Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia89

Re: Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 14:00

Haha, je gaat vooruit! :+

Nee, dat is niet de singelloop, maar de Leiden Marathon - 5km.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 14:16

Owwwww 5km, dat is korter dan de Singelloop :').

Kom er trouwens achter dat we in Hellevoetsluis ook een Bootcampclub hebben, lijkt me ook leuk om te doen! Maar eerst mn conditie maar is opkrikken!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 19:21

Ja, die is volgens mij 7km.

Bootcamp is tegenwoordig overal joh, echt een hype.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 22:32

Sportief, es, gaat goed dus.

En ik denk dat bontje op adjes zadel niet helpt, moet wel dik bontje zijn of ik moet meer vet kweken op mijn kont. Zelfs mijn fietszadel zit lekkerder.

En ik heb nog een lens gekocht, heb nu ook een groothoek lens sony 11-18 mm, 4.5-5.6. Als mooi weer is, maar eens testen met landschappen. Nu redelijke verzameling lenzen :-)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 09:21

Ik wil ook nieuwe lens, maar wil lichtsterke en die zijn zo duur :'). Moet ik echt even voor sparen :P.

Heb mn rondje hardlopen er weer opzitten. Was half 7 wakker en liep om 7 uur al ;). Nu lekker douche, boodschappen doen en het huis schoonmaken. Vanmiddag lessen met pony. Dat wordt ook werken gok ik zo.....

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 18:42

Licht sterk wil ik ook wel, heb nog wel 100 mm 2.8 das al wel licht sterk. Ik heb nu redelijk groot bereik, 11 -18 18-55 35-70 75-300 en 100mm macro. Al wordt het op mijn camera 16,5 - 450 is crop sensor, geen full frame, dus alles x 1,5 doen.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 01:08

Jezus, dat is vroeg Es. Dat je daar dan zin in hebt...

Veel plezier met je nieuwe lens Wen. Ik ben nog even aan het nadenken over welke camera ik morgen meeneem of dat ik überhaubt wel iets meeneem...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-14 08:01

Ben vaak vroeg wakker :). Maar ga ook gerust 9 uur al slapen :'). Juist mooi zo 's ochtends vroeg. Zonnetje wat opkomt, nevel nog van het water en de velden. Echt mooi gezicht altijd!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 09:56

Haha, ik zei toevallig gisteren nog. 'Het is super mooi 's ochtends vroeg, maar toch mis ik het liever' :') Als ik naar kijn werk ga, krijg ik er wel eens iets van mee en dan zie ik allemaal van die mooie fotomomentjes.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 10:09

Ja is ook mooi, moet mezelf keer vroeg uit bed schoppen en dan camera mee.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-14 22:01

Vooral jezelf uit bed schoppen en naar Amsterdamse waterleidingduinen. Dat is zo mooi!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 23:40

Ja dat is ook mooi, al moet je daar ook heen voor zonsondergang.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 23:42

Ik heb echt super genoten vandaag :) Op naar dag drie van dit fantastische weekend!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 23:45

Verslagje??

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 23:46

Dag 3? dit was pas dag 1 van mijn lange weekend, morgen dag 2 en maandag dag 3. Lekker 3 paarden dagen. Wat heb je gisteren dan gedaan sas?

En nog ideeën voor volgend ritje?

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 23:52

Gisteren ben ik naar Roué Verveer geweest. Ook erg leuk! :) Maar toen heb ik ook nog gewoon gewerkt.

Verslagje komt morgen, nu te moe :')

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 07:38

Succes dames, met hardlopen. Als ik achter laptop zit wil ik wel verslagje typen. Eerst mazzel zo eens plagen.

Antoinette hoe gaat het met jou?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-14 09:36

Gister wijntje op, helaas echte hoofdpijnwijn :'). Dus mijn plan om alvast te gaan hardlopen is veranderd in water met paracetamol! Straks wel alvast naar stal. Klein rondje buiten doen met Shaggy en vanmiddag hopelijk in de zon studeren!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 14:11

Verslagje ehm...

Nou eerst naar Milou gereden en daar lekker taart gegeten met z'n 4tjes (was lekkere taart!) en kopjes thee gedronken. Toen we weg wilde appte fenna dat ze trein later had, dus nog ff rustig aan gedaan. Rond uurtje of 11 toch maar ingestapt en richting Schiphol om Fenna te halen. We vonden dat Fenna Leo maar wakker moest houden. Die lag eerste stuk al te slapen. Vandaar doorgereden naar Kuinre. Op A6 heerlijk stukken zonder voetjes kunnen rijden, ideaal, alleen maar stuur en richting aanwijzer :o En met Fenna erbij was leo ook weer wakker.
Daar kwamen we om kwart voor 1 aan. Eerst nog ff onze zelf meegebrachte lunch gegeten bij de auto. En we zagen al veel ijslanders lekker buiten rond lopen in een soort loopstal/paddock en deel op het land. Rond 1u kwam Sandra, toen paard indeling gemaakt, we kregen paarden op bestelling bij wat we wilde. Ik wilde wel wat pittiger paardje om aan te rijden. Ik kreeg Manadis, een bruine ijslandermerrie. En zo bestelde iedereen zijn paardje en kreeg iedereen een passend paard. Fenna een schimmeltje, weet naam niet meer, Sas op een leuke bonte, Milou had valkkleurige, Leo ook een schimmel. (sorry, weet niet alle namen meer).
Milou vroeg om toilet 'dat blauwe hokje daar', de dixi :o

Toen paardjes uit de loopstal gehaald en gaan poetsen en zadelen. Ijslanders zijn niet groot daar en ze waren lekker vies en in de rui. Maar ik vond persoonlijk wel mooie manier van stallen, loopstal met binnen en buiten deel en voerhek om lekker hooi te eten. Ze hebben daar ook eigen manier van werken. Aantal hadden boomloze zadels, schoof lekker met opstappen. En hoofdstellen waren ook apart, losse neusriem en bit met kopstuk en teugels. Opstappen was ook aparte manier, gelukkig waren paardjes zo klein, op Alex zou ik anders nooit gekomen zijn.

Nou iedereen op zijn pony geholpen en daar gingen we. Helaas reed er nog meisje van daar mee met een ijslander die lekker aan stuiteren, ik weet niet of het aan paard of meisje lag. Paardje moest buitenrijden leren en was erg onrustig. Eerst wat we merkten was dat ze zo snel stappen, was echt snel en dan met die korte benen, was ff wennen mede het zadel en lange beugels.
Eerst stukje naar bos gestapt. In bos getolt, was helaas niet zo goed uitgelegd, gelukkig hielp Sandra onderweg nog beetje. Je moest vrij stevig van voor oppakken om ze goed te verzamelen, anders zat je in draf of galop. Al moet ik zeggen dat die van mij uiteindelijk wel steeds makkelijker te rijden werd naar mate tolt vorderde.
Zo stukken getolt en gestapt en stukje galop gedaan en Sas volgens mij telgang. Ik werd al gewaarschuwd dat ik paard met haast had, maar kon d'r prima achterin houden. Onderweg lag andere meisje nog naast de pony, die pony sprong steeds opzij en met boomlooszadel gleed ze zo weg.

Bij terugkomst paardjes afgezadeld en nog beetje geborsteld en daarna hun krachtvoer gegeven en weer terug in de groep gezet. Daarna moest Sandra weer verder. Onderweg zijn we nog maar ff bij tankstation/wegrestaurantje gestopt om te plassen & handjes te wassen om vervolgens weer lekker over de A6 te scheuren en weer richting Leiden te gaan.

Eerst Fenna thuis afgezet met mijn geweldige stuurkunsten: We moesten toch links? en dan naar rechts gaan en uiteindelijk rechtdoor te moeten :o
Via toeristisch Sassenheim naar Leiden terug gegaan en bij milou thuis op de bank gecrasht. Althans met z'n 3en en milou ging koken. En dat mag ze van mij vaker doen, we hadden lekkere gevulde wraps! en lekker stokbroodje (wie nog wil kan zich bij Milou melden, die had eten voor 7 of milou en sas moeten trek gehad hebben van hardlopen en inmiddels opgegeten hebben :Y) ). Als toetje ijs met verse bosvruchtjes, jammie. En daarna weer rustig aan naar huis gegaan. (en dan zit ik op de brandstofmeter te kijken en te denken: maar zo weinig diesel gebruikt?)

En nu filmpjes en foto's nog uitzoeken en uploaden. Al met al gezellig en geslaagd dagje met geluk dat ik auto van mijn vader had zodat er 3 op de achterbank konden. En op zich vond ik die stal qua paarden en rijden voor herhaling vatbaar alleen voor ons mensen moet je er verder niets van verwachten, geen kantine voor drankje en de dixi...
Nu volgend ritje plannen, dus kom maar met data en ideeen, mijn voorkeur gaat naar zondag of ergens buiten schoolvakanties om. En jullie mogen de rest aanvullen :+

Vanochtend weer op tijd uit bedje uit en Mazzeltje plagen. Was mooi weer, dus lekker ff paarden buitengezet, stal en eten gedaan en spullen opgezocht. Daarna Mazzel schoon gemaakt en onthaard en opgetuigd. Hij was erg traag, maar ja, is warm. Eerste stuk ging verder wel prima. Bij 2e drafje liep hij niet helemaal lekker, viel steeds met zijn hoofd omlaag. Dat is toch teken van kreupelheid. In zijstraatjes zijn voetjes gecontroleerd, helaas niets te vinden. Toen wilde eigenaresse nog stukje proberen. Ik maar gezegd dat ik het niet zou doen. Dus toen maar naar stal terug gestapt en klein stukje gedraafd omdat Mazzel piaffe/passage probeerde achter ander paard aan. Toen liep hij niet meer zo met zijn hoofd, maar ik wilde geen risico nemen. -O-
Verder lekker gestapt en zijn benen en voetjes op stal nog eens rustig gecontroleerd, geen overmatige warme plekken of rare dingen op de pezen. Benen wel ff gekoeld. Morgen maar ff rustig rondje buiten stappen en kijken hoe draf gaat. Maar even dagje niet naar strand en rustig aan en dan maar hopen dat het meevalt (en we donderdag wel naar strand kunnen).

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 15:11

Goed verslag Wendy!
Vind alleen dat de Dixie meer verdient dan 1 zinnetje, dus daar zal ik straks even een mooie alinea over schrijven ;)!
Nu even uitbuiken van een welverdiende (restjes) lunch na het hardlopen!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 15:46

Haha, de dixi is jou verhaal :Y) en is eten al op? heb je sas vanochtend nog brood met kaas gegeven?
Ik heb deel van de Foto's nabewerkt, moet er nog wat en dan filmpjes knippen, heb een paar erg lange :o Zo eerst woef uitlaten. Helaas ontbreekt het zonnetje

Ik hoop zo dat mazz morgen weer goed loopt.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 16:20

Dixi volgt dus nog!
Eten is nog niet op, wel bijna! Sas had net geraspte kaas met wraps en vulling :+ !
Zitten voornamelijk op de officiële uitslagen te wachten. Hebben in de tussentijd dan ook maar even afgewassen!

Balen van Mazz vanochtend! Hoop idd dat ie morgen weer goed loopt!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 16:32

Tijden zijn bekend. Ik heb 31.12 gedaan over de 5km, is 3 minuten sneller dan vorig jaar.
Sas heeft er 28.48 over gedaan! Weer een minuut sneller dan paar weken terug in Den Haag!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 17:17

En voor een volgende buitenrit... Verzin iets leuks. Ik ben eind april jarig, kunnen we weer een verjaardagsritje maken :+

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 17:46

Lekker sas en milou, jullie gaan steeds ietssneller! En Sas, hhet is jou verjaardag, mag jij verzinnen ;)