Belgische maneges

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

magli

Re: Belgische maneges

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 17:30

Eline_x schreef:
Meld zich aan Haha!

Ik rijd in manege groenhove, torhout..
Bekend bij iemand?

Bekend

Misteryke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:26

Eline_x schreef:
Meld zich aan Haha!

Ik rijd in manege groenhove, torhout..
Bekend bij iemand?

maar 1 keer geweest, gewoon gaan kijken, zelf dus niet meegereden, ook nooit terug gekeerd omdat, wat ik er gezien heb, me niet echt beviel, maar dus niet echt ervaring meeaangezien ik gewoon een les heb gezien.

Dancer_joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 23:00

viewtopic.php?f=121&t=744431
aangezien hij waarschijnlijk naar belgie is dacht ik ik zet even de link in dit topic in de hoop dat iemand hem kent.

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 13:45

Mooi paard, maar helaas herken ik hem niet.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 21:48

magli schreef:
Goh ik was helemaal vergeten dat ik hier een oproep gedaan heb om manege in West-Vlaanderen te vragen, zie ik nu pas terug.

- Manege Derby, ligt waar ergens? Ik heb al HEEL ERG VEEL van de naam gehoord, maar heeft iemand ook een site en IEMAND DIE ER ZELF RIJDT en een EERLIJKE mening kan geven?
- Ruiterschool Rodeberg? Heb ik nog nooit van gehoord, Rodeberg is dit een stad, ik heb er nog nooit van gehoord. Idem vorige vraag: verdere informatie?
- En er babbelde ook iemand over een manege in Waregem?

Ken ze alllemaal haha Clown

manege Derby: Vriendin rijd daar, ben er zelf voor het eerst geweest.
Er zitten behoorlijk veel boze paardjes, heel erg kleine stallen, maar twee prachtige pistes. Volgens bepaalden is het meer voor het geld, maar word er wel goed les gegeven, het licht vlak bij de kust maar er is geen weide. paarden worden soms wel te veel in een les gedumpt en ik begreep dat je dat niet wou? Lachen

Rodeberg: Zelf gereden, krijg nu ook nog les van zelfde lesgever toen (1 kamp gedaan) Er staan redelijk wat paarden met papieren, ook best grote paarden, goed piste dacht ik. T'is vernieuwt heb ik gehoord. Heel erg mooi natuur gebied, en de tijd dat ik er reed, zag ik geen afgematte paarden, maar lekker frisse paardjes. Dus misschien wel iets voor jou. Rode berg: Is een berg, naast de Zwarte berg Verdrietigkomaan magli dat moet je toch al gehoord hebben ?? Clown Haha!)

Manege waregem: Was ook een bloso kamp, maar blijkbaar niet erg leuk, geen goede begeleiding en weining activiteiten, slechte slaapplaatsen. (heb ook alles hier maar van gehoord, dus kan ook naast zitten. Zelf niet gezien.)

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 22:12

Soet schreef:
magli schreef:
Goh ik was helemaal vergeten dat ik hier een oproep gedaan heb om manege in West-Vlaanderen te vragen, zie ik nu pas terug.

- Manege Derby, ligt waar ergens? Ik heb al HEEL ERG VEEL van de naam gehoord, maar heeft iemand ook een site en IEMAND DIE ER ZELF RIJDT en een EERLIJKE mening kan geven?
- Ruiterschool Rodeberg? Heb ik nog nooit van gehoord, Rodeberg is dit een stad, ik heb er nog nooit van gehoord. Idem vorige vraag: verdere informatie?
- En er babbelde ook iemand over een manege in Waregem?

Ken ze alllemaal haha Clown

manege Derby: Vriendin rijd daar, ben er zelf voor het eerst geweest.
Er zitten behoorlijk veel boze paardjes, heel erg kleine stallen, maar twee prachtige pistes. Volgens bepaalden is het meer voor het geld, maar word er wel goed les gegeven, het licht vlak bij de kust maar er is geen weide. paarden worden soms wel te veel in een les gedumpt en ik begreep dat je dat niet wou? Lachen

Rodeberg: Zelf gereden, krijg nu ook nog les van zelfde lesgever toen (1 kamp gedaan) Er staan redelijk wat paarden met papieren, ook best grote paarden, goed piste dacht ik. T'is vernieuwt heb ik gehoord. Heel erg mooi natuur gebied, en de tijd dat ik er reed, zag ik geen afgematte paarden, maar lekker frisse paardjes. Dus misschien wel iets voor jou. Rode berg: Is een berg, naast de Zwarte berg Verdrietigkomaan magli dat moet je toch al gehoord hebben ?? Clown Haha!)

Manege waregem: Was ook een bloso kamp, maar blijkbaar niet erg leuk, geen goede begeleiding en weining activiteiten, slechte slaapplaatsen. (heb ook alles hier maar van gehoord, dus kan ook naast zitten. Zelf niet gezien.)

Heb echt nog nooit van Rodeberg gehoord.

Maar ik denk dat ik heb beslist wat ik ga doen. Er was hier een meisje die mij aanraadde om eens naar manege 't Peerd te gaan, gewoon voor een strandwandeling of boswandeling. Wat ze mij vertelde klonk heel leuk, dus ga ik mss eens informeren voor in de zomervakantie.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 22:34

Leuk hoor, hopen dat het leuk word; laat je iets weten?

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 22:44

Jaja, maar 't is nog niets zeker he, maar we houden het wel even in het achterhoofd Lachen.

Paulien_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 22:46

Ik rij in Heusden in een Privestal (Graevehof)

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 22:48

paulien, goede stal daar? hebben ze een site ofzo?

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 12:10

Soet schreef:

Rode Berg: ga ik de eerste week van de paasvakantie naar toe voor mijn eerste keer. Erna zal ik wel lten weten hoe het daar is Lachen (ik ga er trouwens springstage doen)

Waregem: vind ik juist wel heel goede slaapplaatsen: in de container ( Clown ) lig je echt goed. In de slaapsaal is het in de zomer boven wel echt veel te warm. Maar ze zijn/waren een nieuw gebouw aan het plaatsen ik dacht voor de 16+ kampen. Niet zoveel (avond)activieten, je gaat wel een keer zwemmen en met heel warm weer (vorige zomer) zelfs 2 keer. Lessen vind ik ook niet het beste van al. De 2 mannen zeker wel. Maar dan was er nog een meisje en die bakkte er echt niets van. Maar ik doe eingelijk vooral mee omdat ik dan nog eens kan crossen. (eventingkamp) Ik weet niet zeker of ik dit jaar nog wel ga.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 20:37

Sorry dat ik even binnen kom vallen, maar kent iemand een manege of maneges in Nijlen (nabij Antwerpen)?

Voor verdere informatie waarom etc, graag via PB.
Alvast bedankt!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 21:59

Valentinow schreef:
Soet schreef:

Rode Berg: ga ik de eerste week van de paasvakantie naar toe voor mijn eerste keer. Erna zal ik wel lten weten hoe het daar is Lachen (ik ga er trouwens springstage doen)

Waregem: vind ik juist wel heel goede slaapplaatsen: in de container ( Clown ) lig je echt goed. In de slaapsaal is het in de zomer boven wel echt veel te warm. Maar ze zijn/waren een nieuw gebouw aan het plaatsen ik dacht voor de 16+ kampen. Niet zoveel (avond)activieten, je gaat wel een keer zwemmen en met heel warm weer (vorige zomer) zelfs 2 keer. Lessen vind ik ook niet het beste van al. De 2 mannen zeker wel. Maar dan was er nog een meisje en die bakkte er echt niets van. Maar ik doe eingelijk vooral mee omdat ik dan nog eens kan crossen. (eventingkamp) Ik weet niet zeker of ik dit jaar nog wel ga.

De slaapplaatsen worden in de grote vakantie veranderd. De bouw van het sporthotel is af, dus dan heb je zekers wel luxe Knipoog spliksplinter nieuw gebouw Knipoog.
Lesgevers, daar heb je gelijk in, bij de pony en paardkampen heb je te doen met 18-22 jarigen vaak, pas hun initiatordiplomatje behaald en dat zijn vak ook lesgevers die door het jaar geen les geven in bloso, dus niet weten hoe de paarden zijn.
Als je eventing of spring-endressuur kamp doet met je eigenpaard, zijn de lesgevers normaal meer ervaren.
Zou ik mogen weten van wie je les had? Ik neem aan Brain en Janus als het eventingkamp was. Janus heeft geen les meer in bloso, die zit nu in een eventingteam Lachen.

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 22:38

Helene, weet jij toevallig wie er dit jaar de rijvaardigheid springen en dressuur kampen geeft ? (als voorbereiding op je initiator dus he)

Paulien_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 12:16

Nashke schreef:
paulien, goede stal daar? hebben ze een site ofzo?

Ja heel goede stal! Is nog maar nieuw het is een dressuur stal. Maar ze moeten nog een site maken maar op kapaza hij der op.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 12:37

Margytje schreef:
Helene, weet jij toevallig wie er dit jaar de rijvaardigheid springen en dressuur kampen geeft ? (als voorbereiding op je initiator dus he)

Normaal brain, met dan nog iemand, maar dat weet ik niet, dat kan veranderen, kan sabine of marie zijn. Maar brain normaal altijd Lachen.

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 13:32

Helene_ schreef:
Zou ik mogen weten van wie je les had? Ik neem aan Brain en Janus als het eventingkamp was. Janus heeft geen les meer in bloso, die zit nu in een eventingteam Lachen.

Ja: Janus -> vond ik altijd heel ok! Soms wat er over maar toch
Brain-> Gçing heel goe maar had ik nooit lmes van (ervaren springruiten .. :s, hij geeft enkel minder ervaren)
Eline (wet ni hoe nog)=> Hadden wij altijd les van! En trok op niets!!! Sorry!!! ze rijdt zelf super maar kan geen lesgeven!

McSquizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 14:03

snowdon schreef:
Sorry dat ik even binnen kom vallen, maar kent iemand een manege of maneges in Nijlen (nabij Antwerpen)?

Voor verdere informatie waarom etc, graag via PB.
Alvast bedankt!

Hej een vriendin van me rijd in 't boonhof en das ook in Nijlen.
http://www.boonhof.be/
Toen ik nog in België woonde ben ik ns mee gaan kijken, wel al even geleden,en dat leek me een leuke manege.

Jumperken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 15:22

Ik rij in een privéstal in zottegem,heel leuk hoor.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 16:54

Valentinow schreef:
Helene_ schreef:

Ja: Janus -> vond ik altijd heel ok! Soms wat er over maar toch
Brain-> Gçing heel goe maar had ik nooit lmes van (ervaren springruiten .. :s, hij geeft enkel minder ervaren)
Eline (wet ni hoe nog)=> Hadden wij altijd les van! En trok op niets!!! Sorry!!! ze rijdt zelf super maar kan geen lesgeven!

wara heb ik dat al nog gehoord van Eline Schijnheilig.dat goed rijden mag je ook weglaten beetje Tong uitsteken ze heeft gewoon massa's goeie paarden die ze laat opleiden Clown pas dan gaat zij er mee rijden om ze darana weer te laten rijden Tong uitsteken enzovoort Clown

midnight22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 16:55

Kent iemand rijschool Arlonta in Olen (antwerpen)? Ik zou hier graag wat over willen weten. Sfeer, accomodatie enzo.

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 16:59

Helene_ schreef:
wara heb ik dat al nog gehoord van Eline Schijnheilig.dat goed rijden mag je ook weglaten beetje Tong uitsteken ze heeft gewoon massa's goeie paarden die ze laat opleiden Clown pas dan gaat zij er mee rijden om ze darana weer te laten rijden Tong uitsteken enzovoort Clown

Ok, ik dacht hmm subtiel aanpakken, wieweet ken jij die goed ofzo!

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 19:51

Haha Haha!, eline ken ik niet, janus en sabine, marie en brian wel.
Heb vorig jaar mijn initiator al gehaald daar op kamp (wel nog niet de cursus gedaan), maar ik wil dit jaar nog wel een (spring)kamp doen. Weet alleen niet goed waar. Mss weer in Waregem, of mss de Rodenberg ? Het moet in ieder geval ergens in West-Vlaanderen te zijn. Hoeft ook geen kamp te zijn, gewoon op een stal waar je op stage kan mag ook !
Als iemand iets weet ? Haha! !

Oh, en hoe geeft Brian trouwens springles ?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 20:01

Op kamp weet ik niet echt, maar de (privé)lessen die hij heeft zijn veelal aan gevorderde ruiters en hij kan soms snel bouwen. De afstanden gaan in ieder geval perfekt kloppen, want hij is een veel gevraagd parcoursbouwer op jumpings. Ik vind dus goed voor springlessen Knipoog.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 20:02

Valentinow schreef:
Helene_ schreef:

Ok, ik dacht hmm subtiel aanpakken, wieweet ken jij die goed ofzo!

haha Tong uitsteken