Mensen die op Stal Wennekers staan?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KylaLover

Re: Mensen die op Stal Wennekers staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 20:12

Net zelf bij don geweest. Was weer redelijk normaal. Hij hem komende dagen nog wel even in de gaten. Iedereen die even gekeken heeft bedankt!

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 12:59

Klopt Mirthee,

Mijn fjord heeft in een containerbox gestaan en had wel contact maar veeeel minder dan toen we naar de ponyuitloop verhuisd waren, het is super gezellig in ons straatje en iedereen houdt elkaars paard ook in de gaten dus dat is wel fijn:) en idd soms moet je met rijden de andere kant opkijken zoals je mensen vaak ziet rijden:( maar dat is natuurlijk overal zo waar ruiters zijn....

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 12:59

Zijn hier trouwens ook nog mensen die mest onderzoek -met oog op (ont)wormen- willen laten doen? Ik heb gisteren geinformeerd bij mijn DA (paardendokters) en het is imho best betaalbaar (Euro 18,-) en bij meerdere paarden zou de prijs per paard lager worden. Eventuele geinteresseerden kunnen mij een pb'tje (of whatsapp) sturen. Ik probeer zoveel mogelijk mensen bij elkaar te krijgen.

*edit: iets meer informatie aan bericht toegevoegd :) .

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 13:38

Klopt Anita, daarom ga ik ook zo veel mogelijk het bos in. Heb ik ook niet zo veel last van het aanzicht op het gebeuren dat mij niet aanspreekt.

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 13:42

Ik ben ook echt een bosruiter hi hi maar met die kou kruip ik toch snel de grote binnenbak in......ben eerlijk gezegd nog maar 2x naar het bos geweest (wilde gister ook maar vond het te koud....) bijrijdster is al vaker geweest hi hi

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 18:44

Vikki, mijn dierenarts vertelde mij dat een mestonderzoek niet zoveel nut heeft op een grote stal zoals W. Omdat er zoveel paarden zijn, is de kans op wormbesmetting gewoon groot en 'moet' je wel ontwormen.
Of wil je mest onderzoek laten doen om te kijken welke ontworming het beste aansluit?

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:15

vikki schreef:
Zijn hier trouwens ook nog mensen die mest onderzoek -met oog op (ont)wormen- willen laten doen? Ik heb gisteren geinformeerd bij mijn DA (paardendokters) en het is imho best betaalbaar (Euro 18,-) en bij meerdere paarden zou de prijs per paard lager worden. Eventuele geinteresseerden kunnen mij een pb'tje (of whatsapp) sturen. Ik probeer zoveel mogelijk mensen bij elkaar te krijgen.

*edit: iets meer informatie aan bericht toegevoegd :) .

Ik wil wel meedoen, maar pas over paar maanden, want het is net onderzocht (waaruit bleek dat Bes een verhoogd aantal larven van de bloedworm had, ze is nu onder behandeling daarvoor)

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 07:10

Jasja ik heb afgelopen dinsdag mestonderzoek laten doen! Ze is schoon :)

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 09:26

MoOtJuHh schreef:
Vikki, mijn dierenarts vertelde mij dat een mestonderzoek niet zoveel nut heeft op een grote stal zoals W. Omdat er zoveel paarden zijn, is de kans op wormbesmetting gewoon groot en 'moet' je wel ontwormen.
Of wil je mest onderzoek laten doen om te kijken welke ontworming het beste aansluit?

Mijn VA vertelde dat het wel degelijk nut heeft omdat uit onderzoek is gebleken dat 95% van de volwassen paarden vaak toch geen (ernstige) wormbesmetting heeft waardoor ontwormen overbodig is. Die chemische rotzooi is uiteindelijk toch niet gezond, dus als je onnodig gebruik kan voorkomen of effectiever kan ontwormen door iig het juiste middel te gebruiken, dan vind ik het zeker voor Eclipse meer dan de 18 euro waard :) . Maar dat zijn natuurlijk persoonlijke keuzes :) . Ik ken iig wel meerdere paarden op W die worm vrij bleken en niet ontwormd hoefden te worden.

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 10:18

Vikki, dankjewel voor je uitleg. Ik ga er eens over nadenken en overleggen. :)

Den_Quen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 20:21

Ahhh Vicky, Had ik moeten weten. Idd net laten doen saampjes met lau!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 08:35

Ik heb nu 5 (of 6) paarden voor worm onderzoek en wil deze week nog even aan een paar stalgenootjes vragen of zij ook interesse hebben en dan van het weekend kijken hoe de mest bij paardendokters te krijgen in de komende week :D . (Ik heb alleen een fiets, dat is wat lastig := ).

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 08:40

Met de post hahaha

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 08:45

Laat ik dat maar niet doen :D .

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 19:12

Ik had even een vraagje voor een vriendin.
Zij begreep namelijk dat er op wennekers ook mensen zijn die tegen betaling je uitloopstal uitmesten.
Nu dacht ik, er is hier vast wel iemand die weet wat ongv. de kosten daar van zullen zijn en evt. iemand weet die dat doet.

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 19:41

Ik weet van een paar dat ze het doen, maar weet niet of dat voor 'altijd' is. En hoeveel dat kost, geen idee.

juul23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 21:00

Er zijn inderdaad een paar mensen die dat doen, volgens mij ligt de prijs zo rond de 4 euro per keer..
Echt goedkoop gaat het dus niet worden als je dat dagelijks wilt laten doen.
Ik heb er een tijdje geleden ook over nagedacht, wilde misschien verhuizen naar een containerstal zodat ik niet meer zelf hoef te mesten.
Nu heb ik gelukkig hulp van een heeeeeeele lieve stalgenoot en kan Kat lekker in zijn uitloopstalletje blijven staan!

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 22:43

Ik heb iemand die don 3 dagen mest voor 5 euro per keer. Een ander zet don 2x in de week in de molen en vult zijn etensbakjes. Volgens mij mest zij ook wel. Als jf namen en tekefoonnummers wilt hebben moet je maar ff pb sturen.

marjolein__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 09:36

ik heb ook iemand die op maandag en vrijdag mijn stal uitmest voor 5 euro per keer. Ben er erg blij mee!

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 17:29

Gaan jullie nog iets leuks doen morgen?

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 19:50

Hallo dames,
Sorry dat ik jullie stoor, maar ik ga op 26 mei een wedstrijd op Wennekers rijden in de klasse B paarden. Zijn er mensen van jullie die nog op Wennekers gaan starten (hoeft niet perse klasse B)? Zo ja, gezellig! :P

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 20:08

Hoi MarMarieke,

Gezellig dat je je meld in dit topic. Zelf doe ik niet mee met de wedstrijd maar sta er wel met mijn paard. Misschien zie ik je rijden, maar meestal is de B in de middag en ik in de ochtend. Maar je weet maar nooit. Ik heb even in je profiel gespiekt en hopelijk onthoud ik dat ik naar een grote schimmel moet zoeken :)

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 20:11

Haha, ja. Een meisje van 13 die daar rondloopt met een schimmel en een vader. Haha

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 20:27

Dat je 13 bent, zal ik niet snel herkennen. Ben niet zo goed (eigenlijk slecht) in leeftijd schatten. Als ik je herken, zal ik naar je zwaaien :).
Loop zelf gewoon rond in meestal een zwarte jas en verward haar :P (door de wind). Maar dat zullen er wel meer zijn :')

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 20:34

Haha, oke, is goed. Welke kleur haar? :P