Okee ja dat heb ik ook wel ja. Heb nu net ook weer een bijrijdponytje 2x per week. Maarja heb net opgegeven voor wedstrijden voor 't hele jaar dusja dan ga je niet nu ineens stoppen natuurlijk.
Dat is ook leuk, met een paard verder komen. Maar de manege paarden mag je toch ook lekker poetsen enzo? Tenminste dat was vroeger wel zo, niet speciaal voor MLEENESS hoor, maar gewoon algemeen, borstelen, hoefjes schoonmaken enzo kon vroeger gewoon allemaal, nu niet meer? En de lessen zijn altijd al vol geweest, had begrepen dat dat nu juist minder was, tenminste niet meer als 12? in een les, dat ik er nog stond reden we, en dat was echt niet zeldzaam, met meer dan 16 en met slecht weer soms wel met 20 in de les.
Ja, dat is ook zo, de paarden zijn flink aan de maat, voorheen waren ze niet zo groot.
Anoniem
Geplaatst: 13-03-10 18:19
Wij rijden meestal met z'n 12ven, maar zeker in de zomer ook wel gerust eens met zijn 16en. Allemaal met paarden hè. Is niet echt fijn rijden als het zo druk is..
tegenwoordig mogen er niet meer dan 12 in de les mee rijden.....en als er wel meer zijn moet je naar Marja en dan gewoon zeggenm dat je het er niet mee eens bent
Marliee
Geplaatst: 17-03-10 20:12
12 vind k ook teveel als er zulke grote paarden meerijden..
of ze er wat mee doen weet ik niet maar als er genoeg mensen klagen dan moeten ze wel... ze hebben toen zelf de regel gemaakt dat er niet meer dan 12 in mogen en dan vind ik dat ze zich daar aan moeten houden ook vooral bij de paarden lessen
Ja weet nu echt zeker dat ik weg wil. Ben het er echt een beetje zat aan het worden. En dan gaat het nieteens over de manier van lesegeven.
Hoorde eerst al allerlei geruchten over hoe het er daar aan toe gaat en ik vind het steeds meer geldtrekkerij worden op de delft. Ook vind ik het absurd hoe er met paarden wordt omgegaan, met name de paarden die verkocht worden.
Nee maar paarden verkopen die slecht lopen aan meisjes die er niet zoveel vanaf weten vind ik in en in triest, en ik wil door dit soort dingen gewoon niet bij zo een manege zitten. En op de pensionstal waar ik heen wil heb je dat soort dingen gewoon niet-...
Maar een pensionstal handelt over het algemeen ook niet in paarden. In zekere zin heb jij natuurlijk gelijk, maar als die meisjes een paard willen kopen, lijkt het me ook verstandig als ze daar zelf het een en ander van weten en anders iemand meenemen die daar verstand van heeft. Een auto koop je toch ook niet zomaar. Een handelaar is en blijft een handelaar.
Ja.. maar ik vind meerdere dingen gewoon niet leuk, ik vind de stallen van de manegepaarden vaak ook klein enz.
Tartara
Geplaatst: 31-03-10 14:49
De stallen van de manege paarden zijn net zo groot als die van de pension paarden. Groter mogen ze van mij ook wel, maar moet eerlijk bekennen dat ze bij mij thuis net zo groot zijn.
Ja maar die van de pensionpaarden vind ik ook te klein, en als ze dan nog heelvaak buiten komen vind ik het een ander verhaal maar ze komen nooit buiten zowat..
inderdaad Tartara, wat ik echter wel jammer vind (mijn paard stata er gestald) is het feit dat ze pas heel laat het land op mogen, maar dat is helaas niet aan ons
Dat was een aantal jaar geleden ook zo, geloof vanaf mei tot oktober ofzoiets? Maar ook daar is iets voor te zeggen, zie nu aan mijn eigen stukje land, waar er maar vijf opstaan, dat het maar een paar maanden mooi blijft, daarna is het een grote modderpoel en wil er niks meer groeien. Nu heb ik meerder kampen gemaakt, en dat gaat beter. Ik weet niet of het het land nu van de manege zelf is of dat het nog gehuurd wordt?