Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fionaa

Re: Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 22:31

Ja in overdie!
De van der maasdamstraat ofzo, :P niet de van harenlaan :P

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 22:57

hier gelukkig nog geen sneeuw.. ligt er al veel bij jullie maaike?

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-10 06:53

Gisteravond van die hagel de bleef liggen.

Ohh, ik woon in de van harenlaan Fioon!

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 13:29

Brrr hagel en sneeuw.. Geen zin in!

Nou gister ging eigenlijk wel heel erg goed. De heenweg was wat ongemakkelijk. Daar was het echt ontzettend leuk, Maarten vond het ook echt super tof. Lekker lopen raggen met zo'n Suzuki Vitara, maakt niet uit of je bomen raakt of niet! Terugweg was wat vervelend, ben ik toch maar het gesprek aan gegaan. Hij zegt dat hij wel degelijk dingen heeft aangegeven maar het nooit met zoveel woorden heeft gezegd. Dus ik heb het gewoon ergens gemist ofzo. In elk geval heel grof gezegd 'hij vind me niet leuk genoeg meer om een relatie mee te hebben'. Hard maar wel duidelijk. Uiteindelijk waren we weer in Amsterdam, daar gegeten en nog veel door gepraat. Toen kregen we zin in bier en besloten om er een leuke avond van te gaan maken. Dus even op zijn kamer om gaan kleden en toen de stad in gegaan en aan de zuip en flink gedanst en heel veel gepraat. Heel bijzonder allemaal, maar we willen gewoon heel graag normaal doen tegen elkaar en nu is het gewoon allemaal uitgepraat en kunnen we gewoon vrienden zijn en wil hij dus ook ontzettend graag contact houden. Ben daar dus ook blijven slapen, afijn het was echt wel een fijne dag en ben heel blij dat we toch gegaan zijn.
Voel me nu dus ook gewoon een stuk prettiger, en 'klaar' om weer verder te gaan zeg maar, want ik ben hem toch niet helemaal kwijt :).

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-10 17:33

Respect voor jou!! :)

Moest wel lachen om dat stukje 'maakt niet uit of je bomen raakt of niet', ik zie echt 2 mensen in een auto voor me die keihard op elke boom in de buurt knallen hahaha.

K.ut de mensen van de Johnson zijn op wedstrijd zondag dus kannie kijken kan. Weet niet wanneer wel, hun werktijden zijn ook de mijne!

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 18:57

Nou, de wereld in Groningen was vanmorgen flink wit...
Zit nu in de bus en de kachel staat echt te hoog! Mn benen zijn straks zo gaar als ik aankom! Morgen weer lekker rijden!

JoJz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 19:09

Goed dat je stage goed gaat Fioon! En bijna klaar! Weet je al wat je daarna wilt gaan doen?
Fijn dat je het nu op een goede manier kan afsluiten Maartje!
Had het gesneeuwd dan in Groningen Merel? Hier had het wel gevroren, dus moest krabben vanmorgen, maar niet echt wit!
Op mijn werk was het voetbalveld (asfalt) wel een grote ijsbaan! Collega van me is ook flink onderuit gegaan, was ook een nare situatie, want jongeren stonden daar op ontploffen, ga dan maar is ingrijpen met die gladheid :P

Mn nieuwe werk is trouwens behoorlijk heftig, heb er letterlijk slapeloze nachten van en voel me nu al ziek, terwijl ik echt nooit ziek ben! De jongeren zijn ook echt erg heftig, heb al een paar klappen te verduren gehad, regelmatig vliegen er glazen e.d. door de lucht en worden er ruiten ingetrapt.. Nu krijg ik de mogelijkheid om naar een team te gaan waar de jongeren wat minder heftig zijn, dus zit ik erg te twijfelen wat te doen.. Aan de ene kant is dit echt een uitdaging, maar aan de andere kant ben ik bang dat het ten koste gaat van mijzelf. Hier iemand tips? Moet morgen ook werken en zie er nu al tegenop :S

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 21:21

Nou joyce, ik denk dat dat gevoel voor morgen wel genoeg zegt. Hoe groot de uitdaging ook is zou ik voor je eigen gezondheid gaan. Als het zo heftig is moet je je afvragen of je jezelf dat moet aandoen!

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 21:39

Morgen naar Brugge :D

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 10:03

Ik zou toch kiezen voor de iets minder heftige groep Joyce! Je moet wel plezier houden in je werk anders hou je het niet je hele leven vol!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 10:20

Kan je wel langs bij Maaike, Fiona ;) Ga je kerstshoppen?
Joyce, ja ik vond het al heel heftig, het werk dat je nu doet, ik zou het niet kunnen. Maar als je met tegenzin naar je werk gaat, zou ik daar wel iets aan veranderen, dat is nooit goed! Nog lekker op Kelt gereden maandag?

Fijn hoor Maartje, dat het voor de rest wel allemaal goed verloopt tussen jou en Maarten.

Morgen lekker naar het strand met de paarden!

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 17:16

Ik zou ook voor de minder heftige groep kiezen Joyce! Tenzij je denkt dat je dit, hoewel het zwaar is, wel aankan. Kan je eventueel later deze groep nog doen of niet?
Wel respect hoor!

Ik heb van 9 tot 4 cursus gehad in het vervoeren van paarden, commercieel gezien in binnen- en buitenland. Of althans, als je dat doet heb je dit diplomaatje nodig. Jeeeezus echt heel de theorie over koeien, varkens, pluimvee en paarden op transsport doorlopen en alles wat erbij komt. Papierzooi, hygiene, slachtvoorwaarden, veilig omgaan met al die dieren.
10 dec. examen, maar is niet moeilijk.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 18:09

heb jij je vrachtwagen rijbewijs ook al dan maaike? dat heb ik anders gemist... hier in NL hoeft het alleen als je op een vrachtwagen vervoert.. voor trailer hoeft het niet

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 18:31

Nein maar als je als groom meegaat moet je dat ook hebben, en volgend jaar ga ik m'n C proberen te halen en dan heb ik hem al.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 19:10

wist niet dat dat als groom ook moest.. Wel fijn als je hem dan volgend jaar inderdaad al hebt

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 23:38

Mel loopt niet goed... ;(
Had der aan de longe, linksom heel fijn, rechtsom begint ook gewoon goed.
Ze galoppeerd aan en verstapt zich, waardoor ze een paar passen op 3 benen liep.
En daarna bleef ze niet fijn lopen.. Hoop niet dat t erg wordt/is..
Morgen open dag bij Beukers, dus komt wel even mooi uit, even rust..

JoJz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 00:00

Ojee Aniek, hopen dat het niks ernstigs is dan!
Veel plezier in Brugge Fioon!
Madelief, ik had maandag heerlijk gereden op Kelt, leuk paard :D HIj kon ook een beetje wijken :D

Net weer gewerkt, weer een zeer heftige dienst! Overal was chaos en alarmsituaties waardoor er een onveilige sfeer hing. Stond op een gegeven moment alleen op de groep en wilde collega's bellen, maar niemand nam op, dus ik was al lichtelijk in paniek dat er wat gebeurd was! Maar is gelukkig goed gekomen!
Ik heb mijn beslissing gemaakt wat betreft de groep. Ik ga toch naar een andere groep, ik vind het te heftig en ook merk ik dat er zoveel mooie plannen zijn die niet nagekomen worden door iedereen, waardoor er structuur mist en waardoor ik de boeman ben bij de jongeren!
Ik kan altijd later terug naar de groep waar ik nu sta, maar voor nu denk ik dat ik even aan mezelf moet denken :)

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 10:51

Slimme keuze Joyce!

Gister was het rijden ook weer leuk! :) Alleen Zarah zorgde wel voor wat spanning in de les, die sprong af en toe opeens met 4 benen de lucht in.. Een keer zo hoog dat dr benen allevier boven de bakrand uitkwamen bij het tribune.... En Sjoerd stak opeens ver boven mij uit in de spiegel...
Maar niks gebeurd gelukkig! :)

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:45

Verstandig besluit Joyce. Heftig hoor!
Hihi Merel, ik hoorde het. Daarna is Sjoerd maar even de les uit gegaan toch?
Oh balen Aniek. Hopen dat het niks ernstigs is!
Hield je het vol die cursus Maaike? Dan zit je volgens mij echt zwaar in te storten daar omdat je gewend bent om de hele dag buiten bezig te zijn...

Zo gister waren mijn ouders hier even, zijn ook blijven slapen. Ze hebben alvast een bank mee genomen en 4 dozen met boeken en spulletjes enzo en m'n fietsen en paardendekens e.d.
10 december moet ik uit m'n huis zijn dus ik ga donderdag t/m zondag verhuizen. Moet even een auto regelen en dan de trailer van de manege mee.
Zit trouwens te denken om in maart een maand naar Australië te gaan. Heb toch een half jaar lang niks wat 'moet' en wil die tijd gewoon echt dingen doen die ik graag wil. En een grote wens van mij is om te gaan backpacken in Australië en wie weet ga ik dat dus nu wel doen!!!!

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 19:40

Vet! :D Een vriendin van mij heeft dat een half jaar gedaan en die is daar zo van veranderd, positief gezien. Was altijd al een heel spontaan en leuk meisje maar nu is ze ook echt zoveel zelfverzekerder.
Moet je doen joh!

Aniek, da's balen!! Is er iets aan te zien aan de buitenkant?
Niet te lang wachten met veearts met dit soort dingen hoor! Mocht ze iets beschadigd hebben kan je best snel erbij zijn om botwoekering te voorkomen/vroegtijdig stop te zetten.

Het ging wel die cursus, hebben meer koffie gedronken dan wat anders, ze hadden gelukkig ingecalculeerd dat ze met een stel boerenbuitenmensen daar zouden zitten haha.

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:48

Ja ben hard aan het nadenken hoe ik dit ga doen hoor Maaik. Misschien moet ik wel pas in april/mei gaan zodat ik nog wat meer geld heb en dan ook wat langer de tijd heb. Weet nog niet hoe ik dit ga inkleden.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:48

slimme zet joyce, ik zou dat ook zeker doen...
Niks warm of dik aniek?
Gelukkig dat ze dat zelf ook inzagen maaike..

Ik ben vandaag voor het eerst weer gestart sinds 18 juli na alles wat we daarna hebben mee gemaakt. Puur om te kijken waar we nu staan na dit half jaar..
Trailer op ging braaf en daar ruim optijd aangekomen omdat ze er altijd zo hard uit gaat.. Nu half uur laten staan en het ging redelijk. Had nu niet mijn eigen trailer mee maar 1 met rubber op de klep en erin. Achterijzers eraf ivm de komende sneeuw en dus minder lawaai.. Iets wat ik gelijk kon merken.. Losrijden was ze opzich fijn, ze mist alleen nog zoveel kracht waardoor mijn aanleuning lang niet altijd constant is.. Dit is echt een aandachts punt. 1e proef erg braaf gereden, te weinig actie, iets wat de jury na de hand ook nog zei.. 2e proef had ik iets meer actie, waardoor het er iets beter uitzag en ze ook iets meer bij elkaar komt. Wel mis ik nog steeds de kracht en dus de actie en dus de oprichting en dus is ze nog erg lang... Hier ben ik hard mee aan het werk. Uiteindelijk was ik de 1e proef 2e met 179 en de 2e proef 1e met 187 punten.. al met al dik te vreden.. Thuis kwam ze ook nog eens super rustig van de trailer af, dus ik weet bijna zeker dat het grotendeels met het geluid te maken heeft.. Ben de filmpjes aan het uploaden... die plaats ik zo nog..

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:47

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 08:15

Gelukkig loopt ze weer goed, niks warm of dik.
Vandaag moer ik even de DA vanm artis bellen, hij is ook TA en heb meer vertrouwen in zo'n iemand dan een ander die alleen TA is.. :+
Ga ook nog even in overleg met Gijtenbeek, of mel nog een x voor de osteo kan.. Gezien ze nu natuurlijk drachtig is...

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 10:31

Joyce, goed dat je voor jezelf hebt gekozen! Als je weer op Keltje wilt moet je het maar laten weten he!!

Aniek, fijn dat ze wel weer goed loopt. En spannend zeg, een veulen op komst!

Maaike, wel leuk dat ze jullie ook op cursus sturen!

Bij deze een topicje van mij en Dito, hij doet het allemaal zo braaf. Alleen de laatste tijd lijkt er hem iets dwars te zitten, dus toch maar weer de osteo langs laten komen binnenkort. Maar goed, hier het topic:
Barroco @ [RIJ-ITP] Bandito in herfsfeer, eerste foto's van een buitenrit!