Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia89

Re: Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:47

Eerst nog het tikibad toch? :P

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:13

Ok, nog even het verhaal van de dixie!
Eenmaal paarden opgezadeld, wilde ik toch nog wel ff naar toilet met het oog op 2u rijden en na enige tijd in de auto doorgebracht te hebben!
Dus ik vraag of er een toilet is waar ik gebruik van kan maken. Er werd vol overtuiging naar een Dixie gewezen en even dacht ik toch echt dat er grapje gemaakt werd. Na een blik van mijn kant, kreeg ik de opmerking dat dat toch echt de toilet was.......uhm, ok.
Nog geen 5 minuten later wil Leonie naar de wc en ik wijs vol overtuiging naar de Dixie. Leo keek mij aan alsof ik niet goed bij mijn hoofd was geworden en vraagt aan de eigenaresse of dit nou echt serieus was.....tja, dat was het dus! (Leo had sowieso al niet een al te beste eerste indruk gegeven met haar studie en het met u aanspreken van chirurgen :+ ).
Tja, eenmaal terug wilden we allemaal nog wel ff plassen, maar waren het er met z'n allen over eens dat dat niet op de Dixie zou gebeuren, daarom onderweg nog maar ff gestopt!

Tja, dat meisje wat meereed was nou niet echt een toevoeging....maar het eraf glijden met zadel en al en daarna nogmaals neervallen bij het opstappen deed ze toch enigszins knap!

Daarnaast wil ik nog even kwijt dat Wendy goed en netjes gereden heeft, op enkele links/rechts momenten of rechtdoor op de rotonde! Ik zou het je niet nagedaan hebben met mijn rijbewijs anderhalve maand op zak geloof ik!

Enne, nog bedankt voor je complimentje over het koken! Je mag best vaker komen en aanschuiven hoor! Al hoop ik dan wel dat ik weer een werkende vaatwasser heb!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:38

Haha, komt Leo toch gewoon afwassen :Y)

Uhh tja, als ik op een dixie wil plassen, ga ik wel naar een event of zo. Vond het ook een beeeetje apart :')

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:47

Vandaag genoeg om uit te kiezen toch Sas???? Alhoewel die van gister wel een luxe uitvoering moest voorstellen.....met spoelsysteem wat niet werkte!!!! 8)7

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:49

Ja, wel als je heeeeeel vaak spoelde. Heb er bijna een stijve arm van O:)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:49

Hahaha! Ik voelde me nogal blond..........

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:02

Iemand moet de blondste van het stel zijn :+

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:24

Wat een geluk weer dat ik die eer heb! :+ :')

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:27

Je maakt het er zelf naar hè :+

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:44

Bedankt voor compliment, fijn dat jullie mee durfde te rijden.

Na eten samen afwassen is ook gezellig. Is je vaatwasser nog te reanimeren?

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:45

Zeker hoor, ging toch goed! En ja, waarom zijn rotondes rond als je ook rechtdoor kunt :+

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 22:05

Dan hoef je minder te remmen en niet terug te schakelen die rotonde heb ik al redelijk vaak genomen. Dan doe ik het wel, niet bij vreemde rotondes.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 22:12

Het was pas toen ik Milou haar verslag las dat ik doorhad dat Dixi geen paard was _O-
Jullie hebben dus een leuke rit gehad zo te lezen, hoe waren de paardjes over het algemeen? Toen ik belde vertelde Sandra dat ze echt voor een ieder wat wils hebben. Is de omgeving mooi om te rijden?#
En het eten was ook leuk?

Balen Wen dat Mazzel niet rad loopt, dat is nooit leuk.

Volgend ritje lijkt me leuk, in Mei kan ik zo goed als niet dan heb ik het onwijs druk, Juni kan ik alleen eind juni niet verder ben ik makkelijk.
Als jullie een keer een aparte rit willen maken kunnen we ook jachtpaarden in Beek gaan rijden maar dat gaat wel wat sneller dan dat menig onder ons gewend is.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 22:29

Haha antoinette, dixi een paard. En sandra zei dat we wel wat pittigere paarden mee hadden, dat ze nog makkere had. Ik had gevraagd om eentje met wat pit en paardjepaspaste prima! Omgeving vond ik een keer leuk, maar niet bijzonder. Qua omgeving zou ik dan eerder gaan voor veluwe, drenthe, loonse en drunense duinen. Het was bos, langs wegen en landbouwgebied. Voor ons waren paarden mooi hard als je vergelijkt met duin en bos hier.
Eten was ook gezellie en lekker, lekkere knoeiboel :Y)

Stappen die jachtpaarden net zo hard als ijslanders? en lijkt mij wel leuk, ze gaan vast stuk harder dan mazzel. Wel balen ja dat hij kreupelt, doet hij anders nooit (maar 1x eerder)

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 22:44

Ik had gevraagd om een paardje wat liep op de automatische piloot. En die kreeg ik ook! Als bonus ook nog een vijfganger, dus ik heb alles uit kunnen proberen!

Uhh, ik ben denk toch meer in voor een iets rustiger ritje O:)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 22:57

Ik geloof dat ik de eer qua blond zijn ga doorgeven aan Antoinette ;) O:)
Ga morgen miele maar eens bellen voor reanimatie....
Omgeving vond ik zeker leuk voor de afwisseling! Mooie harde paden. Kwamen op een stukje dat voor hun begrippen mul was....voor ons was dat nog steeds redelijk hard, haha!
Had een lief paardje. In begin beetje eigen tempo en ze moest niets van dat drukke paardje hebben. Ging haar 1x inhalen en ze schoot er echt voorbij :D ! Verder een wildkleur! Vind aparte kleurtjes altijd wel leuk!
Ach Wen, die knoeiboel.....nu heb ik nog meer redenen ff te moeten stofzuigen, haha!
Beek lijkt me nog steeds leuk, wil alleen niet springen :n !

Ach Sas, frequent rijden en je hebt geen spierpijn ;)! Kunnen we weer the day after gaan hardlopen :j *\o/*

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 23:03

Hihi, de zomer wordt het rijden nog iets minder dan de afgelopen maanden. We kunnen ook weer bij Smit gaan? Op Tiëstootje :))

Hahaha, inderdaad Dixi een paard... Sowieso snap ik niet waar je die link gelegd hebt Antoinette. Ik denk bij blauwe hokjes namelijk ook altijd aan paarden :Y)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 13:53

Mooie verhalen weer dames :D. Vooral van de Dixi :P. Stal Mansour zit ook wel in een mooi gebied, en daar doen ze ook buitenritten, is misschien ook een leuke!

Hoe hard gaan die jachtpaarden gemiddeld :P. Shaggy in galop is een max. van 32km per uur (en mijn stalgenootjes vonden onze galop op de Veluwe al hard en daar moest ik m inhouden en reden we 22km per uur :')). Vind het sowieso altijd wel grappig als ik mijn maximumsnelheid zie, dan denk ik altijd goh 30 km/u in de auto is keilangzaam :P.

Die keer dat we een rit bij Fenna gingen doen op de stal waar ze altijd die kampen voorop reed had ik trouwens ook net mijn rijbewijs :P. Was ook goed verlopen gelukkig :=.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 19:42

Mijn foto's staan online: https://www.flickr.com/photos/97878664@N03/sets/72157643221848683/

De bruine is manadis, daar zat ik op.
De 'schimmel' met de roze lippen en oogleden en geheel roze halster was Fenna's paardje, Lysa (volgens mij)
De (vliegen)schimmel met roze gestreept/geblokte halster was Leonie's paardje, Yma.
De bonte zat Saskia op (sorry sas, weet niet meer hoe jou paardje nou heet).
De valkkleurige, Folda, was voor Milou,
En de vos en nog een schimmel werden gereden door voorrijdster en meisje van daar ik dacht kemba en lykja.

De foto's zijn van poetsen en zadelen en bij terugkomst. De filmpjes zijn aan het uploaden en ik probeer wat lange filmpjes te knippen, maar dat vindt mijn laptop nogal zwaar werk.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 20:02

Ik had die ene met die moeilijke naam *kopieert van hun website* : þiða

Nu foto's kijken :)

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 21:42

Leuke foto's Wen! :)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 22:12

Leuke foto's Wen!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 22:29

Dank je. Haha ja de naam was zo moeilijk dat ik die vergeten was, die van milou was makkelijk en leo ook welen van Fenna viel ook mee en tja van het paardje waar je op zit, onthoud je het wel. Al zal ik bij de namen alle rare letters en accenten ook wel vergeten zijn :o
Filmpjes zijn bezig, nu 4 geupload en ik heb er 1 van 15 minuten gesplitst en ben er nu nog 1 van 13 minuten aan splitsen en dan nog 1 van 27 minuten te gaan... Ik ben dus nog ff zoet. En die gesplitste filmpjes dan nog uploaden.

Hier alvast deel van de filmpjes, de rest komt er ook nog bij:

http://www.youtube.com/playlist?list=PLdG-e9z2plxuFOsO6FfFWBzx74cssTkjn
Laatst bijgewerkt door Horsefreak op 31-03-14 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 22:31

Ik mis een foto van 'de' Dixi :').

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 17:39

Afbeelding

Zoiets was het idee :Y)