezen brengen en normaal verkopen ze die maar wij kregen ze toch maar.Hij ging toen niks aan de bak doen,omdat dat net gedaan was en geen geld daar op dat moment voor had.ook daar zakten de paarden echt ver erin en dat is dus echt niet goed voor pezen ed.Begreep dus volkomen dat ik ergens heen ging waar ik wel in de bak kon rijden.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 16:03

Volledig met je eens aniet! Maar de bak bij willy is echt zo slecht niet hor!
Als het een aantal dagen echt goed geregend heeft is die inderdaad wel heel nat. De stalling ligt op een erg lage grond, en al het water loopt dus bij ons het erf op. :)

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 16:16

Mallow schreef:
Volledig met je eens aniet! Maar de bak bij willy is echt zo slecht niet hor!
Als het een aantal dagen echt goed geregend heeft is die inderdaad wel heel nat. De stalling ligt op een erg lage grond, en al het water loopt dus bij ons het erf op. :)

ja hoor eef,maar als jij het prima vind zo is dat ook zo,maar ik kan Laura goed begrijpen.
Kijk een verhuizing is al balen,een verplichte verhuizing zonder dat je daar zelf voor gekozen heb is nog meer balen,maar ik zou er dan toch beter van willen worden,als het toch niet anders is.

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 16:16

hoop trouwens dat het al wat beter met je lijf gaat

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 16:20

Ja moet ook wel eerlijk bekennen dat een bak bij mij niet zo heel belangrijk is. En dan is die wat zwaarder, goed voor de spiertjes :D
Ze wordt binnen en buiten gehaald voor me, in een lekker ruime paddock! En de uitrijmogelijkheden zijn heerlijk!
Mij hoor je niet klagen :)

Lijf gaat wel, elke beweging doet zeer :+ Morgen maar eens kijken wat de fysio zegt! Hoop dat ze me geen pijn gaat doen :D

Lala_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 16:30

Het is ieder voor zich. De paddocks zijn zeer slecht. Chiosso en champ zijn beide 30 cm kleiner als ze erin staan. Bij de merrie's gaat het nog maar bij de ruinen is het dramatisch. Een inspectie word gek als ze de ruinen zien staan. Over service zeg ik niets das oke.

De rijbak is dramatisch slecht al helemaal voor pony's en arabieren. Snap nest dat een tinker of haflinger er minder last mee heeft. Ze zeggen daar op stal dat je in de winter alleen maar de stapmolen tot je beschikking heb. Hopen dat je dan ook de helft van je stalgeld hoeft te betalen haha.

Ja me fjorden jacht is nog steeds en john weet en houd een stalletje voor me vrij zodra hij weer open gaat want wil mijn paard nergens anders het liefst zetten als bij john. Alleen heb ik het er zeker voor over door nog even te wachten met de aanschaf. :)

Lala_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 16:36

Nu ik zo op deze stal kom weet ik gewoon wat we missen aan de stal midden delftland. Het is ieder voor zich. Dat zeker. Maar mis de gezelligheid van gezellige mensen en het vertrouwen wat er was als er iets was met je paard of jij zelf dat er altijd mensen waren die direct voor je klaar stonden of uberhaut gezellig kletsen. De bak ja dat is belangrijk voor ons want we kunnen gewoon simpel weg niet naar buiten met champ zeker niet nu hij al een tijd heeft stil gestaan. Alleen struikeld hij behoorlijk veel met rijden omdat de grond simpel weg erg drassig is en veeeelste zwaar voor champ.

Dus john hopen op een wonder en dan kom ik direct desnoods via de a13 op champ ( lekker de ruimte hahahha ) naar je toe gesjeesd!

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 16:41

Sinds ik van Clover gevallen ben is mijn stal elke keer gemest. Dat zelfs kay en chantal niet wisten wie het gedaan had. Ze is meteen opgehaald, en er is goed voor haar gezorgd.
Alle paarden worden dagelijk afgespoten om mok te voorkomen.
Een gezellig babbeltje is heel goed mogelijk, maar je moet er inderdaad wel voor open staan. Ik persoonlijk vond het bij John heel gezellig! Maar ik kom wel voor m'n paard, dus wanneer er niet elke dag een gezellige babbel is kan ik daar ook niet van wakker liggen :)

Lala_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 17:03

Ik zeg niks verkeerd over die mensen dat maak je er zelf van. Het is niet waar dat ze elke dag de benen afspuiten ik was er afgelopen zaterdag en toen waren er te weinig mensen om binnen te halen en hebben ze de benen niet afgespoten. Dus ze doen het niet altijd. En het er voor open zijn ja dat ben ik heus wel maar zoals ik al zei het is ieder voor zich. Pieter zou overigs wel willen weten en ik ook wie de stallen mest.

Jij heb misschien geen problemen met de bak want je rijd je paard nog niet zoals wij de paarden rijden en dan is het heel anders. Uniek staat overigs tot aan zijn buik in het water in de paddock nou dat was niet bij john. Dat ponytje word alleen gek van binnen staan dus kunnen we hem niet binnen laten. Ze hebben gezegd dat ze wat aan de paddocks gingen den nou laten we hopen dat dat snel is opgelost. En het is dezelfde service's als bij john alleen iets duurder. Bij john werden ze ook in de paddock gezet en weer binnen gehaald als je dat wilde.

En nogmaals ik praat vanuit me eigen ervaringen en heb niks tegen die mensen daar dat heb ik nooit gezegd.

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 17:21

laura wij kennen elkaar al wat langer en ik weet dat het daar dramatisch is en ook voor koudbloeden heb je echt een goede bakbodem nodig.Ze sjokken misschien beter door op het zicht,maar ook bij deze paarden rij je na 5 jaar de benen kapot.
Je weet dat ik ook een 90 % arabier heb en niet gauw klaag over een bodem.Ik persoonlijk zou echt niet wachten maar zeker ergens anders een stal bespreken waar de rijbak wel goed is en wachtlijsten zijn gewillig hoor.
Mok krijg je trouwens niet alleen van modderpoten maar ook van schone natte voeten.
Na 2 dagen in water staan neemt ook de kans op hoefrot toe.Dit is een officieel gegeven.
Als ze dus hele dagen in de nattigheid staan tel uit je winst.

Maar nogmaals Eef jij hoeft je niet aangevallen te voelen hoor,ook van mij niet,maar ik denk toch dat ervaring best wel een beetje mee mag tellen en aangezien ik niet meer zo piep ben,zeg maar rustig oud hihi heb ik dus wel een bietje ervaring.

mijn mening is eigenlijk alleen maar positief bedoeld hoor en nogmaals ik ken champ en Laura en begrijp haar dus wel.
Maar wens iedereen alle goeds hoor,zoals ik dat altijd heb gedaan en ook altijd iedereen heb geholpen.

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 17:28

trouwens voordat er weer iemand gaat gillen,dit is een heel normale gewone discussie.

Heb net mijn boys allebei een grote poetsbeurt gegeven,mensen die mij kennen weten dat ik niet zo een poetser ben haha.
Volgens mij waren ze ook erg verbaasd.
Zien er dus weer keurig uit.
Ga nu ff voeren en mijn eten opzetten,wortels met gebakken aardappeltjes en ruubje een gehaktbal en ikke draadjesvlees.
En de honden ff voeren.
Ruubje is winterbanden onder de auto aan het laten zetten,of liever gezegd all weather banden.Zal zo ook wel thuis komen.