Manege Wilten of HC de Haerst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Manege Wilten of HC de Haerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 15:48

Welke Lotte?

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 15:52

Die altijd op stal helpt met Esther :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 16:00

Ah ok

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:31

Hey jolien / Linda,

Zag de startlijst, en zie dat jane niet meer erbij staat, is dat omdat ze vorige keer zo druk was of wilde nu gewoon niemand meer :') ?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:45

Hey, geen idee. Rachel deelt de paarden en pony's in en daarna krijg ik van haar een conceptstartlijst. Dus dat kan je beter aan haar vragen want ik heb de opgaven voor de pony's zelf niet gezien:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:56

Aah oke :) Maakt me veder niet uit, maar wel even nieuwsgierig, omdat ze er vaak 3/4 keer opstond :P

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 00:45

Hee Jolien, ik zat net met de wedstrijdinschrijving te klooien (ja heb er zowaar aan gedacht :+), maar kan nergens vinden wanneer de volgende wedstrijd nou eigenlijk is! Wil ik voor ik me inschrijf toch wel eigenlijk weten, haha. Weet jij dat zo uit je hoofd?

Hoe ging 't vandaag btw?

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 08:10

Hoi dames!!! Alles kits hier?

Vraagje aan Jolien: regelen jullie bij FNRS-wedstrijden altijd zelf een schrijver of neemt de jury een schrijver mee?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 09:25

@ Eline: De agenda wordt binnenkort nog aangepast op de website. Tot die tijd raad ik je aan om de nieuwsbrief in de gaten te houden. Daar staat ook altijd in wanneer de eerstvolgende wedstrijd is en vanaf wanneer je je kan inschrijven. De volgende wedstrijd is op 10 juni, vanaf 10 mei kan je je inschrijven.

@ Dymphke: Het ligt eraan welk jurylid we hebben, als deze geen eigen schrijver heeft, dan regelen wij deze. Hoezo?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 09:32

Btw: De wedstrijd ging aardig goed, ik kon Collin niet helemaal loskrijgen bij het inrijden. Ik heb gemerkt dat dit toch echt wel goed moet om de proef goed door te komen. We zitten nu nog niet op het niveau dat we zouden moeten rijden voor de F16. Ik merk aan Collin dat hij het erg zwaar heeft om alle oefeningen zo snel achter elkaar te rijden (linksomkeert na rechtsomkeert, wijken vanuit de hoek richting AC-lijn, halve volte halve baan na de gallop) en ik ben ook nog niet zover dat ik hem daar 100% bij kan helpen. We zijn dus hard aan het werk en het gaat zeker de goede kant op. Ik vind het al tof dat ik Collin tot de F16 heb weten te krijgen:)
Uiteindelijk hadden we 204 punten met -2 omdat de links- en rechtsomkeert wat in de soep liepen:P Kan gebeuren, gelukkig heeft het me geen promotiepunt gekost dus die twee punten aftrek kan ik ook nog wel mee leven;)

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 09:41

Toch al super dat je met Collin ff een F16 proef neerzet!! +:)+ +:)+ Petje af hoor!!

In oktober start ik met een aantal collega's van het manegebedrijf waar ik les geef, met de FNRS-jury cursus. Deze wordt tevens gegeven op 't manegebedrijf waar ik werk.
Er zijn echter een aantal voorwaarden aan verbonden, alvorens je aan de cursus mag deel nemen:
- minimaal 2 x schrijven
- minimaal 1 dagdeel F6 en hoger schrijven
- minimaal 1 x schrijven op een ander manegebedrijf

Omdat er dus minimaal 1x geschreven moet worden op een ander manegebedrijf, dacht ik direct aan de Haerst. Vandaag de vraag :) .

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:22

Ah okee Jolien, ik dacht dat het inschrijven telkens meteen na de wedstrijd begon :) dat was me verteld. Thanks!

Goed man van je proefje. Tuurlijk kost het wat meer oefenen maar dat geeft niet. Ga er gewoon lekker rustig voor oefenen, je moet 'm ook niet gaan forceren :]

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 11:39

Thanks allebei, lief van jullie:)

@ Eline: Ik merk ook wel aan Collin dat hij het heel graag allemaal wel wil maar dat hij het niet allemaal goed kan handelen. We zijn dan ook allebei helemaal stuk na zo'n proef. Maar langzaam maar zeker merk ik wel dat het steeds beter gaat. Gewoon lekker doorgaan, we hebben geen specifiek doel dus als we hierop vastlopen dan is het niet anders. We zien vanzelf wel waar het schip strandt, of niet natuurlijk;)
Het is ook niet zo dat we flutpunten rijden, we zitten telkens tussen de 200 en 210. In december hebben we 214 gereden dus we staan nu op +1. Ik ben al heel blij met de punten die we nu rijden, ook zonder promotiepunt ben ik blij met de punten:) Dit was nog maar de 3e keer dat we F16 hebben gereden dus er is hoop voor de toekomst:P

@ Dymphke: leuk dat je ook de cursus gaat doen. José Oomes regelt de vrijwilligers momenteel. Ik zal haar even laten weten dat je graag een keertje wilt komen schrijven. Het hangt er dus wel vanaf op de juryleden een eigen schrijver meenemen, maar we moeten regelmatig een schrijver regelen dus dat komt wel goed:) Dit seizoen hebben we nog 2 wedstrijden: 10 juni en 1 juli.

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:31

WOEHOE... Siebje is L2 + 4 :D :D :D :D Trots op me fryske hynder :D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:34

Gefeliciteerd! :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:38

Yes goed gedaan Lin:)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 14:00

Wat goed Lin!! Gefeliciteerd!

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 20:00

wat saai weer hier..
Morgen spelletjes... volgens mij heb ik alles klaar..
Ben benieuwd hoe de dag loopt.. komt vast helemaal goed :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 09:47

Inderdaad een beetje te rustig, heeft niemand iets leuks te vertellen?
Nog een paar maandjes en dan wonen we eindelijk in de boerderij, heb er echt zoveel zin in:)
Volgende week gaan we alle kozijnen aan de buitenkant schilderen, dat wordt ook nog een butklus, aangezien er nogal wat ramen ín zitten;)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 09:57

Spanneeend!

Pff het enige wat ik op het moment te vertellen heb is dat ik gruwelijke spierpijn heb :P Ben gisteren na paardrijden nog naar de arabiertjes gereden int oosten van t land en toen daar geholpen met een gigantisch stuk gaas in de grond zetten als afscheiding voor de paarden, en er schrikdraad voor gehangen enzo. Pff wát een pokkenwerk zeg. Was wel ontzettend leuk overigens om naderhand de paarden (ongeveer 20 stuks) in de wei te gaan zetten en ze enorme bokkensprongen te zien maken zodra ze ontdekten dat er halverwege ineens een hek stond := We zijn er maar bij gaan zitten op een krukje om ze te zien. Die normaal gesproken zo rustige paardjes deden ineens de staart omhoog en gingen al showend door het weiland met z'n allen, was mooi om te zien. En zodra de groep weer kalmeerde was het natuurlijk tijd om te onderzoeken of je nog langs of over dat hek kon, of misschien onderdoor, want het gras aan de andere kant was natuurlijk nog altijd groener :j

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 10:38

Ah leuk Eline! Geweldig om die paarden dan zo te zien spelen, inderdaad de moeite waard om er bij te gaan zitten kijken.

Collin was gisteren ook even arabiertje in de longeercirkel. Er staat nu een tent naast voor het schilderen van de hindernissen, nou dat was toch wel heel erg eng. Vooral als er een briesje langskwam waardoor de tent even wapperde. Staart in de lucht en gaan met die banaan haha. Ik moest zo om hem lachen, hij liep me toch een partij te showen en te doen, geweldig!

Voor die tijd met het optuigen van de pessoateugel stond meneer niet echt op te letten, hij was meer bezig met zn suikerklontje. Totdat ik de touwtjes aan de singel vastklikte, toen werd meneer ineens wakker en nam die een spurt richting de toiletten, gelukkig liep daar net Margreet dus die kon hem tegenhouden, mafkees haha. En toen liep die ook nog moeilijk te doen omdat hij weer achteruit moest:P

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 10:52

Paarden hebben allemaal het voorjaar in de bol :)

@ Jo: Die tent staat er toch al 4 weken ofzo ?

Sieb was gister ook heel blij.
ik ging in de Springtuin rijden, maar ze waren ook de hindernissen er aan het uithalen met de kniklader en de bus met aanhanger.
Tevens was Max met een vriendje met de bosmaaier langs de sloot aan het maaien..
Was sieb eindelijk gewend aan de eenden in de sloot staat er ineens grasmaaiers... Dat kon natuurlijk echt niet volgens mij.
Daarna heeft Iris er nog op gereden en mee gesprongen. Vind Sieb echt vet leuk om te doen :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:04

Klopt Lin, maar ik heb Collin een paar weken niet gelongeerd. Dus voor hem was het nieuw;) Maar hij is met longeren altijd al wel aardig fris. Hij vindt het altijd wel leuk om zo aan het werk te gaan, hij luistert ook heel goed naar m'n stem maar vindt het vaak ook wel leuk om even te spelen. Dus die tent was een mooie aanleiding voor hem om de clown uit te hangen hihi.

Haha die Sieb, grasmaaiers zijn ook ontzettend eng, straks halen ze al je behang en manen eraf:P
Ik zag Iris ook met Roos springen, leuk voor die beesten en ook wel goed voor ze:)
En heeft Sieb nog een beetje springtalent?

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:36

Ik zal mij maar eens in gaan schrijven voor de wedstrijd :j hopelijk met Patineur dit keer, toppertje. Ylona zei net semi-serieus dat ik maar eens een van de arabjes mee moest nemen voor een wedstrijd :))

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:49

Ho stop ho:P De inschrijving zou op 10 mei worden geopend, dat dacht ik ook. Maar nu las ik vandeweek ergens (vraag me niet waar:$) dat je je vanaf 13 mei inschrijven;)