manege Paardoes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Barbara_

Re: manege Paardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 21:03

Heb je wel een zadel met verwisselbare boom dan Marieke? Dat is wel handig!

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 21:11

ja natuurlijk heb ik die, anders kan t toch niet..... :+

Bianz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 09:39

Hoi!
Balen Bar, hopen dat het mee valt met de ernst van de blessure en daarmee het herstel ook niet al te lang gaat duren. Ik duim!
Marieke lekker geslapen gisteren? Al wat beter? Hopelijk kan de zadelmaker snel iets voor je doen.
Was gezellig gisteren op het terras! Haha zo hier en daar wat rare verhalen, vind Barry ons nu toch niet heel raar Anne? Spontane jongen iig! O ja, vergat ik nog te vragen: waar ga je eigenlijk naar toe op vakantie?
Zo eens richting stal: kijken of Orson al minder stout is dan gisteren! Zal hem influisteren dat als hij in de bak braaf is hij nog een rondje met Nous buiten mag doen, dat helpt vast :D

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 14:31

Tjee Bar, dat zou echt vervelend zijn! Ik duim mee voor goed nieuws! Met baby nog wel alles goed?
Leuk om te zien dat Myra t goed maakt :)
Hopen dat er voor jou ook snel goed nieuws is voor t zadel van Jade Marieke, hou me maar op de hoogte!
Fijne vakantie alvast Anne, geniet ervan!
En die Orson, hij haalt alle trucjes weer uit de kast! Gelukkig kon ie nog wel mee, anders was hengstige Nous verdrietig geweest :')

Nou, dinsdag dus foto's wezen maken van Nous. Was wel beetje zenuwachtig voor stress-kip Nous in de trailer :+ maar Nous was relax en superbraaf, echt zo goed van dr! Op de foto's zag alles er goed uit, dus kreupelheid was echt oorzaak van overbelasting. Wel fijn om dat te weten, was echt blij! En van DA mocht ik weer lekker buitenritjes gaan stappen met dr *\o/* Dus dat hebben we nu paar keer gedaan. En als t dan zo goed blijft gaan, kunnen we over 2 weken paarden rijdend verhuizen :)
Zo, en nu ik ga lekker genieten van 3 weken vakantie *D Gister terras was zeker gezellie, moeten we toch vaker doen! En idd Anne; wat vond Barry van ons? :P
Ga zo mn tas eens inpakken, want ga een weekje boscrossen bij t Reelaer. Nous is in goede handen bij Bianz, dat is fijn :j
Ik spreek jullie weer over een weekje!

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 15:45

Heb sinke vandaag gebeld voor mn zadel, ze bellen maandag terug om een afspraak te maken. hoop dat het bij alleen de boom verwisselen blijft....
Klein feestje dus Thirz, dat Nous helemaal goed is, en geen gekke dingen op de foto....kun je met een gerust hart lekker gaan boscrossen bij t Reelaer....Hou je me op de hoogte...
Bar, hoe weet je eigenlijk voor 99,99 % zeker dat het een peesblessure is, Anouk kan dat toch niet zien?
Bianz, lekker aan het genieten in het zonnetje?
Anne ik zie je morgen op stal....gezellig...
Hey Cis, jij wilde toch ook nog steeds een keer mee?

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 16:02

Anouk kan dat idd niet zien, maar die kan wel uitsluiten dat t uit dr rug of schouder komt. En aangezien dr been echt dik is bij de pees is het dus errug waarschijnlijk dat het een blessure is van de pees zelf!

Baby vandaag aan de wandel :D
Afbeelding

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 21:57

Leuke foto Bar!

Thirz, wat fijn dat alles goed was op de foto's!
Nou ik hoop voor je dat je het rijden weer lekker kan opbouwen!

Marieke, vervelend dat Jade ook last heeft, hopen voor je dat een andere boom ook uitmaakt!

Anne... vriendje...foto?
Ben wel benieuwd!

Cis, hoe zat het nou met jou serious-boy-trouble???

Gister heb ik gelest bij Carolien, t ging echt super, al had ik daarna nogal pijn in mn handen en polsen, maar ben wel tevreden afgestapt!

Vanmorgen was ik samen met Mellanie al om 7 uur op stal en om half 8 zijn we samen op Luna en Voice naar het strand vertrokken.
T was echt super!
Foto's komen nog, heb ook gefilmd in galop, dat was wel lachen.

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 18:24

en hoe vond Mojito het gister buiten? Wilde ze nog?
En balen van Shaar.. laat woensdag maar weten wat de uitslag en prognose verder is! Hopen dat t meevalt! Ik duim mee!

Haha en Barry vindt jullie niet raar hoor :P Heeft hij niets over gezegd iig. Hij vond t gezellie :j Had t zelfs over een volgende keer, dus das een goed teken hè. En dan gaan we ook met zn allen stappen! (zonder Paardoes volgende morgen om half9!) Conclusie: Meiden-gang met paardenvirus, meeting 1 overleefd :+
Hij keek trouwens wel zn ogen uit in Schutters. Vond dat er maar rare types rond liepen. Joh :Y)

Wij gaan een weekje naar de Veluwe Bianz, zonder vliegtuig dus :P Ben er nog nie helemaal mee bezig. Was vrolijk mn clienten voor de vrijdag aan t opschrijven, tot ik me bedacht dat ik dan al weg ben :+ Ach, zegt ook wel iets over hoe t nu gaat. Heeeerlijk om even een weekje er tussenuit te zijn, maar veel minder zwaar/ vermoeiend dan een poos geleden.

En nogmaals gefeli met t goeie nieuws Thirz! Nu lekker stappen buiten. Doet ze dat braaf? of wil ze liever in een hogere versnelling? Ook super dat Nous zo braaf was op de trailer! (Succeservaring in the pocket!) Paarden blijven verbazen hè :+ Vandaag naar Jade geweest en 'schriktraining' gedaan :Y) Paard vond t een hele mooie, vooral niet enge paraplu en ook de pion kon haar niet boeien :+ Dus volgende keer de moeilijkheid maar ff opschroeven! Op naar deel 2: schriktraining in de wei bij t riet. Dat was wel erg eng nl :+ Mariek heeft foto's en filmpjes!
Plezier Thirz! (is al te laat, maargoed voor t idee hè.. )

Benieuwd naar je foto's en filmpjes Nel!
Laatst bijgewerkt door Anne_87 op 02-08-09 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 18:52

*egopost*
Ik had dus echt verwacht dat Jade de paraplu heel eng zou vinden, maar niks hoor, ze vond het wel interessant....stond wel enigszins in de wegvlieghouding mocht het toch eng worden, en toen Annemijn de paraplu in een pion had gezet moest ze die wel eerst even van een afstandje bekijken, maar durfde daarna zelfs even te gaan kijken....Hier heb ik alleen een filmpje van, maar moet nog ff uitvinden hoe ik die upload en plaats...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Na de paraplu moesten we ook nog even onze rekoefeningen van Anouk doen, Jade vind het maar raar, en snapt niet goed waarom ik nou zo aan dr been sta te trekken....
Afbeelding

Daarna nog wat foto's gemaakt van een poserend paard...die eigenlijk helemaal geen zin had om te poseren...jammer dat die 1e op het bruggetje niet helemaal scherp is...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anne vond het weer erg gezellig, volgende keer eens ff wat met balkjes en zeil/zijl uit gaan proberen....

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 18:55

Ja was zeker weer gezellie! Knappe Jade alles zo braaf laten gebeuren :D Ben benieuwd naar deel 2!
Enne pssst, toch ook nog wel iets van je springpaard showen hoor O:) Was ze ook al zo knap!

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 18:56

ja maar dan moet ik eerst ff uitvinden hoe ik filmpjes plaats....en hoe ik t geluid weglaat.... :o :D

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 18:58

via photobucket of hyves enne.. gewoon geluid van je computer uitzetten hè ;) hahaha

Bianz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 10:17

Grappige foto's van Jade die nergens bang voor is :) Kom maar op met die filmpjes: ben wel benieuwd!
Bar, ik duim voor je! Hopen dat het mee valt.
Nel, tof dat je lekker naar het strand bent geweest! Alleen, wie is Luna? Heeft Mellanie nu een eigen paard?
Thirz, hou je het nog een beetje uit in de warmte? Het moet eind van de week erg heet worden! Nous vond het vanmorgen wel raar dat ik ze ff een appel en een knuffel kwam geven maar ze dit keer eens niet mee mocht: ze bleef me achtervolgen naar de uitgang van de wei haha! Morgen mag ze weer mee wandelen, hopen voor d'r dat er dan geen tig combines op d'r af komen :D
En... ik het gisteren een nieuw zadel gekocht! Een splinternieuwe Stübben en ik kan 'm waarschijnlijk donderdag helemaal perfect passend op Orson ophalen! De zadelmaker was er gisteren en ik heb er verschillende geprobeerd, maar bij deze wist ik meteen: dit wordt hem! Ben er erg blij mee, nu al haha :D

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 15:07

Bianz, wat fijn een nieuw zadel!
Luna is een 6 jarige friese merrie.
Mellanie verzorgt haar nu al bijna een half jaar.
Ze lest er mee bij Miranda en dat gaat super.
Luna is van een man bij ons op stal.
En afgelopen zaterdag was Luna voor het eerst van haar leventje op het strand en dat vondt ze super gaaf!
Lekker door het water gegallopeerd... ;)

Leuke foto's van Jade mariekje!

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 15:09

hoe zet ik nou filmpjes op bokt?

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 15:12

Op mn hyves staan de filmpjes ook, maar kan iemand mij uitleggen hoe ik ze erop kan zetten?

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 12:28

Leuke foto's van Jade :j Goede afwisseling als je niet kunt rijden! Heb je inmiddels alweer gereden en wat nieuws over zadelmaker?
Anne is nu ook lekker op vakantie. Die komt vast heel bruin terug.
Echt fijn Bianz zo'n goed zadel!! Kan je heerlijk zitten. Ik wl m graag eens testen ;) Ben benieuwd.
Nel: gewoon eigenschappen kopieren en tussen dit plakken: [video [/video]

Hier alles goed: wel erg warm, maar alles beter dan regen! Bruin word je niet echt in paardrijkleren en je cap; das dan weer jammer :+
Rij op Coos met een zelfgemaakt ROZE ( :P ) touwhalster, gaat prima!
Succes allemaal nog met werken in de warmte!!

Ladylada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 13:02

Ah thirz, lekker een weekje reelaer!
Krijg helemaal de paardrijkriebels als ik er aan denk haha :D

Top dat Jade zo gezellig meedeed met jullie politietraining! Is toch een stuk relaxter dan een gestresst paard...

En nel, fijn dat het met jouw rijden ook zo lekker gaat! Dat filmpje van Daniël is echt té schattig haha.

Balen Bar, dat het met Shaar niet zo lekker gaat, hopelijk gaat het gauw weer goed. Ik moet ook nog steeds een keer je baby komen bekijken!

En Bianz, een nieuw zadel?! Toe maar! :P Geniet er van, t is altijd leuk als je iets nieuws gekocht hebt en je bent er zo happy mee!

Veel plezier alvast op de Veluwe Anne, lekker wandelen enzo.

Sorry trouwens, dat ik zo weinig op bokt ben. Moet superveel werken dus daarbuiten heb ik eigenlijk geen sociaal leven op dit moment haha. Mijn serious boy trouble bestond uit een hele leuke collega (kims noemde het mn scharrel haha) waar ik nogal in de war van raakte omdat eh, tja hoe zal ik het noemen hij 4x is blijven 'logeren' terwijl ie een vriendin heeft...Nooit gedacht van mezelf dat ik in zo'n situatie terecht zou komen, maar het is nu opgelost. We houden het maar gewoon op vrienden en vergeten maar gewoon wat er gebeurd is. Daarmee zat ik vorige week nogal in mijn maag, dus vandaar.

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 17:38

Nou vanmiddag was t zo ver... de dierenarts kwam. Hij zag sowieso meteen dat het een blessure was van het check(?)ligament aan de plaats van de zwelling. Toen shaar dr been geschoren (ziet er niet uit nu...) en een echo gemaakt van dr pees... helaas, erg slecht nieuws!
Er zit een flinke beschadeging in dr checkligament en er is ook nog een kleine peesblessure te zien lager, maar dit kan er best al jaren zitten.
Het "gat" in het ligament kan alleen maar ontstaan zijn door een trauma zoals een flinke glijpartij in de wei...
Naja... behoorlijk k*t dus, maar kon me nog groot houden.
Toen kwam het behandelplan natuurlijk aan de beurt... ze moet nu absolute boxrust en 3x per dag koelen. Morgen komen ze bloed afnemen en daar gaan ze een soort serum van maken, dit gaan ze inspuiten in het gat in het ligament en bij sharon moet dit er toch wel voor zorgen dat het herstel met ongeveer 2 maanden bespoedigd wordt... kortom, wel de moeite waard dus... Het kost wel een hoop geld!
Dus als t goed is gaan ze dat ongeveer volgende week inspuiten en dan over 3 weken een echo maken om te kijken of het ligament al aan het herstellen is.... en dan kunnen we dus beginnen met stappen aan de hand...
K*T! Kon echt wel door de grond zakken... we gingen net zo goed ;(
De prognose is wel dat het helemaal zal herstellen...

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 19:16

Ow Bar, wat verschrikkelijk voor je!
Vindt het echt heel erg voor je!
Hoop dat ze nog iets voor je kunnen doen en dat je in de toekomst nog wel wat met je pony kunt.
Sterkte!

Cis, leuke jongen ontmoet, balen dat ie een vriendin heeft,.
Maar er zijn gelukkig nog meer jongens op aard. ;)
Druk druk druk, werkse!

Thirz, lekker een weekje paardrijden... lekker hoor!
Eigneschappen had ik gekopieerd en tussen video geplakt, maar toen stond er error....
Dus daarom snap ik er niet veel van, maar zal het nog wel s proberen.

Bianz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 22:02

Jeetje Bar, dat is echt slecht nieuws. De behandeling klinkt wel heel positief en ook dat de prognose is dat ze volledig herstel verwachten. Zo'n behandeling die veel geld kost is het waard als het aanslaat. En als ik zie hoe het met Orson gaat na intensieve behandeling met de injecties, speciaal beslag en supplementen, terwijl er bij hem ook cystes in het straalbeen zitten, heb ik ook hoop voor jou! Het is niet hetzelfde weefsel, maar geeft wel aan dat alles nog mogelijk is bij een ernstige diagnose. Ik duim voor je!!
Nou Cis, dat is idd wel serious! Wel een beetje vaag van die gozer dan, als hij een vriendin heeft? Heb je er zelf wel vrede mee zo? Weer verder zoeken naar een normale gozer haha! Wilde je nog eens een nieuwe poging om af te spreken voor mee naar stal?
Haha Thirz weer op Coos: nog steeds bitloos dus?? Geniet er nog lekker ff een paar dagen van!

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 18:17

Hoi,
he bar, hoe ist nu met shaar?
Hoe was het bij de dierenarts?

Ik zag shaartje vanmorgen nog staan, staat allemaal aandacht te trekken als je voorbij loopt... arme pony.
Vamorgen gelest. vanavond invlechten voor t ringrijden.
Morgen heel de dag op Koudekerke ringrijden.
Ik hoop dat het droog blijft!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 18:28

De dierenarts is positief... hij heeft de pees ingespoten en nu staat ze met verband om op stal. Morgen verband er weer af en vanaf dinsdag weer beginnen met koelen. Sharon was gedrogeerd, dus die stond gelukkig braaf stil. Het been was al iets dunner dan woensdag. Op maandag 31 augustus komt de dierenarts een controlescan maken en als die goed is gaan we beginnen met revalideren...

Ja shaar verveelt zich rot, gelukkig is er wel een hoop te zien!

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 18:29

Gaaf Thirz, weer op Coos....enne, heb je eindelijk je roze halster hahaha....
Echt klote bar, deze diagnose, gelukkig is de veearts wel positief en kun je er iets aan doen....hoe is t nu met shaar...
Hey Nel, wist niet dat het morgen ringrijden is....hoop voor je dat het droog blijft...ze geven niet al te best weer af volgens mij....
Bianz helemaal blij met je zadel? Morgen eindelijk lekker rijden....

Dinsdag komt voor mij de zadelmaker, hoop dat hij deze boom goed vind, zodat ik weer lekker kan rijden...heb weer zo'n zin, zeker nu Jade zo braaf is....heb dr gister lekker onder de douche gezet en toen laten rollen in de roundpen....nou dat vond ze echt heerlijk haha....heeft wel 6 keer gerold, en flink staan briesen echt leuk.

Gaat er nog iemand naar de kermis....zag dat ze een "Mausestadt" hebben, ben daar vroeger wel eens in geweest....jeugdsentiment hahaha....

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 20:46

Zo, ben ook weer thuis aanbeland!
Bar; ik schrik van je nieuws; das echt flink balen zeg!! Gelukkig is de DA zo positief, hoop echt voor je dat t goedkomt! Hoe is Shaar er zelf onder? Staat ze wel rustig op stal?
Cis; ook rottig met die jongen! Helaas kan je je gevoel dan niet even 'uitschakelen' he!
En Nel; veel ringen gestoken?
Bianz; morgen ga ik je mooie zadel bewonderen hoor :)
Hoop voor goed nieuws dinsdag Marieke! En wat is "Mausestadt"? Ken ik nie :n

Nou, heb echt topweek gehad; hele leuke groep, mooi weer (af en toe nét iets te warm :+ ) en hoop gezelligheid. Ben nu supergaar, moe en vies, dus ga lekker douchen en wat slaap inhalen :z Verhalen/foto's/filmpjes volgen ;)