Manege Wilten of HC de Haerst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

millennium

Re: Manege Wilten of HC de Haerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 11:38

Wat is een onwijs leuke pony! :D

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 12:21

Wauw, ik sta strak van de spierpijn haha. Maar wát een heerlijke les gisteravond!
Moest weer op Paris(vertel eens wat nieuws :P), en het begon wat stug en strak... Maar toen ging ik wat galop oefeningetjes doen (aanspringen vanuit stap en 'halt'), en toen kwam mevrouw tot leven hoor, hahaha. Elke keer dat ik dravend in een hoek kwam galopeerde ze maar vast aan :') Maar ze begon toen wel écht te lopen, t spetterde echt :D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 13:55

Haha fijn dat het zo goed ging :D Het zag er ook netjes uit.

Afbeelding
Donderdag ben ik naar Shamal Arabians geweest, waar ik op deze lieve oude dame gereden heb :] Wat een schat van een paard, en ze reed echt heerlijk. Bijna volledig op zit te rijden, ik had er een bitje inhangen (is er op de foto afgehaald) maar hoefde er bijna met geen vinger aan te zitten...haast niet voor te stellen dat ze een hele poos niet bereden is, zo gevoelig was ze.

Heb het aanbod gekregen dat ik volgende keer op Shanaia mag rijden:
Afbeelding
Ik ben zo verliefd op die paarden daar :+: Hele toffe dieren.

Vrijdag op de manege heb ik op Bo gereden, en wat een confrontatie he, dan merk ik dat ik bij paarden die wat zwaarder in de hand zijn toch de neiging heb om net zo hard terug te gaan trekken. Gelukkig hebben we op dat soort momenten Annelotte in de buurt :D die je weer even met beide benen op de grond zet.
Rest van de les fantastisch gereden en aan het eind was Bo'tje lekker nageeflijk en ontspannen, en ik ook.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 14:08

Nu lijk ik net een boeman die t je wel even kwam vertellen haha. Maar ben blij dat het geholpen heeft hoor :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 14:16

_O- Welnee joh. Ik liep mezelf alleen maar vreselijk te frustreren en Sharone kwam daar even niet doorheen :P en wat jij zei kennelijk wel want daarna kon ik het loslaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 15:59

Milennium: Dank je <3

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 08:47

Fijn dat je toch nog zo lekker hebt gereden Lotje:) Toch niet nog eens een keertje een wedstrijd proberen met d'r?

@ Eline: Ja het schijnt dat Bo zich nogal strak kan maken als je eraan gaat zitten. Maar wel lekker dat hij op de duur toch ging ontspannen:)

Het rijden met Collin gaat momenteel echt weer super. We hebben even een tijdje gehad dat we tegen wat knopen aanliepen maar langzaam maar zeker komen we daar nu doorheen. Voelt echt goed:D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 09:38

Ja klopt, en toen ik stopte met eraan zitten ging het goed :D
Gisteren op Patineur gereden :+: wat een geweldig paard blijft dat toch. Alleen was de neusriem kaduuk en dat voelde niet zo prettig voor hem dus het ging gepaard met wat hoofdschudden.
Ik klom erop en hij was superstuiterig en energiek, dus eerst maar eens flink gedraafd (stappen was dribbelen en omhoog komen namelijk xD) en gegaloppeerd om zijn energie er een beetje uit te krijgen en vanaf dat moment heb ik heeeerlijk gereden. Slalommen wijken, wijken in galop, netjes balkjes draven, alles ging super :+: heerlijk.

Fijn dat het met Collin weer zo goed gaat!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 09:57

Ah fijn joh Eline:) Patineur wordt volgens mij steeds fijner, tenminste, van wat ik ervan zie natuurlijk;)
Het is wel lekker voor hem dat hij nu constanter wordt gereden doordat hij zoveel wordt geleast. Wel jammer dat hij zo raar deed door zijn neusriem, heb je nu zonder gereden dan?

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 10:22

Nou ja hij kon nog dicht dus toen heb ik hem omgelaten, maar halverwege de les issie dus echt stuk gegaan en hing hij los. We hebben hem een beetje provisorisch bevestigd toen maar was niet echt een succes en na de les heeft de neusriem een enkeltje prullenbak gekregen :+

Ja Patineur gaat daar inderdaad heel erg van vooruit :j hij doet het goed. Loopt lekker actief, ontspannen, en het blijft natuurlijk een plaatje om te zien.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 10:34

Jolien, ik wil heel graag een proefje met r proberen, maar ik heb geen idee wanneer de volgende wedstrijd is, gezien de agenda niet meer op de website staat ;)
Ga komende vrijdag waarschijnlijk op Collin, kan ik eindelijk voor mezelf voelen hoe die nou is, gezien de meningen daar nogal over verschillen :P

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 11:32

Ah dus je bent nu lid van het testpanel Lotje?:P Leuk! Ben benieuwd wat je van hem vindt;) Ik hoor steeds betere verhalen over hem, hij is sowieso een stuk minder aan het mopperen onder het zadel en hij wordt nu ook beter voor het been.
In de nieuwsbrieven staat ook telkens een agenda. De wedstrijd voor 22 april is inmiddels vol.
De overige wedstrijden van het seizoen zijn op 10 juni en 1 juli. Als je de nieuwsbrieven in de gaten houdt weet je wanneer je je weer kunt inschrijven:) De nieuwsbrief staat iedere maand nieuw op de website en hij ligt op de bar.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 12:55

Haha ja die nieuwsbrief lees ik nooit :') Waarom staat het niet meer in de agenda op de website? KNHS staat daar wel gewoon op :)

Jammer dat er in mei geen wedstrijd is, Juni ben ik er al niet meer ;)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 13:00

Ik heb werkelijk geen idee, ik heb het al wel vaker aangegeven dat het er eerder moet worden opgezet. Ik heb net nog even gespiekt op de site maar er staan nu helemaal geen dressuurwedstrijden vermeld:S
Maargoed, misschien dan toch eens de nieuwsbrief gaan lezen haha;)

De wedstrijd van april is de 22e dus vrij laat in de maand, het weekend van 12 mei is de JumpIn en de wedstrijd van juni is op de 10e. De voorbereiding is altijd vrij intensief, dus tussen de 22e en de 12e nog een wedstrijd organiseren redden we niet qua tijd en na de JumpIn moeten we eerst altijd weer ff bijkomen:P
Wel jammer maar we zitten nog steeds op hetzelfde aantal wedstrijden als vorig jaar, ondanks het feit dat die van 5 februari was afgezegd.

EDIT: wat ga je in juni doen dan?

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 15:05

Ik hoorde iets dat er een extra wedstrijd zou komen..?

Vanaf Juni zit ik 5 maanden in Zeeland ;) Ik weet dat er in Renesse een manege zit, da's 10km fietsen, als het me daar bevalt kan ik misschien daar af en toe een lesje rijden :)

Wel onwijs jammer, de maand mei ben ik nog gewoon thuis haha. Wachtlijst voor 22April zit zeker ook al stampvol?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 15:12

De wachtlijst nog niet, maar je kan altijd even een mail sturen naar administratie@dehaerst.nl

Er zou inderdaad misschien nog een extra wedstrijd komen maar het gaat gewoon niet lukken om deze in de huidige agenda te proppen. Dan zou deze in augustus georganiseerd moeten worden maar dan is het vakantie. Daarnaast is gebleken dat we qua aantal nu evenveel wedstrijden organiseren als vorig seizoen. Maar dit komt ook in de komende nieuwsbrief te staan.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 15:25

Wat moet in die mail? Naam, categorie en paardkeuze?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 15:58

Yep:)
Ohja, telefoonnummer is ook wel handig en of je eventueel wil vrijwilligen.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 11:21

Nou het is wel weer zeik uurtje hoor.... Kom op school, op het rooster nog gekeken naar het goede lokaal. Is er verder niemand.. Dus ik whatsapp een klasgenootje van waar zijn jullie we hebben daar en daar les. Blijkt dat iedereen in een ander lokaal zit, omdat we daar een tijd geleden les hadden. Komt er een meisje boos naar ons toe, jaa kunnen jullie niet naar ons lokaal komen, iedereen heeft al zn spullen al geïnstalleerd. Docente zegt dat ze maar op het rooster hadden moeten kijken, dus meisje loopt boos weg, en even later komt de hele klas boos het lokaal binnen. En dan word ik boos aangekeken :? Dafuq did I do :roll:

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 11:35

Iedereen is weer lekker in een goede bui daar :D Ik hoor het al weer.
Sterkte :+

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 11:39

Laat ze dan boos doen tegen de docente, niet tegen mij :') En meteen vraagt zo'n stomme trut aan me waar ik de eerste urenw as. Die vraagt het áltijd aan iedereen waar ze waren. WAT MAAKT HET UIT, is nog altijd iemand zn eigen probleem :Y) Maar ze keek mooi verrast toen bleek dat ik bij de fysio was haha, dat had ze niet verwacht. Die denkt altijd als ik er een les niet ben dat het is omdat ik te lui was. Het is namelijk hier in de klas ook altijd een enórm probleem dat ik zo dichtbij woon. Hoe dichterbij je woont, hoe sneller je denkt; oh ik fiets wel wat harder, heb ik nog een paar minuten langer. Maar daar zijn ze blijkbaar jaloers op ofzo. Ugh, ben blij als ik van mijn klasje af ben :Y)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:06

Hahaha ja ik ken het probleem met dichtbij wonen en dan alsnog te laat weggaan :+ had ik op de middelbare ook altijd. Kwam ik soms om half 9 uit bed als ik om kwart voor 9 les had _O-

Snap dat je er zat van wordt iig. We zijn allemaal volwassen, eigen verantwoordelijkheid enzo :j

Ik heb besloten dat ik later zodra ik het kan bekostigen een eigen paard wil :Y)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:22

haha tof! Ik wil stiekem heel graag leasen, maar dat kan ik nu niet betalen... Maar zodra het kan....

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:59

Ja ik kan het dus ook niet betalen. En het is me eigenlijk ook wel opgevallen dat leasen ook gewoon niet de meest ideale optie is, want je blijft toch delen met andere mensen en da's jammer. Dus ooit komt er bij mij een eigen paardje :D Hopelijk zodra ik een vaste baan heb na mijn studie :)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 13:24

Oh dat delen vind ik niet erg, maar dan kan ik toch wel concentreren op hetzelfde paard :) Zoals het nu met Paris gaat, zou ik haar ontzettend graag willen leasen. :) Maar ken helaas niett